Day Two - Riders on the Storm

...wake up...
Locked
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 25 Aug 2009 10:18

Noah sterft zoals hij leefde. Trots en vol van zichzelf, maar logisch nadenkend, vertrouwend in God en bovenal in jullie. Misschien is het de stille acceptatie van zijn lot, hoe zijn laatste gedachten over Mick gaan, de verrassende kracht van zijn stem, de zwaarte van de missie hoe hij die opstelt of het besef dat hij stierf om iemand anders te redden, maar zijn woorden inspireren. Ergens in je voel je je trots, je wilskracht versterkt en een klein beetje beter voorbereid op wat er komen gaat.

Presence 4 + Persuasion 1 + Willpower 3 – Wound Penalties 3 = 5 dice, 2 successen.
+1 Willpower voor Justin, Vladimir, Joseph en Harrison.

Vladimir pakt de knijptang en fouilleert de man. Hij vindt een teen in de rechterbroekzak, die er al zeker enkele weken in zit, maar afgezien van dit heeft de man niet veel op zak; een handvol losse dollars, een pak met 4 sigaretten waarvan er 2 geknakt zijn, een zippo met een naakte vrouw erop en de zonnebril. De leren kleding die Toecutter aanheeft is taai en als je het bloed, de geur, hoe warm het leer zal zijn, de gedachte van een lijk uitkleden, het aangekoekte vuil en het kogelgat niet erg vindt weet je zeker dat het stug genoeg is om je lichaam te behoeden voor wat klappen. De helm is een heel stuk sterker, maar wil je wel met zo’n ding op je hoofd rondlopen?

Stats voor die tang niet hier, post ze later. Is geloof is -2(L) ofzo, maar bij criticals was er een bonus ofzo. Sucked.
Leather pants - 1/0 (Legs)
Leather jacket - 1/0 (Torso and arms)
Leather gloves - 1/0 (Hands)
Helmet - 2/2 (Head) -2 Perception penalty omdat het lasting horen is met zo’n ding
Zonnebril – Gewoon stoer..., +1 perception overdags omdat je minder last hebt van de zon, -2 perception s’nachts omdat het dan al donker genoeg is.

Hoe werkte armour ook al weer?
Ieder stuk armour heeft twee waarden, aangegeven als (A/B), A is hoeveel extra defense je krijgt tegen bashing damage op dat lichaamsdeel en B is hoeveel tegen lethal damage op dat lichaamsdeel. Sommige dingen zijn bulletproof, dan wordt lethal damage van firearms omgezet naar bashing als ze de locatie van dat armour raken. Ik weet nog niet hoe ik dat moet aangeven, misschien dikgedrukte of schuine waarde, misschien een kleurtje of een asterisk, ideeeen zijn welkom. Niets hiervan is dus bulletproof.

Noah is dood. Naast de leegte zonder hem blijft er ook een vraag achter. Misschien iets waar je wel over nadacht maar nog niet hebt geuit, maar wat gaat er nu gebeuren?

Zwaargewond het onbekende in op zoek naar Ryker met donkere wolken boven je hoofd? Rondtrekken in de hoop veiligheid te vinden, iets waar je verder mee kan, hulp.

Dat of bijkomen in Salem. De wonden een beetje laten helen, misschien zelfs overnachten. Mogelijk in de veilige schuilplaats van de Raiders, gevuld met wat zij geroofd hebben. Maar met het resterende gespuis, zelfs leiderloos en verslagen als ze zijn, is het niet dat die keuze gegarandeerd zonder gevaar is...

Mick ligt nog op straat, bewegingloos en bloedend, stervend.

Code: Select all

Noah       [*][*][*][*][*][*][*]         Willpower 3/6   Dead
Mick       [*][*][*][*][*][X][X][X]      Willpower 1/6   Coma   Bleeding Out   Flaregun (-1L) 1/1 R0                                                                                                     Axe(2L)   .38 (2L) 0/6 R0
Vladimir   [X][X][X][/][/][/][/][/][ ]   Willpower 4/6   Medkit 14/20   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   
Joseph     [/][/][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/6   Hammer (2B)   Snomale (2B)   Knife (1L)   
                                                         .44 (3L, 9 again) 2/6 R22 
Justin     [X][X][X][X][/][/][/][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 5/7 R0   Fire Axe (3L)   
                                                         M16A3 (4L) 19/30 R0   M16A3 (4L) 23/30 R0   
Harrison   [X][X][/][/][/][/][/][ ]      Willpower 6/6   *Remington 700 (4L, 9 again) 4/5 R9   Knife (1L)

