Episode 1: The Castle of Doctor Murn

...band of bastards
Post Reply
The DM

Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 29 Nov 2013 17:02

A Murder of Crows. Episode 1: The Castle of Doctor Murn

“We can reproduce a work of art / We’ve got missiles can tear the world apart.”

“…I saw how the worm inherited the wonders of the eye and brain.”

Na een paar weken van rust wordt elk lid van het gezelschap van avonturiers dat zo vakkundig de goblin spion en zijn handlangers uit de weg ruimde verrast door een plots verschijnende boodschapper. Elk van hen krijgt hetzelfde bericht: "Café Rosa vanavond om 8 uur." De boodschapper vertrekt daarna onmiddellijk, het is niet mogelijk om vragen te stellen en alles zal dus tot die avond moeten wachten.

Na enige uren van mentaal voorbereiden is het moment aangebroken. Elk van de mannen vindt weer zijn weg naar het café waar ze elkaar voor het eerst ontmoeten en in dienst kwamen van de geheime dienst van Kaparia, de Cirkel. Ze gaan allemaal naar binnen en zonder dat er iemand op of om naar ze kijkt gaan ze de kleine deur door en dalen ze de trap af.

Het gaat allemaal hetzelfde, O zit weer achter het bureau en Arkhan VII staat iets achter hem, al heeft hij deze keer niet de schaduwen opgezocht. "Ah, mijn spionnendoders, daar zijn jullie," zegt de in het blauw geklede oude man als de groep binnenkomt. "Het is goed dat jullie hier zijn, ik heb een nieuwe missie voor jullie die vraagt om jullie unieke vaardigheden en harde handen."

Op de tafel liggen twee tekeningen. Eén van een oude man en één van een grijs doodshoofd. O gaat verder, "na jullie missie in het riool en bevindingen aldaar heb ik een aantal mensen daarheen gestuurd om de boel te onderzoeken. Ze hebben de deur met het grijze doodshoofd waarover jullie spraken gevonden en die opengebroken. Zoals ik bij jullie terugkomt al vertelde is dat doodshoofd het symbool van een verbannen wetenschapper, en achter die deur was een lab van hem te vinden. In dat lab waren een aantal wapens opgeslagen die hij maakte toen hij nog in dienst was van de regering van Kaparia. Die wapens hebben we geconfisqueerd, maar hun mogelijke kracht is zo zorgwekkend dat ik heb besloten dat er een eind moet worden gemaakt aan het werk en leven van deze wetenschapper."

O duidt met zijn hand op de andere tekening die er ligt, van een oudere man, voor het grootste deel kaal, met een bleek en serieus gezicht. "Dit is Doctor Wern Murn. Tot voor kort was hij in dienst van de regering om speciale wapens voor ons te ontwikkelen, maar helaas werd het na verloop van tijd duidelijk dat hij niet langer goed bij zijn hoofd was. Zijn experimenten werden steeds wreder en gruwelijker, en daarom is hij ontslagen en verbannen uit Kapar. Hij heeft zich daarna teruggetrokken in het kasteel dat van oudsher van zijn familie was, nabij het dorpje Gerbstodt in het oosten van Kaparia. We denken dat hij daar nog steeds doorgaat met het ontwikkelen van wapens, maar dan voor zijn eigen doeleinden, wat ons, dat zullen jullie begrijpen, zorgen baart."

O kijkt de mannen strak aan. "Jullie missie is om naar het kasteel van Doctor Murn te gaan, hem te doden en zo een einde te maken aan zijn experimenten. Ik wil dat jullie het kasteel en alles wat daar te vinden is vernietigen. Verbrand alles."

O legt 25 goudstukken op tafel en gaat verder: "met dat goud kunnen jullie de reis naar Gerbstodt bekostigen, er vertrekt over een paar uur een koets die kant op. In het dorp kunnen jullie met het geld dat nog over zal zijn vervoer regelen naar het kasteel toe, door een dorpeling te overtuigen om jullie er heen te brengen. Bij terugkomst krijgen jullie uiteraard weer goed betaald en als jullie in het kasteel dingen van waarde vinden kunnen jullie die meenemen."

