Day Two - Riders on the Storm

...wake up...
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 29 Aug 2009 11:25

Wat er nog te redden valt uit het wrak van de Tribeca wordt eruit gesleept. MRE’s zijn veelal opengescheurd en zitten onder het bloed, benzine, gebroken glas of liggen doorweekt in drank. Bijna alle glazen flessen zijn kapot en ze hebben hun tol flink geeist op de plastic zakjes en kartonnen dozen vol met voedsel. Hier en daar zitten stukken zo ernstig beklemd in de verwrongen wagen dat je ze maar hopeloos laat liggen. De laptops met research data worden gered, maar van je vondsten in het Overlook Hotel is niet veel meer over. Twee flessen rode wijn, vijf halflege flessen sterke drank, tien flesjes bier, genoeg MRE’s voor een dag of 3, dat is wat je naast de apparatuur weet te redden uit de wagen. Iedere fles is wel bedekt in iets, maar ze zijn nog heel en de inhoud veilig afgesloten.

Mick wordt neergelegd op de plek waar Harrison tot voor kort lag, achterin de bak van de Ford. Zijn axe, het lege pistool en de flaregun worden naast hem gelegd, zodat ze binnen handbereik blijven. Een schoon, nou ja, minder vuil dan de rest, stuk leer wordt uitgesneden. Ondanks de neiging het handige stuk gereedschap te gebruiken is de gedachte dat de tang van Toecutter die vermoedelijk gebruikt werd om tenen af te knippen niet het meest hygienische stuk gereedschap is voor het uitsnijden van iets wat een wond moet gaan bedekken toch alom aanwezig. Het mes van Joseph wat gisteren nog in een geinfecteerde zat en de scalpel van Vladimir die net in een ongewassen kruis werd gestoken zijn ook geen opties, maar de schaar voor het verband uit de medkit is sterk genoeg om door het leer heen te komen. Wat werk met het ding en geneuzel met het dikste stuk hechtdraad later is er een lapje dat misschien geen schoonheidsprijs zal winnen, maar wel de oogholte zal bedekken. Het wordt om Mick’s hoofd gezet en hij maakt geen aanstalten tegen te stribbelen. Je merkt hoe zwak zijn ademhaling is als je met hem bezig bent.

Er is een redelijk akkoord over wat er met Noah moet gebeuren en ondanks dat Joseph tegenstribbelt wordt het vuur aangestoken. De argumenten worden de wind in geslagen als Justin het geheel doet ontbranden. In het begin gaat het moeizaam, de sterke drank brandt snel op, maar het geheel slaat amper over op de bekleding. Het bier en de wijn vermengd met de wat meer ontvlambare dranken doven veel vlammen en ondanks de benzine hier en daar blijft het een vrij troosteloos gezicht. Geen groot vreugdevuur maar een amper doorzettend brandje. De geur van geroosterd vlees is merkbaar maar dominanter is de lucht van brandende alcohol, zware rookontwikkeling en benzine. Wanneer dan eindelijk de lekgeslagen benzinetank wordt bereikt komt het vuur toch op gang. Het is geen ontploffing, maar met een plotselinge whooosh van aangezogen lucht ontvlamt de wagen in een keer compleet. Vlammen schieten metershoog de lucht in, vechten om uit ramen te komen en verzengen alles in de auto. Je wordt gedwongen wat stappen terug te zetten terwijl de hele auto in lichterlaaie staat. Het vuur krimpt alweer in na een paar minuten, maar wat overblijft is genoeg om nog een tijd stevig door te gaan. Noah heeft misschien niet zo geleefd, maar hij is wel begraven als een Viking.

Als er iemand in Salem is die de scheurende auto’s, de geweerschoten, de man met megafoon, het gebrul van Lord Humungus en de explosie eerder zou hebben gemist, dan is de zwarte rookpluim die naar de even donkere wolken opstijgt genoeg om ze te waarschuwen dat er iets aan de hand is.

