Episode 1: The Castle of Doctor Murn

...band of bastards
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 15 Apr 2014 23:05

Jongens, sorry voor gebrek aan nieuwe post. Is echt superdruk op het werk op het moment (volgende week moeten de cijfers en andere informatie van alle eindexamenleerlingen worden verzonden) en daardoor stond de laatste dagen mijn hoofd totaal niet naar posten (en vrijwel al het andere behalve op de bank hangen als het werk is gedaan). Ik ga echt mijn uiterste best doen om morgen te posten!
User avatar
Drak'kan
Posts: 67
Joined: 17 Sep 2013 21:55

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Drak'kan » 16 Apr 2014 08:19

Geef gewoon iedereen een 7 en biiiiiiiiiieeeeeeeeeer klappeennnnnn !!
Endure. In enduring grow strong.
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 16 Apr 2014 18:42

Als het gevecht is afgelopen is het een tijdje stil. De gewonden worden verzorgd en het kamp van de nu afgeslachte bandieten wordt uitgekamd.

Aelar zingt een liedje waardoor Urgo en Rulen zich beter gaan voelen, en beide genezen van een groot deel van hun wonden (Rulen gebruikt 2 surges en Urgo ook). Uiteindelijk is het gevecht best wel glansrijk gewonnen, maar deze twee krijgers hebben misschien wel een les geleerd... beide kwamen zeer dicht bij de dood en als hun vijanden net iets meer geluk hadden gehad was het allemaal heel anders afgelopen.

Terwijl Rulen een soort ritueel doet met de dode vijanden kijkt Drak'kan eens goed naar de onthoofde dragonborn. Op zijn lichaam vindt hij 6 goudstukken en in een leren tas vindt hij een kaart van het gebied en een brief met cryptische en deels gecodeerde informatie. Drak'kan kan niet doorzien waar de tekst over gaat, maar de stijl en het feit dat de dragonborn een kaart bij zich had maken duidelijk dat hij niet van hier kwam, uit de landelijke achtergebleven gebied.

Na zijn genezing gaat Urgo op zoek naar loot in het kamp, maar helaas vindt hij weinig. In de tenten liggen wat simpele matrassen en wat persoonlijke eigendommen die de rovers nu niet meer nodig hebben, maar niets van echte waarde. In de tonnen en kisten zit wat eten en drinken, maar ook weinig boeiends. Er staat natuurlijk ook een kist met onbekende inhoud, maar die zit op slot en gaat niet zomaar open.

Drak'kan is inmiddels doorgelopen naar de wagen die verderop staat. Een stukje van de wagen vandaan staan een paar paarden aan een boom gebonden, zeer waarschijnlijk trekken zij normaal het voertuig vooruit. De wagen is van hout en aan de voorkant kunnen verschillende mensen zitten. Het grootste deel van de wagen bestaat uit een afgesloten ruimte met een goed vergrendelde deur, hier en daar zijn er op het dak van de wagen kleine luchtgaten gemaakt.

Simon staat nog in het kamp en geeft zijn ogen goed de kost. Met zijn telepathische krachten voelt hij in de omgeving of er iets is met de dieren die er leven, maar kan niets vinden. Rond het kamp zijn wat minder dieren, al is het wel duidelijk waarom ze wegblijven als Urgo opmerkt wat voor vlees er in de kisten zit. Hij vindt verder dezelfde dingen als zijn kameraden, maar in tegenstelling tot de anderen doet hij ook nog een andere ontdekking: hij kijkt het pad af waar de wagen op staat en het valt hem op dat die weg zo te zien rechtstreeks naar het kasteel van Doctor Murn leidt...
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 16 Apr 2014 18:46

Zo, daar zijn we weer. Wonden worden genezen en het kamp wordt onderzocht. Er worden wat vondsten gedaan:
-Drak'kan vindt een brief met cryptische en gecodeerde informatie op het lichaam van de dragonborn, maar hij kan er niet veel mee. Het is wel duidelijk dat de dragonborn net als jullie uit de grote stad komt en niet uit dit gebied. Ook onderzoekt hij de wagen, die voor een groot deel bestaat uit een goed vergrendelde ruimte.
-Urgo kijkt rond en vindt niet heel veel, maar de gesloten kist zou best wel eens een plek kunnen zijn waar iets wat wel van waarde is te vinden is.
-Simon komt erachter dat het pad waar de wagen op staat recht naar het kasteel van Murn toe gaat.

