Episode 1: The Castle of Doctor Murn

...band of bastards
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 26 Apr 2014 15:34

Het is weer een tijdje stil in het bos, terwijl het kamp verder wordt onderzocht. Rulen struint naar de gesloten kist toe en probeert met een trap het slot kapot te maken, maar aangezien hij nog steeds niet op volle sterkte is na het pak slaag dat hij heeft gekregen haalt zijn trap niets uit (11 is fail).

Ondertussen zijn zijn strijdmakkers al doorgelopen naar de houten wagen. Simon heeft door dat ze door kunnen naar hun eindbestemming, het kasteel van Murn en geeft dat duidelijk aan. Urgo loopt een beetje rond zonder echt iets te doen, hij luistert wat naar de vogeltjes en kijkt naar de overdrijvende wolken.

Ondertussen zijn Aelar en Drak'kan bezig gegaan met de wagen. De half-elf probeert door goed te luisteren te ontdekken of er iets of iemand in de wagen opgesloten zit. Hij luistert goed maar hoort in eerste instantie niets, maar nadat hij zich een tijdje focust hoort hij onregelmatig geadem. Hij vraagt waarom degene die er binnen in zit daar opgesloten zit, maar krijgt geen antwoord.

Drak'kan besluit een wat fysiekere aanpak te kiezen om erachter te komen wie of wat er in de wagen zit en probeert met zijn zwaard het slot te vernietigen, maar net als Rulen komt hij erachter dat hij na het gevecht niet genoeg kracht heeft om het te doen (Het slot kapot maken met een flinke houw: 1d20+5 7 is fail).

Aelar luistert nog steeds en merkt dat de ademhaling steeds onregelmatiger wordt. Wie of wat er ook in zit, het gaat het niet lang meer maken.
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 26 Apr 2014 15:47

Rulen probeert de kist te openen maar faalt daarin, zijn kracht is niet genoeg. Urgo kijkt wat rond en Simon geeft aan dat de weg naar het kasteel open ligt.

Aelar luistert of er iets of iemand in de wagen zit maar hoort niet meer dan onregelmatig geadem. Drak'kan probeert het slot open te breken, maar weet niet genoeg kracht te zetten om succes te hebben. Na zijn falen hoort Aelar dat het geadem nog onregelmatiger wordt, het gaat duidelijk niet goed met degene die opgesloten zit.

Het is tijd voor de volgende stap: zoals Simon zegt is er een directe weg naar het kasteel, jullie bestemming, en de wagen is een erg goede manier om er te komen. Dus wie er door wil: geef aan in je post, dan gaan we verder! Natuurlijk kan je daarnaast ook nog andere dingen doen (Urgo zou kunnen proberen om het slot van de wagen met een thievery check te openen, bijvoorbeeld).


DEADLINE 30 APRIL 15:47

Mijn post deed een tijdje langer op zich wachten dan de bedoeling was. Deze week was echt fucking slopend en kwam er niet aan toe. Maar het grote werk (de cijfers van alle examenkandidaten voor alle vakken zijn op orde en verzonden naar DUO) is gedaan en hoewel er nog werk gaat komen (de directe voorbereidingen van het eindexamen en het afnemen van alle examens) wordt het nu wel rustiger, dus na een paar weken dat het nogal sporadisch was gaat alles hier nu een stuk regelmatiger worden.
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Kieron Hellblade » 30 Apr 2014 12:58

"Wat er ook in zit, het kan niet praten" zegt Aelar tegen de rest. "Wat mij betreft verlossen we het uit zijn lijden, laad ik jullie in en rijden we naar het kasteel. Daar overtuigen we Murn dat ik namens de rovers iets kom afleveren en springen jullie er schreeuwend eruit. Hak, boem, prak, alles de fik in, klusje geklaard" glimlacht hij.

De Bard wacht af wat de rest van zijn plan vindt.

Code: Select all

HP: 30/33 (THP: 0)     AC: 19        Passive Insight: 17
Surges: 9/10 (V: 8)    Fort: 14      Passive Perception: 15
Initiative: +2         Ref: 14       Action Points: 1
Speed: 5               Will: 16      Powerpoints 0/0
Blaat?
User avatar
Rulen
Posts: 51
Joined: 21 Sep 2013 13:24

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Rulen » 30 Apr 2014 15:43

Een stukje rijden lijkt Rulen geen ramp. De wagen uit springen en mensen neerhameren al helemaal niet. Het geeft hem de kans om wat punten te scoren, want de vorige strijd was een teleurstelling.

"Doen we" gromt de Goliath.

Code: Select all

HP: 30/32 (THP: 0)     AC: 19        Passive Insight: 15
Surges:  5/8 (V: 8)   Fort: 13      Passive Perception: 20
Initiative: +6         Ref: 15       Action Points: 0
Speed: 6               Will: 16      Powerpoints 0/0
User avatar
Urgo
Posts: 59
Joined: 18 Sep 2013 22:39

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Urgo » 30 Apr 2014 15:45

'Aan de kant stelletje amateurs! Tijd voor de meester om aan de slag te gaan!' zegt Urgo terwijl hij naar de wagen loopt.

Urgo rommelt wat met het slot en hopsaflats!

Thievery vs Wagon: 1d20+6 22

Keihard open.
User avatar
Drak'kan
Posts: 67
Joined: 17 Sep 2013 21:55

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Drak'kan » 30 Apr 2014 15:45

Drak'kan knikt naar de bard. "Akkoord." zegt hij.

Maar hij wil wel eerst de kist ook open hebben voor extra informatie of items die hen kan helpen in het komende gevecht.

Thievery roll op de kist!

Kan vanaf werk helaas geen roll maken.

Daarna als de koets open moet ook een Thievery roll op de koets! EDIT: Door roll Urgo laat ik de koets voor wat het is, maar pak ik mijn zwaard vast om klaar staan. Minor: Equip Fullblade.
Endure. In enduring grow strong.
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Kieron Hellblade » 30 Apr 2014 15:47

Urgo wrote:Urgo rommelt wat met het slot en hopsaflats!
Thievery vs Wagon: 1d20+6 22
Keihard open.
Als jij nu een of andere swarm killer bees hebt losgelaten dan mag je dat ook zelf oplossen.
Blaat?
User avatar
Urgo
Posts: 59
Joined: 18 Sep 2013 22:39

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Urgo » 30 Apr 2014 19:57

Komt goed joh! Athletics is niet voor niets hoog bij mij :P
User avatar
Simon
Posts: 59
Joined: 19 Sep 2013 22:16

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Simon » 02 May 2014 16:27

Simon kijkt om naar de rest die allemaal proberen een kist of kar open te maken op verschillende manieren maar even fanatiek "Niet de meest keurige mensen waarmee ik op trek"

Hij ziet en hoort dat Aelar probeert contact te leggen met iets in de kar. Een reactie blijft uit blijkt al snel.

Simon loopt naar de kar en kijkt naar binnen en stuurt een mentale gedachte naar de persoon of wezen die er in zit

Send Thoughts (zodra dit kan)
"Rustig we zijn geen rovers en gaan je niet pijn doen"


"Misschien had iemand grote plannen met wie in deze kar zat..., kan dus belangrijk zijn en hem/haar doden lijkt me geen goed voornemen"
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 02 May 2014 17:00

Post...
Post Reply