Day Two - Riders on the Storm

...wake up...
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 26 Aug 2009 22:34

De eerste en enige vier sigaretten die je hebt gezien sinds de crash, zelfs in de maanden ervoor want roken mocht niet aan boord van de Somnus. Daar zijn er dan nog twee van geknakt ook. Maar ja, iets is beter dan niets en de Rus steekt er een op waarna de rest in zijn zak verdwijnt.

Gisteren sneed Vladimir nog de keel door van iemand die zijn hulp nodig had, vandaag vecht hij voor het leven van iemand in precies dezelfde situatie. Waarom deze plotselinge omslag? Is hij veranderd, is de wereld veranderd, lag het misschien aan Mick of Johnny? Een ding is wel duidelijk, hij vecht niet voor Mick. Vladimir doet zijn werk, gaat door de handelingen, werkt zijn lijstje af, maar nergens is er inzet, pure emotie of echt het gevoel dat hij alles geeft wat erin zit...iets wat veel artsen soms vergeten wat nodig is en hen patienten kost.

Het probleem is dat als je zo goed bent als Vladimir en met de ondersteuning van mensen die bevlogen genoeg zijn om het eigen gebrek aan toewijding te compenseren je die druk niet nodig hebt om optimaal te presteren.

Justin, bont en blauw, geen verstand van de geneeskunde, maar niet van plan een vriend te laten sterven maakt gebruik van wat hij kan. Soepele vingers schieten met een pincet over Mick's gezicht, glasscherven worden eruit getrokken, stukken huid komen weer terug waar ze horen en hoewel ze geen schoonheidsprijs zullen winnen zijn de hechtingen stuk voor stuk stevig genoeg om te doen wat ze moeten doen. Het oog is niet te redden en laat hij aan Vladimir over, terwijl de piloot doorschiet naar de schouder en hier splinters eruit trekt.

Harrison werkt aan het gebroken been. Hij zet het bot, een zware handmatige klus, en legt vervolgens het verband er omheen aan. Simpel, misschien, maar wel hartstikke functioneel en gemaakt om op zijn plaats te blijven, wat er ook gebeurd. Er mag dan wel geen gips zijn, maar een vakkundige spalk is een meer dan degelijk alternatief wat zal zorgen voor een bot dat recht zal groeien en een been waar licht op geleund kan worden. Uit het andere been vist hij een kogellager en legt hij een drukverband aan, stevig genoeg om het bloeden te stelpen.

Botbreuken, brandwonden, glasscherven, Vladimir schiet er overheen. Probleem, oplossing, wond, behandelswijze. Niks verrassends, niks vernieuwends en keer op keer een handeling die hij al zo vaak heeft gedaan dat hij ze kan dromen. De gebroken ribben worden zo goed mogelijk recht gezet, een strak verband om het brede lichaam van Mick vreet veel rollen verband, maar het is belangrijk dat ze op hun plaats blijven. Het oog is niet meer te redden en zonder poespas snijdt Vladimir het door om er de stukken er vervolgens uit te lepelen. Het is een geluk dat Mick bewusteloos is, want tijd voor een verdoving zou er niet zijn geweest en een enkele man kan dit trauma aan terwijl hij bij bewustzijn is. Wonden worden gedesinfecteerd, verbonden, waar nodig gehecht en een enkele maal zelfs dichtgebrand.

Eerste turn:
Justin, Dex 4 + Medicine 0 (-3) + Willpower 3 - Wound Penalties 1 (-2, maar Iron Stamina) = 3 dice, 1 succes.
Harrison, Dex 3 + Medicine 2 + Willpower 3 - Wound Penalties 2 = 6 dice, 2 successen
Vladimir, Dex 3 + Medicine 4 + Spec 1 + Meditkit 2 - Wound Penalties 1 (-2, maar Iron Stamina) = 9 dice + 3 dice teamwork = 12 dice, 4 successen

Tweede turn
Justin, Dex 4 + Medicine 0 (-3) + Willpower 3 - Wound Penalties 1 (-2, maar Iron Stamina) = 3 dice, 1 succes.
Harrison, Dex 3 + Medicine 2 - Wound Penalties 2 = 3 dice, 1 succes
Vladimir, Dex 3 + Medicine 4 + Spec 1 + Meditkit 2 - Wound Penalties 1 (-2, maar Iron Stamina) = 9 dice + 2 dice teamwork = 11 dice, 6 successen.

