Day Three - Broken Machine

...wake up...
BioTech
Beheerder

Re: Day Three - Broken Machine

Post by BioTech » 05 Nov 2009 11:04

Als de interesse in de broodjes toeneemt graait Anansi in een picknickmand, gemaakt van riet en ingelegd met een rood-wit gestreepte doek, die op de ronddraaiende stoel staat. Meer van dezelfde lekkernij, ingepakt in papier of servetjes verschijnt voor ieder die daar interesse in heeft. Ook Silvia komg langs om te kijken wat er aan de hand is. Ze mompelt iets over geen honger hebben en gaat weer druk aan de slag met de machines. Anansi fluistert somber “De leegte in haar kan niet meer gevuld worden door eten” voordat hij de laatste broodjes uitdeelt en weer terug naar de mand graait.

Er komt een grote glazen kan, waar de condens aan de buitenkant vanaf druppelt, tevoorschijn en hij vult plastic bekertjes met een dikke, gelige vloeistof. Het smaakt een beetje naar ananassap, maar is dikker en wat romig, zoals je van melk verwacht. Je kunt de exacte smaak niet thuisbrengen maar het drijft de stank van het buskruit en bloed weg en de zachte smaak is een welkome verfrissing.

De broodjes zijn ongelooflijk. De kip is nog warm en perfect gebakken, van de pittig gekruide, knapperige korst tot aan het zachte vlees in het midden. Vol van smaak, met pikante pepers afgewisseld door onbekende kruiden, is het een genot om op te kauwen. De sla is vers, knispert zachtjes als je erop kauwt en laat de vochtige sensatie los. Ondanks dit wordt het licht geroosterde brood nergens zompig, maar blijft het perfect droog, met een ruige meelsmaak, nog een klein beetje warm en geurt het alsof het net uit de oven komt. Mayonaise, vol met vetten die je lichaam zo heeft gemist is een romig genot die de pittige korst van de kip in bedwang houdt en een perfecte balans tussen pittig en mild weet te bereiken. De honing zorgt voor zoete accenten die afgewisseld worden met de zachte smaak van verse dille.

Iedereen weet dat eten een probleem aan het worden is. Leeggeroofd door militairen en met het grootste gedeelte van wat er overbleef van het eten op de Somnus verwoest in het ongeluk wat Noah het leven kostte zijn er nog maar een paar dozen over. De groep blijft groeien en hoewel er nog geen duidelijke beslissingen zijn genomen over wie mee mag eten, is de gedachte altijd daar. Wat er nog over is zal genoeg zijn voor een dag of twee, drie als het wat gerantsoeneerd wordt, maar niemand geniet van de droge, taaie MRE’s. Wanneer je zoiets vers en heerlijks proeft weet je maar al te goed waarom je het eten uit die dozen zo haat.

Anansi zelf eet niet, hij kijkt geduldig rond hoe iedereen smikkelt en als de laatste happen verdwijnen zegt hij zachtjes “Ik denk dat we moeten praten, nietwaar?” De ronde vragen die op hem afgevuurd worden zorgen voor een nog grotere glimlach op zijn gezicht. "Je zit fout wat betreft de broodjes..." zegt hij knikkend naar Vladimir "...maar antwoorden op jullie vragen zijn inderdaad niet gratis." Hij knipoogt. "Of ze bestaan niet."

"Ik neem aan dat jullie mening over zakendoen met mij sinds vorige keer is veranderd?" Anansi kijkt vrij doorzichtig naar Snomale in Joseph's riemt. "Het is droefgeestig dat jullie zulke zware tijden en verlies hebben meegemaakt, maar hopelijk is het duidelijk dat ik via mijn connecties dingen kan....vergemakkelijken." Hoe hij droefgeestig uitspreekt is alsof het een woord uit een andere taal is, de klanken kloppen totaal niet. "De eerste is altijd gratis, maar ik heb nog twee contacten geïnteresseerd in jullie vooruitgang en het veilig stellen van de voortgang die jullie maken." Hij zwijgt even en kijkt rond. "Hoewel zij geen prijs van jullie vragen, de beloning is het gebruik van de mogelijkheden zelf en interesse in wat er hier speelt, is er de kwestie van mijn beloning voor het....faciliteren van de ontmoetingen en overdracht."

