Rebecca

Creatie en XP
Locked
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Rebecca

Post by Kieron Hellblade » 24 Dec 2008 14:23

Code: Select all

Name: Rebecca Middleton
Age: 26
Concept:
Virtue: Fortitude
Vice: Pride

Attributes

Intelligence 4   Strength  2   Presence     3
Wits         3   Dexterity 4   Manipulation 2
Resolve      3   Stamina   1   Composure    2

Skills

Academics     2  Athletics 2   Animal Ken   0
Computer      3  Brawl     2   Empathy      0
Crafts        4  Drive     2   Expression   1
Investigation 2  Firearms  0   Intimidation 1
Medicine      0  Larceny   1   Persuasion   0
Occult        0  Stealth   1   Socialize    3
Politics      0  Survival  0   Streetwise   0
Science       4  Weaponry  3   Subterfuge   1
 
Specialties
Crafts – Assembly (Tinkering? Building stuff from parts)
Science – Civil Engineer (? Had jij niet een suggestie hiervoor?)
Weaponry – Tools (als in: ze is verrassend goed met een hamer, etc.)

Merits
Striking Looks   2
Eidetic Memory    2
Ambidextrous   3
Technophile   4
Fleet of Foot   2


Health 6
Willpower 5
Defense 4
Speed 11+2
Initiative 6
Morality 7

XP: 92/60
Resolve 1->3      (25)
Composure 2      (10)
Academics 0->2          (9)
Investigation 0->2   (9)
Expression 1               (3)
Intimidation 1              (3)
Athletics 2                 (9)
Larceny 1                  (3)
Stealth 1                   (3)
Striking Looks 0->2      (6)           
Eidetic Memory 0->2    (6)
Fleet of Foot 0->2       (6)
Blaat?
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Rebecca

Post by Kieron Hellblade » 24 Dec 2008 14:47

Code: Select all

Name: Rebecca Middleton
Age: 26
Concept:
Virtue: Fortitude
Vice: Pride

Attributes

Intelligence 4   Strength  2   Presence     3
Wits         3   Dexterity 4   Manipulation 2
Resolve      3   Stamina   1   Composure    2

Skills

Academics     2  Athletics 2   Animal Ken   0
Computer      3  Brawl     2   Empathy      0
Crafts        4  Drive     2   Expression   1
Investigation 2  Firearms  0   Intimidation 1
Medicine      0  Larceny   1   Persuasion   0
Occult        0  Stealth   1   Socialize    3
Politics      0  Survival  0   Streetwise   0
Science       4  Weaponry  3   Subterfuge   1


Specialties
Crafts – Assembly (Tinkering? Building stuff from parts)
Science – Civil Engineer (? Had jij niet een suggestie hiervoor?)


Als je dingen wilt kunnen repareren en bouwen zou ik gewoon "Mechanical Engineering" nemen. Dat zijn dingen bewegende onderdelen en machines aan de praat krijgen of daarmee iets anders maken.

Engineering zelf zie ik niet als een Science maar als een onderdeel van Crafts. Je science zou Physics kunnen zijn, zodat je inzicht hebt in hoe je constructies werken.

Code: Select all

Weaponry – Tools (als in: ze is verrassend goed met een hamer, etc.)

Merits
Striking Looks   2
Eidetic Memory    2
Ambidextrous   3


Technophile 4
Technophile is 1 of 2 dots en heeft een gebied nodig. Met 1 dot is het zoiets specialistisch als 16e eeuwse kasteelvormen en met 2 dots een iets breder maar nogsteeds specialistisch onderwerp zoals middeleeuwse architectuur. Denk eraan dat als je iets in Engineering zou nemen dit zonde is, want dat weet je al via je Crafts skill. Technophile is voor informatie over iets waar je geen kennis over hebt maar soms wat feitjes herinnert van Discovery of Wikipedia.

Code: Select all

Fleet of Foot   2


Health 6
Willpower 5
Defense 4
Speed 11+2
Initiative 6
Morality 7


XP: 92/60
Hier zit het grote probleem, je hebt veels te veel XP uitgegeven. Zelfs met Technophile op 2 dots en een Merit van 2 dots eraf, zit je nog op 86XP.

Een manier om te ontdekken wat nuttig is is als je probeert te kijken naar wat nodig is voor de groep en wat je echt zelf wilt kunnen. Is er wel nog iemand met bijvoorbeeld Intimiation nodig als er al twee characters met hoge waarden daarin zijn?

Natuurlijk moet je niet als een puzzelstukje in de groep passen maar spelen wie je wilt zijn. Als die Intimidation heel logisch is voor wie jij bent, hou je hem erin, maar kijk dan naar andere dingen. Wil je bijvoorbeeld Eidetic Memory hebben omdat het gaaf is in het spel of omdat het goed bij je character past?

Bedenk je ook dat dots steeds duurder worden. Als je Science bijvoorbeeld naar 3 doet en je Crafts ook, zou je 9 XP kunnen besparen door Academics te nemen met die punten ipv te kopen. Een andere manier is dingen die op 2 staan naar 1 te zetten, dat scheelt 6 XP per keer. Als je nou eens Academics en Investigation op 1 zet, bespaar je al 12 XP. Wanneer je Science 4 en Crafts 4 gebruikt voor die twee skills naar 1, ben je al 18XP goedkoper uit.

Een andere tip is kijken naar extremen. Je hebt nu bijvoorbeeld snelheid 11, dat is een van de hoogste in de groep. Met je Fleet of Foot erbij ben je echt een gigantische sprinter. Is je doel een sprinter te zijn of gewoon sneller dan de rest?

Net zoals je Dex van 4 en je Crafts van 4, dat is 8 dice, extreem veel. Door bijvoorbeeld die Crafts naar 3 te zetten ben je nogsteeds ongelooflijk goed met 7 dice. Het verschil tussen 3 en 4 dice is groot, maar tussen 7 en 8 dice is klein. Zoek dat soort extremen op en probeer ze in te perken. Misschien is daar wat winst te boeken.

Code: Select all

Resolve 1->3      (25)
Composure 2      (10)
Academics 0->2          (9)
Investigation 0->2   (9)
Expression 1               (3)
Intimidation 1              (3)
Athletics 2                 (9)
Larceny 1                  (3)
Stealth 1                   (3)
Striking Looks 0->2      (6)           
Eidetic Memory 0->2    (6)
Fleet of Foot 0->2       (6)


Mijn advies is om je Academics wat aan te passen. Natuurlijk heb je een goede opleiding genoten, maar in jouw vakgebied is dat vooral veel actief bezig zijn en sleutelen, niet urenlang papers schrijven en Latijns leren. Als je die Science en Crafts naar 3 zet, zijn ze nogsteeds fantastisch in combinatie met je Dex4 en Intelligence4. Vergeet niet dat Intelligence 4 betekent dat je in de absolute wereldtop zit qua intelligentie.

Misschien is die Crafts op 4 houden en Science naar 2 een nog veel beter idee! Het theoretische aspect lijkt me veel minder belangrijk voor jouw personage dan de daadwerkelijke hands on ervaringen. Nu ben je nogsteeds fantastisch in tinkeren, maar iets minder in berekeningen maken. Op beide manieren bespaar je 2 dots.

Met die dots koop je dan Investigation 1 en Academics 1. Zo bespaar je 18XP omdat je Academics en Investigation 2 niet koopt (6+6) en Academics en Investigation 1 gewoon neemt ipv koopt (3+3). Dan zit je nog op 70 XP, slechts 10 bij je doel vandaan.

Als je van Intelligence 3 zou maken, kun je Resolve 3 daarmee opvullen en bespaar je 15XP. Dan zit je ineens op 53, zelfs nog punten over!

Dus Int naar 3 bespaart 15XP voor je Resolve
Science naar 2 en daarnaast Investigation en Academics naar 1 is nog eens 18 XP
Technophile is 2, dus dan is je Fleet of Foot gratis, bespaart je nog eens 6.

Nu zit je op -39XP en kom je dus uit op 53 XP. Nog 7 XP over voor dingen. Je zou bijvoorbeeld Make Do op 2 kunnen zetten, dat is handig voor werken als je slechte materialen hebt of een tekort aan gereedschap.



Anyways, in het kort dus: Science 2 omlaag, Intelligence 1 omlaag, Academics en Investigation 1 omlaag, dan ben je klaar. Heb je nogsteeds 8 dice voor dingen bouwen en repareren via je Dex en Crafts, maar is je Intelligence die je toch weinig gebruikt niet zo duur meer. Met 7 XP over kan je Make Do 2 nemen.

Dit is maar een suggestie, maar ik hoop dat je ermee geholpen bent. Ik wil je niet dwingen deze keuzes te maken, maar geef gewoon ideeen. Nu heb je ook gewoon je Eidetic Memory, Fleet of Foot en andere dingen kunnen behouden, terwijl te dure skills die je weinig gebruikte (Intelligence, Academics en Investigation) wat verminderd zijn.
Blaat?
Locked