Exceptional succes, 1 aggravated gedowngrade naar lethal

Tien successen totaal, meer dan 8 dus Mick leeft nog...


Het is geen mooi werk, maar Mick is gestabiliseerd. Hij is ongelooflijk zwak, nogsteeds op het randje van de dood en het zal weken, misschien zelfs maanden, duren voordat hij hersteld is. Dat was zelfs zo in optimale condities, maar in deze omstandigheden...Hij zal nooit meer de oude zijn. Met een oog minder, een been wat waarschijnlijk nooit volledig herstelt en de brandwonden op zijn gezicht is hij er niet knapper op geworden.

Flaws:
One eye, 10's tellen niet als criticale en reroll je dus niet bij Drive rolls. Daarnaast is iedere 1 een succes minder bij de roll. Een roll van 10, 10, 1 is dus maar 1 succes en er wordt niks opnieuw gerolled.
Lame, speed modifier voor movement is niet 5, maar 2. Dus -3 op zijn Movement.
Deformity, scars, -2 op Social rolls bij iedereen die hij voor de eerste keer ontmoet


Flaws zijn negatieve aspecten van je personage die je kunt kiezen bij character creation en wanneer ze je leven moeilijker maken krijg je bonus XP. Dat vind ik bullshit, maar dat betekent niet dat je ze niet kunt krijgen bij extreme gevallen zoals Mick. Ik zal ze in zijn sheet zetten.

Ondertussen is Joseph aan de slag met de stang en een stuk metaal. Geen normale manier om ze op elkaar aan te sluiten, maar hij is nooit vies geweest van improviseren. Met een beetje geduld, wat goed gesmolten metaal door de kleine blowtorch op de juiste plekken maar vooral een heleboel ducttape krijgt Joseph het voor elkaar een professorische schep te maken. Het ding zal uit elkaar vallen bij een harde klap, maar om hopen aarde te bewegen werkt het uitstekend. Als het nou maar zo eens was dat hij niet midden op het asfalt stond...

Intelligence 3 + Crafts 2 + Hammer 1 - Penalties 0 (Was -2, maar Make do 3) = 6 dice, 4 successen.
Schep gemaakt, telt niet als weapon.

Joseph ruikt alle zware drank om Noah heen, het gelek en gedruppel van benzine uit de gebroken tank van het wrak en ziet Vladimir met peuk in zijn mond bezig. Brandbaar spul...zippo...misschien is begraven helemaal niet nodig. Wat is een waardig afscheid?

Mick is gestabiliseerd en iedereen staat met rode handen om hem heen. Terwijl de zon het bloed opdroogt blijft de vraag die Noah stelde in de lucht hangen. Iedereen weet dat het besproken moet worden, maar wie neemt de eerste stap. Wat moet er nu gebeuren?

Code: Select all

Mick       [*][*][*][*][*][*][X][X]      Willpower 1/6   Coma   Flaregun (-1L) 1/1 R0                                                                                       Axe(2L)   .38 (2L) 0/6 R0
Vladimir   [X][X][X][/][/][/][/][/][ ]   Willpower 4/6   Medkit 13/20   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   
Joseph     [/][/][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/6   Hammer (2B)   Snomale (2B)   Knife (1L)   
                                                         .44 (3L, 9 again) 2/6 R22
Justin     [X][X][X][X][/][/][/][ ]      Willpower 3/6   M1911A1 (3L) 5/7 R0   Fire Axe (3L)   
                                                         M16A3 (4L) 19/30 R0   M16A3 (4L) 23/30 R0   
Harrison   [X][X][/][/][/][/][/][ ]      Willpower 5/6   Remington 700 (4L, 9 again) 4/5 R9   Knife (1L)


!!!DEADLINE ZONDAG 30 AUGUSTUS 2230!!!
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 26 Aug 2009 22:44

Grappen en woordspelingen over hoe lame Mick is worden niet beloond met XP maar wel op prijs gesteld.
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 26 Aug 2009 22:56

Omdat het er dus nu naar uitziet dat we een character zonder speler hebben, mag voor mijn part iedereen in de Mick thread stemmen over wat er met zijn XP moet gebeuren. Ik blijf het gewoon uitdelen, dus weet je iets wat echt nodig is of waar de groep wat aan heeft, knal het neer en ga stemmen. Bij een meerderheid verwerk ik het.

