De grote houd Peter op zijn werk bezig thread

Lekker, maar niks met de game te maken.

Moderator: John Strongbow

Joseph

Re: De grote houd Peter op zijn werk bezig thread

Post by Joseph » 26 Jan 2011 17:30

Dit is kinda creepy.

http://www.streetviewfun.com/

Harrison

Post by Harrison » 07 Mar 2011 17:06

Har.

Image
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Harrison

Post by Harrison » 30 Mar 2011 12:56

Misschien niet erg geschikt om op je werk te kijken, maar toch: de voiceactors van Invader Zim kwamen laatst nog een keertje samen om de scripts van een aantal nooit gemaakte afleveringen te doen. KLIK!
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Joseph

Post by Joseph » 12 Apr 2011 09:15

Paar mensen van dit uitzendbureau voelde zich lollig. Dus bedachten ze een nieuw certificaat.

http://www.studentjob.nl/vacature/40699 ... elijk-baan

edit: ze hebben het weer netjes veranderd naar WFT

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 02 May 2011 12:41

Nou heb ik vaak genoeg te maken met interessante zakenvoorstellen hier zo op de arbeit, maar deze ziet eruit alsof het veel potentie heeft...

Hi dear!

How are you today, I know you will be surprise to receive this letter from me, since you do not know me personally. Actually I got your contact address here when I was making an intensive research for my investment in your country then I decided to contact you directly.

I am Mr. Mike Aynsley a United Kingdom Government Auditor and I work in the International operation department in a Bank here in UK. My purpose of contacting you is that I am looking for a Reliable partner to place as the next of kin to a dormant account that have not been operated for many years in my bank with a total sum of £52,000,000 ({FIFTY TWO MILLION POUNDS Sterling) and on further discreet investigation I also discovered that the account holder has long since passed away (dead) leaving no beneficiary or WILL to the account. He died without a [WILL] hence the money is floating and if I do not remit this money out urgently it will be forfeited for nothing.

I am contacting you because of the need to involve a foreigner with a foreign account as a beneficiary. I will provide to you the necessary information claim documents the bank will require in other to claim this fund including the details information of the account in my next mail.
Below are the information needed from you to commence on:
1. YOUR OCCUPATION:................................................
2. YOUR CONTACT ADDRESS:.....................................
3. FULL NAME:.............................................................
4. TELEPHONE/FAX NUMBER:.......................................
5. ACCOUNT DETAILS:....................................................

I will stand for the Documentation fees but my only concern now is the security of my own percentage of the money when transferred into your account which is the only thing I am afraid of.
I will start the first transfer with £7,000.000] upon successful transaction without any disappoint from your side, we shall re-apply for the payment of the remaining rest amount to your account. I will inform you on what to do if you are going to assure me that you will not betray me and my family with this funds in your possession so as to enable me to start the paper works immediately without further delay, For now you are the first and the only person that I am Contacting for this business opportunity. As at this moment, I am constrained to issue more details about this business until your response is received.
Thanks as I'm in anticipation of your favorable response at
mike_ayn@yahoo.com.hk
Confidential is very necessary.
Warm Regards,
Mr. Mike Aynsley.
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 02 May 2011 15:15

Hahaha , nog niet eerder heeft een "Brit" zo slecht Engels gesproken.

Daarnaast noemt ie de welbekende bank : "a bank" ! (Oh een bank , betrouwbaar dus !!!!!!!)
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 02 May 2011 15:24

Ik vraag me altijd af hoeveel hiervan fraude is. Dan heb ik het natuurlijk niet over het hele 419 zaakje wat die gast wil starten want ALLES eraan is duidelijk nep, maar het basisvoorstel;

Rijke kerel is dood, heeft geen familie of testament. Geld staat vast.
"Hallo, ik ben een betrouwbare man die wil dat jij liegt dat je familie bent zodat we zijn geld in handen krijgen"

Hmmm....dat klinkt kosher...
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 02 May 2011 16:44

Ook dit :

"I am contacting you because of the need to involve a foreigner with a foreign account as a beneficiary."

Alsof dat ergens in de wet staat ... =P
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 02 May 2011 16:53

Ik heb heel vaak hiervan genoten

http://www.419eater.com/

Dat is een gast die zulke scammers terugmailt met het idee ze zo lang mogelijk aan de praat te houden. Gewoon tijd verspillen en dwars zitten. Het mooiste is dus dat hij vaak een eigen verhaal terugschrijft zoals bv "Ik kan je niet helpen, want ik doe mee aan een tekenwedstrijd waarvan de winnaar $ 100,000 kan verdienen ken je toevallig nog iemand die goed is met inkt?" en zulke bullshit.

Natuurlijk is de scammer zelf dan een professionele inker. Dat wil onze Eater dan zien met bewijs en hij vraagt om proeftekeningen. Die moeten dan gestuurd worden met DHL post en vervolgens ontstaat er een heel getouwtrek over wie dat gaat betalen. Het is echt prachtig dat hij soms echt dingen opgestuurd krijgt. Hij liet iemand een DJ huren en een CD branden met 40 pagina's voorlezen uit een boek om daarna te mailen dat de geluidskwaliteit niet goed genoeg was =P

De bank die hij ook altijd invult heet Pillage & Burn ofzo =P

Aanrader!
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 03 May 2011 09:11

Nou, ze hebben me gevonden hoor...

Good Day

I am highly compelled upon strict recommendation, to write you this very urgent and confidential letter. I do hope my letter will not embarrass you since I had no previous correspondence with you.

I am Mr. David S. Freemanof I want to inquire from you if you can handle a financial transaction OF $10.850M with me which I believe will benefit you and I, I

want you to stand as the depositor.

Thanks

Mr. David S. Freeman
Blaat?

Post Reply