Day Two - Riders on the Storm

...wake up...
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 01 Sep 2009 21:58

Joseph begint de deuren van de lockers los te schroeven. Zijn gereedschap is van hoge kwaliteit, dat moest wel aan boord van een space shuttle die miljarden dollars waard was, en dit gedeelte van zijn taak gaat vlot. Het wordt moeilijker om van deze langewerpige stukken metaal een dak te maken, maar met de blowtorch, ducttape en een heleboel geduld komt hij toch een eind. Geen werkbank om op te lassen, verroest, broos en rampzalig materiaal, maar Joseph heeft wel vaker met slecht materiaal en belabberde omstandigheden moeten omgaan en hij weet zich er omheen te werken. Lockerdeuren worden dubbel geslagen, overlappen op zwakke punten en het lassen zelf doet hij op de deurloze lockers zelf nadat hij ze heeft omgegooid. Het voelt goed bezig te zijn en na 2,5 uur is er een resultaat.

Intelligence 3 + Crafts 2 + High-grade tools 1 - Penalties 0 (-1 poor material, -1 no workspace, allebei gecompenseerd door Make Do) = 6 dice, 1 succes
Intelligence 3 + Crafts 2 + High-grade tools 1 - Penalties 0 (-1 poor material, -1 no workspace, allebei gecompenseerd door Make Do) = 6 dice, 3 successen
Intelligence 3 + Crafts 2 + High-grade tools 1 - Penalties 0 (-1 poor material, -1 no workspace, allebei gecompenseerd door Make Do) = 6 dice, 2 successen
Intelligence 3 + Crafts 2 + High-grade tools 1 - Penalties 0 (-1 poor material, -1 no workspace, allebei gecompenseerd door Make Do) = 6 dice, 1 succes
Intelligence 3 + Crafts 2 + High-grade tools 1 - Penalties 0 (-1 poor material, -1 no workspace, allebei gecompenseerd door Make Do) = 6 dice, 1 succes

Vijf keer een 30 minuten roll voor Crafts, 8 successen totaal. Voldoende voor een geïmproviseerd dak.


Joseph weet niet of hij er trots op moet zijn, maar er is een constructie van vier palen vastgemaakt aan de onoverdekte achterklep van de Ford en daar bovenop een dak van aan elkaar gelaste platen metaal. De zijkanten zijn open, maar de bovenkant is bedekt. Hij weet zeker dat het niet bestand is tegen kogels, dat er tegenaan leunen betekent dat het van de wagen af zal vallen en dat er bovenop zitten betekent dat het instort. Het is onmogelijk te gebruiken voor iets anders, maar voor mensen of spullen die achterin zitten of liggen geeft het beschutting tegen de regen. Hier en daar zaten gaten in de lockers zodat de kleding kon luchten, dus 100% waterdicht is het niet, maar zolang er niet ruw mee om wordt gegaan zal het stand houden. Beter dan wat Harrison vertelde over het alternatief van onbedekt in de regen en wat dat met je doet.

Harrison zijn schouder doet zeer, maar hij inspecteert zijn geweer. Afgezien van wat krasjes op het hout, die je alleen opmerkt als je al intensief maandenlang het ding zou hebben bestudeerd valt er niks op aan te merken. De scope zit er nog precies op zoals dit zat en wat stof op het geheel zijn er zo vanaf gepoetst. Hij haalt het geheel uit elkaar en zet het weer terug zoals het hoort, maar afgezien van wat zand en stof wegblazen valt er weinig aan te doen. Het loodzware pistool van Humungus krijgt dezelfde behandeling en wordt gevuld met 4 kogels uit de luxe koffer. Pas dan, met al zijn wapens in orde, kan Harrison een soort van rust vinden.

Wits 3 + Firearms 3 + Speciality Rifles 1 = 7 dice, 1 succes
Dexterity 3 + Crafts 2 + Speciality Firearm Repair 1 = 6 dice, 4 successen
Was niks aan de hand, dus zelfs een crit maakte niet uit, maar toch gerolled omdat ik me verveelde en van het geluid van dice houd.


