Day One - Welcome Home

...wake up...
BioTech
Beheerder

Re: Day One - Welcome Home

Post by BioTech » 11 May 2009 11:12

Mick neemt de bebloede, vastgekoekte .38 van Justin over en stapt in de Porsche. Het kost wat moeite om zijn frame in de kleine wagen te krijgen, maar het lukt. Noah en Evey stappen voorin in de Tribeca. terwijl Joseph achterin kruipt, Evey hem net te snel af met haar plaats pakken. Vladimir klimt achter het stuur van de Ford en Justin pakt de prachtig glimmende motor.

Sorry dude, plek was al bezet, je zit achterin.

Joseph begint voor hij instapt over communicatie en Noah haalt de drie kleine draadloze headsets tevoorschijn, die ze wat jaren geleden lijkt uit de Somnus hebben gered. Met vier voertuigen komen ze er een tekort, maar de drijfveer om weg te gaan uit het bizarre ziekenhuis gecombineerd met de kick van werkende voertuigen is te groot om nu een discussie te starten. Het zal later besloten moeten worden hoe deze onderverdeeld worden.

Is op dit moment niet belangrijk, maar goed dat je het noemde, want dat wordt het zeker weten wel! Om een ronde gebabbel over wie welk oortje krijgt te voorkomen schuiven we het even door.

Het gevoel dat je beweegt, piepende banden als je vooruit schiet, het gegrom van de motor, koplampen die hun licht rondschijnen, de omgeving die langs je raast. Al deze sensaties gaan door je heen als je uit de garage rijdt, maar ze worden al heel erg snel weer gedoofd. Zodra je de oprit uit bent en aansluit op de Santiam-22 wordt je geconfronteerd met wat je al eerder zag; een weg die gevuld met autowrakken een complete gridlock is. Terwijl je stilstaat voor de chaos is het enige wat overblijft van al die voordelen van het vervoer de airconditioning, die de vreselijke hitte van buiten enigzins weet weg te nemen.

Wielloze, verroeste hompen metaal afgewisseld met restanten van auto's, gevuld met gaten geven de weg het uiterlijk van een slecht afgelopen potje Tetris. Er zijn hier en daar gaten, en soms zou er zelfs een auto doorheen kunnen, maar uiteindelijk loopt alles na een paar meter dood. De zijkanten van de weg zijn gemarkeerd met een betonnen rand, ongeveer een halve meter hoog. Brokken, aan elkaar geklinkt met metalen ringen zorgen ervoor dat niemand eraf kan vliegen en het landschap in kan vallen. De driehonderd meter die je vooruit kunt zien, voor een kleine helling die je zicht op de rest van de Santiam-22 ontneemt, zijn een ramp. Hoewel het mogelijk is om tussen de autowrakken door te lopen, betekent de huidige situatie enkele uren zwaar werk, wrakken duwen en brokstukken wegtrekken als de voertuigen mee moeten.

Justin mag dan wel in het nadeel zijn zonder airconditioning, maar zijn motor is klein en wendbaar genoeg om zich door de ravage heen te werken. Een stukje langs de vangrail, daar tussen twee brokstukken door en eenmaal met hulp van Mick de Ducati over een motorkap tillen en hij kan zijn weg vervolgen.

Over de heuvel waar voor de rest het zicht eindigt ziet hij wat ooit precies dezelfde logistieke nachtmerrie was als het stuk van de weg waar de rest is achtergebleven. Maar, er is iets veranderd. De weg strekt zich nog kilometers uit tot de volgende heuvel, maar de file die erop stond is verdwenen. Het was oorspronkelijk dezelfde rups van aaneen gesloten auto's, maar niet meer. Alsof er iets tussen de auto's heen is geschoten liggen ze links en rechts opzij geschoven, soms zelfs half op de betonnen rand of er overheen geworpen. Je kunt je alleen maar bedenken dat er zoiets als een bulldozer met volle vaart doorheen is geraced, want het lijkt op wat een stoep was, nadat de sneeuwschuiver is langs geweest. Vanaf de heuvel is de weg begaanbaar. Natuurlijk ligt er hier en daar een auto in de weg, maar de weg is breed genoeg om deze te ontwijken, zelfs voor de Ford van Vladimir. Na die driehonderd meter hard werk, zweet en slepen, is de rest van de weg voor jullie.

