Live Action RPG!

Lekker, maar niks met de game te maken.

Moderator: John Strongbow

Locked

Live Action RPG lijkt me...

...kut, ik doe niet mee
0
No votes
...gaaf, maar dan wel hetzelfde nWoD systeem wat ik ken
0
No votes
...gaaf, maar dan wel iets anders zoals Dungeons & Dragons
3
100%
...gaaf, maar ik heb een betere suggiestie
0
No votes

Total votes: 3

Kieron Hellblade
Beheerder

Live Action RPG!

Post by Kieron Hellblade » 01 Nov 2011 15:18

Heren,

Het lijkt mij erg leuk om weer eens bij elkaar komen en samen met een paar biertjes een live action RPG spelen. Mijn mening is dat we dan beter iets anders dan dit kunnen doen.

Deze RPG loopt al bijna drie jaar. Ik heb het nogsteeds ongelooflijk naar mijn zin en hopelijk jullie ook. Er zijn soms wat problemen met het tempo, interesse is soms wat minder dan andere keren en ik weet ook dat de speelstijl het soms moeilijk maakt op elkaar te reageren, maar ik wil zeker hiermee doorgaan.

Vooral omdat er al zo'n geschiedenis is lijkt het mij leuker als we deze RPG hier houden en iets nieuws doen. Ook is het dan makkelijker voor iedereen om het gescheiden te houden, we krijgen geen "wat gebeurde er in die sessie na 10 bier ook al weer?" momenten op het forum, het verhaal hier blijft een altijd terug te lezen compleet ding, spelers die er geen zin in hebben missen niets en het geeft ons de kans nieuwe mensen en oude bekenden ook mee te laten doen.

Omdat zulke avonden veel meer in het teken van gezelligheid en drank staan zit ik nog erg te twijfelen over wat het onderwerp zou moeten zijn. Wel staat vast dat het minder serieus moet zijn. Aan de ene kant leun ik naar een klassieke D&D setting, met een Elf Archer, Dwarf Warrior, Human Paladin en ander zulke cliches. Denk aan standaard fantasy ala Lord of the Rings, Diablo, Dragon Age en dat soort dingen. Gewoon lekker Orcs hakken. Vrij eenvoudige quests en vooral lachen.

Een andere optie is dat we nWoD blijven spelen, eventueel met Vampire, Werewolf of Mage templates, omdat iedereen het al kent. Ik wil graag losse hoofdstukken spelen, zodat je niet iets van 5 maanden geleden hoeft te onthouden, maar iedere keer een andere Evil Overlord in zijn kasteel aanvalt of in het ergste geval korte losse verhalen, zodat je na 3 sessies klaar bent. Dat kan een missie zijn, maar ook het hele verhaal zodat het afgelopen is.

Dat laatste geeft ons ook eventueel de mogelijkheid nieuwe characters te maken en we doorgaan. Zo kun je ook wisselen tussen spelsystemen, characters en werelden wat het denk ik iets minder serieus houdt en dus veel beter bij de gezelligheid past.

Het belangrijkste is dat dit om de gezelligheid en het bier gaat, niet het vertellen van een groot verhaal. Als iemand anders dit wil DM'n zou ik daar ook erg blij mee zijn, maar dat moet je zelf weten. Ruwe idee is 1x per maand op vrijdagavond ofzo bij elkaar te komen.

tl;drWie heeft er zin in een live action RPG en wat spreekt je aan?

p.s.
Mocht iemand anders de DM willen zijn dan speel ik Half Elf Ranger, bij deze gereserveerd. Of Dwarf Shield Warrior. Of Halfling Monk. Misschien Half Orc Barbarian. Gnome Rogue?
Blaat?

Vladimir

Re: Live Action RPG!

Post by Vladimir » 01 Nov 2011 22:31

Hangt nog een beetje af wat we precies doen , maar ik ben er wel voor te porren !

D&D ken ik wel van Baldur's Gate 2 en zo , en dat vind ik ook wel vet , maar weet niet of dat vet is met een groep , omdat het wellicht iets té fantasy is en daardoor niet echt cool om een beetje in te leven en zo ...

WoD is ook cool , is wat echter , en met losse scenario's kan je ook eens iets geks proberen zonder daar gelijk meer dan 1 of 2 sessies aan vast te zitten ...
a screaming comes across the sky ...

Jimmy Doe

Post by Jimmy Doe » 02 Nov 2011 10:00

Lijkt me leuk :)
bier is lekker :)

old skool fantasy sjizzle for realz!

Joseph

Post by Joseph » 02 Nov 2011 10:08

Goed idee, ik sta open voor NWOD en D&D. Beide lijken mij leuk om nog eenkeer te proberen

Niet te serieus dus, misschien verhaallijnen van maximaal 2 sessies. En als het leuk is meer.

Ik wil wel DM worden maar dan zou ik nog wat tijd nodig hebben om goede verhalen te maken en de regels beter te leren.
Zou misschien leuk zijn als na elk verhaal het stokje wordt overgedragen.

BEZERKER ELF GO!

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 02 Nov 2011 10:21

Barbarian Half Orc is where it's at als je Berserker wil zijn =P Intelligence 3/20, niet kunnen lezen en schrijven, maar Str 18/20 en BEUKEN!!!

