KO en dan verder

Kritiek. Wat kan er beter? Wat ging er verkeerd?
Post Reply
Harrison

KO en dan verder

Post by Harrison » 08 Mar 2011 23:37

Heeft er iemand bezwaar tegen als ik KO mensen gewoon skip met deadlines als ik post?

Het is een kans je eigen psyche te doorgronden enzo als je niet op het verhaal hoeft te letten, maar persoonlijk lijkt het me niks zulke dingen neer te knallen omdat je eigenlijk gewoon wilt spelen. Worst case scenario is dat het spel even snel blijft gaan, maar ik denk dat we veel tijd kunnen winnen als een kleinere groep tijdelijk doorgaat. Zo kunnen de KO mensen weer sneller meespelen en dat vinden ze volgens mij zelf ook leuker.

Enige nadeel is dat je dan minder post en dus XP misloopt, maar dat is misschien in balans met de bonus XP? Je krijgt XP voor goede rolls en geluk, dus misschien is het logisch XP te verliezen voor slechte rolls en pech?

Als je hier iets over kwijt wil, knal het in de feedback
Vind dat op zich geen slecht idee, iemand die KO is heeft geen directe invloed op het spel, en het lijkt me dus geen ramp als die persoon overgeslagen wordt als hij als laatste nog moet posten. Mijn laatste paar posts zijn eigenlijk "Harrison is bewusteloos" "Harrison is nog steeds bewusteloos" "Bewusteloos Harrison is" en "Harrison is bewusteloos? Harrison is bewusteloos" en ik denk niet dat het spel nou veel armer zou zijn als die er niet waren geweest.

Alleen bij dat met de XP heb ik vraagtekens. Iemand XP ontzeggen omdat het spel buiten zijn schuld verder gaat is niet helemaal eerlijk. Ergens is het wel logisch, XP staat voor experience, ervaring, en die doe je niet op als je bewusteloos op de grond ligt... maar dan zou de regel moeten zijn dat je posts als je KO bent überhaupt niet meetellen, ook al post je wel.

En het bonus XP idee is niet helemaal eerlijk, aangezien je maar één extra XP kan verdienen met exceptional successes en je veel meer kan verliezen met het op deze manier missen van posts. Of we moeten invoeren dat je voor elke exceptional succes een extra XP kan verdienen, maar daar zitten ook weer haken en ogen aan (al zou ik in principe daar wel voor zijn, aangezien het een extra dimensie toevoegt aan het maken van rolls).
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: KO en dan verder

Post by Kieron Hellblade » 10 Mar 2011 22:35

Dat gaat so wie so nooit gebeuren. Iedereen die dan wat gebalanceerd is, zich richt op uitblinken in zeldzame situaties of als all-rounder probeert te spelen krijgt zo het gevoel XP te verliezen terwijl minimaxers non-stop hun skills gebruiken om XP bij elkaar te schrapen.

Harrison die op alles schiet wat beweegt omdat hij Stamina 4 wil, terwijl bv John het gevoel van overwinning verliest als hij de enige occult roll van de dag crit aangezien hij het nooit bij kan houden.
Blaat?
Harrison

Re: KO en dan verder

Post by Harrison » 12 Mar 2011 15:29

BioTech wrote:Dat gaat so wie so nooit gebeuren. Iedereen die dan wat gebalanceerd is, zich richt op uitblinken in zeldzame situaties of als all-rounder probeert te spelen krijgt zo het gevoel XP te verliezen terwijl minimaxers non-stop hun skills gebruiken om XP bij elkaar te schrapen.

Harrison die op alles schiet wat beweegt omdat hij Stamina 4 wil, terwijl bv John het gevoel van overwinning verliest als hij de enige occult roll van de dag crit aangezien hij het nooit bij kan houden.
Ja, dat is een mooi voorbeeld van die haken en ogen. Ik mis gewoon het gevoel uit rpgs op de computer soms een beetje waar je na het verslaan van een enorm monster of het oplossen van een quest ook een fijne sloot experience krijgt, in plaats van alleen aan het eind van een dag (die vaak maanden duurt). Maar goed, is niet anders.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Post Reply