Let er wel op dat ideeen zoals bijvoorbeeld specialisations in Expression zoals Interpretive Dance, Disco Boogaloo of Male Stripping heel grappig zijn, maar je leven misschien ooit afhangt van wat deze knakker kan en ik betwijfel of je dan tevreden bent met die investering =P
Blaat?

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Vladimir » 27 Aug 2009 15:52

Na de operatie blijft Vladimir nog even naast Mick zitten. Hij heeft vaker lelijk werk moeten verrichten , maar de conditie van Mick in deze omgeving met deze medische spullen , dat topt alles toch wel ...

Er waren geen environmental penalties bij deze operatie ? Want daar had ik toch Make Do voor gekozen dacht ik ... Zie volgende Bold stukje.

"Pfoe". Vladimir slaakt een zucht van opluchting uit.

"Hij lijkt stabiel te zijn, maar is zeker niet buiten levensgevaar ... En deze omgeving zal zijn herstel weinig goed doen ..."

"Kan iemand me helpen om hem achterin de Ford te leggen ? Als we hem onder een kleed of deken kunnen krijgen , ligt hij in ieder geval redelijk stabiel ..." Een medisch examen faal je als je zoiets stabiel noemt , maar goed ... Dit zijn andere tijden ...

Mick had wel het geluk om geholpen te worden door de Rus. Johnny had dat eerder niet ...

Johnny was een opgever. In zijn militaire loopbaan heeft Vladimir die wel leren kennen. De gecontroleerde omgeving in de Somnus was goed voor Johnny , maar een luie , verwende millionnaire hoort niet thuis in een overlevingsomgeving. Hij maakt niets af en geeft op. Hij verdiende de hulp en de resources niet.

Mick gaf alles vanaf dag 1. Punt. Daarmee heeft hij een tweede kans verdient.

Vladimir loopt naar Toecutter en probeert een ooglapje voor Mick te knippen uit zijn leren kleding. Hij gebruikt wat touw uit de truck om hem vast te binden.

Crafts 0 (-3 dice) + Intelligence 3 = 0 - penalties = 1 chance die.
Als het niet lukt dan vraag ik of Joseph het wil doen.


Heb Make Do weggehaald omdat ik die volgens mij gekozen had bij Medicine / Science - Pathology , oftewel Medische Handelingen waar eigenlijk tools voor nodig zijn ... Daarom: hadden er bij de operatie op Mick geen omgevings-penalties moeten zijn waar ik die Make Do voor had moeten gebruiken ? Anders is het een beetje useless dat ik die skill heb ! Want ik had volgens mij niet aan de Crafts-skill verbonden ...

Als Mick in de Ford ligt en iedereen om de auto heen staat leunt Vladimir tegen de Ford.

"Wat doen we nu ? Justin op de motor , de rest in de Ford ? Wellicht moeten we nog even de Porsche doorzoeken op spullen ... Daarna maar naar Ryker ?"

Vladimir wijst naar de puinzooi dat ooit de Tribeca was. Vladimir's stem klinkt wat krakerig en voorzichtig , omdat hij Noah er nog in ziet zitten. "En wat doen we met Noah ?"

Mick Fury ? of Limp Blurry
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 27 Aug 2009 16:34

Vladimir wrote:Make do verhaal.


In principe valt dit allemaal onder Emergency Care, de specialisation die je hebt in Medicine. Ik zie dat als verwondingen niet zo zeer beter maken, maar de patient slechts stabiliseren voor latere zorg of natuurlijk herstel. Je hebt de Medkit met daarin alle benodigdheden en instrumenten, dus daar is geen penalty voor. Natuurlijk is het heet, stoffig, niet gedesinfecteerd en dat soort dingen, maar dat is de standaard voor Eerste Hulp. Het gaat om ter plaatse voorkomen dat iemand sterft, niet de rest. Ik wil je best penalties geven voor de omgeving waarin je werkt, had nu wel -1 kunnen zijn, maar wacht daar liever mee tot het wat lastiger is dan nu. In die gevallen worden ze dan opgeheven door je Make Do.

