Day Three - Broken Machine

...wake up...
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Three - Broken Machine

Post by Kieron Hellblade » 09 Nov 2009 11:17

Anansi draait zijn pikzwarte gezicht naar Mack en deze krijgt hetzelfde gevoel dat er iets mis is wat de anderen kregen toen ze Anansi voor het eerst ontmoetten. Een huid zo zwart dat zelfs schaduw erop verdwijnt, de flakkerende vlam van zijn olielamp geven het iets spookachtigs en spelen met licht, maar alles behalve zijn ogen en tanden blijven zwart. "Hij denkt dat ik hem toch niet kan stoppen en dus geen gevaar ben, maar weet dat ik hem dingen moeilijk kan maken en blijft dus liever bij me uit de buurt." Het antwoord is niet heel duidelijk, maar wat je wel opvalt is dat hij in enkelvoud praat over de geïnfecteerden. Het gezicht met de eeuwige glimlach is onmogelijk te lezen en je hebt geen idee of hij doorheeft dat je zijn broodje uitspuugde. "Plus je moet iets zien voordat je het kunt vangen" zegt hij en knipoogt naar Mack.

Joseph denkt aan de auto buiten en ziet dat de grote fabrieksdeuren wijd genoeg zijn om de wagen doorheen te krijgen. Het betekent wel dat hij het donker en de regen in moet om de auto te halen, maar dat was slechts tien of twintig meter.

Anansi wuift Harrison weg, de glimlach onveranderd maar iets omgeslagen in zijn gedrag. "Dat is niet hoe het werkt" zegt hij. "Mijn portfolio moet aangepast worden, ze maakt er momenteel geen deel van uit. Deze toevoeging kost tijd en moeite, pas daarna kan ik zien of een grotere investering genoeg informatie oplevert om een transactie te faciliteren." Het klinkt als gezwemel wat je op Wall Street zou horen. "Laten we dit afspreken; ik neem alvast de eerste stap als teken van....vertrouwen" de pauze voor het woord is onnatuurlijk lang, de uitspraak alsof het Frans of een andere moeilijke taal is. "Waar ik wel bij wil benadrukken dat de jullie freebee al vergeven is, maar iets voor niets vragen oneerlijk is en ik dus hoop op een....gunstige beoordeling vanuit jou van de overeenkomst die ik jullie groep geef." Niets is gratis, dat blijkt maar weer. Anansi neemt een stap, maar wil dat Harrison druk zet achter de huidige transactie.

Jullie onnatuurlijke bezoeker trekt twee kaarten uit zijn borstzak, allebei hebben ze de achterkant van een normale speelkaart, een saai rood-wit raster en onherkenbaar van elkaar. Als hij ze omdraait en op de grond legt bevatten ze afbeeldingen die je nog nooit hebt gezien. De ene kaart is lichtbruin, doet je denken aan een woestijn en heeft een afbeelding van een coyote erop. Het is geen foto, maar te nauwkeurig en levendig om een tekening te zijn, er straalt iets echts vanaf. Je knippert met je ogen en denkt dat het dier hetzelfde doet, maar nergens is beweging te zien. De andere kaart is groenblauw en doet je onmiddellijk denken aan de zee. Je kijkt naar de rug van een man in een bootje. Een hengel hangt overboord en afgezien van vreemde rood-groene kleding en een rare zwarte hoed kun je er niks uit opmaken. Het bootje lijkt te bewegen op de golven en een of twee keer denk je echt dat er aan de dobber getrokken wordt, voordat je je beseft dat het tekeningen zijn.

"Mijn voorstel is als volgt" zegt Anansi voordat hij een klein bijzettafeltje van de grond oppakt, tussen jullie inzet en de kaarten erop legt, de afbeeldingen naar boven. "Ik geef jullie informatie over mijn twee contacten, regel een ontmoeting en overdracht, breid mijn portfolio uit met Ava en bezoek jullie later weer." Hij draait allebei de kaarten om, de rood-witte achterkant naar boven. "Mijn prijs is Mack, chocola en leven." Hij trekt vier kaarten uit zijn mouw, zoals een goochelaar dat doet en speelt ermee, draaiend tussen zijn lange slanke vingers. Je ziet dat de kaarten dezelfde achterkant hebben, maar geen afbeelding hebben, ze zijn pikzwart zoals Anansi zelf. "Mack trekt ook een kaart, ik krijg alle chocola die jullie bij je hebben en ieder levend dier..." zijn oog gaat naar Ampersand "...behalve die kwijlende vlooienbaal." Als de hond het begrijpt is er weinig aan te merken, het dier blijft aan de voeten van Mack liggen, ongeïnteresseerd rondkijkend.

Hij legt de vier zwarte kaarten tussen de anderen en schudt ze door elkaar. Onnatuurlijk snel glijden kaarten door, over en langs elkaar op het oppervlak van de tafel voordat ze eindigen met de rood-witte kant naarboven. "Als ook maar een van jullie een kaart trekt betekent dat een akkoord voor de hele groep" waarschuwt Anansi. "Zwarte kaarten doen niets, de andere twee betekenen dat jullie de gastheer erop ontmoeten n hun gift krijgen. Er is geen prijs vanuit hen verbonden aan de overdracht. De enige ruil is degene die wij hier maken als een van jullie een kaart trekt." Anansi trekt de picknickmand van de stoel af, het ding valt leeg op de grond en hij neemt zelf plaats. De stoel blijft draaien terwijl hij rond en rond gaat, iedere keer als zijn ogen jullie kant op komen afwachtend starend naar de kaarten op tafel. Twee rijen van drie kaarten liggen op de tafel.

[1] [2] [3]
[4] [5] [6]

Ga je akkoord? Kies een kaart...

Code: Select all

Mick       [*][*][*][*][*][X][X][ ]      Willpower 2/6   Flaregun (-1L) 1/1 R0
                                                         *Axe(2L)   .38 (2L) 0/6 R0
Vladimir   [X][X][/][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 6/6   Medkit 10/20   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)
                                                         *M16A3 (4L) 16/30 R0   
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/6   Hammer (2B)   *Snomale (2B)   Knife (1L)   
Justin     [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 5/7 R0   Fire Axe (3L)   
                                                         *M16A3 (4L) 23/30 R0   
Harrison   [X][/][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 6/6   *Remington 700 (4L, 9 again) 1/5 R9   Knife (1L)   
                                                         .44 (3L, 9 again) 6/6 R18
Mack       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Taser (-1) 7/10 R0

!!!DEADLINE VRIJDAG 13 NOVEMBER 1115!!!
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 09 Nov 2009 11:20

Zeg jongens, hoe leuk ik haikus posten ook vind ik heb liever een groep actieve spelers dan ruimte voor dat soort dingen. Wat is er aan de hand? Bloedt dit dood voordat we over een jaar zitten? Moet er iets veranderen?

Knal het op het feedback forum als je ergens problemen mee hebt en het daarom niet meer leuk vindt of probeer anders wat meer inzet te tonen ipv de rest te laten wachten op niets.
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 10 Nov 2009 15:37

Vladimir zucht.

"Voor iemand die zoveel weet. Die broodjes kan toveren uit niets. Die allang weet wat we gaan doen voordat we beginnen met speculeren over het denken om het misschien dan uiteindelijk ook echt te gaan doen ..." Vladimir kijkt rond , en dan recht naar Anansi ... "speel je wel heel veel spelletjes ..."

De Rus gaat verder. Het zijn meer retorische vragen dan vragen waar hij antwoord op wil. "Waarom zeggen we niet gewoon 'akkoord met die chocola etc.' en gaan we verder? Waarom stuur je ons niet gewoon subtiel in de richting waar je ons wil hebben ? (Vladimir doet zijn best om het woord "manipuleren" niet te gebruiken.)"