Vanaf waar je staat zie je ongeveer drie kilometer verderop een gebouw staan. Een groot bord, wat je ongetwijfeld had kunnen lezen als je een verrekijker had, staat op een pilaar voor een hoge muur die zich om het hele pand heen trekt. De weg erheen is vrij voor de motor, de wrakken zijn moeiteloos te ontwijken. Als de rest van de auto's door de eerste opstopping heen is zouden ze er ook zo heen kunnen rijden.

Code: Select all

Noah       [X][X][X][X][ ][ ][ ]         Willpower 6/6   
Vladimir   [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 5/6   Medkit 4/10   Medkit 10/10    Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/6   Hammer (2B)   Knife (1L)   
Mick       [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 3/6   Flaregun (-1L) 1/1 R0   Axe(2L)   .38 (2L) 3/6 R0
Justin     [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 6/6   M1911A1 (3L) 7+1/7 R0   Fire Axe (3L)   
Evey       [X][X][X][X][X][X][ ]         Willpower 4/5   Screwdriver (1L)   Blowtorch (-1L)   Hammer (2B)   Drill (1L)
!!!DEADLINE VRIJDAG 15 MEI 1115!!!
Blaat?
Evey

Post by Evey » 11 May 2009 11:19

Ze is pas een paar seconden weg bij Vladimir, Mick, de hitte buiten en het griezelige ziekenhuis voordat het volgende probleem zich presenteert. "Ow ja....de file van wrakken" bedenkt ze zich als Noah op de rem trapt een paar meter voor een roestige SUV waarvan de achterste as is doorgezakt en de wielen zijn verdwenen.

Met een veilig voertuig, airco en een lange weg te gaan is Evey niet van plan de Tribeca achter te laten. Ze stapt uit, zet haar schouders tegen de eerste auto die in de weg staat en begint uit alle macht te duwen vanuit haar benen. Voeten zetten af tegen het hete asfalt, er zijn nog tientallen van dit soort uitdagingen te gaan, maar Evey is nooit vies geweest van een beetje hard werk.

Ze kijkt naar de rest, nog in de auto's en roept "Kom op jongens, laten jullie de enige vrouw al het zware werk opknappen? Aan het werk!" Misschien is het haar opgewekte stem na een paar uur gevuld met rampen, misschien is het het beeld van een vrouw met maar een werkende arm die haar uiterste best doet zwaar fysiek werk te doen of komt het door het besef dat als zij niet opgeeft de rest dat ook niet kan, maar iedereen voelt zich gemotiveerd door haar plotselinge inzet.

Inspiring roll! Als het lukt, +1 Willpower voor iedereen die mee helpt met duwen.
Presence 4 + Persuasion 1 = 5 dice
The Grand Essentials of Happiness are: something to do, something to love, and something to hope for.
Noah

Post by Noah » 11 May 2009 11:26

Ondanks dat hij Evey's inzet bewondert, is Noah toch iets meer van de logische aanpak. "Hey Justin!" schreeuwt hij naar de piloot die al een stuk verder is "Is dit wel de moeite waard of staat de hele weg vast?" Het lijkt Noah niet nuttig om zich nu kapot te werken als ze toch niet verder komen na de heuvel.

Als Justin zegt dat het de moeite waard is stapt Noah uit en helpt hij mee duwen. Hij vraagt de rest dat ook te doen. Misschien een Willpower gebruiken als dat nuttig is, omdat ik er toch een terugkrijg van Evey?

Als de weg helemaal vast staat stapt Noah uit, pakt hij zijn spullen en loopt hij verder, want dan is de auto nutteloos.
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 11 May 2009 11:40

Zoals jullie denk ik wel begrijpen is vanwege het vertrek van Noah mijn recruitment drive wat omhoog geschoten. Mick heeft aangegeven te willen blijven, maar alsnog wil ik naast Harrison een paar nieuwe spelers hebben. Ik heb al meerdere ijzers in het vuur, maar heb je huisgenoten, broertjes of vrienden van de Creatief-met-Kurk hobbyvereniging, geef ze deze link eens of laat ze mij een mailtje sturen.

