Day Ten - Welcome to the Jungle

...wake up...
User avatar
BioTech
Beheerder
Posts: 3720
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by BioTech » 01 May 2012 13:36

Terwijl Jimmy bewegingloos ronddrijft in het woest kolkende water wat de kamer vult en door de open deur de overloop op begint te stromen krabbelen Harrison en Mick overeind. Mick pakt de bijl beet terwijl Harrison de Mac10 in zijn hand neemt en het tweetal loopt naar de waterval die de ladder is geworden. Voor ze vecht Vladimir zich een weg naar boven, armen gespannen terwijl ze vechten om niet weggeslagen te worden door het water wat maar blijft komen. Voeten nogsteeds op een sport krabben zijn nagels over de houten vloer die de bodem van een zee lijkt te worden en trekt hij zich weg uit de zuigende kracht van het gat. Terwijl Vladimir overeind krabbelt ziet hij voor zich hoe Joseph vecht voor zijn leven.

Vladimir, Str 2 = 2 dice, 1 succes

Joseph rent naar voren, water spat overeind met iedere stap maar nu hij niet meer verrast is door de plotselinge vloed is het niet genoeg hem te stoppen. Bloed begint te stromen uit zijn neus en zijn ogen terwijl zijn hersens uit elkaar lijken te vallen, afsterven en alle gedachten die meer zijn dan dierlijke instincten verdrongen worden door angst en paniek. Herinneringen verdwijnen in een zwart gat, de mogelijkheid om na te denken over wat er gebeurt gaat trager en trager terwijl twee tentakels van een meter dik op hem af zwermen. De eerste schiet over hem heen en knalt tegen de muur aan waar hout breekt en versplinterd terwijl stenen naar buiten vallen. De tweede zou hem hebben verpletterd maar zoals het is wordt Joseph op zijn schouder geraakt. De ongelooflijke kracht dwing them omlaag door de knieeen en hij hoort de voer waar de tentakel voor hem landde kraken en breken. Been, ribben, schouder, alles lijkt in te storten terwijl Joseph er onder vandaan rolt.

Joseph, Resist, 6 dice = 2 successen
1 lethal damage
Derangement: Depression. Heb je al, dus mazzel want ze stacken niet!
Str 8 + Melee 2 - Def 4 = 6 dice, 0 successen
Str 8 + Melee 2 - Def 4 = 6 dice, 3 successen
3 bashing


Mick, Harrison en Jimmy zien het plafond boven ze barsten, een scheur waaruit nog meer water stroomt en het regent omlaag de kamer in, over het bed. Boven ze vergaat de wereld.

De glibberige massa, spier gerold in elastiek, van zich af duwend gaat Joseph door naar voren. Hamer glijdt in zijn hand, bijna zonder dat hij het doorheeft is het wapen ineens klaar en hij slaat naar voren. Met een misselijkmakend geluid raakt hij het dode, opgezwollen, in water geweekte vlees. Het lijkt alsof een pudding geschud wordt, golven van kracht vibreren door het smerige vlees en je ziet hoe de massa naar achteren wordt gedwongen terwijl een onmenselijke schreeuw van pijn je trommelvliezen bijna doet barsten. Twee tentakels glibberen omhoog, klaar om een einde te maken aan Joseph's aanval, als zijn gedachten de confrontatie met die monster al zo lang zullen overleven. Joseph smelt onder de fysieke en mentale aanvallen, maar vecht zich er tot nu toe doorheen. Hoe lang nog?

Joseph, Str 3 + Weaponry 3 + Snomale 2 = 8 dice, 3 successen

Vladimir ziet wat er gebeurt. Hij ziet het monster uit de diepte, de dwaler niet van deze wereld op Joseph inbeuken. Hij ziet hoe zijn vriend in elkaar stort onder de aanval. Hij ziet het monster wat mannen gek drijft, je bewustzijn aanvalt en de reden dat de wereld zal eindigen. Vladimir ziet het en lacht. Wat schaduwen, wat water, een ding wat eruit ziet alsof het in een B-film hoort, tentakels en slijm. Dit is geen horror. Een 17-jarige jongen die nooit op het slagveld hoorde en nu zijn eigen ingewanden vasthoudt en terug naar binnen probeert te duwen terwijl hij je smeekt hem te redden en je weet dat het onmogelijk is, een man die zijn beste vriend naar je toe heeft gesleept zonder door te hebben dat de man al meer dan een kilometer dood is, het bloederige smeer van waar de granaat zijn benen eraf trok zichtbaar vanaf de krater. Dat is horror. Dit is een ding uit een sprookje. Dat koude gevoel in Vladimir's ziel, dat ding wat zijn hart in angst vastgeklemd heeft, dat is waarschijnlijk de lunch van vanmiddag die verkeerd viel. Het is niet dit monster.

