Verkiezingen

Lekker, maar niks met de game te maken.

Moderator: John Strongbow

Vladimir

Re: Verkiezingen

Post by Vladimir » 27 May 2010 13:00

Mja , sinds jullie een baan hebben denken jullie dat de VVD gelijk de shit is ?
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 27 May 2010 13:02

Denk dat het ook wel helpt dat ik nu een huisbezitter ben. Hypotheekrenteaftrek scheelt mij echt honderden euro's per maand, iedereen die dat zo wil laten is mijn vriend.

Maar wordt waarschijnlijk gewoon weer blanco voor mij. Hoewel de VVD het meest in de buurt komt van wat ik denk zijn ze op een aantal punten gewoon niet wat ik zoek. Kun je wel compromissen gaan sluiten, maar dat is juist waarom de politiek in Nederland zo kut is, weinig zin daaraan mee te doen.
Blaat?

Joseph

Post by Joseph » 27 May 2010 15:20

Groenlinks, al zijn er wat punten waar ik niet helemaal eens met ze ben zoals de steun aan Griekenland dit zorgt er voor dat de Euro juist zwakker wordt..

Maar voor mij is er nog genoeg verbetering met Groenlinks in de regering.

Justin Time

Post by Justin Time » 27 May 2010 17:36

VVD hier.

Ben het niet met al hun punten eens (studiefinanciering bv) maar komen aardig in de buurt. Ben van mening dat je nooit 100% het met een partij eens kan zijn. Blanco stemmen vind ik ook onzin, begin dan je eigen partij...
Turbo! Turbo!

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 01 Jun 2010 12:50

Link

Grappig dat in dit debat Cohen wel zijn cijfers heeft.
Blaat?

Harrison

Post by Harrison » 08 Jun 2010 12:52

Ik twijfel nog over de partij waar ik op ga stemmen. Ik dacht het in de laatste paar weken zeker te weten, GroenLinks zou het worden, maar nu neig ik toch ook een beetje naar de Partij van de Arbeid.

GroenLinks is de partij waar ik het meeste mee heb en ik ben het met hun meeste standpunten en plannen eens. Het is de partij waar ik tot nu toe altijd op gestemd heb (al is dat geen reden om dat nu weer te doen, natuurlijk). Maar ik denk aan de PvdA om strategische redenen, om hun kans om groter te worden dan de VVD te vergroten (al is het maar met één stem).

Natuurlijk is er ook een risico in zo'n strategische stem. Als een boel potentiële GL (en SP en D66) stemmers er zo over denken dan zou het kunnen dat de PvdA inderdaad de grootste word maar op die manier wel de hele linkse graanschuur leeg eet. Het lijkt me ook een slechte zaak als de andere partijen op links heel klein worden en de PvdA heel groot.

En Job Cohen zit me dwars. Hij komt niet erg goed op me over in debatten, hij lijkt weinig van/over zichzelf te zeggen te hebben, maar ageert vooral tegen anderen, de VVD en de PVV in het bijzonder. En hij zei wel weer heel domme dingen in zijn Nova interview gisteren (bv. dat hij het niet nodig vind om de politieke positie van de monarch te hervormen en dat wat hem betreft de vader van Maxima naar de kroning van Wim-Lex mag komen).

En eigenlijk heb ik gewoon niks met Cohen. De meeste mensen zullen het niet met me eens zijn, maar ik mocht Wouter Bos wel. Dat was een beetje een vlotte eikel die iets arrogante uitstraalde, er (soms) een eigen/geheime agenda op na hield, voor de macht wilde gaan, hoog spel durfde te spelen, goed kon debatteren en ook erg deskundig was, dat is best wel wat ik wil zien in een politicus.

Nog één dag om te besluiten... hh.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Vladimir

Post by Vladimir » 08 Jun 2010 12:59

WTF boeit die monarch shit nou , en wat boeit het nou of die pa van maxima langs komt omdat haar dochter koningin wordt.

Als die gast niet in de gevangenis zit , dan is hij vrij

Als ie wel in de gevangenis zit , dan kan hij niet komen !

eitje !

Cohen stemmen

Daar komt nog bij dat debatten alleen maar laten zien wie er goed kan debatteren , niet wie er goed is in Den Haag.

Cohen is er misschien niet zo goed in , maar dat betekent niet dat ie geen goede premier wordt !