O kijkt rond. "Hebben jullie vragen over wat er moet gebeuren?"
Last edited by The DM on 29 Nov 2013 22:47, edited 2 times in total.
The DM

Re: Episode 1: The Castle of Doctor Murn

Post by The DM » 29 Nov 2013 17:05

Episode 1 begint! Het duurde deze week allemaal wat langer dan ik had gedacht, het was (en is) erg druk, maar goed, we zijn begonnen.

Ditmaal draait het erom dat een 'mad scientist', Doctor Wern Murn, wordt opgezocht in zijn kasteel waar hij heen is gegaan nadat hij verbannen is om hem daar om te leggen en al zijn werk te vernietigen. Hij maakte eerst wapens voor het koninkrijk, maar zoals O vertelde werden zijn experimenten steeds gestoorder en aangezien die nog steeds doorgaan moet er een einde aan komen...

Dit is het moment om vragen te stellen aan O en om plannen te maken...

DEADLINE DINSDAG 3 DECEMBER 17:05
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 03 Dec 2013 10:38

Een avondje door het riool slenteren heeft Aelar een paar weken heerlijke rust opgeleverd, maar het gaat hard met goudstukken als je ze verbrast aan goede wijn, nieuwe kleren en genieten van het leven. Wanneer de boodschapper verschijnt gaat de Bard dan ook zonder tegenzin mee. Het doet hem goed de andere vier weer samen te zien en na wat warme woorden luistert hij naar wat O te zeggen heeft.

Wat de groep te horen krijgt klinkt erg interessant. Deze keer geen angstige Goblins die zelfs nog door een paar dorpelingen weggejaagd konden worden, maar een echt avontuur. Een kasteel, een gestoorde wetenschapper, gruwelijke experimenten, gevaar, het kan haast niet beter. Geen enkele legende gaat over mannen tot hun knieeen in de drek, maar dit is een perfecte setting. Een donkere, regenachtige avond, een kasteel eenzaam op een klif, bliksem door de lucht terwijl er op de kantelen onmenselijke vormen bewegen, schaduwen van vreselijke dingen die door gangen glijden en een groep dappere helden die zich door een brandend laboratorium vechten om een duister plan te stoppen. De liederen over heldendaden en glorie schrijven zichzelf haast al voordat Aelar ook maar iets heeft gedaan.

"Stop de gestoorde wetenschapper, vernietig zijn experimenten, roof alles mee wat waardevol is en brand de boel plat. Top, doen we!" straalt hij terwijl de goudstukken in zijn buidel verdwijnen. "Klaar, mannen?" vraagt hij ongeduldig, maar zonder door te drammen, aan de rest.

Heren, de statbar veranderingen;
Iedereen krijgt +1 Initiative, AC, Fort, Ref, Will, Insight en Perception. Je hebt al je HP, Action Point, Surges en Power Points weer terug (toch, DM?). HP gaat omhoog per je class (4 voor Simon, 5 voor mij en Urgo, 6 voor Drak en 7 voor Rulen). Niet in de statbar maar wel belangrijk is dat je nu ook +1 op alle skill checks en attacks krijgt.

Denk eraan dat aangezien je Surge Value een kwart van je HP is, naar beneden afgerond, die dus ook minimaal 1 omhoog gaat!

Ik zal vandaag of morgen de characters waarvan ik de keuzes voor Feat en Utility Powers heb via Orokos updaten. De link blijft hetzelfde, maar je krijgt dus je nieuwe stats. Een attack of skill rollen is dan inclusief de +1 bonus voor L2 zodat je niks zelf hoeft aan te passen.