!!!DEADLINE ZATERDAG 29 AUGUSTUS 1015!!!
Blaat?
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 25 Aug 2009 15:38

Jullie wouden Mick redden en die kans is er, maar begrijp goed hoe kantje boord dat gaat worden

Mick bloedt in 3 minuten dood. Dat betekent dat je twee minuten hebt om hem in te redden. Uit de twee rolls Medicine die je in die tijd kunt maken moeten 8 successen komen om hem te stabiliseren. Dit is het moment voor Willpower, Teamwork en iedere bonus die je tevoorschijn kunt halen, maar zelfs dan wordt het een lastige uitdaging...
Blaat?
Justin Time

Post by Justin Time » 25 Aug 2009 21:07

''Amen''

Justin kijkt naar het levenloze lichaam van Noah. Vroeger was dit onze leider, nu niet meer dan een hoopje ellende. Justin sluit zijn ogen en staat weer op.

''Vlad, we weten allemaal wat er moet gebeuren. Vandaag sterft er geen neger''

Ik sta helemaal tot de beschikking voor de redding van Mick. Ik assisteer, en gooi er indien nodig bij een bepaalde handeling een willpower in
Turbo! Turbo!
Vladimir

Post by Vladimir » 26 Aug 2009 14:54

Vladimir pakt de zonnebril, poetst hem op aan zijn jas en zet hem op.

Best handig voor die felle zon overdag ...

"Aanpassen aan je omgeving is noodzakelijk om te overleven", bedenkt Vladimir. De woorden klinken na in zijn hoofd en hij vraagt zich af of hij de woorden nou hardop zei , of dat ze in zijn hoofd zaten ...

Het maakt ook niet uit. Zoveel wijsheid en kennis in de groep, maar alleen weten wat er moet gebeuren betekent niet dat het ook gebeurt.

De dood van Noah en zijn laatste woorden laten dat Vladimir maar al te goed beseffen ... De woorden geven hem kracht en een doel.

Vladimir pakt de sigaretten uit de zak van Toecutter en steekt er één aan met de Zippo. De Zippo verdwijnt in zijn doktersjas en de peuk in zijn mond. Hij was een aantal jaar gestopt met roken , maar na alle chaos van de afgelopen dagen kan het Vladimir weinig meer schelen hoe zijn longen er aan toe zijn ...

"Waren er nog meer peuken of niet ?" Vraagt Vladimir aan de groep. Vreemde eerste woorden na de heroïsche sterfscène , maar de eerste woorden na een geweldige speech zijn vaak raar. Het brengt Vladimir in ieder geval weer terug in de realiteit: Mick ...

"Justin , Joseph , Harrison , wie van jullie heeft Medische kennis ? Degene die dat hebben kunnen me helpen met Mick , de rest houdt de omgeving in de gaten ..."

"Als je gelooft dat er een God bestaat , is dit het moment om te bidden ... Voor Mick ..."

Vladimir is op zoek naar sigaretten. Degene die er zijn verdwijnen in zijn jas , als het meer dat 2 pakjes zijn dan gaat de rest in zijn rugtas. (ben vergeten of we ze in een tas / trunk hadden zitten en hoeveel enzo ...)

Medicine roll op Mick (Gelijk maar 2 rolls maken voor de 2 minuten ?? Zo ja , dan :

Roll 1 : Medicine 4 + Spec 1 + Dex 3 + Meditkit 2 = 10 dice

Roll 2 : Medicine 4 + Spec 1 + Dex 3 + Meditkit 2 = 10 dice

Ik kies ervoor om geen willpower te gebruiken ... Normaal zou ik dat wel doen , maar omdat Mick al zolang inactief is vind ik het zelf niet echt waard ...
a screaming comes across the sky ...
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 26 Aug 2009 18:56

Die tang is -2(L) en dus een waardeloos kloteding.

Special rule was dat je voor dingen die er tussen passen, denk aan vingers, kabels en bloemtakken, een Strength test tegen de Stamina of Durability kan maken om door te knippen. Het lijkt me dat iedere mongool wel een bloem of kabel kan doorknippen, zelfs nog stukken beter met die bijl van Justin of Mick, dus dat is de moeite niet. Vingers en tenen eraf knippen lijkt me niet toepasselijk aangezien daar zoveel penalties op zitten dat je meer kans hebt iemand dood te niezen, tenzij je het buiten combat doet waar het dus "automatisch" lukt omdat je target KO of vastgebonden of zoiets is waardoor het dus geen combat is.

