Day Two - Riders on the Storm

...wake up...
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 31 Aug 2009 22:26

De Oculus van Joseph is tegelijkertijd een gereedschap van herkenning en een bron van verwarring. Hoewel het onmogelijk niet anders dan de ruwe vormen, de wegen, de straten en wat vroeger parken waren in Salem te herkennen op de kaart is er tegelijk ook een steeds terugkerend gebrek aan overeenkomst. Hotels, scholen, bibliotheken, sommige gebouwen zijn op de kaarten aangegeven als belangrijke plaatsen, maar wanneer je er langs rijdt vindt je niets behalve ruines, amper nog een dak en veelal gevaarlijk om te betreden.

Het plan was Salem in, er dwars doorheen en eruit, verder op zoek naar Ryker. De dood van Noah, de verwondingen van Mick, de dreigende wolken en de langzaam opkomende schemering maken duidelijk dat de oorspronkelijke planning even opzij zal moeten worden geschoven. De vlucht voor het noodweer stopt en de reis vertraagd, terwijl iedereen zijn ogen openhoudt op zoek naar een mogelijk schuilplaats. Op de Oculus omsluiten de wolken Salem, je kans om te vluchten is voorbij.

Half uur voorbij, iedereen healed twee bashing damage. Quick Healer Vladimir zelfs vier

Na verloop van tijd denk je iets gevonden te hebben en na voorzichtig uit te stappen begint het onderzoek. Justin geeft de M16 aan Vladimir en hij knikt alleen maar, de arts heeft in dienst gezeten dus zal er vast wel me om kunnen gaan is zijn gedachte. Met getrokken wapens en gespannen rondspeurend ontdek je dat het inderdaad een goede plaats voor een overnachting blijkt te zijn. Het is een erg smal gebouw, amper zes of zeven meter breed, maar de onderste verdieping heeft een gigantische ingang en je zou de wagens en motor moeiteloos naar binnen kunnen rijden. Twintig meter lang en leeg is de onderste verdieping, met aan beide kanten smoezelige, roestige hompen die ooit lockers waren.

Er is maar een trap omhoog en hoewel de derde verdieping is ingestort en geblokkeerd is het dus wel duidelijk dat de vloer van die verdieping, die nu als dak functioneert, nog sterk is en beschutting biedt. De eerste en tweede verdieping zijn achtergelaten en duidelijk vervallen. Een doorgezakte pooltafel, een keuken met meer aanslag in de wasbak dan je zou denken dat mogelijk was, een bank die muf ruikt, hier en daar een omgegooide stoel. Het gas werkt niet, het water ook niet en er is geen stroom. Het is een troosteloos geheel, maar wie slapen op de grond, op een bank, in de auto's, in een tent zoals jullie die hebben of geïmproviseerd tussen wat handdoeken niet erg vindt kan hier veilig terecht.

Bizar is de lange koperen paal die door een groot rond gat in de grond van ieder plafond en iedere vloer door het hele gebouw trekt. De notie dat het s'werelds raarste stripclub is wordt al gauw ontkracht door Joseph die meedeelt dat het volgens de Oculus een brandweerkazerne was. De glijpaal, de rijen lockers, de garage voor een brandweerwagen, de kamer waar ze boven zaten te wachten, alles is ineens duidelijk.

Functioneel gezien heb je een gebouw met slechts een enkele ingang, de brandtrap aan de achterkant van het gebouw ligt gebroken en kapot op straat. Een ingang, meerdere verdiepingen, de enige trap makkelijk te bewaken, vanuit de hoge ramen uitzicht op de omgeving en in geval van nood de brandweerpaal, die onmogelijk te beklimmen is maar wel beneden werkt mocht je moeten ontsnappen.

Het is wat anders dan het hotel van gisteravond, maar het heeft de beschutting die je zoekt.