Vladimir, Resist 8 = 8 dice, 5 successen
Bam, jij bent immuun voor de rest van de scene


Initiative (Roll + Initiative Mod + Fast Reflexes Bonus = Total)
Joseph 10+7+2=19
Harrison 6+8+2=16
Mick 5+9+2=16
Vladimir 3+8+2=15
Jimmy 1+7+2=10
Ersatz Cthulhu 3

Code: Select all

Harrison   [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ]       Willpower 2/6   Remington 700 (4L, 9A) 5/5 R3   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   *Mac M10 (3L) 5/32 R3
Mick       [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ] Willpower 3/7   M4A1 (4L) 21/30 R2   Machete (2L)   Mac M10 (3L) 32/32 R2   .357 Magnum (3L, 9 again) 6/6 R2                                                                            Glock 17 (2L) 17+1/17 R3   H&K MP5 (3L) 30/30 R3   .38 (2L) 6/6 R2   *Fire Axe (3L)
Joseph     [X][X][X][X][/][/][/][ ]       Willpower 0/6   M9 (2L) 14/15 R3   *Snomale (2B)   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 16/32 R3   H&K MP5 (3L) 30/30 R3
Vladimir   [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ] Willpower 2/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 7/20   Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R4   
                                                          H&K MP5 (3L)   28/30 R2   H&K MP5 (3L)   30/30 R3
Jimmy      [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]          Willpower 3/5   Rapier (2L, 1AP)   Mac M10 (3L) 32/32 R2
Blaat?
User avatar
BioTech
Beheerder
Posts: 3720
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by BioTech » 01 May 2012 13:42

Ik heb dit al een aantal keer gezegd, maar nog even voor de duidelijkheid; Alle rolls worden gemaakt op Initiative. Joseph sloeg eerst, maar omdat het als verhaal beter spannender is dat hij zich hier doorheen vecht, het redt en dan doorgaat, is het zo geschreven. Volgende beurt maakt hij dan ook weer eerst de attack en dan pas dat knuffeldier. Het was raar als er niks gebeurde terwijl hij er op af loopt en er dan pas gereageerd zou worden, dus daarom schreef ik het zo.

Dat gezegd hebbende, jullie gaan er allemaal aan.

!!!DEADLINE ZATERDAG 5 MEI 1330!!!
Blaat?
User avatar
Mick Fury
Posts: 336
Joined: 23 Dec 2008 19:07

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by Mick Fury » 01 May 2012 13:46

Het plafond scheurt open en Mick twijfelt of er nog wel een vloer zal zijn tegen de tijd dat hij boven is. Ach, maar een manier om dat te ontdekken, toch? Bijl stevig in een hand begint hij tegen de stroming in te worstelen. Het koude water wat over hem heen stroomt wast alle angst weg en schudt hem wakker, versterkt hem voor wat hij straks zal zien.

Tenminste, dat hoopt Mick...

Ladder op; Strength 4 = 4 dice
Willpower in Resist voor +2 bonus, Resist 7 + Willpower 2 = 9 dice
Is it cuz I iz black?!
User avatar
Jimmy Doe
Posts: 94
Joined: 19 Apr 2011 20:13

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by Jimmy Doe » 01 May 2012 15:33

Verlamt van angst weet Jimmy niet wat hij moet doen.
Zijn hersenen weigeren een zinnige gedachte op te stellen ook al blijft Jimmy het proberen.

Langzaam verdrinkt Jimmy in een oceaan van waanzin, hij begint te gillen.

Het gegil lijkt Jimmy helderder te maken, er komt 1 zuivere gedachte naar boven.
Een gedachte zo overheersend dat het een drang met zich mee brengt.
Een drang zo overheersend dat het samen met de gedachte wel de juiste optie MOET zijn.

Één gedachte, één drang is alles wat Jimmy nog kan schreeuwen en doen: "VLUCHT!"

Jimmy zet het op een lopen, hij moet weg!
Weg van het water. Water is slecht. Water is de duivel.
User avatar
Harrison
Posts: 550
Joined: 28 Apr 2009 21:27
Location: Troy, Oregon

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by Harrison » 01 May 2012 17:10

Harrison vermant zich en drukt de aandrang om zo snel als hij kan weg te komen weg. In plaats daarvan pakt hij de Mac10, al heeft hij er gelijk spijt van dat hij niet zijn geweer heeft gepakt. Hij ziet Vladimir de trap opklimmen en Mick ook in die richting bewegen, maar op datzelfde moment geeft Jimmy zich over aan paniek en vlucht.

Harrison blijft en maakt zijn keuze: hij moet de mannen met wie hij de laatste dagen heeft overleeft bijstaan en, misschien net zo belangrijk, hij monster dat hij heeft bevrijdt vernietigen. In zijn achterhoofd schreeuwt een stem dat als hij blijft en tegen dit onwezen vecht hij dood zal gaan.

Harrison onderdrukt de aandrang tot wegvluchten nog steeds. Resolve 3 + Composure 3 = 6 dice.

Als dat lukt probeert hij ook de trap op te komen om zijn kameraden bij staan. Strength 3 = 3 dice.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by Vladimir » 02 May 2012 16:01

Vladimir is verrast door wat hij aantreft op de zolderkamer. De honderden liters water moesten natuurlijk wel ergens vandaan komen, maar uit een soort portaal had hij zeker niet verwacht.

