Live Action RPG!

Lekker, maar niks met de game te maken.

Moderator: John Strongbow

Live Action RPG lijkt me...

...kut, ik doe niet mee
0
No votes
...gaaf, maar dan wel hetzelfde nWoD systeem wat ik ken
0
No votes
...gaaf, maar dan wel iets anders zoals Dungeons & Dragons
3
100%
...gaaf, maar ik heb een betere suggiestie
0
No votes
 
Total votes: 3

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 23 Nov 2011 21:04

Rogier heeft besloten niet mee te doen, dus het blijft bij deze 5

Marco - Dwarf Fighter
Derk - Half-Elf Sorcerer
Wouter - Dwarf Cleric
Jan - Human Fighter
Sander - Halfling Rogue
Blaat?

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Live Action RPG!

Post by Vladimir » 23 Nov 2011 21:38

Redelijk all-round lijkt me =)

Wellicht een gebrek aan range , maar zeker wel slagkracht =)
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Joseph
Posts: 603
Joined: 19 Dec 2008 11:04

Re: Live Action RPG!

Post by Joseph » 24 Nov 2011 12:11

ja wel all-round. Genoeg tricks en genoeg kracht, hopelijk gaat het samenspel een beetje goed.

We gaan nog steeds naar de ***** :)

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 24 Nov 2011 15:24

Daar zorg ik wel voor, is het niet door het bier dan wel door die Epic Level Vampire Wizard die alleen maar LIGHTNING BOLT, LIGHTNING BOLT, LIGHTNING BOLT cast.
Blaat?

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Live Action RPG!

Post by Vladimir » 24 Nov 2011 17:47

Als daar een reflex save voor mogelijk is dan sloop ik hem alsnog =P Terwijl ik een boek lees en zijn zakken rol =P
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Live Action RPG!

Post by Vladimir » 25 Nov 2011 18:32

BackstabBackstabBackstabBackstabBackstabBackstabBackstabBackstabBackstab
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 25 Nov 2011 19:06

FUCKING BEHOLDER 360 SIGHT, NEVER FLAT FOOTED

HOW ABOUT THEM SNEAK ATTACKS NOW, BITCH?
Blaat?

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Live Action RPG!

Post by Vladimir » 25 Nov 2011 19:16

HAH, alsof ik niet keihard weg ren als ik ook maar iets zie wat op een Beholder lijkt !
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 25 Nov 2011 19:18

Stats voor de Beholder zijn copyrighted en ik heb geen fucking idee wat ze doen behalve veel ogen hebben =(
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 14 Jan 2012 16:28

En toen had je plotseling een fuckload geld. Tijd om kick ass magic weapons te bouwen!!!

Uitleg voor hoe dit alles werkt vind je hieronder.

Weapons;
http://www.d20srd.org/srd/equipment/wea ... bleWeapons
Een Masterwork versie is 300 gold duurder en geeft je +1 op attack rolls.

Armour;
http://www.d20srd.org/srd/equipment/arm ... andShields
Een Masterwork versie is 150 gold duurder en vermindert de Armor Check Penalty (bv Tumble, Move Silent) met 1

Voor Magic items zijn er bestaande versies.
Armours; http://www.d20srd.org/srd/magicItems/ma ... ificArmors
Shields; http://www.d20srd.org/srd/magicItems/ma ... ficShields
Weapons; http://www.d20srd.org/srd/magicItems/ma ... ficWeapons
Wondrous (van alles door elkaar); http://www.d20srd.org/srd/magicItems/wondrousItems.htm
Rings; http://www.d20srd.org/srd/magicItems/rings.htm
Rods (items met spells erin); http://www.d20srd.org/srd/magicItems/rods.htm#

Je kunt ze doorlezen voor wat ideeen, maar uiteindelijk zijn ze bijna allemaal gemaakt volgens dezelfde standaard formule. Daarom kun je ook gewoon zelf een shield, armour of weapon "bouwen" met deze formules; http://www.d20srd.org/srd/magicItems/cr ... ieceValues

Dat lijkt heel ingewikkeld, maar als je er geen zin in hebt kun je mij gewoon vertellen wat je wil hebben. Prijzen nemen exponentieel toe, kijk maar eens naar dit voorbeeld;

Een Masterwork Armour/Shield of wil je enchanten. Voor +1 AC betaal je na het item en de Masterwork kosten voor de enchantent de bonus (1) in het kwadraat (1x1=1) maal 1000 gold is 1000 gold totaal.
Als je +2 zou willen, is dat (2x2=4) maal 1000 is 4000 gold totaal.
Voor +3 is het (3x3=9) maal 1000 is 9000 gold totaal.
Abilities toevoegen werkt iets anders. Soms hebben ze een vaste kost zoals Shadow (+5 hide) voor 3750, soms telt het als een extra level die je meeneemt in de formule dus een +1 Armour met Fortification erop telt als een +2 voor de kosten.
http://www.d20srd.org/srd/magicItems/ma ... lAbilities

Je kunt geen abilities toevoegen op een armour zonder eerste +1 enchantment erop te kopen. Dit is de basis waardoor het magical wordt en DAN kan er special shit op.

Weapons is hetzelfde, maar dan bonus in het kwadraat x 2000, er zijn hier geen vaste kosten voor abilities maar ze tellen per level.
http://www.d20srd.org/srd/magicItems/ma ... lAbilities

Dus een Warhammer, 12 gp, Masterwork je voor 300 gp. Als je dan +2 erop wil betaal je een extra (2x2=4) x 2000 = 8000 gold. Dat is totaal 8312.

Het is dus goedkoper je Shield en Armour allebei +1 te geven, dan een van de 2 een +2 bonus te geven!

Wat het upgraden betreft; Sander en Marco kunnen nu (en de rest van jullie later) hun magic weapon upgraden en dan gaat de item kost, Masterwork Cost en L1 kost er vanaf. Dus bv Marco wil een +2 Axe (2x2=4x2000=8000 totaal), dan hoeft hij niet de axe te kopen, geen Masterwork en gaat er 2000 vanaf voor de eeste +1 upgrade die er al is.

Redblade heeft dit ingebouwd zitten, als je een wapen of armour koopt en je kiest "Buy Masterwork/Enchanted Version" kun je het supersimpel zelf bouwen terwijl onderin de kosten komen te staan.

Dit alles is veel rekenwerk, saaie tabellen en kost tijd. Als je hier geen zin in hebt kun je mij gewoon vertellen wat je wil en dan bouwen we het samen of geef ik je een paar opties wat ik zou doen.

Hoewel Derk skeletons sloopt als een malle, zijn weapons wat minder nuttig voor hem en armour kan hij niet dragen, maar je kunt ook AC op ringen stoppen en ability points erbij via ringen of skills via cloaks is allemaal een optie. Check wondrous items voor goede voorbeelden.
Blaat?

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest