Nieuwe spelers

Kritiek. Wat kan er beter? Wat ging er verkeerd?
Post Reply

Ga je akkoord met nieuwe spelers?

Ja, gooi ze er maar in zodra je ze hebt
2
40%
Ja, maar alleen bij uitval van mensen (zoals nu Johnny)
1
20%
Nee
2
40%
Maakt me niet uit
0
No votes

Total votes: 5
Kieron Hellblade
Beheerder

Nieuwe spelers

Post by Kieron Hellblade » 31 Mar 2009 13:32

Zoals een aantal van jullie weten ben ik al een tijdje bezig met potentiele nieuwe spelers voor deze RPG. Er komen in het verhaal meerdere momenten waarop jullie iemand zouden kunnen ontmoeten die onderdeel van de groep wordt. Dit was bedoeld om spelers met dode characters opnieuw te laten meespelen, afvallers te vervangen of compleet nieuwe spelers erbij te betrekken. Nu met het vertrek van Johnny lijkt het me een mooi moment om hierover te beginnen.

Ik wil jullie voorleggen of het akkoord is een nieuwe speler te introduceren. Dit zal niet de volgende post zijn, maar op een van de momenten die daarvoor bedoeld waren. Het zal ongeveer een maand duren voor we daar zijn met het verhaal. Ik heb voor dat moment een speler geselecteerd die zijn character voor die tijd af heeft en dan klaar is om mee te doen.

De tweede vraag is of ik ook mensen erin mag schrijven op zulke momente wanneer er niemand uitvalt. De groep zou dus kunnen groeien naar mate de reis vordert. Deze online manier van spelen maakt het makkelijker met veel mensen te spelen en ik ben niet op zoek naar 20 spelers, maar een paar erbij is misschien een uitdaging. Zoals je ziet ziet is er een optie in de poll die allebei goedkeurt, maar ook alleen vervanging bij uitval.

Zelf ben ik voor nieuwe spelers, ik denk dat ze een aantal interessante dingen met zich mee brengen. Denk maar eens aan de kennismaking. Wantrouwen, maar ook samen manieren zoeken om elkaar te helpen kunnen een mooie ontwikkeling zijn om naar te kijken. De wij/zij groepsvorming, tussen mensen die elkaar al bijna een jaar kennen en de nieuweling(en) lijkt me ook interessant. Daar komt bij dat zij verhalen hebben over wat er gebeurde die als puzzelstukjes kunnen dienen om uit te vinden wat er gebeurt is.

Afgezien daarvan is er natuurlijk veiligheid in grotere groepen, meer dice, en heb je meer kans dat mensen over nuttige kwaliteiten beschikken als je met meer spelers bent. Iemand die dit alles heeft overleefd zal ook zeker kunnen bijdragen aan veiligheid, wie weet wat ze bij zich hebben aan wapens of middelen die jullie nu te kort komen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Ik zal zelf niet stemmen, tenzij er een gelijke stand is. Iedereen kan zijn vote weer veranderen na gestemd te hebben, omdat ik hoop dat er hier een discussie ontstaat waarin we met zijn allen een overeenkomst kunnen bereiken.

Als je vragen hebt, stel ze hier. Als je stemt lijkt het me fijn als je je argumenten geeft zodat andere daar over kunnen denken.
Blaat?
Mick Fury

Re: Nieuwe spelers

Post by Mick Fury » 31 Mar 2009 14:11

STEM ANTI! STEM NEE!
VOL = VOL!
NIETS ERIN? NIETS ERUIT!

Maar lieve zwartjoekel, waarom nee?

Daarom! Ik vind het op zich best leuk als je er mensen bij komen, maar tot hoeveel gaat het? We hebben nu 4 dagen de tijd om te posten, met meer mensen wordt dat alleen maar lastiger. Daarnaast vind ik het niet fijn als je steeds weer nieuwe introducties moet hebben en doen enzo, haalt gewoon de snelheid uit de RPG.

Dit zijn slechte argumenten, jullie hebben er vast veel meer die wel positief zijn. Plemp ze neer, ik zie wel of mijn nee stem de enige blijft of niet :)
Is it cuz I iz black?!
Raffi

Post by Raffi » 31 Mar 2009 14:23

Toch ben ik het met Mick eens. Ik vind het nu al lastig om ook maar enige dynamiek te creëren met de medespelers, langzaam aan lukt dit. Nieuwe spelers brengt alleen maar verwarring. Ik heb liever een kleiner groepje dat sneller post.
Image
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Mar 2009 14:37

Ik snap niet hoe jullie allebei nieuwe spelers gelijkstellen aan een trager spel. Nieuwe spelers krijgen te maken met hetzelfde deadline systeem als we nu hebben, daar verandert niets aan.

Daarnaast heb je nog geen enkel idee of deze mensen meer of minder posten dan jullie nu doen. Nieuwe spelers voor ze ook maar meedoen de schuld geven van een trager spel is niet logisch. Dit is vooral zo als je je beseft dat meer dan de helft van de huidige thread tot nu toe alleen maar opgelost is met placeholders of mensen die op de minuut of zelfs na de deadline posten. De deadlines zijn nu al hartstikke nodig.

Als je sneller spel wilt zou ik je aanraden te kijken naar waar nu de knelpunten liggen en daar op te reageren in plaats van het af te schuiven op factoren die niet van invloed zijn. Ik begrijp de voorkeur van sommige spelers naar een snellere groep, maar dat gelijkstellen aan een kleinere groep is niet realistisch als je naar het huidige spel kijkt.

Mick's woorden dat vier dagen om te posten lastiger wordt met nieuwe mensen is wat dat betreft ook wat ondoordacht. Krijg jij minder tijd te posten? Het blijft toch vier dagen?

De dynamiek met de medespelers is wat mij betreft juist een pluspunt. De binding die nu begint te ontstaan en doorgroeit voor de nieuwe speler er is ontbreekt op dat moment. Die wij/zij tegenstelling is juist iets wat interessante situaties kan opleveren, want wie help je als de nieuwe onbekende en een vertrouwde kameraad allebei hulp nodig hebben?
Blaat?
Joseph

Post by Joseph » 31 Mar 2009 20:24

Laat er nog een paar extra spelers bij komen als het past in het verhaal dan lijkt mij dat geen probleem.

Ik denk dat dit het spel niet erg verstoort en zal interessante situaties opleveren
Raffi

Post by Raffi » 31 Mar 2009 21:38

De knelpunten liggen bij teveel trage spelers.
Image
Vladimir

Post by Vladimir » 01 Apr 2009 23:04

vol voor nieuwe spelers , meer mensen , meer vreugd en roleplaying etc.

!
a screaming comes across the sky ...
Justin Time

Post by Justin Time » 02 Apr 2009 21:49

Ik ben tegen, ik wil graag weten met wie ik speel, zoals dat nu is.....wacht......
Turbo! Turbo!
Joseph

Post by Joseph » 15 Apr 2009 23:51

Nu er minder mensen mee spelen zie ik helemaal niet in waarom er geen nieuwe spelers bij kunnen komen
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 16 Apr 2009 00:21

Mjah. Ook interessant dat de twee mensen die tegen stemmen allebei snelheid als probleem noemen ondanks dat zij de enige zijn die deze ronde niet gepost hebben.
Blaat?
Post Reply