Nieuwe RPG

Kritiek. Wat kan er beter? Wat ging er verkeerd?

Wat gaan we online spelen?

Gewoon doorgaan!
0
No votes
This is Where the Magic Happens - NYPD Homicide Detectives met low level Mages
1
33%
There's No Place Like Home 2 - Zelfde wereld, maar ander verhaal, andere characters, andere kant van de US ofzo.
1
33%
The Thin Black Line - Als Men in Black de wereld beschermen tegen Aliens, zonder dat iemand het doorheeft. Undercover afgewisseld met actie.
0
No votes
Rogue Trader - Scifi met jullie eigen space ship waar je verschillende klusjes voor krijgt als koerier, mercenary, etc. Aan beide kanten van de wet...
0
No votes
Chrome Ops - Black Ops team in de niet zo verre toekomst. Denk aan Augments, Bionic Upgrades en onmogelijke missies. Deus Ex-achtig.
0
No votes
Monsters - Vampires, Werewolves, Mages, Prometheans en alle andere meuk samen in een team ala Hellboy
1
33%
Dark Heresy - Katholieke Scifi Nazis met laserguns in een Dark Age met spaceships! Extreem moeilijk te overleven.
0
No votes
Anders...
0
No votes

Total votes: 3

Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Nieuwe RPG

Post by Kieron Hellblade » 09 Jul 2012 12:40

Als ik dit zo lees zie ik meer dat jij maar een bepaalde motivatie of mindset ziet. Wat er zeker een is die je tegen zult komen daar;

* Vaderland. Trouwe soldaat wil de vlag veilig houden. Kill em all! Plichtsbesef en het doen omdat het moet.

Zelfs daarin kun je al veel types verzinnen. Een die er ongelooflijk van geniet en zich een echte held voelt, of iemand die nogsteeds verwonderd is als hij Aliens ziet en vaak om zich heen kijkt, of juist iemand die het puur als zijn plicht ziet en compleet emotieloos door alle handelingen heen gaat.

Maar denk bijvoorbeeld eens na over deze concepten, die allemaal passen binnen de MiB hoe ik het zie. Je bent dus uitgenodigd daarbij te komen en leerde de waarheid, wat drijft je nu?

* MiB technologie! Als je op 4-jarige leeftijd al computers bouwde en steeds meer, sneller en verder wil komt er ineens de uitnodiging om met een miljardenbudget om te gaan en toegang te hebben tot chipsets die pas over jaren op de markt verschijnen. Het maakt je niet eens uit wat ze willen dat je doet, zolang je maar hiermee kunt spelen. Wat maakt het uit wat je zoekt zolang je maar met de MX80-C camera in de satelliet mag spelen?

* Alien technologie! Science Fiction bestaat. Wonderen waar je ooit alleen maar van kon dromen zijn binnen handbereik. Vliegende schotels, cold fusion reactoren. Niets ervan is nog toe te passen of uit te leggen. De dingen die je hebt gezien kunnen de wereld verbeteren, maar voordat het zo ver is moet je ze vinden, uit elkaar halen en leren begrijpen. Het probleem is dat de oorspronkelijke eigenaar ze niet makkelijk los laat...

* De honger naar kennis. Aliens, een vakgebied waarvan slechts een paar honderd mensen het bestaan weten. Wetenschappelijke publicaties, autopsies, studies. Alles is beschikbaar, je bevind je rechtstreeks op de frontlinie van dit onderzoek samen met de grootste genien ter wereld. Niemand zal ooit weten wat je hebt gedaan, maar jij weet het en dat is de kick die je nodig hebt. Het maakt niet uit dat de wereld het nooit zal horen, je bent samen met de enige mensen die het ooit op jouw niveau zullen begrijpen.

* Uitdaging. Genoeg mensen hebben een hert geschoten of een kickbokswedstrijd gedaan, maar hoeveel mensen zijn een op een gegaan met een Grey? Wie heeft in die zwarte amandelvormige ogen gekeken terwijl het leven uit het monsterlijk kwaadaardige kinderlichaam weggleed.

* Herinnering/trauma. Je had jaren nachtmerries over dingen die in je slaap gebeurde, vreemde experimenten met misvormde kinderen die je aanraakten en pijn zonder dat je kon schreeuwen. Toen je ontdekte dat het echt was en er mensen tegen vochten kon je niet anders dan direct ja zeggen. Of wellicht hebben andere MiB je jaren geleden gered en bleef je net zolang zoeken tot ze je wel moesten toelaten.

* Dwang. Twintig jaar cel of tien jaar MiB, toen ze je eindelijk pakten na de 13e roof van een museum was het een makkelijke keuze. Je kunt in de gevangenis op je hoede zijn om geshanked te worden of in de MiB op je hoede zijn opgeblazen te worden met een Alien Death Ray. Er is geen verschil, behalve dat de MiB tien jaar korter duurt, er vrouwen zijn en het eten is een heel stuk beter. Bovendien kon je blijven inbreken.