Vergeleken met alle eigenaardige dingen die ze de afgelopen week gezien hebben past dit echter prima in het rijtje.

Een octopus met een slecht humeur... Als hij het beest zou eten zou hij zich waarschijnlijk net zo misselijk voelen als hij nu doet ... Maar even rustig schijten zit er nu niet in...

Voor Vladimir is het duidelijk dat Joseph zwaar gehavend is, ook al lijkt de geoloog daar zelf niet van op de hoogte; vol adrenaline is hij bezig de dreiging af te weren, iets wat hem wel eens fataal zou kunnen worden.

De Rus rent naar voren, pakt hem bij zijn arm en trekt hem mee richting het luik naar beneden.

"Kom op Joseph, we moeten weg!"

Als ze bij het luik aankomen roept Vladimir naar beneden, puur uit gevechts-gewoonte: "Twee man, door het luik naar beneden!"

Ik wilde eigenlijk even wachten op de post van Joseph, want als hij nou heel iets anders doet is het een beetje zonde van mijn actie... Maar als hij toch hogere initiative heeft kan ik hem wel meesleuren na zijn actie.
a screaming comes across the sky ...
User avatar
BioTech
Beheerder
Posts: 3720
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by BioTech » 02 May 2012 16:19

Vladimir wrote: Ik wilde eigenlijk even wachten op de post van Joseph, want als hij nou heel iets anders doet is het een beetje zonde van mijn actie... Maar als hij toch hogere initiative heeft kan ik hem wel meesleuren na zijn actie.
Hmmmz, tis inderdaad wat problematisch als hij niet wil. Daarnaast heb je nog het probleem dat er 2 man die ladder op proberen te klimmen terwijl jij er met Joseph samen af wil gaan....dus zelfs als jullie willen wordt dat even goochelen.

Je mag van mij je actie aanpassen als Joseph gepost heeft. Dus als hij besluit aan te vallen of te blijven mag jij je oude post wissen en een nieuwe plaatsen. Liever niet de bestaande editen, want dan krijg ik geen melding en heb je een kans dat ik het pas laat zie.
Blaat?
User avatar
Joseph
Posts: 603
Joined: 19 Dec 2008 11:04

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by Joseph » 02 May 2012 21:02

Zijn rake slag word geïncasseerd door de octupus. Terwijl Joseph Snomale omhoog zwaait voor de volgende slag kijkt hij vertwijfeld naar het beest terwijl hij gewaar wordt van zijn eigen pijn en wonden die veroorzaakt zijn door het beest.

"Dit gruwel hoort hier niet, iemand moet er voor zorgen dat dit ding voor zo min mogelijk problemen gaat zorgen. Kennelijk heeft het lot besloten dat ik het moet zijn"

Joseph denkt nog even terug aan een gevecht enkele dagen terug. Het gevecht was tussen de man die hem Snomale heeft gegeven en een vreselijk monster. Hij liep niet weg van het kwaad, hij was de enige persoon die op dat moment het kon tegenhouden. Nu ben ik de persoon die het monster moet tegen houden.... of ben ik gewoon te moe om weg te rennen?"

"Een van ons gaat dood ... " is het laatste wat Joseph mompelt terwijl hij zijn hamer naar beneden brengt.

Aanval met Snomale : Weaponry 3 + Strength 3 + Snomale 2 = 8
User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by Vladimir » 03 May 2012 12:23

i.o. Bio nog een tweede post. Ik laat de oude nog even staan i.v.m. dat dit het vervolg daarop is.

Als Vladimir merkt dat Joseph helemaal niet gevangen zit en er voor kiest (als dit het goede woord is) om een last stand te maken houdt de Rus in.

Hij kwam naar boven gestormd om zijn vriend te redden, maar het lijkt erop dat dit niet nodig is en Vladimir respecteert Joseph's keuze.

Naast respect geeft het hem ook inspiratie. Vluchten kan wel, maar wat als de gigantische-reuze-octopus-man vrij komt, dan zal het hen zeker achtervolgen... En anders de rest van de wereld wel. Daarbij komt dat ze superhandig de uitgangen hebben geblokkeerd met claymores...

Wellicht kunnen ze wat tijd winnen, of de doorgang van het monster tegenhouden door nu iets totaal onverwachts te doen.

Of ze worden binnen enkele seconden compleet weggevaagd. Maar dat zal sowieso wel gebeuren als ze nu niets doen.

Vladimir voelt de koude ring om zijn vinger, en herinnert de energie die erin is opgeslagen van hun tijd in de kazerne en nog in de Biodome. Hij stapt naar voren en duwt zijn vuist met de ring tegen één van de tentakels aan.

Ring of Inpu Unleash Damage!!: Dice ??
a screaming comes across the sky ...
User avatar
BioTech
Beheerder
Posts: 3720
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by BioTech » 03 May 2012 14:32

10
Blaat?
Post Reply