Orokos

Uitleg over Orokos en de regels voor het posten.
Post Reply
BioTech
Beheerder

Orokos

Post by BioTech » 01 Jul 2018 17:49

Orokos is een webtool die ons heel veel hoofdpijn gaat besparen. Files van characters gemaakt in de officiele Character Builder worden in Orokos geladen. Alle Powers, Skills en Abilities die je hebt kun je met een druk op de knop direct laten rollen en er ontstaat een BBCode field wat je meteen hier kunt copy pasten. Zoals deze Guiding Strike van Aelar bijvoorbeeld;

Guiding Strike vs AC: 1d20+8 14 1d8+4 6

Alles staat erin;
Guiding Strike is een attack tegen AC
Ik gooi 14, met een d20 dice en een +8 bonus
Damage is 6, uit een d8 met +4 bonus

Als je erop klikt zie je wie, wanneer en voor welk character deze roll is gemaakt. Door op de naam van de speler te klikken zie je zijn hele history zodat het weinig zin heeft 20x te rollen tot je een crit hebt.

Eerst moet je een account hebben, wat niet meer werk is dan een naam en wachtwoord invoeren. Kom op, ga je gang. Gewoon naar orokos.com surfen en even doen.

Als je daarna hier je accountnaam post, kan ik je character aan jouw linken. Zal bevestigen wanneer dat gebeurt is. Onder het kopje LINKED CHARACTERS zie je dan de sheet. Als je op een dobbelsteen achter een Power klikt, of op de +X bonus van een skill, krijg je een pop-up. Alles is al ingevuld, druk op Roll en als je dan op BBCODE klikt en dat hier copy-past krijg je zo'n handige regel als hierboven. Staat erbij dat <JOUW ACCOUNT> op <DAT CHAR> een roll deed om <DEZE TIJD> voor <DIE POWER>

Let even op een paar dingen;

Orokos vermeldt nergens wat een skill doet. Dat moet je uit je hoofd weten of in de .pdf sheet op het forum checken. Effecten naast damage worden ook niet vermeld op het blokje wat je post, het is echt alleen een tool om automatisch te rollen. Meld dus zelf in je post "als het hit is het een slow" en zulke dingen.

Rechtsboven op de sheet staat een dobbelsteen. Als je daarop klikt krijg je een lege formule. Stel dus dat je iets moet rollen wat niet op je sheet staat, kun je het daar invullen. Saves tegen ongoing damage zijn een goed voorbeeld.

Wil je gewoon wat aankloten, voer dan TEST in bij campaign voor je rolt, dan worden de resultaten niet op je account opgeslagen. Voorkomt misverstanden.

Orokos rolt alles voor je wat in je sheet te vinden is, inclusief feats, magic weapons, ability scores, etc. Als je Combat Advantage hebt, of een tijdelijke bonus of iets anders, wat dus niet in je sheet staat, wordt dit ook niet bij je roll verwerkt. Je kunt zelf na op een attack te klikken en de formule te krijgen dit aanpassen voor je rolt. De Guiding Strike formule was bv 1d20+8; 1d8+4, al van tevoren ingevuld. Stel nou dat ik een potion voor +5 damage heb, dan kun je 1d20+8; 1d8+4 veranderen in 1d20+8; 1d8+9

Probeer dat te doen voor je rolt, dan blijft het overzichtelijk.
Mocht je het beseffen na de roll dan is een nieuwe niet nodig, post gewoon de BB Code en zet erbij wat er nog bij komt.

Ik dacht dat Orokos niet automatisch de CRIT damage deed als je 20 gooide, dus zet een regel eronder in je post dat de gerollde damage vervangen wordt door X, wat je crit is. Als je een magic weapon hebt wat extra damage doet bij crits, zul je dus even snel een losse roll moeten maken ovv "CRIT" ofzo en erbij posten met een duidelijk totaal.

Sommige races en classes mogen 2x rollen en de hoogste pakken, maar de attack komt nog steeds omhoog met maar 1 roll. Als je 2x rollt heb je dus ook twee verschillende damage. Handig is dus de formule aan te passen en er een tweede roll in te stoppen. Als de popup dit is 1d20+8; 1d8, hoef je alleen maar de 1d20+8; te kopieren om dit te krijgen; 1d20+8; 1d20+8; 1d8 en het resultaat is perfect;

Overwhelming Strike vs AC: 1d20+8 16 1d20+8 26 1d10+4 9

Een roll voor 16 en een voor 26, met een keer 9 damage.

Een attack die meerdere targets raakt zoals een Burst, Blast of Area spell roll je 1x met damage, daarna kun je gewoon op dezelfde spell klikken en de damage dice uit de formule halen. Het is handig hier losse rolls van te maken en als omschrijving erbij te zetten welke enemy je target, zodat er achteraf niet 5 rolls zijn, 3 hits en je die moet onderverdelen volgens een onbegrijpelijk patroon.
Blaat?
Sebizzlebazzle

Orokos

Post by Sebizzlebazzle » 02 Jul 2018 21:05

Accountnaam: Sebizzlebazzle
BioTech
Beheerder

Orokos

Post by BioTech » 02 Jul 2018 21:07

Coolio. Als je char af is upload ik em link ik je account.
Blaat?
Corris

Orokos

Post by Corris » 08 Jul 2018 13:48

Accountnaam Erick
Heb geprobeerd een rogue te maken en een karakter sheet etc, maar kan me zo voorstellen dat ik wat over het hoofd heb gezien.
Ben begonnen met een achtergrond verhaal en het karakter is daar op gebouwd.
Post Reply