De meeste chirurgen denken er niet aan om te opereren tenzij er een compleet uitgeruste operatiezaal met uitgebreid ondersteunend team voor ze klaar staat. Zo ondertussen mag het echter wel duidelijk wezen dat Vladimir niet zoals de meeste chirurgen is. Zijn primaire doel is altijd geweest ervoor te zorgen dat mensen niet doodgaan. Zolang ze leven komen ze er vanzelf weer bovenop of kunnen ze naar iemand worden gestuurd die ze echt op kan lappen. Dit betekent niet dat hij dit zelf niet kan, maar iedereen speelt zijn rol en dat was de zijne. Nu er niemand is om die verantwoordelijkheid op zich te nemen gaat hij zelf aan de slag.

De pooltafel wordt overeind geduwd en met een van de omgevallen stoelen ondersteund. De hoes van een tent wordt over het oppervlak gegooid en zo ontstaat er een werkvlak. Twee zaklampen worden aan de niet langer werkende pooltafellamp geplakt met ducttape, zodat er altijd licht is en Vladimir niet op zijn eigen schaduw hoeft te letten. Het is geen operatietafel, maar een stuk beter dan op de vloer aan de slag.

Heb de volgorde in het verhaalwat omgegooid zodat het logischer is. Nu hoef je geen mensen wakker te maken midden in de nacht na die lange operatie op Mick ofzo. De rolls zijn natuurlijk wel gemaakt in de volgorde zoals jij aangaf. Net zoals in combat dus alles volgens de regels en jullie keuzes gedaan maar beschreven zoals ik het het best vind werken.

De eerste die plaatsneemt is Justin en meteen ontstaat het probleem dat er geen verdoving is. Vladimir pakt de pillen uit zijn Medkit waar het grootste label met waarschuwingen zoals “geen zware machines bedienen, niet autorijden, niet mengen met alcohol” op staat en laat Justin er twee nemen. Het is roeien met de riemen die je hebt, dus een paar flinke slokken wodka en een minuut of tien geduld later is Justin zo dromerig als het kan en als Vladimir begint dringt de helft van wat er gebeurt maar door. Het wegsnijden van dood vlees waar de pijl insloeg, de prik van ontsmettingsmiddel, deppen van bloed, de strakke hechting, Justin voelt het ongemak maar amper de pijn. Hoewel het te gevaarlijk is de oude kogelwond in de maag op een half bij bewustzijnde patient opnieuw open te snijden en op te opereren is het wel mogelijk de hechtingen eruit te halen en kleine correcties aan te brengen waar dat nodig is. Ondanks dat er bij Justin weinig anders kan gebeuren dan Vladimir al eerder heeft gedaan, is er in het uur dat hij bezig is zo veel meer tijd om alles rustig aan te doen, kleine correcties aan te brengen, te letten op details en dingen die als je vecht voor een leven nutteloos zijn, maar tijdens het herstel van grote waarde zijn. Met de nieuwe hechtingen, het verse verband en de aangepaste lijnen van waar het vlees moet teruggroeien gaat Justin er zeker weten op vooruit.

Intelligence 3 + Medicine 4 + Medkit 2 – Penalties 1 (Was -4, maar +3 vanwege Make Do 3) = 8 dice, 6 successen
Vladimir downgrade 1 lethal naar bashing bij Justin in 1 uur.

Harrison krijgt ook wat pillen om op te kauwen en na een tijdje lurken aan een fles zakt hij zachtjes in een stoel die zo dicht mogelijk onder de lamp wordt geschoven. De wond van de kogel is schoon, maar open gesprongen omdat de arm vaak gebruikt wordt. Het vlees wat verbrandde door de hitte van de kogel en verkeerd zal helen wordt stukje bij beetje weggeschraapt en na iedere laag volgt de routine van deppen, ontsmetting en druk om het bloeden te stelpen. Vladimir weet dat het moeilijk wordt om de wond op de schouder, een lichaamsdeel wat veel beweegt, dicht te houden, want hij heeft geen klemmen om het geheel strak mee dicht te zetten terwijl hij hecht. De arts denkt echter niet in problemen, maar in oplossingen. De tang uit de gereedsschapskist, beide randen bedekt en omwikkeld met een combinatie van watten en kleine lapjes handdoek, wordt op Harrison’s schouder geklemd. Zo strak mogelijk aangetrokken worden de stukken vleesch met de scheur ertussen tegen elkaar aan gedrukt. Ondanks dat het frusterend werken is en het ding meerdere keren losschiet, Harrison halfslaperig zijn schouder beweegt en een keer zelfs de hechting breekt zodra de spanning weg is, lukt het Vladimir om uiteindelijk in twee uur de wond optimaal te hechten. Strak, zonder risico dat het losschiet, ontsmet, opnieuw verbonden en klaar om te helen. Wederom niet veel meer dan Vladimir normaal had kunnen doen, maar zonder de stress of tijdsdruk wel een veel beter resultaat dan het normaal gesproken zou zijn geweest en het herstel wordt er zeker door bevorderd.

