Maxine

Creatie en XP
Locked
BioTech
Beheerder

Maxine

Post by BioTech » 31 Dec 2008 18:24

Code: Select all

Name: Maxine Fox
Concept: Openminded medic
Virtue: Prudence
Vice: Greed

Attributes

Intelligence 3   Strength  2   Presence     2
Wits         3   Dexterity 2   Manipulation 4
Resolve      1   Stamina   3   Composure    2

Skills

Academics     0  Athletics 2   Animal Ken   0
Computer      0  Brawl     0   Empathy      1
Crafts        0  Drive     0   Expression   3
Investigation 0  Firearms  1   Intimidation 0
Medicine      4  Larceny   0   Persuasion   4 
Occult        2  Stealth   3   Socialize    2
Politics      3  Survival  0   Streetwise   0
Science       1  Weaponry  1   Subterfuge   2

Specialties
Persuasion (seduce)
Occult (Buddhism)

Merits
Striking Looks   2
Holistic awareness 3
Medatative mind 2

Health 8
Willpower 3
Defense 2
Speed 9
Initiative 4
Morality 7

XP 37/60
Strength 2   (10)
Science 1    (3)
Occult 0->2   (9)
Athletics 0->2   (9)
Firearms 1    (3)
Empathy 1   (3)
Blaat?
BioTech
Beheerder

Re: Maxine

Post by BioTech » 31 Dec 2008 20:18

Attributes

Skills

Specialties
Persuasion (seduce)
Occult (Buddhism)

Merits
Striking Looks   2
Holistic awareness 4
Medatative mind 2

Health ?
Willpower ?
Defense ?
Speed ?
Initiative ?
Morality 7
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 31 Dec 2008 20:39

Attributes

Skills

Je hebt nog een specialty over

Specialties
Persuasion (seduce)
Occult (Buddhism)
Holistic Awareness is maar 3 dots

Merits
Striking Looks   2
Holistic awareness 3
Medatative mind 2
Deze dingen ingevuld.

Health 8
Willpower 3
Defense 2
Speed 9
Initiative 4
Morality 7
Je XP ingevuld.

XP 37/60
Strength 2   (10)
Science 1    (3)
Occult 0->2   (9)
Athletics 0->2   (9)
Firearms 1    (3)
Empathy 1   (3)
Je hebt nog genoeg XP en een specialty over waarmee je beter kunt worden in wat je doet of een aantal nieuwe dingen mee erbij kunt nemen.

Versterken wat je kan:
Misschien een idee om Science iets te verhogen en/of een Specialty te geven? Botaniek, kruidenkennis of iets anders met planten zodat je de kruiden die je gebruikt bij je Holistic Awareness kunt herkennen en weet hoe je ze moet bereiden? De wereld waar je in terecht komt is gedroogde laurier moeilijker te vinden in de winkel dan nu.

Je Resolve op 1 betekent een gebrek aan lange termijn doelen, ben je een zweverige arts die leeft in het nu of heeft dit een andere reden? Als het niet bij Maxine past kun je voor 10XP je Resolve op 2 zetten, het mag dan wel de minst gebruikte stat zijn in de game, maar het geeft je ook vrij goedkoop een extra Willpower punt.

Denk ook eens na over gekke nieuwe dingen:
Misschien is ze wel verliefd op snelheid? Een paar punten in Drive en wat Merits zoals Wheelman, High Performance Driving of Stunt Driving en je kunt de gekste toeren uithalen in een auto, of als je zou willen een motor.

Wellicht een verwende tiener die sloten heeft leren openbreken? Een paar puntjes in Larceny met Lockpicking erbij en je komt op veel plekken binnen.

Spreek je nog een andere taal?