Code: Select all

Mick       [*][*][*][*][*][X][X][ ]      Willpower 2/6   Flaregun (-1L) 1/1 R0
                                                         *Axe(2L)   .38 (2L) 0/6 R0
Vladimir   [X][X][/][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 6/6   Medkit 10/20   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)
                                                         *M16A3 (4L) 16/30 R0   
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/6   Hammer (2B)   *Snomale (2B)   Knife (1L)   
Justin     [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 5/7 R0   Fire Axe (3L)   
                                                         *M16A3 (4L) 23/30 R0   
Harrison   [X][/][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 6/6   *Remington 700 (4L, 9 again) 1/5 R9   Knife (1L)   
                                                         .44 (3L, 9 again) 6/6 R18
Mack       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Taser (-1) 7/10 R0
!!!DEADLINE MAANDAG 9 NOVEMBER 1100!!!
Blaat?
Mack

Post by Mack » 06 Nov 2009 11:28

Mack loopt als laatste naar de mand voor een broodje en neemt een klein hapje...

mack kan zich bijna niet meer herrineren wanneer hij voor het laatst een lekker stukje vlees had gegeten... laat staan ZO lekker..

Hij kijk het "nieuwe" gezicht aan en hoort zijn voorstel

Mack kant de man niet maar denkt al snel aan big brother en aan andere complot theorien, Dit is dus ook zo een hond van de regering?.. crap!!! mack bedenkt zich ineens dat er vanalles in die broodjes kan zitten als het echt een hond van de regering is

Mack draait zich om en loopt een klei stukje weg van de groep en spuugt tot zijn kwelling het lekkere broodje uit wat hij in zijn mond had en de restanten wat hij nog in zijn hand had... liever honger dan spul binnen krijgen dat in mijn nadeel kan werken

Mack blijft even staan en doet alsof hij intens aan het genieten is van het broodje... want die "Anansi" mag niet weten dat ik er niet van gegeten heb.. laat hem maar in die waan

Na klaar te zijn met zijn solo act "broodje eten" loopt hij terug en vraagt zachtjes maar toch dringend:

Wie ben jij eigenlijk??? en hoe komt het dat die jou niet aanvielen zegt hij terwijl hij wijst naar de lijken om hun heen

Mack is BACK!! ... sorry was even afwezig door gedoe op werk en slecht geheugen :P
Harrison

Post by Harrison » 08 Nov 2009 16:27

Harrison eet met veel smaak zijn eten op. Het is heerlijk, net als het gisterochtend was. Sinds hij zich bij deze groep mensen aansloot is hij dan misschien bijna opgeblazen, door monsters en raiders aangevallen, en op een haar na vermoord door een krankzinnige Nazi, maar het eten dat hij binnenkrijgt is er wel flink op vooruit gegaan.

Als Anansi weigert antwoord te geven op zijn vragen over zijn vriendin, en op alle andere vragen die hem gesteld worden, knikt Harrison, hij had eigenlijk niet anders verwacht. "Ik dacht al dat je wel iets terug zou willen voor de informatie die ik, die wij willen," zegt hij tegen de mysterieuze man, "zeg maar wat je van me wil, als je me vertelt waar Ava is ben ik akkoord met welke missie je ook voor me hebt."

Harrison wacht af.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Joseph

Post by Joseph » 09 Nov 2009 10:00

Een leeg gevoel, samen met droevige gedachten, komen ineens op als Harrison over Ava praat. “ Mijn familie en oude vrienden…kleine kans dat ze het gered hebben en iets zoals Ryker hebben gevonden. Hoe erg zou het in Canada er aan toegegaan zijn? Zou ik hun ooit nog zien?”

bedenkt hij, en probeert deze gedachten te negeren als hij begint met praten tegen Anansi

" Oke een beloning voor informatie, connecties en transacties, klinkt redelijk. Wat voor beloning stel je voor? Ik bedoel we hebben niet echt veel. En wat we hebben, hebben we zelf nodig. Dus ik hoop dat jouw beloning redelijk is onder omstandigheden. " zegt Joseph tegen Anansi en neemt de laatste hap van zijn broodje.

Dan richt hij op zijn teamleden, Mack en Silvia.
" De man bij de benzine pomp heeft ons zeker geholpen.. dat is duidelijk geworden toen hij deze hamer ‘Snowmale’ aan mij gaf. Dus laten op z’n minst luisteren naar het voorstel van Anansi..”

Joseph luistert naar het verhaal van Anansi en van anderen.

Hij denkt ook even aan de auto die in de regen staat “ zodra dit voorbij is moet ik die wagen snel op een droge plek zetten” denkt hij

Joseph kijkt of de auto binnen kan staan
Mick Fury

Post by Mick Fury » 09 Nov 2009 11:03

"Joseph hier heeft gelijk..." begint Mick "...hulp is altijd welkom, maar we kunnen geen wapens, voedsel of andere nuttige dingen verspillen." Mick slikt de laatste hap van het heerlijke broodje door en vraagt "Wat wil je hebben?"
Is it cuz I iz black?!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 09 Nov 2009 11:06

Placeholder voor Justin
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 09 Nov 2009 11:06

Placeholder voor Vladimir