Wat nu?!

DEADLINE ZONDAG 20 APRIL, 18:47
User avatar
Drak'kan
Posts: 67
Joined: 17 Sep 2013 21:55

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Drak'kan » 20 Apr 2014 16:27

Drak'kan vindt een map maar kan die niet direct lezen. Hij besluit hem te bewaren en de leren tas schuift hij in zijn robe. Misschien kunnen O. en zijn handlangers er meer mee...

Hij staat bij de koets en aanschouwt de situatie. Simon laat weten dat de koets richting het kasteel van Dr. Murn zou gaan...

Drak'kan twijfelt niet en probeert het slot met zijn grote zwaard te forceren.

Roll?

Code: Select all

HP: 30/32 (THP: 0)     AC: 19        Passive Insight: 15
Surges:  5/8 (V: 8)   Fort: 13	   Passive Perception: 20
Initiative: +6         Ref: 15	    Action Points: 0
Speed: 6               Will: 16      Powerpoints 0/0
Endure. In enduring grow strong.
User avatar
Simon
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2013 22:16

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Simon » 21 Apr 2014 10:23

Zodra Simon het kasteel ziet focust hij zijn geest weer .
"Hier moeten we naar toe, het kasteel " roept Simon terwijl hij er naar wijst.

Hij kijkt naar de lijken "Misschien moeten we ze wel even opruimen als we terugkeren? Ik weet niet of onze werkgever een pad aan chaos en dood op prijs stelt."

" Misschien gaan ze denken dat er een groep moordende gnolls rond loopt.. Gelukkig zit hij niet onder het bloed, ik verzin wel wat als er ordehandhavers komen kijken" bedenkt Simon
User avatar
BioTech
Beheerder
Posts: 3754
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by BioTech » 23 Apr 2014 20:29

Aelar kijkt met een grote glimlach naar de wagen en wandelt richting de vastgebonden paarden. Hij duwt zijn oor tegen het hout aan en luistert of hij iets hoort bewegen binnenin.

Perception: 1d20+5 10
Mjah, wordt dus mijn passive van 15

Afhankelijk van wat hij hoort neemt de Bard het voortouw.

Als Aelar dierlijk gegrom, schrapende hoeven of iets dergelijks hoort stapt hij weg van de kar. Als het een rustige ademhaling is klopt hij op het hout en vraagt "mag ik vragen waarom u opgesloten zit?"

Code: Select all

HP: 30/33 (THP: 0)     AC: 19        Passive Insight: 17
Surges: 9/10 (V: 8)    Fort: 14      Passive Perception: 15
Initiative: +2         Ref: 14       Action Points: 1
Speed: 5               Will: 16      Powerpoints 0/0
Blaat?
User avatar
Rulen
Posts: 51
Joined: 21 Sep 2013 13:24

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by Rulen » 23 Apr 2014 20:32

Rulen loopt naar de gesloten kist toe. Hij heeft geen honger, maar hopelijk valt hier meer te halen dan de paar miezerige goudstukken die Drak vond. Hij tilt zijn voet op en trapt met alle kracht in zijn bovenbeen tegen het slot aan.

Strength: 1d20+5 11

Helaas is de Goliath nog niet herstelt van het pak slaag net en wankelt hij voordat de trap aankomt. Woest op zichzelf draait de Warden zich weg bij de kist die hem zo beschaamde en loopt richting de paarden in e hoop dat niemand het zag.

Code: Select all

HP:  39/45 (THP: 0)     AC: 19        Passive Insight: 12
Surges:   7/12 (V: 11)  Fort: 16      Passive Perception: 12
Initiative: +2          Ref: 14       Action Points: 0
Speed: 6                Will: 14      Powerpoints 0/0
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 26 Apr 2014 15:17

Placeholder voor Urgo
User avatar
The DM
Posts: 350
Joined: 16 Jul 2012 16:49

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 26 Apr 2014 15:18

En voor een nieuwe pagina...
Post Reply