Make Do zal bijvoorbeeld nuttig zijn bij een autopsie zonder alle benodigdheden, een echte operatie zonder verdovingsmiddel, werken met zaklamp in een zaal zonder licht, het gebruik van de accu uit je Ford om iemand te reanimeren, wonden dichtbranden als je geen hechting kunt aanleggen omdat de vingers van je hand gebroken zijn, wanneer je je tools kwijtraakt of de Medkit op is. Geloof me als ik zeg dat je vaak genoeg momenten gaat meemaken waarin je zo diep in de shit zit dat alles meegenomen is =P



Vladimir wrote: Crafts 0 (-3 dice) + Intelligence 3 = 0 - penalties + Make Do = 1 chance die.
Als het niet lukt dan vraag ik of Joseph het wil doen.


Klopt dit ?


Nou is het niet zo dat een ooglapje statbonussen geeft of ook maar iets nuttigs gaat doen qua storyline, plus je hebt zo ongelooflijk veel leer daar als materiaal dat je het desnoods 10x overnieuw kunt proberen, dus mocht je gewoon een lapje uit willen snijden en met wat opgerold gaas of een dikker stukje touw dat om zijn hoofd willen doen heb ik daar geen problemen mee. Hoef je geen roll voor te maken. Mick krijgt straks een ooglapje =) Dan kunnen er nog piratengrappen worden gemaakt ook!

Als iemand ooit de behoefte voelt voor iedereen een liedje te zingen bij het kampvuur ga ik ook geen Expression rollen om te kijken of het vals is tenzij er andere mensen bij zijn en je die probeert te beinvloeden ofzo. Dingen die voor het verhaal zijn, maar geen invloed hebben op iets behalve sfeer, mag je van mij gewoon doen. Betekent niet dat iedereen in besloten kring kan zingen als Julio Iglesias en bij publiek als een jankende kat klinkt, maar dingen die het geheel minder een statisch spel en meer een dynamisch verhaal maken en er een lekkere roleplay in houden ben je altijd welkom om te doen.
Blaat?

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Vladimir » 27 Aug 2009 17:08

Ok. Duidelijk. Make Do alleen voor Emergency Care.

En in dit geval kan ik blijven proberen om een eye-patch te maken omdat er genoeg spullen zijn , maar wellicht voor de role-playing wel aardig als het me niet lukt en ik het gewoon aan Joseph vraag die wel de skills heeft =) maar ik ben ervan overtuigd dat je daar wel wat op verzint :) !
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Justin Time
Posts: 505
Joined: 03 Jan 2009 19:20
Location: [||||||..........]

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Justin Time » 27 Aug 2009 22:13

'Zo, wie wilt er nog meer een pleister?'

Justin helpt mee om Mick in de auto te leggen. Vervolgens kijkt hij naar zijn reflectie in de autoruit. 'Hmm zo te zien kan ik ook wel een oplapbeurt gebruiken'.

'Ik stel voor om hier niet langer te blijven. Laten we Noah in de vorm van rook naar zijn God gaan en hem daarna smeren'

Ik steek Noah in de fik. Ik zoek een aansteker of lucifers en probeer nog wat benzine over Noah heen te gooien mocht hij aan te steken zijn als een Euroshopper aanmaakblokje
Turbo! Turbo!

User avatar
Harrison
Posts: 550
Joined: 28 Apr 2009 21:27
Location: Troy, Oregon

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Harrison » 28 Aug 2009 16:15

Na de spoedklus die Mick z'n leven redden kijkt Harrison naar zijn mede-makeshift-chirurgen. "We hebben hem gered. Damn wij zijn echt fucking awesome," zegt hij met een grijns. "He, Vladimir, mag ik die andere sigaret van je, en je aansteker even lenen. Don't bogart the cigarettes, man."