Ervaring is niet belangrijk, maar interesse en motivatie zijn dat wel. Omdat ik de mensen die je introduceert niet ken, vind ik het belangrijk dat je zeker weet dat het geen types zijn die na een paar posts wegvallen en verdwijnen, maar dat ze inzet tonen. Denk je zo iemand te kennen, laat het me weten via MSN/Mail/PM
Blaat?
Vladimir

Post by Vladimir » 11 May 2009 18:32

Al heeft Vladimir niet veel rij-ervaring , en zeker niet om allerlei obstakels heen , bevalt de Ford hem goed ... Zo nu en dan iets raken is dan ook geen probleem , het is niet alsof er eigenaars zijn om boos te worden , en verzekerings-premies zijn die omhoog schieten na schade ...

Het verzoek van Evey komt als een verrassing voor Vladimir ... De laatste tijd liep ze alleen maar te mopperen ...

"Ik help wel Evey", roept Vladimir vanuit zijn Ford. "Met deze bak , wat touw en een trekhaak gaat het vast makkelijker !"

"Het is wel fijn om de auto's niet te hoeven achter te laten ... Wie weet waar we nog heen moeten ...

Ik help mee met de auto's aan de kant slepen , het liefst met de Truck uiteraard =)

Noah had trouwens voor de rivier al 1 headset aan mij gegeven , Noah heeft zelf de andere 2 !
a screaming comes across the sky ...
Justin Time

Post by Justin Time » 11 May 2009 21:51

Justin voelt zich als een vis in het water op zijn rode duivel... Helaas zijn er redelijk wat auto's die de weg versperren om lekker vaart te kunnen maken... Hij bekijkt het uitzicht en ziet dat de weg vrij is na de huidige obstructies...

''Yo dude, hierna kunnen we lekker doorkarren, dus aan de kant met de wagens. Echter maak ik me wel zorgen over die groep monsters die waarschijnlijk ons nog steeds aan het volgen zijn... Misschien dat er iemand op de uitkijk moet terwijl de rest gaat duwen''

Justin gaat van de motor af en begint met het duwen van de wagens...
Turbo! Turbo!
Joseph

Post by Joseph » 11 May 2009 23:42

Als Joseph weer uitstapt kijkt hij om zich heen. De warmte tast iedereen aan. Het geheugen en energie alles functioneert minder.

"Het moet makkelijker kunnen dan alles met de hand weg ruimen" bedenkt hij en wrijft met zijn duim over zijn kin

"Misschien kunnen we iets monteren op de truck.. zodat het dingen kan wegduwen als een bulldozer, maar dat zal nog wel langer duren voordat dat we dat klaar hebben en waar duwen we de wrakken naar toe?" mompelt Joseph, voornamelijk tegen zichzelf

Hij zet het idee van zich af en begint Evey te helpen met de autowrakken weg te duwen.

"Die beesten zijn gelukkig gestopt bij de rivier. Een lichtpuntje in de duisternis mag ik wel zeggen" zegt hij tegen Justin "Als het maar niet nog donkerder wordt" bedenkt hij daarna

Joseph wijst nog naar de problemen van autowrakken die wel onder invloed van de elementen zijn geweest.

"Misschien moeten we onze auto's wat beschermen want deze wrakken lijken aangevreten door iets"

Joseph helpt verder met de wrakken ruimen.
Mick Fury

Post by Mick Fury » 12 May 2009 10:44

Mick hoort Justin's vraag en reageert per direct door z'n gun te pakken en de achterhoede in de gaten te houden.

"Justin, heeft gelijk. Iedereen die meuk opruimen, ik houd ons wel veilig!" zegt Mick terwijl hij gespannen zoekt naar mogelijke narigheid.
Is it cuz I iz black?!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 12 May 2009 10:46

En toen moesten er nog twee posts op deze pagina.
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 12 May 2009 10:46

ROFLCOPTER!
Blaat?
Locked