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 08 Jun 2010 13:22

Want een premier hoeft nooit contact met de media te hebben, zijn beleid te verdedigen, zijn eigen partijgenoten te overtuigen, met tegestanders te debatteren of intensief te onderhandelen met andere staatshoofden. Zo nuttig is dat hele "praten" ding dus niet.
Blaat?

Harrison

Post by Harrison » 08 Jun 2010 13:26

Vladimir wrote:WTF boeit die monarch shit nou , en wat boeit het nou of die pa van maxima langs komt omdat haar dochter koningin wordt.

Dat boeit me omdat dat politieke onderwerpen zijn de me aan het hart gaan. Ik ben overtuigd republikein en hoewel er geen partij is die het koningshuis direct wil afschaffen (GL wil het tot een ceremoniële functie beperken en op de lange termijn afschaffen), vind ik het moeilijk om voor een partij te gaan die zo openlijk pro-monarchie is.

Als die gast niet in de gevangenis zit , dan is hij vrij

Als ie wel in de gevangenis zit , dan kan hij niet komen !

Nou ja, het ligt ingewikkelder vind ik. Jorge Zorreguieta maakte willens en wetens deel uit van een Junta in Argentinië die vreselijke dingen heeft gedaan (dingen waarvan hij op de hoogte was en die hij niet heeft voorkomen) en ik vind het niet goed dat zo iemand zo dicht bij het koningshuis en dus de Nederlandse staat kan komen. Wat mij betreft hadden Maxima en WA niet moeten trouwen óf Maxima volledig afstand moeten nemen van haar vader óf WA had troonsafstand moeten doen. En dat hij bij zo'n officieel feest word uitgenodigd is ook nog eens een klap in het gezicht van de overlevenden van de Junta periode en de nabestaanden van degenen die het niet overleefden.

Daar komt nog bij dat debatten alleen maar laten zien wie er goed kan debatteren , niet wie er goed is in Den Haag.

Cohen is er misschien niet zo goed in , maar dat betekent niet dat ie geen goede premier wordt !

Da's waar natuurlijk en in zijn tijd in Amsterdam heeft hij al laten zien wat hij kan (al zijn de posities wel heel anders natuurlijk). Maar het debatteren maakt in mijn hoofd wel deel uit van de dingen die ik in een premier zoek, je moet ook onder moeilijke omstandigheden kunnen uitleggen wat je doet en anderen kunnen overtuigen van je gelijk. En als hij het hier al slecht doet, hoe moet dat dan bij de G20 of op NAVO overleg met andere wereldleiders?
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Vladimir

Post by Vladimir » 08 Jun 2010 14:26

Mja , "praten" is inderdaad wel handig , maar er is een verschil tussen one-liners van andere fractievoorzitters kunnen pareren en gewoon beleid voeren ...

Die debatten vind ik echt een onzin-manier om na te gaan wie de 'beste' politicus is.

Nu kan je door scherpe opmerkingen misschien stemmen winnen en debatten winnen in de ogen van een relatief dom publiek en vooral de media, maar als Markje Rutten straks bij Obama zit komt ie daar niet mee weg.

Daarom is Cohen gewoon de man for the 'Job'. (Holy shit wat een goeie woordgrap).

Cohen was de man in Amsterdam , en ik heb een aantal jaar geleden eens gezegd dat als hij in de landelijke politiek mee zou doen , ik op hem zou stemmen, dus dan doe ik dat maar =)

En Harrison , als je inderdaad die overtuigingen hebt over 't koningshuis etc., dan heb ik verder niet veel meer te zeggen wat je kan helpen denk ik :)

Ik denk dat 95 % van de dingen die in de politiek beslist worden en veranderen toch wel het resultaat zijn van een bepaald soort culturele evolutie in de maatschappij, en er maar een paar dingen worden besloten die partij-gebonden zijn.

Nu is die hele crisis belangrijk , volgende keer weer wat anders , en als kiezer heb je daar bijna geen invloed op. Ik zit een beetje te wachten tot onderwijs en zorg een keer hoog komen te staan in de maatschappelijke discussie , zodat er daar een keer wat in verandert (anders stem je op 1 partij die die zaken belangrijk vindt , en eindigt die partij of als minderheid in het kabinet , of in de oppositie, en ben je in beide gevallen toch je stem kwijt.)

Het is duidelijk dat ik eigenlijk een essay moet schrijven , en daarom zoveel te zeggen heb lol...

Post Reply