Harrison veegt zijn bebloede handen even af. Als hij de sigaret en de aansteker krijgt doet hij de sigaret in z'n mond en steekt hij hem aan. Hij geeft de aansteker terug, neemt een lange trek, sluit zijn ogen en ademt dan een rookwolk uit. Het is zijn eerste sigaret in tijden. Grappig hoe dat soort dingen altijd als eerste opraken. Hij probeert het rustig aan te doen, wie weet wanneer hij weer rustig een sigaret zal kunnen roken.

Terwijl hij verder rookt bespreekt hij wat er moet gaan gebeuren. "Ik vind het een goed idee van Justin, het beste is als we Noah cremeren, dan weten we ook zeker dat niemand zijn lichaam kan" hij schraapt zijn keel, "onteren. We moeten het wel veilig doen, want als er hier brand uitbreekt dan is er geen brandweer meer om de boel onder controle te brengen." Een trek. Een rookwolk.

"Ik vind het geen slecht idee om verder te reizen, maar dan wil ik wel zeker weten dat we Ryker of een goeie schuilplaats kunnen bereiken voordat de avond valt. Als dat niet lukt dan zou ik liever hier ergens kamp opslaan dan in the middle of nowhere. Joseph, kan je dat op dat apparaat van je zien, hoe ver het nog is naar Ryker?" Harrison neemt weer een trek van de sigaret, houd de rook even in zijn mond, en ademt dan weer uit. "Trouwens, Joseph, wat zeg je er van dat ik die Magnum revolver bij me houd? Ik denk dat ik er wat beter mee om kan gaan dan jij, zeker qua terugslag." Harrison neemt nog een laatste keer een trekje.

Harrison kijkt teleurgesteld naar de filter van de sigaret, alles wat er nog over is. Hij gooit het overblijfsel op de grond en drukt het uit gewoonte uit met zijn schoen. "Hh. Dat ging weer veel te snel. Fuck."
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

User avatar
Joseph
Posts: 603
Joined: 19 Dec 2008 11:04

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Joseph » 29 Aug 2009 11:09

Joseph loopt over de straat en kijkt naar een stuk grond waar Noah begraven kan worden. De bewegingen van hem zijn zenuwachtig het is duidelijk dat hij dit wil afhandelen.

Wanneer hij kreten hoort en ziet dat Mick succesvol is gestabiliseerd loop hij richting de rest van de groep.

“Goed werk mensen!” zegt hij en daarna “ Ik wil Noah graag begraven.. We kunnen de auto en alles in de fik steken maar Noah zou liever begraven willen worden. Dat is traditie in z’n geloof. Een rookwolk kan ook ongewenste gasten hiernaar toe brengen”.

Als hij Justin ziet voorbereiden om een fik te steken houd Joseph hem tegen. “ Weet je het zeker.?. We behandelen de doden al een tijdje slecht maar Noah verdient een respectvol graf”.

Joseph keert zich weer naar de rest. “ Kamp op slaan in de stad en bijkomen van het gevecht lijkt me het beste idee.” en knikt naar Harrison “ We hebben een zware dag gehad en wonden moeten geheeld worden, vooral die van Mick. Ik heb weinig energie over om nog te gaan zoeken naar Ryker. Maar meerderheid beslist in dit geval ,denk ik”

Hij stapt richting Harrison en biedt hem het koffertje aan en de .40 “ Ik wil het wel een keer terug, ik ben geen ongeoefende schutter maar ik denk dat jij er beter mee over weg kan.” hij staat zijn trofee af maar Joseph vindt het niet erg. Delen en samenwerken is het belangrijkst in deze tijd. Het helpt om het team bij elkaar te houden.

Joseph zwaait het sigaretten rook, dat naar hem toe waaide terwijl hij praatte met Harrison, weg. “ geweldig spul maar ik begin er niet aan, nog niet..”

Joseph houd Justin tegen en kijkt nog naar een geschikte plek om Noah te begraven. Zo nodig maakt hij een ooglapje als Vlad dat vraagt


Limpy Mick the one-eyed post-apocalyptic pirate ARRR!

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Two - Riders on the Storm

Post by Kieron Hellblade » 29 Aug 2009 11:24

Tomtiedom...
Blaat?

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest