HELP! L2 Utilily

Hier kun je vragen hoe iets werkt in D&D 4 of zeggen wat je denkt dat beter kan.
Post Reply

Wat zou je het liefst hebben dat ik kies?

Inspire Competence
1
33%
Song of Defense
0
No votes
Song of Courage
2
67%

Total votes: 3
BioTech
Beheerder

HELP! L2 Utilily

Post by BioTech » 18 Oct 2013 13:30

Baklappen,

Mijn char is gebouwd als een enabler. Ik zorg ervoor dat jullie harder/beter/vaker hitten door enemy defenses omlaag te halen, jullie te herpositioneren voor flanking bonussen, etc. Daarnaast is het idee jullie veilig houden met escape slides, penalties op enemy attacks en heals. Echt een support roll qua rules dus. Karakter zelf wil gewoon het beste in mensen naar boven halen en niemand gewond zien raken.

Het tweede idee is dat ik een skill monkey ben, dus gewoon veel punten in veel skills als een beetje all-round.

Mijn probleem is dat op L2 zo'n beetje iedere Utility move bij me past, maar ik moeite heb met kiezen. Dus misschien dat iemand hier een goed idee heeft. Ik weet dat het toekomstpraat is, maar hoor graag hoe jullie erover denken.

Hunter's Tune. Daily. Een Ally +5 op Stealth rolls en je kunt zelfs rennen zonder penalty. Past goed bij mijn skill monkey idee en boost de zwakste door een Stealth challenge heen. Dit vind ik zelf de minste, vooral omdat Inspire Competence zoveel beter is.

Inspire Competence. Encounter. Alle Allies in burst 5 krijgen +2 op hun volgende roll voor een Skill die ik kies. Ipv 1x per dag +5 op alleen Stealth is dit dus 5x +2 per Encounter op welke Skill maar nodig is voor die challenge. Diverser, minder situational en meer targets dan Hunter's Tune en dus echt beter.

Song of Defense. Daily. Ik krijg een Zone om me heen die Allies binnen 5 vakjes +1 AC geeft. Zone beweegt met me mee. Past goed bij het veilig houden van het team.

Song of Courage. Daily. Ik krijg een Zone om me heen die Allies binnen 5 vakjes +1 attack geeft. Zone beweegt met me mee. Past goed bij het enablen.

Ik leun een beetje naar Song of Courage omdat alle attacks wat hebben aan +1 to hit en de +1 AC niks doet tegen Fort, Reflex en Will attacks. Daarnaast is de beste verdediging iets doodslaan zodat het niet nog een keer kan attacken. Wat denken jullie?

Oh ja, zones werken niet op mezelf en kosten een Minor om te sustainen, maar zolang ik niet heal of loop is dat laatste niet zo boeiend.
Blaat?
The DM

Re: HELP! L2 Utilily

Post by The DM » 02 Nov 2013 18:30

Voor beide songs is iets te zeggen, maar ik zou voor Song of Courage gaan, heb je net iets meer aan.
Drak'kan

Post by Drak'kan » 02 Nov 2013 18:53

Ik vind optie 5 x 2 skill points een goede.

Maar ook de +1 op attack als Striker uiteraard...

Dan zou ik voor de eerste kiezen aangezien dat geen Daily is ... Ook erg leuk voor roleplayen / teamverband etc.
Endure. In enduring grow strong.
Urgo

Post by Urgo » 07 Nov 2013 10:23

Duidelijk die Song of Courage :)
Post Reply