Episode 1: The Castle of Doctor Murn

...band of bastards
The DM

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 18 May 2014 21:01

Er valt een lange stilte in de ruimte, als de leden van de groep hun ogen goed de kost geven en in deze nieuwe omgeving rondkijken. De meesten lijken verstijfd van... angst? Of zijn ze onder de indruk van wat ze zien? Of misschien is dit alles groter en complexer dan ze verwacht hadden en weten ze niet welke kant ze op moeten, overal kan gevaar loeren; wie weet wat Murn allemaal voor ze klaar heeft staan.

Alleen Simon weet zich van deze bui los te schudden en gaat op onderzoek uit. Voordat hij echt gaat kijkt hij om naar zijn vrienden, om te zien of er iemand mee komt, maar na een tijdje is het duidelijk dat hij alleen moet gaan. Hij loopt de gang naar ruimtes C en D in. Er gebeurt niets opzienbarends en op de eerste deur die hij tegenkomt staat een C, een ruimte waar een vreemd soort gezoem uit komt. Voorzichtig doet hij de deur open en kijkt naar binnen.

De ruimte is schoon en steriel, op een aantal plekken staan wat metalen tafels en tegen de wanden van de ruimte staan een achttal glazen kokers, met mensen erin. Simon tast met zijn telepathie naar gedachten, maar vindt niets, ze zijn totaal niet bij bewustzijn, maar zien er wel vredig uit. Vanuit de kokers lopen koperen draden naar een machine in het midden van de ruimte, waar het al genoemde gezoem vandaan komt, bovenop het apparaat zit een metalen staaf die geel gloeit en om de zoveel tijd tijd is er wat geknetter en vliegen er wat vonkjes vanaf.

Aangezien hij in zijn eentje nog niets gevaarlijks wil doen besluit Simon ruimte C niet verder in te gaan en loopt verder naar ruimte D, waar hij en de anderen de wagen naartoe moesten rijden. Hij treft daar iets totaal anders aan dan in C: geen schone ruimte met glazen buizen en mysterieus apparaat, maar meer een vreselijk abattoir, met bloed op de muren en vloer. In de ruimte staan een aantal bakken waarin een menselijk lichaam ligt, verder gevuld met ijs er staan ook een aantal andere bakken, die nog leeg zijn. Op een metalen tafel ligt een lijk waarvan de ogen uit het hoofd zijn gehaald; op een andere tafel ligt ook een lijk, ditmaal zonder armen en benen. Simon kan niet anders dan de conclusie trekken dan dat het hier gaat om onafgemaakte experimenten.

Simon moet zich bedwingen om niet misselijk te worden en draait zich om, van plan om weer weg te lopen, maar voordat hij dat doet ziet hij nog een werktafel staan, met daarop een aantal opengeslagen documenten, ongetwijfeld aantekeningen en van de krankzinnige doctor over zijn experimenten.

Simon loopt weer terug door de gang, naar de anderen, wie nog op dezelfde plek staan als eerst.
The DM

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 18 May 2014 21:18

De meesten doen niets, alleen Simon komt in actie. Hij verkent eerst ruimte C, waarin hij mensen in glazen buizen en een vreemd apparaat vindt, en daarna ruimte D, waarin hij een vreselijk schouwspel van onaffe experimenten vindt, maar ook een tafel met papieren erop.

OK, we zitten met een probleem. Peter en Jan Martijn gaan voor drie weken naar Amerika toe, en dat zet nogal een rem op de voortgang van het spel. Ook moet ik zeggen dat ik me eigenlijk afvraag of we nog echt door moeten willen gaan, aangezien ik onderhand het idee heb dat de motivatie bij de meesten (inclusief mijzelf) nogal weg lijkt te zijn.

Wat we kunnen doen is dat we nu drie weken pauzeren tot Jan Martijn en Peter terug zijn en dan even overleggen of we verder gaan, als we dat doen hoe dat het beste kan en evalueren waarom de boel nu stilvalt. Ik snap dat het stilvallen voor een deel door het erg onregelmatige posten van mijn kant komt, het was (en is) een erg drukke periode qua werk, al zal dat over een aantal weken een stuk minder zijn (deze donderdag zijn de eindexamens, waar ik verantwoordelijk voor ben, immers voorbij), al poste ik zoiets een tijdje terug ook al volgens mij.

Wat jullie?
Post Reply