"Waarom al die spelletjes ...? Ik kan er niet bij ... Maar goed , als het zo moet , dan moet het maar zo ... 'Sommige wegen zijn ondoorgrondelijk en bla bla ..." Vladimir grinnikt.

"Toch ?"

Vladimir pakt kaart 1

Zoals eerder ge-edit : een edit !
Last edited by Vladimir on 10 Nov 2009 22:41, edited 2 times in total.
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 10 Nov 2009 16:19

"Er zijn er twee van hen en zes van jullie. Omdat het zelfs mij niet duidelijk is wat ze bieden is het voor niemand mogelijk om te anticiperen welke gift het beste bij wie past" legt Anansi uit. "In zulke situaties is kans altijd de beste raadgever, het lot beslist wie wat ten deel zal vallen." Anansi lijkt overtuigd van zijn woorden, maar er zit deze keer geen vreugde in zijn stem. "Geluk is de laatste tijd belangrijker in het leven en toeval steunt deze wereld vaker dan je zou denken..."

Het voorstel "gewoon" te accepteren of door een kaart te kiezen zou even lang duren, misschien betrek ik die feedback thread op iets wat er niet mee in verband staat, maar in beide gevallen is de keuze 1 post en krijg je volgende ronde wat er aangeboden wordt qua informatie.

Net zoals met Snomale ontvang je deze dingen random, dit leek mij een goede manier dat te doen. Betekent wel dat ze soms zouden kunnen stacken, wat de potentie heeft om echt uber te worden, maar c'est la vie
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 10 Nov 2009 17:41

Dus eigenlijk zeg je nu : iedereen mag een kaart pakken ?

Dat was namelijk na het lezen van de originele post niet duidelijk ... Harrison en Mack worden aangesproken om een kaart te pakken , en daarna naar verwezen als "jullie", zo lees ik het.

Deze toevoeging post blijft vaag en is precies wat me zo irriteert als het om Anansi gaat ...

Het is TE vaag en TE irritant dat ik geen zin meer heb om er aandacht aan te besteden ... Het doet mij denken aan een stuk dialoog in een game wat ik normaal zou skippen ...

Ik denk dat ik snap wat je probeert neer te zetten met Anansi , de manier hoe hij eruit ziet , hoe hij praat , de broodjes uit het niets , dat hij alles lijkt te weten , en zo'n gamble met die kaarten , ik vind dat best wel cool , maar het is voor mij gewoon niet duidelijk wat nou de bedoeling is ... Mysterieus kan ook mysterieus zijn terwijl het wel duidelijk is ... En deze situatie zorgt alleen voor irritatie , en niet voor interesse , omdat ik het mysterie ZELF al niet snap ...

Ik vind het moeilijk om uit leggen. =)

Vergelijkbaar misschien met een puzzel : Een moeilijk puzzel is vet om op te lossen omdat het moeilijk is ! (tot hier: interessant) , MAAR als niet goed duidelijk is wat de puzzelstukjes zijn , en wat niet , dan begint de irritatie ... Want dan weet ik gewoon niet wat ik moet doen ... Dan is het niet het mysterie , maar de onduidelijkheid van de onderdelen waarin ze gepresenteerd worden wat het probleem is ...

Hoop dat deze vergelijking een beetje helpt ...
a screaming comes across the sky ...

Harrison

Post by Harrison » 10 Nov 2009 21:25

Als Anansi de kaarten op tafel heeft gelegd knippert Harrison met z'n ogen, hij kon het snelle schudden van de kaarten niet bijhouden. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Anansi's verhaal, dat kon hij ook niet helemaal bijhouden. De jonge man weet niet precies wat er allemaal gezegd en belooft is, maar dat maakt hem ook niet uit, hij heeft zijn doel in het vizier.