Misschien vroeger aan boogschieten, schermen of zwemmen gedaan en daar redelijk competitief in geweest? Je al redelijke Athletics met wat van de Archery Merit erbij gekocht maken al een aardige Robin Hood van je. Je Dex en Weaponry iets omhoog samen met de Fencing Merit veranderen je van pacifist in een geduchte tegenstander. Strong Lungs en nog een puntje in Athletics zorgen voor een snelle zwemmer die goed onder water kan blijven. Alles is mogelijk.

Mocht niks van dit interessant zijn en je niet met zelf iets op de proppen komen, dan kun je altijd alleen je Attributes omhoog gooien. Je Strength of Dex omhoog is altijd nuttig, Presence kan nuttig zijn en Resolve ook, of zoek naar dingen op 1 en zet ze op 2.
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 22 Jan 2009 12:32

'Ik heet Maxine Fox, maar noem me maar Max. Iedereen noemt me zo'.

Hoe vaker ik dit tegen onbekenden zeg, hoe meer ik stiekem terugverlang naar de tijd dat ik bij mijn echte naam genoemd werd. Maar ik weet als geen ander dat een imago niet zomaar te veranderen is, dus ik heb me er maar bij neergelegd dat ik voor de rest van mijn leven Max genoemd zal worden. Ook glimlach ik alleen maar om de vele briljante grappen die men bij mijn achternaam verzonnen krijgt. Tandenknarsen moest ik opgeven van de tandarts: zonde van mijn leuke koppie beweerde hij. Wat een feminist.

Mijn naam vertellen leidt direct tot nieuwe vragen die op me afgevuurd worden: 'kom je uit Engeland ofzo?'
Nou geloof me maar, als Brit in Amerika wonen en werken is een hel; elke dag opnieuw word ik gepest met mijn accent door die ellendige boeren. Maar goed, die enorme beurs die mij door Dynacorp werd aangeboden na mijn afstuderen, kan je niet afslaan. Ik was een interessant hapje voor Dynabyte, ik studeerde af met een 10- aan Cambridge in medicijnen en reisde door Europa, Azië en bezocht de Noordpool. Aanbiedingen vlogen me om de oren, maar ik koos voor Dynacorp. Stom. Ik haat het als die belachelijke Amerikanen me met een verwarde blik aanstaren als ik uitleg dat ik uit Cambridge kom: er zijn verdomme 11 steden in Amerika die dezelfde naam dragen. Ik moet maar begrijpen dat niet iedereen zo snugger is.

In dit land met deze mensen voel me niet serieus genomen. Ondanks dat ik verdorie 37 jaar ben, ben ik meer een paradepaardje van Dynacorp dan dat ik echt veel heb mogen doen. Ze hebben gewoon geprobeerd om zoveel mogelijk talent binnen te halen en binnen te houden. Daarom heb ik nu een aantal dingen geeist. Ik ging mee. Ik moest en zou meegaan. Wanneer de vlucht een succes was, kon ik wellicht nog meer gaan eisen. Het interesseert me niet wat ik aan boord moet doen.

Ik heb mijn koffer volgepropt met Mishima's, Soseki's, Tanizaki's, ik weet niet of het nodig gaat zijn om mezelf te verstoppen met een goed boek, of dat er nog interessante dingen gaan gebeuren. Misschien kom ik nog wel mijn ware liefde tegen aan boord, je weet maar nooit. Tijdens de briefing zag ik wel een lekkertje. Ik ben niet meer de jongste, dus misschien moet ik er maar actief mee bezig gaan. Je weet maar nooit toch? Ik hoop alleen dat we geen kansloze types meenemen omhoog. Geen zin in sukkels die constant op mijn lip zitten.

Als ik naar mezelf in de spiegel kijk voor de laatste keer, zie ik een rank lichaam, nog strak voor een bijna 40er. En een gezicht dat je misschien zou lezen als een mensenhater. Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben een gezelschapsmens en ik ben enorm sociaal ingesteld. Maar ik ben ook teleurgesteld en verveeld. Ik zoek uitdagende en inspirerende mensen, want daar zijn er maar zo verdomd weinig van!
Blaat?
Locked