Code: Select all

Mick       [*][*][*][*][*][*][X][X]      Willpower 1/6   Coma   Flaregun (-1L) 1/1 R0                                                                                                       Axe(2L)   .38 (2L) 0/6 R0
Vladimir   [X][X][X][/][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/6   Medkit 13/20   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)
                                                         M16A3 (4L) 19/30 R0   
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/6   Hammer (2B)   Snomale (2B)   Knife (1L)   
Justin     [X][X][X][X][/][ ][ ][ ]      Willpower 3/6   M1911A1 (3L) 5/7 R0   Fire Axe (3L)   
                                                         M16A3 (4L) 23/30 R0   
Harrison   [X][X][/][/][/][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   Remington 700 (4L, 9 again) 4/5 R9   Knife (1L)   
                                                         .44 (3L, 9 again) 2/6 R22

!!!DEADLINE VRIJDAG 4 SEPTEMBER 2245!!!
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Aug 2009 22:27

Tenzij iemand protest heeft en hier om een bepaalde reden niet wil blijven gaat Day Two dus binnenkort ten einde komen. Ik ga pas verder als iedereen "klaar" is, dus er is tijd genoeg om te praten of iets, mocht je daar behoefte aan hebben. Je kunt posten wat je nog wil doen voor het slapen gaan en daar krijg je dan gewoon de kans voor, ook al duurt het meerdere turns. Er is geen druk om het nu af te raffelen, speel tot voor jou de dag over is.
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Aug 2009 22:34

Ik ben vrijdag, zaterdag en zondag een weekendje weg naar Gent, dus als er om donderdag zo rond 2200 nog niet door iedereen gepost is zal het pas maandag worden dat er een update komt. Het lijkt me fijn als iedereen donderdag redt zodat ik jullie met nog wat verse posts dat eenzame weekend zonder mij in kan sturen, maar mocht je geen tijd hebben het voor donderdag te doen dan is dat natuurlijk geen probleem.
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 31 Aug 2009 23:13

Edit na lezen onderstaande post. Heb besloten om het maar gelijk allemaal in 1 post te zetten , zodat Bio er een mooi verhaal van kan maken , en niet na dat verhaal ineens zit met : o ja , nog een paar healings rolls ...

De ruimte is goed. In een stad vol ruïnes , brokstukken , kapotte muren en overal doorgangen van huis naar huis op plekken waar ze niet zouden moeten zitten is deze plek meer dan waar Vladimir op hoopte.

"Als we de voertuigen naar binnen rijden en op de 1e verdieping slapen met wisselende wachtdiensten , denk ik dat we niet mogen klagen ...". De woorden zijn van deze tijd. Van dit moment. Van een gesloopte omgeving in een vernielde wereld.

Vladimir's gedachten dwalen af ...

"Er zijn geen barakken. Geen veld-hospitaal. Er zijn oogloze mensen , wetteloze raiders , geen regels , geen moralen ... Alles kan en alles mag , want , wat gebeurt er als je iemand kwaad doet ..."

"Niets ..."

"Tenzij ..." Er verschijnt een glimlach op de Rus zijn gezicht , alsof hij net een raadsel heeft opgelost ... "Tenzij de persoon bij een groep hoort ... Dan moet je oppassen ... Geen United Nations of 51 staten met 220 miljoen mensen ... Nee , 2 , 8 , 20 man sterk die een regio regeert ... En waarom niet ? Het werkt ... Wie kan je iets doen in een wereld waar op de vierkante meter ineens 99% minder mensen wonen dan een jaar geleden ..."

Vladimir kijkt rond en ziet zijn team-maten bewegen in de nieuwe omgeving. Het is aanpassen en overleven.

Een seconde lang gaat het idee door zijn hoofd om de laptop te vernielen, zodat ze volledig bezig kunnen zijn met elke dag overleven , maar dat verdwijnt snel uit zijn hoofd. De gegevens op de laptop verbindt de groep met elkaar. Het geeft hun een doel en motivatie ... Het is het wat hun onderscheidt van de raiders ...

Vladimir knikt. Dit is mijn nieuwe leven. Overleven. Elke dag. Met deze mensen. Op zoek naar Mt. Cheyenne ... Om iets te betekenen in deze chaos. Om ons bestaan te laten gelden ...

"OK, mannen", zegt Vladimir optimistisch, "het is geen 4-sterren Hotel , maar een 0,5 ster kazerne ! Als je niet scheit waar je slaapt moet het goed komen !"

Ik help met het "uitladen" van Mick (ook de trap op) en zorg dat hij goed ligt ... Het liefst op een tafel of iets hoogs en stabiels ...

"Zo, er is nog tijd ... Dus aan de slag maar ...". Ze hebben veel te verduren gehad vandaag en Vladimir moet zijn eigen slaap bedwingen. Het is zijn taak om zoveel mogelijk te doen , ook al gaat het ten koste van zichzelf.