Intelligence 3 + Medicine 4 + Medkit 2 – Penalties 1 (Was -4, maar +3 vanwege Make Do 3) = 8 dice, 3 successen
Intelligence 3 + Medicine 4 + Medkit 2 – Penalties 1 (Was -4, maar +3 vanwege Make Do 3) = 8 dice, 4 successen
Vladimir downgrade 1 lethal naar bashing bij Harrison in 2 uur.


De echte uitdaging ligt echter bij Mick. Terwijl de meeste mensen wegdromen, geholpen door pillen en alcohol in het geval van de ex-patienten, gaat Vladimir door. Het gehamer van Joseph is allang opgehouden en de dreunen die Vladimir hebben begeleid bij zijn vorige werkzaamheden houden op, waarna hij alleen in de nacht achterblijft. De infectie waar Mick gisteravond last van had komt weer naar boven en hoewel hij niet in staat is de antibiotica te slikken en er geen infuus is moet Vladimir toch iets. Hij verpulverd een paar van de pillen met een hamer en mengt het gruis met wat water en een beetje zout. Dit geheel gaat in een van de lege flessen water die achter een zaklamp wordt geklemd. Door een minuscuul gaatje wat hij erin prikt met de injectienaald druppelt het eruit, via een stuk touw naar beneden. Het touw eindigt in een injectienaald die Vladimir in Mick’s ader heeft gestoken. Langzaam maar zeker druppelt het in de naald en een keer in de zoveel tijd drukt Vladimir wat er opgespaard is in Mick’s bloedstroom.

De arts heeft geen aloe vera of ander verzachtend middel, maar waar de alcohol te erg zou bijten mengt hij water met wat vaseline om een dik, vettig smeersel te krijgen wat hij over de brandwonden van Mick smeert. Afwisselend dit goedje, alles wegdeppen en natte doeken erop doen de brandwonden enigszins goed en tijdens al zijn andere werk stopt Vladimir vaak om dit te verversen. Ander werk is er ook genoeg. Het opschonen van de oogholte is een ongelooflijk precies en gevaarlijk werk wat heel veel concentratie vraagt. Het wegsnijden van dode zenuwen, voorkomen dat er iets is wat kan infecteren, zacht opdeppen van vloeistof en ten alle tijden uitkijken niets kwetsbaars te raken is soms zenuwslopend.

Tegen de tijd dat Vladimir hiermee klaar is en ook de wonden van de explosie heeft gecontroleerd is hij al uren verder. Om hem heen klinkt gesnurk en hij weet dat iedereen op zou geven, maar hij heeft de luxe niet. Hij wrijft over zijn ogen en zet door waar normale mannen vermoeid en niet meer in staat optimaal te functioneren zouden zijn gestopt. Vladimir weet dat dit hem gaat opbreken, maar die prijs betaalt hij wel een andere keer.

Resist sleep, Stamina 4 + Resolve 2 = 6 dice, 2 successen.
Iron Stamina zorgt er voor dat je rolls geen -1 penalty krijgen.
Prijs is wel dat je zonder 12 uur slaap extreem moeilijk wakker wordt, maar dat zien we morgen wel weer.


