Live Action RPG!

Lekker, maar niks met de game te maken.

Moderator: John Strongbow

Live Action RPG lijkt me...

...kut, ik doe niet mee
0
No votes
...gaaf, maar dan wel hetzelfde nWoD systeem wat ik ken
0
No votes
...gaaf, maar dan wel iets anders zoals Dungeons & Dragons
3
100%
...gaaf, maar ik heb een betere suggiestie
0
No votes
 
Total votes: 3

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 18 Jan 2012 16:55

Gewoon wat voorbeeldjes en ideeen, om te helpen;

Hakkietakkie
Gauntlets of Ogre Power (+2 Strength), 4000 gold
Masterwork Full Plate Armour 1650 gold
- Full Plate 1500
- Masterwork Armour 150
Flaming, Freezing of Shocking +1 Dwarf Axe (8330), 6000 gold
- Dwarf Axe 30
- Masterwork 300
- +1 Enchantment (1)
- Flaming, Freezing of Shocking Enchantment (+1D6 fire, ice of shocking damage) (2)
- Totaal 2 x 2 = 4 x 2000 = 8000 gold
- Axe, 30, Masterwork 300, Enchantment 1 (1x2000=2000 gold) er vanaf. Blijft over 6000 gold
Totaal 11650 gold

Stabby
Boots of Elvenkind (+5 Move Silent), 2500 gold
Cloak of Elvenkind (+5 Hide), 2500 gold
Gloves of Dexterity (+2 Dex), 4000 gold
+1 Studded Leather, 1175 gold

- Studded Leather 25
- Masterwork 150
- +1 Enchantment (1)
Hand of the Mage (L0 Mage Hand spell) 900 gold
Masterwork Light Crossbow 300
Masterwork Thieves' Tools 100
Totaal 11475 gold

Jemig
Kan opzich heel veel kanten op, maar dat is bijvoorbeeld een defensieve/crowd control/support rol
Masterwork Dwarf Axe 300
+1 Blinding Arrow Catching Steel Shield 9150
- Masterwork 150
- +1 Enchantment (1)
- Arrow Catching (2)
- Blinding (3)
- Totaal 3x3=9x1000 = 9000 gold)
+1 Full Plate Armour 2650 gold
- Full Plate 1500
- Masterwork Armour 150
- +1 1000
Totaal 12100 gold

Chris Cross
Nog meer all-round dan Wouter, dus lastig.
Je kunt een Animated +1 Steel Shield nemen zodat je +2AC hebt ten opzichte van de buckler, maar toch crossbow kunt schieten EN in combat met twee handen je weapon vasthoudt voor meer damage. Kost 9170 gold.
So wie so de beste Armor kopen (Masterwork Breastplate voor 350g tenzij je Dex bonus wilt opofferen)
Een van je weapons Flaming, Freezing of Shocking maken kost 8300 gold, dus dat kun je ook bij een doen en dan de rest "slechts" Masterworken en een armour nemen.

Zack & Screech
Ook heeeeeeeeeeeeel veel opties.
Cloak of Charisma (+2) voor 4000 gold voor moeilijker te stoppen spells
Metamagic Rod voor sterkere spells
Wands en Staffs als je het niet erg vind dat die straks "leeg" zijn.
Ring of Protection voor meer AC
Circlet of Blasting voor een extra damage spell
Cloak of Resistance voor betere saves
Amulet of Health voor 1 HP erbij per level en betere Fortitude Saves
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 02 Feb 2012 13:54

Volgende keer meer op deze manier, jongens.


Link
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 09 Feb 2012 16:46

Ik ben van plan de volgende sessie proberen te werken miniaturen op getekende kaartjes. Gigantische meuk Warhammer liggen en voor troep die ik niet heb gewoon bierdoppen ofzo. Het is meestal makkelijker in mijn hoofd omdat ik met dingen kan schuiven, maar begrijp de vraag "teken het even" ook maar als te goed, vooral met een paar biertjes op als ik wat minder uitleg. Dus...we gaan het gewoon proberen.

Is wat extra voorbereiding, maar zou situaties een stuk overzichtelijker moeten maken voor jullie. Iemand daar problemen mee, suggesties voor of whatever?

Heb op dit moment een hex patroon op A4, kan er meerdere op elkaar aansluiten, en daar teken ik dan de kaart op. Ieder vakje is 5 feet.

Dit betekent dus ook dat dingen zoals move speed en zwaar armour waardoor je langzamer loopt (behalve Dwarves) gaan meetellen. Let daar even op als je Armours enzo koopt.

Dwarves bewegen 20ft ongeacht hun armour. Halflings 20ft en 15 als ze Medium/Heavy dragen, Half-Elves en Humans 30 ft met 20 als ze Medium/Heavy dragen.
Dwarves boeit dus niet, denkt dat onze Halfling so wie so Light blijft vanwege de penalty op Dex rolls en de Half-Elf draagt niks, dus Cross zou de enige zijn op wie dit invloed heeft. Zal binnenkort wel ff met Jan babbelen.
Blaat?

