Episode 1: The Castle of Doctor Murn

...band of bastards
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 11 May 2014 22:10

Na een moment te hebben gewacht laten Aelar en Simon de wagen rustig doorrijden naar de poort toe. Als ze aankomen bij het gebouwtje waar de wachters zich in ophouden houden ze stil. Met een stralende glimlach en een vriendelijke toon spreekt Aelar met de twee dienaren van Doctor Murn en als ze ubehaubt nog niet overtuigd waren zijn ze dat zeker als de half-elf zinspeelt op een leuke verassing achterin.

De wachters openen vlug de poort en gaan mee naar binnen. De poort leidt niet naar een binnenplaats, zoals sommigen misschien verwacht hadden, maar meteen het kasteel in, dat een enorm gebouw blijkt te zijn. Als Aelar en Simon hierdoor verrast zijn laten ze niets merken. De wachters geven aan dat ze zo de linker gang in moeten rijden om het materiaal bij experimentatie-ruimte D af te geven.

Daarna lopen de twee wachters lopen naar de achterkant van de wagen en terwijl ze wat grappen tegen elkaar maken doen ze de deur open. Het lachen vergaat ze snel als een goliath met een warhammer en een gith met een enorm zwaard naar buiten springen en ze zonder enig probleem overmeesteren (we zouden weer een gevecht kunnen doen, maar aangezien de overwinning hier zo zeker is slaan we dat even over om tijd te besparen, Earthbound-style).

Als de wachters volledig onder controle zijn heeft iedereen de tijd om rond te kijken. De groep staat in een grote ruimte in het kasteel, waar normaal een binnenplaats zou moeten zijn. Bovenaan het plafond hangt een soort kroonluchter die de ruimte verlicht en aan de wanden hangen wat tapijten met een grijs schedel erop en in de hoeken van de ruimte staan tafels en banken. Op de tafels liggen een aantal papieren en boeken.

De wagen staat midden in de ruimte. Achter de wagen is de poort die weer naar buiten leidt. Voor de wagen is een trap die naar bovenloopt. Aan de rechthand van de wagen is een gang waar de wagen makkelijk doorheen past, er hangt een bord met 'experimenatie-ruimtes A & B' boven de entree, uit de gang klinken wat geluiden die voor de meesten moeilijk te plaatsen zijn, maar waarvan Rulen door zijn kennis van de natuur doorheeft dat ze bij dieren horen. Aan de linkerkant van de wagen is ook een grote gang, en ditmaal hangt er een bord met 'experimentatie-ruimtes C & D' boven, uit deze gang komt ook een geluid, een zacht gezoem.

De keuzes zijn duidelijk: links en rechts zijn laboratoria waar experimenten worden of zijn uitgevoerd, voor is een trap die naar boven leidt, hoger het kasteel in. En in de ruimte zijn ook wat dingen te zien en dan zijn er natuurlijk ook nog de twee wachters die op dit moment nog in leven zijn en dus mogelijk verhoord kunnen worden.
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 11 May 2014 22:15

Jullie zijn eindelijk in het kasteel en de twee wachters die jullie na de vlotte babbel van Aelar binnenlieten zijn zonder problemen overmeesterd. Nu staan jullie middenin een grote ruimte, binnenin het kasteel van Doctor Murn. Tijd om te gaan zoeken naar de Doc!

Er zijn een aantal opties:
-De twee wachters kunnen verhoord worden om zo meer te ontdekken over Murn en wat hij doet.
-De ruimte waar jullie nu zijn kan onderzocht worden, er liggen boeken en papieren.
-Experimentatie-ruimtes A en/of B kunnen verkend worden, uit in ieder geval één van de twee komen geluiden die met dieren te maken hebben
-Experimentatie-ruimtes C en/of D kunnen verkend worden, uit in ieder geval één van de twee komt een zacht gezoem en D is ook degene waar jullie naar toe werden gewezen door de wachters.
-De trap omhoog kan worden genomen, om te ontdekken wat er hoger in het kasteel allemaal is.

Uiteraard mogen jullie ook nog zelf dingen toevoegen! Het is trouwens zo dat niet iedereen hetzelfde hoeft te doen, een persoon kan naar ruimte D en een ander naar ruimte A, terwijl weer een ander de wachters verhoord.


DEADLINE DONDERDAG 15 MEI 22:15
User avatar
BioTech
Beheerder
Posts: 3752
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by BioTech » 15 May 2014 14:45

Ik ga de deadline niet redden, alleen maar meetings op werk ivm verhuizing en mijn maand weg, vanavond Godzilla
Blaat?
User avatar
Simon
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2013 22:16

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Simon » 15 May 2014 20:43

Simon negeert de wachters. "Laat iemand anders maar met ze praten, iemand die eng of sterk is" bedenkt hij

Simon kijkt om zich heen geen wachters te zien. Hij is benieuwd wat er in de kasteel allemaal wordt uitgevoerd.

"Ik ga verderop in die kamers kijken." zegt hij rustig maar met onderliggende ongerustheid.

Simon wacht even of iemand mee gaat, hij is toch wel op zijn hoede en wil niet alleen ergens naar toe gaan eigenlijk

Hij loopt richting ruimtes C en/of D
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 18 May 2014 20:58

Placeholder voor Aelar
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 18 May 2014 20:59

Placeholder voor Drak'kan
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 18 May 2014 20:59

Placeholder voor Rulen
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 18 May 2014 21:00

Placeholder voor Urgo
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 18 May 2014 21:00

Tja, dat zijn best wel wat placeholders
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 18 May 2014 21:01

Hm.....
Post Reply