Terwijl de vlammen knisperen is het verder stil totdat Harrison, terwijl hij zijn peuk op de grond gooit, als eerste zijn gedachten over hoe het nu verder moet in de groep gooit. Joseph overhandigt hem de koffer en het pistool terwijl hij zijn eigen mening geeft. Ze lijken allebei voorstander te zijn van het tijdelijk staken van de zoektocht en bijkomen in een schuilplaats die niet door de Raiders is bezet, maar wat vindt de rest?

Code: Select all

Mick       [*][*][*][*][*][*][X][X]      Willpower 1/6   Coma   Flaregun (-1L) 1/1 R0                                                                                                       Axe(2L)   .38 (2L) 0/6 R0
Vladimir   [X][X][X][/][/][/][/][/][ ]   Willpower 4/6   Medkit 13/20   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   
Joseph     [/][/][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/6   Hammer (2B)   Snomale (2B)   Knife (1L)   
Justin     [X][X][X][X][/][/][/][ ]      Willpower 3/6   M1911A1 (3L) 5/7 R0   Fire Axe (3L)   
                                                         M16A3 (4L) 19/30 R0   M16A3 (4L) 23/30 R0   
Harrison   [X][X][/][/][/][/][/][ ]      Willpower 5/6   Remington 700 (4L, 9 again) 4/5 R9   Knife (1L)   
                                                         .44 (3L, 9 again) 2/6 R22

!!!DEADLINE WOENSDAG 29 AUGUSTUS 12130!!!
Blaat?
Justin Time

Post by Justin Time » 30 Aug 2009 18:32

'Het was altijd al een heethoofd geweest, doe de groeten aan je denkbeeldige vriendje daarboven. We zullen je missen'

'Oke ik vind het best om een schuilplaats te gaan zoeken, maar dan wel een zo ver mogelijk van die eikels vandaan. Ik kan wel een oplapbeurt gebruiken en nog een aanval doorstaan we niet denk ik'

Justin loopt naar de motor en en start deze. Hij rijdt vervolgens zachtjes weer naar de groep toe.

'Joseph, pak je tomtom er eens bij; laten we kijken waar we heen gaan...

Ik zit volgende week in Milaan. Posten gaat erg lastig worden daar. Maar ben komend weekend weer terug!
Turbo! Turbo!
Vladimir

Post by Vladimir » 31 Aug 2009 11:32

ge-edit na onderstaand bericht van Bio.

Noah is dood. De leider is dood.

Vladimir kijkt om zich heen naar zijn overgebleven teamgenoten. Een speed-freak piloot , een stoffige geoloog , een vechtmachine die totaal uit zijn gewenste omgeving is gehaald , een jongeman met een zoektocht ...

... En een grijze hospik ... die de laatste tijd veel mensen niet heeft kunnen redden ...

Niet echt het dream-team van de Wasteland ... Maar wel de mensen die het best aangepast zijn in deze paar dagen ... Wat een zooi , wat een chaos ...

Ze moeten door , ook zonder leider , met de laptop naar Mt. Oregon Dit klopt volgens mij niet , maar weet niet meer waar we ook alweer heen moesten ... Als ze nu opgeven is de missie met de Somnus en de dood van de rest van het team allemaal voor niks ...

"Jongens , laten we hier vandaan gaan en op zoek naar een schuilplaats ..."

Als Justin terug komt op de motor schiet Vladimir iets anders te binnen.

"Hey , Justin , zou ik één van die M16's in bruikleen mogen houden ? Een scalpel is fijn , maar tegen dit soort gasten zou ik graag op een afstandje wat schade willen doen ..."

Ik ga met de Ford en met de anderen op zoek naar een schuilplaats.
Last edited by Vladimir on 31 Aug 2009 14:45, edited 2 times in total.
a screaming comes across the sky ...
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Aug 2009 11:35

Je hebt geen enkel idee waar Ryker is. Het staat niet op de kaart en behalve "ten noorden van Salem" heb je geen informatie gekregen.

