Merits?

Weet je niet meer hoe iets werkt in World of Darkness? Verstoor het spel niet, stel je vraag hier.
Post Reply
Harrison

Merits?

Post by Harrison » 07 Jun 2010 14:34

Geen idee of iemand anders het gemerkt heeft, maar de pagina met een index van al de merits (en wat ze doen) waar Bio me heen linkte toen ik begon met spelen is sinds kort offline.

Iemand enig idee of er nog een andere pagina is met die gegevens? Want nu kan ik niet opzoeken wat de merits die ik heb doen (al weet ik het van de meeste ondertussen natuurlijk uit mijn hoofd) en ook niet kijken welke andere ik kan kopen...
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Merits?

Post by Kieron Hellblade » 07 Jun 2010 14:44

Je Google-Fu is weak.

http://wiki.white-wolf.com/worldofdarkn ... tle=Merits
http://whitewolf.wikia.com/wiki/List_of_Merits
http://wodindex.wikispaces.com/Merits

Ik zie dat de eerste heel duidelijk dingen voor Vampires enzo los zet. De laatste geeft een duidelijke, korte uitleg. Maar inderdaad, de handige pagina van eerst is down en die achterste geeft alleen een beknopte beschrijving zonder de complete rules gekopieerd. Gelukkig werk ik hier nu al een paar jaar mee en ken ik de meest wel uit mijn hoofd. Daarnaast noemen ze in die lijst allemaal uit welk sourcebook iets komt en heb ik die bijna allemaal een keer gedownload als je echt de volledige quote wil.

Laten we deze thread open houden voor als iemand vragen heeft over wat een bepaalde merit doet.
Blaat?
Harrison

Post by Harrison » 07 Jun 2010 15:05

Ja, dat soort sites had ik wel gevonden, maar ik vond vooral de beschrijvingen/info op die oude erg handig, nu zijn het gewoon termen (al staat er bij die laatste link wel wat meer info).

Maar inderdaad, de handige pagina van eerst is down en deze geven alleen een beknopte beschrijving zonder de complete rules. Gelukkig werk ik hier nu al een paar jaar mee en ken ik de meest wel uit mijn hoofd. Daarnaast noemen ze in die lijst allemaal uit welk sourcebook iets komt en heb ik die bijna allemaal een keer gedownload.

Da's waar. Je had me digitale versies van het World of Darkness sourcebook en de Armory gegeven, en daar staan aardig wat merits in, dus ik kan wel vooruit.

Laten we deze thread open houden voor als iemand vragen heeft over wat een bepaalde merit doet.

Je mag hem naar het Vragen forum verplaatsen, als je dat een betere plek vind.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 07 Jun 2010 15:11

BioTech wrote:http://wodindex.wikispaces.com/Merits

Harrison wrote:Ja, dat soort sites had ik wel gevonden, maar ik vond vooral de beschrijvingen/info op die oude erg handig, nu zijn het gewoon termen (al staat er bij die laatste link wel wat meer info).

Die laatste is denk ik de beste. Hoewel het niet de uitgebreide, saaie beschrijving heeft staat er wel gewoon wat het doet. Dingen zoals +1 Speed per dot of +1 Stamina is eigenlijk alles wat je hoeft te weten.

Enige "gevaar" daar is hoewel ze alle Fighting Styles heel goed uitschrijven er ook flink wat hybrids staan. Dat is voor powerplayers die zeggen dat ze Kung Fu willen, maar skill 2 slecht vinden en die dan ruilen voor Boxing om zo 1,3 en 4 te hebben en een "nuttige" 2 uit een andere tak. Hybrids accepteer ik in principe niet, maar vooralsnog is niemand daar over begonnen.

Harrison wrote:Je mag hem naar het Vragen forum verplaatsen, als je dat een betere plek vind.

Gedaan
Blaat?
Harrison

Post by Harrison » 14 Aug 2011 17:22

Ik was net op zoek naar wat info over merits (in een kleine fishing expedition), en kijk eens wat ik tegenkwam: een online exemplaar van The World of Darkness Merits Compendium! Alle (op het moment van publicatie) infoteksten van de merits van al de verschillende soorten WoD games.
Joseph

Post by Joseph » 14 Jul 2012 18:26

Erg handig voor karakter creatie :), Thanks
Post Reply