Dat overdragen is een leuk idee. Dat we allemaal een character bouwen, ik de eerste paar sessies doe en we dan kijken wie het volgende avontuur wil doen. Zou je characters kunnen inruilen, of doorgaan. Kan random zijn wie de volgende is, maar kan ook met vrijwilligers. Zo kunnen we eerst de regels een beetje leren, voordat andere mensen iets proberen.

Ik ben zelf heel erg voor D&D, puur omdat het zo anders is als wat we nu doen. Het grootste probleem is dat het moeilijk lijkt en daarom weleens mensen afschrikt. Er zijn 483736 books, 284736 races, 295847 classes, 284736 spells, 56094856 abilities als je in een database zoekt. Daar moet je gewoon schijt aan hebben.

Mijn idee is alleen het basisboek, met alleen de standaard races, de basis classes (denk zonder Druid/Bard) en gaan. Iedereen snapt dingen zoals de Dwarf Warrior of Elf Ranger, dus vanuit daar kun je gewoon simpel beginnen.

Races
Humans
Dwarves
Elves
Gnomes
Half-Elves
Half-Orcs
Halflings

Classes
Barbarian
Bard (misschien niet toegestaan)
Cleric
Druid (misschien niet toegestaan)
Fighter
Monk
Paladin (moeilijk te spelen)
Ranger
Rogue
Sorcerer
Wizard

Als iemand zich alvast een beetje wil inlezen is dit wel een aardige database met veel informatie; http://www.d20srd.org/index.htm
Dit is dus een voorbeeld van hoe het moeilijk lijkt, maar je kunt alles van Epic, Psionic, Divine, etc negeren. Alleen Core is voor ons van toepassing en dan nog niet eens alles.

Geeft geen informatie over hoe je een character moet bouwen, maar als je onder Core Rules door de eerste twee kopjes bladert kun je zien wat de races en classes doen.
Blaat?

Joseph

Post by Joseph » 02 Nov 2011 12:10

Denk dat het nodig is om een soort begin sessie te doen waar we karakters kunnen maken en kunnen oefenen.

Over het algemeen ben ik vrijdag avond/zaterdag avond redelijk vrij (met uitzondering van a.s. vrijdag). volgende week vrijdag zou bijvoorbeeld denk ik wel bij mij kunnen. Maar qua locatie is dat wel wat verder weg voor velen (Zeist)

Ik denk dat er wel genoeg animo is om alvast over zulke praktische zaken te praten

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 02 Nov 2011 12:26

We zijn in ieder geval al met 4, dus er is een begin! Mijn probleem is wel dat ik heel November en December al vol zit, maar ik zou altijd iets proberen te verschuiven of afzeggen want dit lijkt me veels te leuk.

Characters maken doe ik meestal via MSN of email, maar een keertje langskomen is natuurlijk ook geen probleem. Meestal is het niet zo handig met iedereen samen te komen en ze te maken, want dan zitten er 4 man verveeld te wachten terwijl er twee bezig zijn. Het is handiger alles van tevoren klaar te hebben, dan kun je ook beginnen en leert iedereen tegelijk.

Zat gisteren al half half een Dwarf of Human Fighter met Two-Handed Axe en focus op Cleave te bouwen, maar loop nu te spelen met een Cleric. Niet het laffe "heal, heal, heal" type, maar eentje met War Domain, Strength spells en een Two-Handed Warhammer die erin knalt na zijn eigen weapon te enchanten en pas achteraf wat Heal spells uitdeelt. Warrior Priest ftw!
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 02 Nov 2011 12:45

Heya , ik houd het afspreken nog even onder voorbehoud ...

Ik vind het een erg leuk plan , maar best kans dat ik het de komende tijd veel drukker ga krijgen i.v.m. een baan ...

Weet dat het maar 1 x in de week zou zijn , maar wil eerst even afwachten hoe het allemaal gaat lopen !

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 02 Nov 2011 12:53

Vladimir wrote:Weet dat het maar 1 x in de week zou zijn...

Mijn idee is 1x per maand, dat gecombineerd met geen tijd in November December zorgt ervoor dat we denk ik nog wel even hebben. So wie so wordt het niet zo dat ik data prik en we dan komen, maar is het idee te kijken wanneer iedereen kan.

We willen graag, maar kunnen niet te hard van stapel lopen =)
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 02 Nov 2011 14:13

Juist , dat bedoelde ik ook =)

Volgens mij ben jij vooral echt knetter-enthousiast (lees: verslaafd). =P

Ander punt: De twee dingen die ik het leukst vind aan die D&D games is de character ontwikkeling , XP vergaren en steeds hogere levels halen, en het vinden van steeds betere en coolere wapens, armor en items.

Met avonturen van ongeveer 1 of 2 sessies missen we die beide elementen wel.

En ik weet niet of ik het dan leuk vind om met een premade character (met bep. hoeveelheid XP en items) dan alleen te gaan roleplayen ... Natuurlijk kan je je character's abilities gebruiken en zo , wat elke keer anders is , maar ik denk dat ik dan toch het element mis dat het niet echt ergens naar toe gaat ...

Het kan ook zo zijn dat die format juist wel werkt tijdens grote hoeveelheden bier drinken , maar goed , daar zit iig mijn twijfel om het op die manier aan te pakken ...

Locked