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Live Action RPG!

Post by Vladimir » 09 Feb 2012 18:06

Lijkt me cool en handig =) Anti-misverstanden!
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 24 Feb 2012 09:28

Jullie gaan er zo hard aan vanavond. Ik dacht eerst dat ik de verkeerde sheet had gepakt, maar Warui blijkt echt een Balor te zijn die loskomt nu je het amulet waarin hij gevangen zat kapot hebt geslagen.
Blaat?

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Live Action RPG!

Post by Vladimir » 24 Feb 2012 17:26

Hmm , kan ik nog een +4 wapen kopen ?
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 01 Mar 2012 13:49

Hoe D&D hoort te gaan;

Chris: The crypt awaits before, a large stone slab of a door taunting you with its immobility.
Billy: Blast! How shalt we get through this door? King Darod and his Kingdom are depending upon us to retrieve the cure!
Gwen: Don't worry, I have an idea! Remember earlier when we were interrogating that skeleton? He mentioned that the water moves when the stone strikes it . . .
John: And that stones move when water touches them! Brilliant! Alright, I'll go and grab some water from that creek that Chris mentioned earlier—"


Hoe het meestal gaat;

DM: The crypt awaits before, a large stone slab of a door taunting you with its immobility.
Billy: Blast! How shalt we get through this door? King Darod and his Kingdom are depending upon us to retrieve the cure!
Gwen: Don't worry, I have an idea! Remember earlier when we were interrogating that skeleton? He mentioned that the water moves when the stone strikes it . . .
Billy: I pee on it.
John: I also pee on it.
Gwen: Wait, how does a skeleton talk anyway?
DM: The door opens. And I hate you. I hate all of you with the very fiber of my being.


Chris: The crypt—
Billy: WHERE'S MAH BUNNEH I LIKE MAH BUNNEH
Gwen: I ATE YOUR BUNNEH
John: Lawl
Billy: WTF I ATTACK YOO
DM: Shut up guys! God. Anyway, as you gaze at the stone door, your eyes tracing the visages of the foxmen, in the ritual dance of the rising star, your companion Fenix Ninetails softly whispers, "My destiny—"
Giles: I AM GETTING THE FUCK OUT OF HERE


Chris the DM: The crypt awaits before, a large stone slab of a door taunting you with its immobility.
Billy the Roleplayer: Blast! How shalt we get through this door? King Darod and his Kingdom are depending upon us to retrieve the cure!
Gwen: lol a quest for viagra
John: lol
Giles: lol
Billy the Roleplayer: *sigh*
Chris the DM: *sigh*
Billy the Roleplayer: Alas! Remember what the Skeleton said!
Giles: that nobody fucked him in the eye socket yet lol
John: lol yeah that was good one lol
Gwen: lol
Billy the Roleplayer: *sigh*
Chris the DM: *sigh*
Billy the Roleplayer: He mentioned that the water moves when the stone strikes it – and that stones move when water touches them! We need to use water to—
Gwen: lol i cum on the door
Giles: lol
John: lol
Billy the Roleplayer: *sigh*
Chris the DM: *sigh*


Chris: The crypt awaits before, a large stone slab of a door taunting you with its immobility.
Billy: Aw fuck.
Gwen: What?
Billy: It's a TALKING door.
John: What language was it speaking in?
Chris: Uh. It was—
Giles: It taunted me! My dwarven rage grows! I attack it!
John: He rolled a nineteen, what's the AC on the door?


Volledige lijst, inclusief mensen die hun medicijnen vergaten in te nemen;
http://1d4chan.org/wiki/Examples_of_Play
Blaat?

User avatar
Harrison
Posts: 550
Joined: 28 Apr 2009 21:27
Location: Troy, Oregon

Re: Live Action RPG!

Post by Harrison » 04 Mar 2012 17:42

Tja...

Image
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 07 Mar 2012 14:01

Tsjah, soms denk ik inderdaad wel "DANCE PUPPETS DANCE", maar er is altijd wel iemand die het in de war schopt. Zoals een Rogue met +27 Reflex saves. Of een Dwarf die vrijwel direct stabilized in plaats van dood te bloeden ook al werd hij gruwelijk in stukken gehad door een trap. Of de eerste attack van de campaign wat meteen twee critical hits zijn met een kruisboog. Of een lopende gehaktmolen die alles al doodslaat voordat ik iets kan proberen. Of een Sorcerer die belangrijke NPCs electrocuteert.
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 23 Mar 2012 20:13

ROFLCOPTER
Attachments
Bas L6.rar
Printuh!
(4.96 KiB) Downloaded 15 times
Blaat?

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest