Duidelijkheid

Kritiek. Wat kan er beter? Wat ging er verkeerd?
Post Reply
Kieron Hellblade
Beheerder

Duidelijkheid

Post by Kieron Hellblade » 02 Mar 2009 20:05

Dames en heren, ik vraag me af of het tot nu toe duidelijk is wat er gebeurd.

Ik had me met deze campaign voorgenomen eens geen kaartjes te maken, maar is het tot nu toe een beetje te begrijpen hoe de situatie is met alleen mijn uitleg? Heb je een idee van hoe de shuttle daar in die straat ligt? Dit is natuurlijk nog niet heel duidelijk beschreven omdat de characters dat niet hebben van binnenuit. Maar mocht je straks buiten komen en ik beschrijf de situatie, dan hoor ik graag of dat wat overeen komt met wat je je voorstelde aan de hand van wat er nu stond.

Ik zag ook dat er een probleem was met de kleding. Ik ging uit van de "Er staat niet dat het er is" en jullie van de "Er staat niet dat het er niet is", waardoor we een andere voorstelling hadden van de situatie. Nou ben ik wel de GM en kan ik mijn ideeen steeds doordrammen, maar het conflict ontstaat omdat het dus niet heel duidelijk beschreven is, wat dus mijn fout is.

Mocht je een situatie niet goed snappen, of wil je meer informatie over iets, twijfel dan niet dit te posten. Schrijf dingen zoals "Ik bestudeer de..." of "Ik probeer me te herinneren of..." en dan weet ik dat er meer uitleg moet komen over iets.

Je kunt een heleboel logische zaken aannemen, daarom is het ook goed begrijpelijk over de kleding, maar vraag het gewoon. Dat kan dus in een post, maar MSN, mail of in de kroeg vind ik het ook geen probleem iets uit te leggen. Mocht het onduidelijk blijven dan kan ik natuurlijk toch beginnen met kaarten maken.
Blaat?
Johnny McGrey

Re: Duidelijkheid

Post by Johnny McGrey » 03 Mar 2009 21:18

Prima over de materialen.,

En nee. Het is me niet helemaal duidelijk hoe de situatie buiten is. Maar je kunt het ook makkelijk zonder kaart werken, door met "lokaties" te werken. Buiten bijvoorbeeld, beschrijft de situatie en dan noem je snel de plekken:
    De shuttle,
    de cirkel met militaire voertuigen,
    straat naar het zuiden,
    gebouw A: 20 meter verder op.
    en straat naar het noorden.

En als er dan iets gebeurd kun je het noemen waar dit gebeurd en zo zal iedereen nog steeds een beeld hebben zonder dat je een kaart hoeft te hebben. Als er iets nieuws gebeurd in deze scene kun je dan weer een lokatie er bij maken indien nodig.

Kunnen de spelers zeggen waar ze heen gaan en hebben ze wat meer mogelijkheden.

Kleiner kan ook, bijvoorbeeld met een kamer:
    De zithoek, met een tafel vol met spullen.
    Een groot raam die uitkijkt op een straat waar bizarre marsmuziek vandaan klinkt.
    Een deur naar een andere kamer waar zacht licht vandaan komt.
    Een hoekje met een boekenkast waar verschillende schoenendozen in staan.

Dan krijgt iedereen een beeld en kun je verschillende dingen doen per lokatie.

Het is maar een suggestie.
Oh yes I heard you, but the question is, how does this profit me personally?
Johnny McGrey

Post by Johnny McGrey » 15 Mar 2009 14:28

Euh ja,

Ik dacht dat de opening van de shuttle zo stond dat de voertuigen een cirkel om de opening heen stonden. En dat we veilig konden uitstappen tussen de soldaten in.

Blijkbaar niet :P
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 15 Mar 2009 15:03

Het is inderdaad opgesteld in een cirkel, links van de uitgang de truck, dit gedeelte is het smalst omdat de Somnus schuin ligt. Voor je het huis waar "Jack" uit kwam en wat wrakken, rechts de Humvee's. In die cirkel liggen ook een paar wrakken.

Maar, besef je goed dat van de deuropening helemaal vooraan bij de cockpit tot aan de Humvee's helemaal achteraan toch zeker een flinke afstand is. Een normale shuttle is al bijna 40 meter lang, laat staan een zoals de Somnus, gebouwd voor een extra grote bemanning en die ruimte moet bieden aan hordes experimentele apparatuur. Je stapte dus ook meer dan 30 meter achter de soldaten uit, die helemaal aan het andere einde van de Somnus stonden.

Volgens mij was het wel duidelijk dat het vuurgevecht bij de staart was en de uitgang bij de cockpit, of niet? Uitstappen tussen de militairen was dan so wie so al geen optie geweest. Kijk ook maar eens naar Bendis die niet begint met schieten maar juist een stuk naar het gevecht toe rent. Ik denk zelf dat het wel duidelijk was dat er een afstand tussen zat, maar misschien is dat gewoon omdat ik dit verzonnen heb.

Iemand anders een reactie?
Blaat?
Johnny McGrey

Post by Johnny McGrey » 15 Mar 2009 23:22

Maakt mij niet uit verder, dit geeft ook wel een leuke wending aan het verhaal.
Joseph

Post by Joseph » 15 Mar 2009 23:23

Opzich was de afstand tot de humvees wel duidelijk, omdat Bendis naar de Humvee' s rende en een huis zichtbaar was vanuit de ingang. De truck was misschien dichtbij maar de rest niet.

Maar ik had in het begin het gevoel dat er ook een vuurgevecht aan de voorkant van de shuttle plaats vond. (waarschijnlijk omdat daar die soldaat eerst verscheen).

Voor de karakters die binnen zaten was het ook onduidelijk waar de schoten precies vandaan kwamen dus tjsa je wist weinig
Vladimir

Post by Vladimir » 17 Mar 2009 19:37

ik had het plaatje ook niet helemaal door , ondanks de omschrijvingen had ik toch een ander plaatje in mijn hoofd !
a screaming comes across the sky ...
Johnny McGrey

Post by Johnny McGrey » 17 Mar 2009 20:48

Ik heb vooral kogels in m'n hoofd.
Post Reply