Er zijn zoveel opties, van nobele plicht tot puur egoistisch en alle mogelijke combinaties daarvan. Je zult ook zien dat een aantal van deze dingen heel goed op elkaar inwerken zodat je een mooie groepsdynamiek krijgt. Natuurlijk kun je op hem rekenen, maar vertrouw je de man die naast je staat wel als blijkt dat hij hiertoe gedwongen wordt terwijl jij er vol passie voor koos? Waarom werkt teammate A zich steeds in situaties waar hij zonder backup zit en een op een gaat met de vijand? Waarom wil B het gebouw niet opblazen, is de missie afmaken niet belangrijker dan eerst technologie eruit halen? Als C risico's blijft nemen om levende Aliens gevangen te nemen voor onderzoek brengt ze ons allemaal in gevaar. Nu je weet dat D dit alleen doet voor het geld, twijfel je of hij zich kan opofferen als de wereld op het spel staat. Ga je voor de huidige apparatuur die E aanraad, of geef je F de kans een experimenteel Alien device te gebruiken? Wat als het misgaat, wordt dat gezien als een experiment of is er frustratie? En onderling dan?

En dat is allemaal nog zonder echte karakter eigenschappen. Ben je van de one-liners, neem je graag risico's, is je doel altijd dat het hele team terug komt of dat de missie gebeurt, wat doe je in je vrije tijd, heb je nog familie, welke leugens vertel je hen, waar gaf je je eerste salaris aan uit, was je verbaasd toen Aliens en de MiB bestonden, waar had je het meeste moeite mee, etc., etc.?

Al met al denk ik niet dat iedereen dezelfde persoon hoeft te spelen.

Dit geldt net zo voor NYPD bijvoorbeeld. Niet iedereen hoeft een donut-dunkende 40-plusser te zijn, je kunt ook een boze, zwarte sergeant spelen. Of Baantjer. Of de rookie. Of zo'n gladgeschoren 30-jarige supercop als op TV.
Blaat?

Joseph

Post by Joseph » 09 Jul 2012 16:50

Het MiB idee lijkt me leuk, er vallen genoeg leuke situaties te verzinnen.

Het lijkt vooral interessant dat de wereld om je heen weer wat meer bevolkt is als `there´s no place like home`. De gevolgen van je acties kunnen daardoor meer impact hebben op de wereld en de mensen daarin. Het simpele idee als jij enorm veel lawaai maakt in je huis dat de buren gaan klagen en dus de politie misschien wel een keer komt kijken.

Je kan er ook een X-com 2 achtig verhaal van maken waar alle aliens vijandig zijn, en dat wij dus deel uit maken van de organisatie die op aliens en mensen die samenwerken met de aliens jaagt. De acties van de organisatie/ons bepaald de funding en populariteit.

Bij "Monsters" wordt het weer hilarisch om niet opgepakt te worden.Koele actie en veel verschillende mogelijkheden door al die verschillende karakters.

Dark Heresy lijkt me minder leuk op het forum.

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 09 Jul 2012 16:53

De Men in Black zoals ik me die voorstel heeft trouwens niks met de films te maken. Verwacht niet daadwerkelijk in zwarte pakken te lopen of mensen met flitsmachines te mindwipen. Er zijn Aliens, de government heeft bepaald/ontdekt/whatever dat het allemaal nare klootzakken zijn en het is jullie taak ze van de aardbol af te vegen.

Hoewel het natuurlijk grappig kan worden is dit geen Will Smith comedy!

Het is X-Com, maar alles geheim.

Damn, wat was X-Com toch geweldig <3
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 09 Jul 2012 22:25

Cool dat je een keus hebt gemaakt en de shit hebt gelanceerd. Je motivatie/uitleg is luid en duidelijk en het lijkt me vet =D Ben benieuwd wat voor shit we allemaal gaan zien =)
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 10 Jul 2012 11:19

Maken jullie liever nieuwe accounts, moet ik de huidige renamen of spelen we gewoon door met de "oude" namen maar gebruiken we wel onze "nieuwe" Agent name in de game?
Blaat?

Harrison

Post by Harrison » 10 Jul 2012 11:30

Ben bezig aan figuur uitwerken, en dus een paar vragen:
-In welke leeftijdscategorie vallen de agents? Je schrijft in je posts over 'groentjes', dus zijn het jongens die net van de middelbare school komen, of kan iets ouder ook? Want mijn idee is dat mijn character een aantal jaar voor de CIA heeft gewerkt.
-Krijgen we een standaarduitrusting als het gaat om wapens en zo? IVM het kopen van quick draw - pistol of zoiets.
-Mijn figuur gebruikt niet zijn echte naam. Dat is op zich een merit, volgens mij, maar mogelijk is dat iets wat voor iedereen geldt omdat het een geheime organisatie is. Kopen of niet kopen?

BioTech wrote:Maken jullie liever nieuwe accounts, moet ik de huidige renamen of spelen we gewoon door met de "oude" namen maar gebruiken we wel onze "nieuwe" Agent name in de game?

