Rolls vs Players

Hier kun je vragen hoe iets werkt in D&D 4 of zeggen wat je denkt dat beter kan.
Post Reply
Kieron Hellblade
Beheerder

Rolls vs Players

Post by Kieron Hellblade » 30 Oct 2013 09:26

Rulen wrote:"En iedereen die er anders over denkt heeft een probleem met mij!" roept hij naar de rest terwijl hij zijn warhammer en shield klaarhoud om die te gebruiken om iedereen die er anders over denkt een extra stimulans te geven.

Intimidate
Intimidate: 1d20 17
The DM wrote:t (de rest heeft will 15 of 16, dus tegen iedereen een succes, maar de keuze ging toch al jouw kant op).
Ik wil graag afspreken dat we dit soort shit niet doen. Het is allemaal leuk en aardig je langs een guard te lullen ofzo, maar zodra je andere teammates gaat dwingen shit te doen met dit soort rolls raken ze de controle over hun eigen acties kwijt en wordt het spel voor je gespeeld.

Als ik de enige ben die er zo over denkt dan speel ik mee, maar met +16 Diplomacy kun je dan net zo goed nu al een halsband om doen want je loopt achter me aan als een goed afgerichte hond. :twisted:
Blaat?
Drak'kan

Re: Rolls vs Players

Post by Drak'kan » 30 Oct 2013 12:26

Mee eens.

Hij kan in dit geval wel de intimidation kaart spelen, maar dan telt dat gewoon als zijn stem.
Endure. In enduring grow strong.
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 30 Oct 2013 12:30

Je zou wel die rolls kunnen maken zodat een speler die echt geen mening heeft gewoon de beste roll pakt en zijn karakter daardoor laat kiezen ofzo, maar zelfs als iemand een crit scoort zou het niet je karakter moeten beinvloeden tenzij de speler dat zelf wil.

Dus geen "jij hebt Will X daar gaat je mening jammer joh" momenten, alles zou een keuze moeten blijven.
Blaat?
The DM

Post by The DM » 30 Oct 2013 17:08

Oh ja, ik wilde hier zelf ook nog iets mee. Ik denk dat je gelijk hebt en dat het niet handig is om dat soort rolls te doen als beslissende factor, omdat het andere figuren hun keuzevrijheid helemaal ontneemt.

Enige waar ik wel aan denk is dat het bij het roleplayen mogelijk interessant kan zijn om een stealth of bluff roll te maken. Bijvoorbeeld: figuur X is ontzettend gefrustreerd geraakt met NPC Y en besluit hem als ze met z'n tweeën zijn de nek om te draaien, als hij daarna terugkomt bij de groep hangt hij een geweldige leugen op dat NPC Y niet mee besloot te komen. Ontneemt niet echt keuzes, maar verrijkt wel het verhaal. Of denk ik niet genoeg door?
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 30 Oct 2013 17:58

Hmmmmz, dat is wat lastiger.

Ik bedoel, zonder roll hadden ze hem als speler niet geloofd (want ze lezen wat er gebeurde), maar als karakter wel (want teammate en vertrouwen)

Een roll zou dan wel de mogelijkheid geven zulk bedrog naar buiten te laten komen, door bij falen bv te zeggen dat hij niemand recht aankijkt of wat zweet en erg snel zijn verhaal doet, zonder dat de spelers zelf redenen moeten verzinnen waarom hun karakter een teammate wantrouwt over die statement.
Blaat?
Post Reply