Je hebt dus geen enkel idee hoe lang zoeken gaat duren en waar je uberhaupt heen moet. Het kan recht aan de stadsgrens liggen of uren zoeken door verlaten gebieden. Je weet dus niet of het voor het donker te bereiken is. De keuze die je moet maken is of nu het geschikte moment is om die gok te wagen.
Blaat?
Vladimir

Post by Vladimir » 31 Aug 2009 11:45

Hmm , ik bedoelde eigenlijk NA het antwoord van Joseph als hij op de Oculus heeft gekeken ... Maar als het daar niet opstaat , dan wil ik in de buurt een schuilplaats zoeken ...
a screaming comes across the sky ...
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Aug 2009 11:52

Yeah, begrijp ik, maar dat hebben jullie dus al gedaan voordat die Mad Max rejects kwamen opdagen.

Het is misschien bijna drie maanden geleden gepost, maar "vanochtend" is er gezocht op de kaart. Zie page 10 van deze thread. Er werd niks gevonden en iedereen is daarvan op de hoogte gesteld. Toen is het besluit genomen door Salem heen te trekken en te zoeken, maar ondertussen is de situatie behoorlijk veranderd.
Blaat?
Joseph

Post by Joseph » 31 Aug 2009 18:17

Gefrustreerd door zijn meningsverschil met de rest beslist Joseph dat het tijd is voor een slok sterke drank en pakt, zonder te kijken wat het is, een fles en draait de dop behendig er af.

Aan de bittere smaak herkent Joseph dat het whisky is. " Soms verliezen hoort bij democratie, maar jammer.."

Hij reageert daarna op Justin
" Justin ik heb al gekeken, het staat niet op de kaart. We moeten gewoon naar het noorden en hopen dat we het vinden. Misschien beweegt Ryker zelfs.. we weten niets"

Na een stilte gaat Joseph verder.

" Waarom zou het bewegen? omdat alles beweegt .. het is alleen afhankelijk aan de tijdschaal of je het ziet bewegen. Het zand en de bergen ze staan niet stil. Maarja ik dwaal af. "

"Wat zat ik te zwetsen" bedenkt hij zich

Hij krabt aan zijn kin waar nu al wat nieuwe haartjes te vinden zijn. Sinds een paar jaar groeit z'n haar vrij snel. Nog 5 dagen en dan zal hij een redelijke baard hebben. Met een baard lijkt hij eerder 40 dan 35.

"Laten we opzoek gaan naar een schuilplaats"
Last edited by Joseph on 31 Aug 2009 20:50, edited 1 time in total.
Harrison

Post by Harrison » 31 Aug 2009 20:39

Harrison neemt de revolver en het koffertje dat erbij hoort aan van Joseph en plaats het vuurwapen in de daarvoor bestemde plek. Hij kijkt even naar de oude foto van de drie mensen die in het koffertje zit. "Goh, dus die Humungus was eigenlijk een soort onsterfelijke Nazi of zo, weird," denkt hij bij zichzelf. Daarna pakt hij zijn geweer weer van de grond en hangt het om zijn schouder. Klaar om te vertrekken.

Hij kijkt nog even naar de metalen brandstapel waar Noah op lag, en terneergeslagen knikt hij nog even naar de overblijfselen. Hierna loopt hij met Vladimir mee naar de Ford, en gaat in de bijrijdersstoel zitten. Hij legt het koffertje neer en houd het geweer op zijn schoot. Als iedereen zit dan knikt hij naar Vladimir, "ik denk dat we kunnen gaan. Iedereen, ogen open voor iets gebouw dat er goed verdedigbaar uitziet. Op tv zag ik wel eens dingen over scholen in de stad die zwaar beveiligd waren omdat er allemaal zwarte jongeren met pistolen en drugs waren, dat waren net vestigingen met hekken en dikke deuren. Een politiebureau zou ook leuk zijn."
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Aug 2009 22:06

If Chins Could Kill
Blaat?
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Aug 2009 22:06

Make Love the Bruce Campbell Way
Blaat?