Ik ben voor nieuwe accounts. Die oude kunnen dan lekker bij There's No Place Like Home blijven horen (oude namen in nieuwe game lijkt me erg onhandig).
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 10 Jul 2012 11:56

Harrison wrote:Ben bezig aan figuur uitwerken, en dus een paar vragen:
-In welke leeftijdscategorie vallen de agents? Je schrijft in je posts over 'groentjes', dus zijn het jongens die net van de middelbare school komen, of kan iets ouder ook? Want mijn idee is dat mijn character een aantal jaar voor de CIA heeft gewerkt.

Je bent een groentje in de MiB opleiding, ook al was je een veteraan ergens anders. Welke achtergrond je ook hebt, alles begint van voor af aan als je eenmaal bij de MiB binnenkomt. Het is zeldzaam dat ze mensen boven de 30 rekruteren omdat de opleiding zo lang, zwaar en duur is dat ze achteraf nog wel enkele jaren werk terug willen na die investering, maar het is zeker mogelijk een carriere te hebben gehad hiervoor. Ook kunnen ze natuurlijk altijd een uitzondering hebben gemaakt vanwege je unieke kwaliteiten. Wetenschappers etc, kunnen ook veel later erbij komen en zolang ze geen veldwerk hoeven verrichten slaan ze een groot gedeelte van de fysieke training over.

Besef je ook dat dit een flashback was naar je opleiding, die misschien al 10 jaar geleden was. Het is niet perse vlak voordat dit verhaal begint gebeurt. De fluff was meer om je een hele korte beschrijving met wat sfeer en antwoorden te geven. Je kunt best op je 30e erbij gekomen zijn, die dingen toen gehoord hebben en nu al 10 jaar een MiB zijn. Je hoeft absoluut geen nieuwe recruit te spelen want je achtergrond bepaal je zelf. Jouw karakter, jouw keuzes.

-Krijgen we een standaarduitrusting als het gaat om wapens en zo? IVM het kopen van quick draw - pistol of zoiets.

De MiB zorgt goed voor je, als jij kunt verantwoorden dat je een wapen nodig hebt dan krijg je dat. Er zijn grenzen, maar in principe heb je carte blanche zolang je maar niet de aandacht van de burger trekt. Een pistool is geen enkel probleem mits je deze verborgen houdt of het plan is je te identificeren als CIA oid tijdens het onderzoek. Een Assault Rifle of Shotgun onder de achterbank van een auto voor het naardere werk zoals een "drug bust" of op verlaten plekken s'nachts is ook geen issue, ermee rondlopen op klaarlichte dag wel. Hetzelfde geld voor auto's, kleding, apparatuur, etc. Je krijgt geen Ferrari als je 2 dagen een koerier met verdachte pakketjes wil achtervolgen, maar je kunt er op rekenen dat de grijze auto die je ontvang wat extra's onder de motorkap heeft.

-Mijn figuur gebruikt niet zijn echte naam. Dat is op zich een merit, volgens mij, maar mogelijk is dat iets wat voor iedereen geldt omdat het een geheime organisatie is. Kopen of niet kopen?

Je character krijgt de naam Agent NAME, een voornaam mag maar is niet noodzakelijk. Sommige mensen gebruiken hun echte naam, andere liever niet. Dit mag je zelf kiezen en kost geen punten. MiB begint met een schone lei, sommige mensen hakken alle banden met hun oude leven door, anderen houden graag de herinnering aan wie ze zijn.

Ik ben voor nieuwe accounts. Die oude kunnen dan lekker bij There's No Place Like Home blijven horen (oude namen in nieuwe game lijkt me erg onhandig).

Als je besloten hebt op een naam mag je een accout maken. Voorbeelden zijn;

Agent Smith
Agent Harper
Agent Jones
etc.

Als je besluit een voornaam te willen gaat die niet in de account, maar je mag altijd tegen mensen zeggen "Noem me maar, Jim" ofzo.
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 11 Jul 2012 11:52

Even een paar huishoudelijke mededelingen;

Occult wordt vervangen met Xenos. Dit is de skill voor knowledge over Aliens en vervangt dus knowledge over spoken, Vampires, etc. Wou het eerst onderbrengen bij Science, maar leren over deze dingen is toch best wat anders dan bv scheikunde, ook omdat hun technologie te maken heeft met concepten die we niet kennen in onze theorieen.

Meditative Mind geeft een +1 Resist tegen Telepathic Attacks. Zeker niet verplicht of noodzakelijk!

Passives van Fighting Styles stacken, Actives niet.

Dus je kunt wel de armour van Iron Skin via Kung Fu 2 hebben terwjil je de Initiative bonus van Combat Marksmanship 1 ook hebt, maar je kunt niet de -1 penalty op called punches gebruiken van Kung Fu 1 terwijl je ook de stun move wil doen van Boxing 1
Blaat?

Post Reply