Code: Select all

HP: 33/33 (THP: 0)     AC: 19        Passive Insight: 17
Surges:  10/10 (V: 8)   Fort: 14      Passive Perception: 15
Initiative: +2         Ref: 14       Action Points: 1
Speed: 5               Will: 16      Powerpoints 0/0
Blaat?
Urgo

Post by Urgo » 03 Dec 2013 14:16

De afgelopen tijd heeft Urgo zich heerlijk vermaakt met dames, drank en algehele chaos. Precies zoals hij het het liefst heeft. Wanneer hij gehaald wordt voor de bijeenkomst met O verdwijnt hij dan ook volle goede moed uit het bordeel waar hij verbleef. Mooi op tijd ook, zijn goud was toch bijna op.

Eenmaal aangekomen bij O hoort hij het verhaal. Een kasteel? Een gekke wetenschapper en gevaarlijke experimenten. Deze kerel klonk als een genie! Mogelijk kon Urgo nog wat van hem leren. Voordat hij zijn kasteel in vuur en vlam zou zetten natuurlijk.

'Je had mij bij 'Verbrand alles!' zegt Urgo opgewekt.

Naar beneden afgeronde surge value is kut, had anders 8 gehad :P

Code: Select all

HP: 30/30              AC: 16        Passive Insight: 16
Surges:  7/7 (V: 7)    Fort: 12      Passive Perception: 11
Initiative: +4         Ref: 14       Action Points: 1/1
Speed: 6               Will: 17      Powerpoints 0/0
Simon

Post by Simon » 03 Dec 2013 15:56

De laatste paar dagen heeft Simon zich verveeld een beetje gegokt, wat arcane scriptures doorgenomen bij de lokale straatmagier, en zelfs een nieuwe kracht geleerd die vrij nuttig is.
Dagen vlogen om, en had toch het gevoel dat hij wachte op de nieuwe missie en nieuwe mogelijkheden om succesvol te worden..

Simon is zeker nieuwsgierig in de wapens van die Doctor Murn en waarom ze te gevaarlijk zijn.

Het verhaal lijkt logisch. Een gek heeft misschien interessante gedachten maar is ook losgeslagen. Hij heeft een reden voor-, en middelen om Kapar pijn te doen. bedenkt hij.

"Het klinkt tragisch Heer O en ik vindt het natuurlijk jammer dat we de deur niet hebben geopenend. Maar ik ben bereid om deze missie uit te voeren.
Even de stad uit klinkt goed, al snap ik dat deze dokter erg gevaarlijk kan zijn en het geen makkelijk uitje is."

Bij de opmerking van Urgo over in brand steken moet Simon fronsen. "Als je me maar waarschuwt..." zegt Simon nog
Drak'kan

Post by Drak'kan » 03 Dec 2013 18:13

Drak'kan is net een lek in het dak van een boer aan het fiksen als de messenger hem vindt. De boer die nog beneden staat is verward als hij de Gith op zijn dak ziet, zeker omdat hij van niets wist, maar laat het wel toe, want hij heeft zelf niet het goud of de middelen om het zelf te repareren.

Als Drak'kan klaar is bedankt de boer hem voorzichtig en strekt zijn hand uit. Drak'kan pakt de hand met zijn linkerhand en doet er met zijn rechterhand 5 zilverstukken in. "Voor het ongemak", voegt de Gith er aan toe, hij is lastig te verstaan door zijn onnatuurlijke uitspraak.

De boer blijft verward staan, maar Drak'kan weet dat zijn behoefte om gebroken dingen te herstellen niet altijd door iedereen wordt begrepen, compensatie lijkt hem dus op zijn plaats. Hij vertrekt in richting van de Rosa om het nieuwe plan aan te horen. De vrijheid na de laatste missie geeft hem voldoende tijd en middelen om te doen wat hij wil, dus hij vindt de huidige balans fijn.

Hij zegt niets bij O in de ruimte, het plan is duidelijk. Een uiterste zoals deze Mad Doctor is altijd gevaarlijk voor de balans in de wereld, dus Drak'kan heeft weinig bezwaar in het uitschakelen hiervan.
Endure. In enduring grow strong.
The DM

Post by The DM » 03 Dec 2013 22:40

Placeholder voor Rulen
The DM

Post by The DM » 03 Dec 2013 22:40

8
The DM

Post by The DM » 03 Dec 2013 22:41