Deadlines met de feestdagen?

Kritiek. Wat kan er beter? Wat ging er verkeerd?
Post Reply
Harrison

Deadlines met de feestdagen?

Post by Harrison » 20 Dec 2009 22:36

In de meeste recente rpg post werd door Biotech het idee geopperd om in de huidige feestperiode even zonder deadlines te spelen, tot 3 januari. Ik bedacht me dat het makkelijker/beter is om dat even in dit Feedback forum te bespreken, dan onder de posts in bold. Zijn originele voorstel is dit:

BioTech wrote:Is het trouwens een idee om voor deze drukke periode met feestdagen enzo af te spreken dat we geen deadlines hebben? Maak ik er 3 januari van, heeft iedereen tijd genoeg om te posten na de drukte en hoef je hier niet aan te denken. Als iedereen toch in de tussentijd post gaan we gewoon door zoals normaal.

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel in zie. Ik snap de motivatie wel, want het is natuurlijk vrij druk nu, maar ik denk niet dat de deadlines schrappen de juiste aanpak is. Het zou niet erg motiverend of plezierig zijn om, als ik morgen of overmorgen heb gepost, dan bijna twee weken te moeten wachten omdat anderen niks laten horen (of nog erger, als 4 mensen hebben gepost en iedereen moet wachten op nummer 5).

Is het niet handiger om de deadlines te houden als normaal, maar, om rekening te houden met zeer begrijpelijke omstandigheden, af te spreken dat als iemand niet binnen die vier dagen post er een niet meetellende placeholder wordt gebruikt (dat wil zeggen: deze telt dan niet mee voor de 'three strikes' regel), en dat het character van die persoon dan 'idle' is (of er kan iets worden gedaan als met Justin deze ronde, waar ik trouwens erg om moest lachen). Dan zijn er natuurlijk misschien wel die 4 dagen waar er op iemand gewacht wordt die niet gaat komen, maar dat is beter dan twee weken.

En het gaat de juiste tijd juist erg vlot allemaal (deze meest recente ronde daargelaten, ironisch genoeg), en het lijkt me juist aardig om dat zoveel mogelijk erin te houden.

Wat ik me natuurlijk wel realiseer is dat onze gamesmaster BioTech er natuurlijk meer werk aan heeft dan wij, en dat hij natuurlijk ook feest wil kunnen vieren zonder pressure. Wij leveren elke keer een lousy handvol paragrafen, terwijl Peter enorme lappen tekst produceert. En ik snap dat dit ook een rede is om de deadlines wel even te negeren.

Wat vinden jullie?
Last edited by Harrison on 20 Dec 2009 22:40, edited 1 time in total.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Deadlines met de feestdagen?

Post by Kieron Hellblade » 20 Dec 2009 22:39

Ik vind so wie so dat ik minder aan de arbeit en meer aan de RPG moet op mijn werk, maar dat zat er afgelopen week even niet in =P

Hoop dat het nu weer beter gaat en ik het makkelijker bij kan houden, maar denk dat ik ook met de feestdagen de tijd wel heb om dit verder te blijven schrijven. Klein delay misschien en begrijpelijk Derde Kerstochtend een kater en geen tekst, maar ik zal niet dagenlang uit de roulering liggen. Was meer bedoeld als voorstel voor jullie, sommige mensen vieren Kerst iets intensiever.
Blaat?
Post Reply