Medicine Rolls: Vladimir gaat door totdat hij het onderstaande gedaan heeft.

Virtue: Temperance (sleep).

1. Mick --> Aggravated naar Lethal : Medicine 4 (geen specialty hier toch ?) + Intelligence 3 + Medikit 2 = 9 dice. (Make Do op 3 voor penalties).

2. Justin --> Lethal naar Bashing : Medicine 4 + Intelligence 3 + Medikit 2 = 9 dice. (Make Do op 3 voor penalties).

3. Harrison --> Lethal naar Bashing : Medicine 4 + Intelligence 3 + Medikit 2 = 9 dice. (Make Do op 3 voor penalties).

4. Vladimir --> Lethal naar Bashing : Medicine 4 + Intelligence 3 + Medikit 2 = 9 dice. (Make Do op 3 voor penalties).

Daarna zoekt hij iets wat op een deken lijkt en slaapt op de grond. De plank-bedden van de Somnus waren niet veel anders en na al die maanden is hij er aan gewend.

(Ik heb geen idee of ik een soort motivatie-boost kan geven met een bepaalde roll eigenlijk , zoals de inspiring rolls van Noah , en met wat voor skills of will-power ofzo ... Maar als dat kan , PM even !
Last edited by Vladimir on 01 Sep 2009 11:55, edited 2 times in total.
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 01 Sep 2009 09:38

Je kunt altijd mensen motiveren, maar dat is puur story en doet qua rules niks. Ze krijgen pas Willpower als het met Inspiring gebeurt.

Het is ongeveer 1800 en hoewel je natuurlijk naar bed kunt gaan na deze dag met slopende hitte, zware inspanning en veel stress zou je ook nog wat healing rolls kunnen proberen.

Intelligence + Medicine rolls staan voor een langdurige behandeling waarmee je damage kunt downgraden. Denk aan dingen zoals surgery, verzorging in een ziekenhuisbed of na onderzoek een dosis de juiste medicijnen. Om een lethal damage te downgraden naar bashing heb je 5 successen nodig, voor aggravated damage naar lethal 10 successen. Dit werkt een keer per dag per patient en als iemand aggravated damage heeft moet die eerst behandeld worden. Denk dat je begrijpt dat hier je penalties behoorlijk zullen zijn, maar het met je stats, Medkit, ondersteuning, Willpower, Make Do en zulke bonussen zeker niet onmogelijk is.

Successen blijven optellen tot je aan die benodigde 5 of 10 zit, maar iedere roll kost ongeveer een uur tijd. Door de goede nachtrust de avond hiervoor, ben je ondanks alle inspanning in staat nog 6 uur aan de slag te gaan voor ik rolls voor sleeping ga maken of je Iron Stamina begint te tellen. Mocht je dit willen doen, knal dan maar een volgorde neer van wie je wil helpen, dan roll ik tot je tijd op is of je patienten op zijn. Laat me ook weten of je door wil gaan als het niet lukt binnen die 6 uur en dus gebruik wil maken van je Iron Stamina.

Bedenk je goed dat iedereen behalve Harrison vannacht een lethal damage healed omdat er 2 dagen om zijn, dus het zonde zou zijn om mensen die slechts 1 lethal damage hebben te helpen.

Het gedoe met de tijd telt voor iedereen. Je zou nog 6 uur dingen kunnen doen voor je "moet" slapen, maar nu al naar bed gaan geeft wel een bonus op je volgende sleeping rolls.
Blaat?

Joseph

Post by Joseph » 01 Sep 2009 20:20

Joseph zorgt dat essentiële spullen ( zijn rugtas en wat drinken en eten) op de eerste verdieping liggen. Hij helpt ook hij mee met Mick sjouwen. “ Houd je taai makker ” zegt hij nog tegen de bewusteloze Mick.

Wanneer hij de kazerne verkent vraagt hij zich af hoe ze deze dag hebben kunnen overleven ”We leven nog door snowmale en teamwork, het wapen is net een trouwe compagnon. De krachten die het wapen bezit zijn voor hem een mysterie. Natuurkundig is het niet mogelijk dat een lichte tik zoveel kracht over brengt. Iets magisch kan het toch niet zijn? Ik zou het graag willen uitzoeken maar op dit moment is het feit dat het wapen ons gered heeft goed genoeg voor mij" bedenkt hij.

