Return of the Live Action RPG!

Lekker, maar niks met de game te maken.

Moderator: John Strongbow

Kieron Hellblade
Beheerder

Return of the Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 06 Feb 2013 10:39

Heren,

Knal hier je vragen over D&D 4.0 neer, je ideeen voor characters of wat de neuk je nog meer kwijt wil over de aanstaande RPG. Copy/pasta uit de invite.

Omdat we overnieuw beginnen heb ik vooralsnog 2 dingen van je nodig; een race en een class. Er zijn wat veranderingen sinds D&D 4, maar de basis blijft hetzelfde. Races hebben nu geen penalties meer, alleen nog maar bonussen! Een special is een move die je een keer per fight kunt doen. Er zijn ook wat kleinere bonussen, maar hier onder staat de special en de ability upgrades. Tussen haakjes staan goede classes voor deze races, maar natuurlijk is van alles mogelijk.

Races;
Dragonkin - Drakenmensen, kunnen als special vuurspugen en zijn goede vechters die sneller healen. +2 Str +2 Cha (Warlord, Fighter, Paladin)
Human - Kennen meer moves, meer skills, meer feats en betere saves meteen op L1 ipv een special en zijn overal goed in te maken. +2 op een Ability naar keuze (Alles!)
Elf - Dit zijn echt de boselften, snel, accuraat en mogen als special een miss overnieuw rollen. +2 Dex en +2 Wis (Ranger, Rogue, Cleric)
Eladrin - Elves, maar dan wat bovennatuurlijker en magischer. Kunnen als special teleporten.. +2 Dex, +2 Int (Wizard, Rogue, Warlord)
Half Elf - Charismatische leiders. Als special leren ze een move van een andere class. +2 Con, +2 Cha (Warlord, Paladin, Warlock)
Tiefling - Mensen met demonen als voorvaderen. Duistere, gehoornde bastards. +2 Int, +2 Cha (Warlock, Warlord, Rogue)
Halfling - Klein en dapper. +2 Dex, +2 Cha (Rogue, Ranger, Warlock)
Dwarf - Duh? Taai en stoer. +2 Con, +2 Wis (Cleric, Paladin, Fighter)

Classes werken ook grotendeels hetzelfde, maar hebben wat kleine verschillen. Je hebt 4 groepen. Leaders geven bonussen aan teammates en kunnen goed op zichzelf staan, maar nog beter als support bij anderen. Defenders hebben veel saves, veel HP, veel armour en vechten hard op close range. Controllers doen AoE damage over meerdere targets en Strikers doen veel damage op single targets. Het is aangeraden er er een van ieder in de party te hebben.

Leaders;
Cleric - Healen, defenden en blessen om je teammates te supporten. Kan ook aardig beuken of damage doen met divine spells.
Wardlord - Een Fighter die vooral anderen inspireert, openingen creeert voor de echte heavy hitters en met tactics de enemy uit elkaar sloopt. Denk echt aan een squad sergeant.

Defenders;
Fighter - Tanken, damage doen, enemies in close combat houden en uitschakelen.
Paladin - Gooit zichzelf op de grootste vijanden, houdt ze bezig in challenges en dwing ze met hem te vechten in plaats van teammates. Beter in close combat dan een Cleric, minder goed in healen en spells.

Striker;
Ranger - Zeer mobiel met archery attacks en veel crits of een hit-and-run attacker met 2 weapons.
Rogue - Backstab, sneak, bleeding wounds, hit-and-run, iemand die je heel erg dwars zit.
Warlock - Magic blasts gooien, sterke debuffs, pacten met demons of natuurgeesten voor lifesteal of teleports.

Controller;
Wizard - Vuur en ijs, bliksem en acid. Aoe Damage als een malle.

Dit zijn de 8 races en 8 classes die de basis vormen van Player Handbook 1. Mocht je nou echt heeeeeel graag een Dark Elf of Half Orc willen spelen en echt niet kunnen zonder dat je een Monk of Barbarian bent wil ik die best opzoeken in PHB2 of 3, maar ik garandeer niet dat we ze gaan gebruiken.

Aangezien er maar 1 controller optie is en de melee Striker "licht" zijn ipv "heavy" close combat damage heb je daar grotere kans dat ik je iets uit PHB2 of PHB3 kan geven. Voorbeeld is dat Rogues en Rangers vooral gaan voor veel, low damage attacks met crits en als dat je echt niet ligt maar je toch Striker wil zijn zouden we naar Barbarian ofzo kunnen kijken.
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Return of the Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 06 Feb 2013 10:53

Open dir gevonden waar alle drie de Player Handbooks staan.

http://www.brainmurk.com/kasan/D&D/4th%20Edition/

Edit: Link werkt niet meer....

Edit2: Nieuwe Google Drive met een aantal boeken. PHB1 is welke je nodig hebt.

https://docs.google.com/folder/d/0B-5cE ... iM2M2/edit
Blaat?

Agent Burrell

Post by Agent Burrell » 08 Feb 2013 23:14

Seriously, Dibbs on the Human Warlock.
The game is the game.

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 11 Feb 2013 12:24

Jan - Eladrin Warlord
Sander - Human Warlock
Derk - Halfling Rogue
Marco - Dragonborn Fighter
Roelen - ??? Wizard
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 14 Feb 2013 11:45

Even een vraagje aan de spelers die op het forum zitten.

Waar jullie ongetwijfeld ook al tegenaan liepen is dat D&D 4e niet open source is en er dus weinig online is te vinden. Ze trekken sites uit de lucht waar teveel informatie op staat, dus dingen die voor 3.5e zo prachtig waren als de D20SRD zijn er gewoonweg niet. Alles komt uit de boeken. Dit betekent niet alleen dat je de boeken moet downloaden enzo, maar ook je gedwongen bent die (vaak wat onhandige) layout te gebruiken en erin te zoeken.

Ik ben nu wat aan het worstelen met magic items en kom er niet lekker uit. In principe was mijn idee dat ik je X gold geeft en je ze met dat geld uitkiest. Heb altijd een beetje gevonden dat random items vinden ervoor zorgt dat de DM bepaalt hoe jouw character zich ontwikkelt. Nou heeft bijna iedere Fighter wat aan een +2 weapon, maar als je graag me sword vecht en het is een axe zuigt dat voor je story. Ook heb je mensen die liever utility nemen, een shield krijgen ivp armour ook knudde is of even sterk armor A ipv B, enzovoorts.

Natuurlijk zou ik niet compleet dingen random maken en mijn best doen een beetje aan te denken, maar zelfs als ik kies wat je krijgt kun je alsnog teleurgesteld zijn omdat het niet aansluit op je build. Natuurlijk sluit shit uit schatkisten niet altijd aan op wat een adventurer vindt, maar het blijft gewoon een stuk van je eigen shit die gestolen wordt.

Met gold koop je wat je wilt. Jij maakt je character, niet de DM. Het probleem daarmee is dat die items dus nergens te vinden zijn tenzij je zelf dat boek download. Ik ben dus begonnen een paar opties tot L5 op papier te zetten zodat je zelf kunt kiezen, maar het is echt een fuckload werk. Ze staan op alfabetische volgorde en niet per level, de beschrijvingen moeten er iedere keer bij en zelfs met alleen PHB1 gaat het toch over 30+ items waarvoor ik bezig ben. Als je straks meer levels krijgt gaat het nog verder omhoog. Vind dit eigenlijk een beetje zonde van mijn tijd.

Het liefste geef ik een lijst en mag je kiezen, maar dat blijkt nu dus gewoon veel werk te zijn wat ik liever kwijt dan rijk ben. Dus......wat zie je liever?

1) Kies jij maar wat, ik vertrouw je wel en als het niet is wat ik wil heb ik pech
2) Ik zoek zelf wel wat uit in het boek als jij X gold geeft.
Blaat?

The DM

Post by The DM » 14 Feb 2013 16:29

Boek is inderdaad nogal onoverzichtelijk, beetje jammer. Ik zou optie 1 doen, beetje idioot als jij nu heel veel tijd moet steken in die lijst overschrijven of zo, en ik denk dat je best mooie dingen kan kiezen voor ons om te vinden.

En natuurlijk kan je ook altijd nog goud geven voor bepaalde dingen dat we aan kleine items (daggers, potions, whatevers) kunnen uitgeven, of kunnen sparen voor iets dat we dan zelf uit het boek kiezen.

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 14 Feb 2013 16:50

Dus je wil eigenlijk optie 1 en optie 2 =P
Blaat?

The DM

Post by The DM » 14 Feb 2013 17:17

BioTech wrote:Dus je wil eigenlijk optie 1 en optie 2 =P
Ja, dat heb ik uiteindelijk blijkbaar geschreven, maar dan zonder het werk voor jou?

Agent Burrell

Post by Agent Burrell » 18 Feb 2013 20:27

Je kan ook zelf items bedenken / laten maken voor gold in game... Jij bepaalt wat bepaalde stats/buffs/useables kosten en wij kunnen dan gold spenden om een items te maken.

Sander: Ik wil een ring met + 5 hp en + 5 op Jump!

Peter: Dat kost je 13 600 gp

Sander: Oh. Iemand nog bier?

Wellicht werkt dit voor geen meter, wellicht wel, ligt een beetje aan jou.

Ik vind het ook wel leuk om schatkisten te vinden met treasure. Stel jij maakt een pool van items en wij rollen wat we vinden in de schatkist. Dan kunnen we daarna ruilen met elkaar of de Bard chainmail +2: Melody (weet ik veel, crap) verkopen voor goud en alsnog aangeven dat we liever een Robe of Saving Throws willen kopen of zoiets...

Alles in overleg, maar ook de spanning van het vinden van loot. Want er zit nou eenmaal niet alles bij wat je wil hebben. Maar dan heb je altijd nog de keus om iets te verkopen...
The game is the game.

Agent Sperger

Post by Agent Sperger » 19 Feb 2013 09:37

Agent Burrell wrote: Sander: Oh. Iemand nog bier?
Werkt! :)

Post Reply