Harrison zucht. "Ik weet niet precies wat je nou allemaal aan het blaten was over portfolio's en chocola, maar als dit me naar Ava leidt vind ik het allemaal best. Je moet wel goed begrijpen dat je straks wel over de brug moet gaan komen, ik doe nu wat je wilt en dan krijg ik te horen waar mijn vriendin is!"

Zonder af te wachten wat de rest van de groep wil of doet pakt Harrison de derde kaart van de tafel, kijkt wat er op staat, en vraagt om uitleg.
Last edited by Harrison on 10 Nov 2009 21:56, edited 1 time in total.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Justin Time

Post by Justin Time » 10 Nov 2009 21:50

Justin staat erbij en kijkt ernaar. ''sorry, maar ik ben hier niet om kaartspelletjes te gaan spelen, en mijn mening is nog steeds hetzelfde als onze vorige ontmoeting. Je bent vast een toffe gast dude, maar ik denk dat we ieder zijn eigen weg moeten gaan. We hebben belangrijke dingen te doen''.

Justin zoekt een zitgelegenheid op en parkeert daar zijn reet op. Hij eet het laatste gedeelte van zijn broodje op en kijkt verveeld om zich heen.

''Als jullie het niet erg vinden dan wil ik hem zo gaan peren, we hebben hier niets meer te zoeken''.
Turbo! Turbo!

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 10 Nov 2009 21:59

Vladimir wrote: Dus eigenlijk zeg je nu : iedereen mag een kaart pakken ?

Dat was namelijk na het lezen van de originele post niet duidelijk ... Harrison en Mack worden aangesproken om een kaart te pakken , en daarna naar verwezen als "jullie", zo lees ik het.

Ik bedoelde vanaf het begin al dat iedereen een kaart kan pakken, sorry als dat niet duidelijk was.

Vladimir wrote:Ik denk dat ik snap wat je probeert neer te zetten met Anansi , de manier hoe hij eruit ziet , hoe hij praat , de broodjes uit het niets , dat hij alles lijkt te weten , en zo'n gamble met die kaarten , ik vind dat best wel cool , maar het is voor mij gewoon niet duidelijk wat nou de bedoeling is ... Mysterieus kan ook mysterieus zijn terwijl het wel duidelijk is ... En deze situatie zorgt alleen voor irritatie , en niet voor interesse , omdat ik het mysterie ZELF al niet snap ...

Ik vind het moeilijk om uit leggen. =)

Vergelijkbaar misschien met een puzzel : Een moeilijk puzzel is vet om op te lossen omdat het moeilijk is ! (tot hier: interessant) , MAAR als niet goed duidelijk is wat de puzzelstukjes zijn , en wat niet , dan begint de irritatie ... Want dan weet ik gewoon niet wat ik moet doen ... Dan is het niet het mysterie , maar de onduidelijkheid van de onderdelen waarin ze gepresenteerd worden wat het probleem is ...

Hoop dat deze vergelijking een beetje helpt ... [/b]

Dit maakt het inderdaad een stuk duidelijker voor mij wat je bedoelt. Wat jij wilt is puzzelstukjes en hoewel je niet weet wat het plaatje is, weet je dat het een legpuzzel is, de stukjes passen en samen alles vormen tot je uiteindelijk een beeld hebt; de oplossing.

Wat ik hier probeer te doen is denk ik vergelijkbaar met je stukjes geven, terwijl je weet niet wat voor soort puzzel het is. Legpuzzel, cryptogram, kruiswoordpuzzel, whatever. Je krijgt dingen maar weet niet of je ze op moet stapelen, in elkaar moet schuiven en of ze uberhaupt wel deel uit maken van hetzelfde geheel. De eerste puzzel hier is de structuur ontdekken. Op dit moment kun je pas verder met wat je gekregen hebt. Tot die tijd probeer je het aan te sluiten, maar weet je niet waar je mee bezig bent. De puzzel is een puzzel, zeg maar.

Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik zoiets probeer en het is in ieder geval fijn om te horen dat het vanuit een speler al te onduidelijk is. Ik had al momenten ingepland waarin het framework duidelijk zou worden en de stukjes bruikbaar werden, maar wellicht is het een idee dat te versnellen of iets dergelijks.
Blaat?

Mick Fury

Post by Mick Fury » 10 Nov 2009 23:14

"Ik vind het wel erg" snauwt Mick richting Justin. Hij bedoelt het niet zo kattig als het klinkt, maar al dit onduidelijke gedoe van Anansi irriteert hem behoorlijk en daarnaast heeft hij erg veel last van zijn enkel. De wonden op zijn gezicht vergeet hij tot hij ze aanraakt, maar de enkel waar hij non-stop op steunt en net zelfs op probeerde te rennen is iets constants.

Mick zet het bureau overeind en gaat erop zitten. "Het is pikdonker, regent pijpenstelen, hier zijn de onderdelen die we nodig hebben, volgens die twee..." zegt hij wijzend naar Mack en Sylvia "...stikt het er van die krengen en we hebben geen idee waar we heen moeten" gaat hij zijn vingers af. "Als dat niet genoeg is om je binnen te houden is het misschien handig te kijken naar Harrison en Vladimir, zij haalden net een nat pak en lopen hier nu te bloeden en jeuken. Hoe denk je dat jij het vol gaat houden onbedekt op je motor?"

Mick gaat met zijn hand naar de tafel met kaarten en tikt omstebeurt op nummer vijf en zes. "Daarnaast heeft hij broodjes en krijgen we vrijwel gratis shit." Mick glimlacht als hij Harrison een kaart ziet trekken en ook Vladimir er een grijpt want hij weet dat ze hier een goede deal maken. "Hoeveel chocola hebben we nou en welke levende dieren wil hij meenemen?" lacht hij, zich maar al te bewust van het feit dat de deal is gemaakt en Anansi niet kan terugkrabbelen. Mick zijn vinger valt stil op kaart zes en hij trekt deze met een grote zwaai omhoog en staart ernaar.
Is it cuz I iz black?!

Mack

Post by Mack » 10 Nov 2009 23:17

Mack kijkt vreemd als hij zijn naam hoort in het rijtje wat Anansi wilt hebben....

Kent Anansi mij? WIE is hij... belangrijker nog WAT is hij..... is hij een allien? mens? iets anders???

In ieder geval vertrouw ik hem zover ik hem kan gooien....

Nadat Mack hier nog even over nadenkt gaat zijn gedachte naar het eerste wat anansi zei:

"Hij denkt dat ik hem toch niet kan stoppen en dus geen gevaar ben, maar weet dat ik hem dingen moeilijk kan maken en blijft dus liever bij me uit de buurt."

Dit is het vreemdst en het engst van alles wat hij tot nu toe heeft gezegd

Mack kijkt Anansi nogmaals aan en vraagt aan anansi: Als jij het "Hem" moeilijker kan maken dan weet jij precies wat er gebeurd is en wat er afspeelt...... Als ik een kaart pak krijg ik dan alle informatie die ik wil?

Mack vragt dit puur uit interesse want hij weet dat hij NOOIT NIMMER een kaart zou pakken... dit zou niet zeker in hun voordeel werken en 99,9% zeker in het voordeel van Anansi werken....

Mack draait zich om en ziet Harrison al een kaart pakken..... gdamnit.... Hij is te laat om Harrison tegen te houden maar moet nu een manier vinden om de rest in ieder geval er beter over na te laten denken zodat hij niet in de shit komt Voordat Mack iets kan zeggen pakt Mick de volgende kaart... DAMN!!

Kunnen we niet hier iets beter over nadenken zegt hij met een sneer naar Harrison en Mick en buigt zich naar de groep

Locked