“ Trouwens gaan we s’nachts nog op wacht staan?” vraagt hij aan de rest

Iets belangrijks schiet Joseph te binnen. De Ford biedt maximaal onderdak aan 3 man maar dat is te weinig. De andere twee worden niet beschermd tegen de regen of al het andere wat de weergoden brengen. “ Nu we alleen de Ford en Ducati nog hebben kan regen een probleem worden. Volgens Harrison is dit niet prettig. Maar kunnen we ons hier tegen beschermen?” en hij kijkt naar Harrison ” Misschien is het nuttig om te kijken of we de Ford kunnen aanpassen met wat platen, anders kunnen we zeker niet door noodweer rijden”

Joseph kijkt of er ijzeren platen of ander materiaal dat mogelijk bescherming biedt aanwezig is dichtbij of in de kazerne. Hij wil het open deel van ford overdekt maken en gebruikt natuurlijk de blowtorch ook

Wits 4 + Investigation -1 = 3 of zoiets..

Hij kijkt of dit gemonteerd kan worden of de Ford Hij wil het open deel van ford overdekt maken

Intelligence 3 + Crafts 2 + Hammer 1 (make do 3) = 6 en gebruikt natuurlijk de blowtorch ook

Joseph is moe, en na twee en half uur geeft hij het op, of hij klaar of niet klaar is

Daarna eet hij wat er in een MRE pakketje zit en drinkt wat water. Hierna gaat hij slapen. Natuurlijk staat hij klaar om op wacht te staan als iemand dat nodig vind .
Last edited by Joseph on 01 Sep 2009 22:44, edited 1 time in total.

Mick Fury

Post by Mick Fury » 01 Sep 2009 21:22

Mick blijft nog even lekker een tukkie doen.
Is it cuz I iz black?!

Harrison

Post by Harrison » 01 Sep 2009 21:42

Harrison kijkt rond in het gebouw waar ze voor de nacht zijn neergestreken. Hij heeft de laatste maanden rondgezworven en was vaak gedwongen om in de open lucht te slapen, op de grond, in de kou. Vladimir heeft het misschien over een 0,5 ster kazerne, maar voor Harrison is het een oase van luxe.

Nadat hij in het gebouw heeft rondgekeken en alles veilig heeft bevonden helpt hij mee met uitladen. Ook pakt hij de badjassen die hij aan het begin van de dag in de Ford heeft gelegd, "ha, had ik even gelijk dat we die als dekens konden gebruiken," zegt hij tegen zichzelf als hij voelt hoe zacht ze zijn, "al zijn ze misschien ook geschikt om op te slapen, dat vinden deze jongens misschien fijner dan de harde vloer."

Als alles op zijn plek is pakt Harrison wat te eten en te drinken en neemt het woord. "Ik vind Joseph's plan om de Ford een beetje te upgraden als bescherming tegen de regen een goed idee. Ik stel voor dat we continu in ieder geval één persoon hebben die op wacht staat terwijl de rest slaapt. Rondes van 3 uur. Ik wil de eerste wel zijn, en dan Vladimir, dan Joseph en dan Justin, en als het dan nog geen morgen is beginnen we weer bij mij," hij kijkt naar de anderen, "akkoord? Mag ik ook van iemand een horloge lenen, heb dat van mij lang geleden verkocht voor benzine."

Terwijl iedereen om hem heen gaat slapen blijft Harrison wakker, hij heeft als eerste dienst. Hij pakt het koffertje met het revolver en zijn geweer bij zich, als bescherming en omdat hij nog wat dingen te doen heeft.

Harrison pakt zijn geweer en controleert of het niet beschadigd is geraakt tijdens het gevecht met Lord Humungus. Wits 3 + Firearms 3 + Speciality Rifles 1 = 7 dice.

Als het nodig blijkt te zijn dan probeert hij het wapen te repareren. Dexterity 3 + Crafts 2 + Speciality Firearm Repair 1 = 6 dice.

Ook haalt Harrison het revolver uit het koffertje en herlaad hij het.

Weet niet of dat de juiste dice zijn voor de eerste roll, zou ook met Intelligence 2 en/of Crafts 2 kunnen zijn.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 01 Sep 2009 21:58

Slaap, kindje, slaap.
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 01 Sep 2009 21:58

Daar buiten loopt een geïnfecteerde die je ogen eruit wil klauwen

Placeholder voor Justin, aangegeven te masteren in Milaan