Zal dat ding net zoals de meeste waardeloze troep dus ook niet in de stat bar zetten.
Blaat?
Joseph

Post by Joseph » 26 Aug 2009 20:50

Joseph is stil na de woorden van Noah. Hij is gesterkt door zijn aanmoediging. “ Zijn vertrouwen zal niet misplaatst zijn.”bedenkt hij.

Hij herhaalt wat Justin zei “Amen ” en voegt toe “rust in vrede Noah”

Ongeloof blijft hangen, Joseph staart naar de hemel boven zich. Hopeloze gedachten schieten door zijn hoofd. “Nu is onze missie-leider ook al verdwenen. Misschien heeft God hem geroepen om hem te beschermen van alle verschrikkingen die nog moeten komen.“

Joseph keert zich naar Mick en hoort de woorden van Vladimir. Hij schud zijn hoofd
“Eerste hulp was heel lang geleden voor mij. Vlad je hebt niks aan mij, elk ander persoon is waarschijnlijk een betere keuze ”

Joseph pakt zijn rugtas uit de auto en de koffer met de laptop. Hij zet beide in de Ford

“Die ooglozen mogen niet bij Noah komen ik ga een graf graven.” Zegt hij tegen de rest en mompelt nog “Mick blijf bij ons”

Hij begint met tegenzin te kijken of het lijk van Noah kan begraven worden dichtbij in een krater of zoiets. Hij kijkt ook of hij een schep kan maken van de losliggende auto onderdelen en hout. De plastic wielbescherming van de Tribeca lijkt hem een goede drager nu nog een stang. Ronde delen van de drager worden natuurlijk er afgeslagen met de hamer.

Intelligence 3 + Crafts 2 + Hammer 1 (+ Make do 3) = 6/10
Harrison

Post by Harrison » 26 Aug 2009 21:09

Als Noah overlijdt bid Harrison snel en in stilte voor zijn ziel, na afloop komt er een tragische gedachte bij hem op "weer iemand dood, het zal eens niet zo zijn."

Als Vladimir vraagt of iemand anders nog medische kennis heeft steekt Harrison zijn hand op, "ja ik heb wel wat ervaring, al heb ik nog nooit iemand onder handen gehad die er zo slecht aan toe is. Zeg me maar wat ik moet doen." Als Harrison naar Mick kijkt ziet hij dat ze alles op alles zullen moeten zetten om hem te helpen, maar hij kan ook niet aan de gedachte ontsnappen dat de neger dit gedeeltelijk ook aan zichzelf heeft te danken door ondanks Harrison's waarschuwing gewoon langs de gozer met de explosieven te rijden, maar dat betekend nog niet dat ze hem mogen laten sterven.

Harrison legt zijn geweer neer en doet zijn best om Vladimir's bevelen op te volgen en met hem samen te werken. Medicine 2 + Dexterity 3 + Willpower 3 - Wound penality 2 = 6 dice. Zo vaak rollen als kan om hem te redden. Willpower alleen de eerste roll, daarna is het dus maar 3 dice. Teamwork.

Dan rijst de vraag of ik Willpower will gebruiken. Aan de ene kant is Mick, zoals Vladimir ook opmerkt, al vrij lang een NPC en kan je je afvragen of het de moeite waard is om als speler er een Willpower punt aan te offeren. Aan de andere kant zou Harrison, het character, wel zijn uiterste best doen om hem te redden en dus wel van zijn wilskracht gebruik maken. Hoe speel je dan het spel, wat laat je de keuze bepalen in zo'n situatie? Uiteindelijk kies ik er voor om het wel te doen, ik laat me al de hele tijd leiden door wat het figuur zou doen, en nu dus ook.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 26 Aug 2009 21:55

Aangezien hij de vorige gewonde die zijn hulp nodig had de strot afsneed is dit al een hele vooruitgang =P
Blaat?
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 26 Aug 2009 21:56

Ik ben Allard en ik was mijn geitenwollen sokken met Bioflap.
Blaat?
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 26 Aug 2009 21:56

Ik ben Leo en ik was mijn sokken nooit.
Blaat?
Locked