Het werk aan het been gaat moeizaam. De spalk wordt bewaard en zal zeker nog van pas komen, maar het is heel duidelijk dat het been zo is verpakt dat Mick niet zou sterven. Harrison heeft goed werk verricht voor het moment, maar een echte arts kan als hij de kans heeft meer doen en Vladimir besluit dat te doen. Het bot is goed tegen elkaar gedrukt, maar hier en daar zijn er splinters in het vlees gekomen. Vladimir heeft dan wel geen microscoop om de botsplinters te vinden, maar de bril van Raffi een paar centimeter voor de wond werkt goed als een vergrootglas. Met het pincet zoekt hij de stukjes wit tussen al het rood voordat hij het bot zachtjes draait en opnieuw zet. Spieren worden zo goed mogelijk op hun plaats gelegd, klaar om aan te hechten en te herstellen. Tegen de tijd dat Vladimir een nieuwe hechting heeft aanlegd en de spalk versterkt heeft aangelegd met de stukken poolkeu die hij heeft doorgezaagd met zijn bonesaw zijn er alweer uren voorbij gegaan.

Intelligence 3 + Medicine 4 + Medkit 2 – Penalties 1 (Was -4, maar +3 vanwege Make Do 3) = 8 dice, 2 successen
Intelligence 3 + Medicine 4 + Medkit 2 – Penalties 1 (Was -4, maar +3 vanwege Make Do 3) = 8 dice, 1 successen
Intelligence 3 + Medicine 4 + Medkit 2 – Penalties 1 (Was -4, maar +3 vanwege Make Do 3) = 8 dice, 3 successen
Intelligence 3 + Medicine 4 + Medkit 2 – Penalties 1 (Was -4, maar +3 vanwege Make Do 3) = 8 dice, 2 successen
Intelligence 3 + Medicine 4 + Medkit 2 – Penalties 1 (Was -4, maar +3 vanwege Make Do 3) = 8 dice, 2 successen
Vladimir downgrade 1 aggravated naar lethal bij Mick in 5 uur.


Dat is Make Do, improviseren van operatietafel, belichting, vergrootglas, infuus, klemmen, verdoving en alles wat je las. Werken met weinig.

De statbar hieronder is hoe jullie er aan toe zijn als Vladimir ook eindelijk gaat slapen. Zo ondertussen is alle bashing gehealed. Als je damage naar bashing gedowngrade hebt gekregen, dan is die ook al gehealed. Vannacht healen sommigen van jullie ook nog de lethal van 2 dagen geleden, maar dat merk je in de ochtend van Day Three dan.

Het is donker buiten, je hoort niets en de nacht slokt je sneller op dan je had verwacht. De mensen op wacht wisselen zwijgend af. Day Two komt ten einde...

Code: Select all

Mick       [*][*][*][*][*][X][X][X]      Willpower 1/6   Coma   Flaregun (-1L) 1/1 R0                                                                                                       Axe(2L)   .38 (2L) 0/6 R0
Vladimir   [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/6   Medkit 10/20   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)
                                                         M16A3 (4L) 19/30 R0   
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/6   Hammer (2B)   Snomale (2B)   Knife (1L)   
Justin     [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 3/6   M1911A1 (3L) 5/7 R0   Fire Axe (3L)   
                                                         M16A3 (4L) 23/30 R0   
Harrison   [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   Remington 700 (4L, 9 again) 4/5 R9   Knife (1L)   
                                                         .44 (3L, 9 again) 6/6 R18
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 01 Sep 2009 21:59

XP

Overleven Day Two, +2 XP voor iedereen

XP voor de posts, 38 / 3 = 13 XP
Vladimir -1 voor missen posts, dus 12 XP
Justin -4 voor missen posts, dus 9 XP
Joseph -1 voor missen posts, dus 12 XP
Mick -5 voor missen posts, dus 8 XP
Harrison heeft geen posts gemist, dus 13 XP

XP voor kick ass shizzl
Justin +1, Firearms op page 28
Harrison +1, Perception op page 12
Vladimir +1, Medicine op page 35

XP voor gesprek toen ik er niet was en page 8 zoog
Joseph +1
Harrison +1

Totaal:
Mick, +10 XP
Justin, +12 XP
Vladimir, +15 XP
Joseph, +15 XP
Harrison, +17 XP

Shit wordt binnenkort bijgewerkt in jullie sheets.
Blaat?

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest