Day Ten - Welcome to the Jungle

...wake up...
Post Reply
Kieron Hellblade
Beheerder

Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by Kieron Hellblade » 09 Aug 2011 14:38

Je schrikt wakker als er twee luide geluiden van buiten komen. Twee harde stoten geloei van het soort wat je al dagen niet meer hebt gehoord. Ondanks de veilige omgeving is alle narigheid van de afgelopen tijd in je gedachten gebleven en grijp je direct naar wapens, om je heen zoekend naar het gevaar. De zon valt door de gordijnen naar binnen en je bent in ieder geval gerust dat het niet de Vampire is waarvoor alarm wordt geslagen. Als je van buiten kinderen hoort lachen en door het raam gewoon dezelfde hemelse zonneweide met groen gras en een kabbelend beekje ziet weet je dat alles in orde is. Maar wat was het geluid dan?

Zoekend naar de bekendheid van de tonen strompel je naar buiten, om je daar plots beseffen wat eerst niet tot je slaperige hoofd doordrong. Een claxon. Singh staat voor een tweetal Jeep Wranglers, naast elkaar geparkeerd in het gras. Ze zijn donkergrijs en zonder dak, maar met een rollcage. Ieder heeft een reserveband achterop. Er is weinig opvallends aan de wagens, ze zien er goed verzorgd uit. "Deze stonden in de ondergrondse opslagplaats. Saubin vroeg of ik ze aan jullie wou geven. Hij zei dat ze volgeladen waren met spullen die we niet meer nodig hebben" zegt Singh, waarna hij prompt wegloopt. Er is plek voor 4 personen per jeep, maar op allebei de achterbanken ligt een stapel spullen onder een zwart zeil. Een aantal kinderen rennen er omheen en slaan op de banden om hem daarna te volgen. Het is duidelijk dat Singh weinig zin heeft zich met jullie bezig te houden na de confrontatie en de botte houding van gisteren.

Jeep Wrangler, Durability 3, Size 13, Structure 16, Acceleration 9, Safe Speed 88, Maximum Speed 147, Handling +1, Occupants 1+3
Vermindert off-road penalties met 2 dice.

"Daar vindt je een dienstingang groot genoeg om de wagens door te laten. Veilig reis" zijn de laatste woorden die je hoort. Jimmy krijgt geeneens een afscheid ondanks dat ze maanden samen waren. Joseph heeft de Oculus klaar. Anansi's instructies waren de 20 te vinden tot je uitkomt op Interstate 84. Vanaf daar was het doorrijden tot vlak voor Salt Lake City. Je weet niet precies waar de Biodome is, maar afgaande op je reis vanuit Albany is het ergens tussen de 550 en 600 mijl naar Snowville, de stop voor Salt Lake City. Met een paar kleine omleidingen, wat oponthoud om de weg vrij te maken en een paar stops zou dat een mooie etappe zijn voor een dag. Maar tot nut is er nog geen enkele dag zonder problemen geweest en niemand weet wat vandaag brengt.

Code: Select all

Harrison   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]       Willpower 5/6   Remington 700 (4L, 9A) 5/5 R2   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   Mac M10 (3L) 21/32 R3   
Mick       [*][*][*][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ] Willpower 3/6   M4A1 (4L) 0/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   .38 (2L) 0/6 R0   H&K MP5 (3L)   30/30 R3
                                                          H&K MP5 (3L)   30/30 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R2   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]       Willpower 2/6   M9 (2L) 14/15 R1   Snomale (2B)   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ] Willpower 2/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 8/20   Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R9   
                                                          H&K MP5 (3L)   30/30 R2   H&K MP5 (3L)   30/30 R3
Jimmy      [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]          Willpower 5/5   Rapier (2L, 1AP)
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Ten - Welcome to the Jungle

Post by Kieron Hellblade » 09 Aug 2011 14:40

Goodies!!

Nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik heb er weer helemaal zin in dus laten we allemaal eens ons best doen om een paar rondes goed door te spelen en deze RPG weer te doen opbloeien!

!!!DEADLINE ZATERDAG 13 AUGUSTUS 1430!!!
Blaat?

Harrison

Post by Harrison » 09 Aug 2011 17:43

Na een goede nachtrust wordt Harrison weer wakker, dankzij een hard geluid, vol goede moed en klaar voor een nieuw begin! Hij stapt uit bed en merkt weer op dat al zijn wonden zijn genezen en bedenkt zich dat John daarvoor zijn leven moest geven. Hij probeert die laatste gedachte te negeren.

Hij pakt zijn spullen en gaat eens kijken waar het geluid vandaan kwam en treft twee jeeps aan met allemaal spullen onder een zeil. Als iedereen buiten is en Sing is verdwenen besluit hij eens te kijken wat voor mooie dingen ze hebben gekregen. Hij hoopt natuurlijk vooral dat er wat nieuwe ammo voor zijn geweer bij zit, want die begint langzaam aan op te raken.

Harrison laat het besturen van de jeep aan iemand die al wat meer ervaren is met rijden over en zoekt een zitplaats op, hij wil weer op pad. "Let's blow this popsicle stand!"
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Jimmy Doe

Post by Jimmy Doe » 09 Aug 2011 20:20

Plotseling schrikt Jimmy wakker.
Hij merkt dat hij zijn rapier getrokken heeft, of had hij hem gisteren wel weg gestopt?

De afgelopen dag in de toren kwamen er zo veel indrukken op Jimmy af dat hij zich als in een waas door de dag heen voelde gaan.
Eerst die rare gang, toen die vreemde vogel met dat uilen hoofd en dan nog eens de Vampier die geen Vampier is.

Toch een hele rare gozer die Saubin, als er vroeger alleen maar 'normale' mensen waren, waarom zijn er dan nu van die rare bovennatuurlijke wezens? Waar komen die vandaan? En bovenal, hoe komt het dat deze mensen het al niet eens meer vreemd vinden?

Al deze gedachtes schieten door Jimmy heen als hij wakker schiet en achter Harrison aan naar buiten loopt.
Jimmy ziet de 2 auto's staan en bedenkt zich dat hij geen flauw idee heeft hoe je zo'n ding moet besturen.
"Ziet er mooi uit, alsof ze net uit de fabriek komen..." Mompelt Jimmy terwijl hij naar de andere auto loopt om onder het zeil te kijken en zijn rapier weer in de schede doet.

"Weten we zeker dat we deze spullen wel willen hebben? Het is immers betaald met bloedgeld." Zegt Jimmy tegen Harrison.

"Het is in ieder geval wel duidelijk dat ik hier niet meer welkom ben, waar gaat de reis naar toe?" Zegt Jimmy als de rest ook naar buiten komt.

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 10 Aug 2011 10:59

Nieuwe statbalk na Mick's +1 Composure

Code: Select all

Harrison   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]       Willpower 5/6   Remington 700 (4L, 9A) 5/5 R2   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   Mac M10 (3L) 21/32 R3   
Mick       [*][*][*][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ] Willpower 4/7   M4A1 (4L) 0/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   .38 (2L) 0/6 R0   H&K MP5 (3L)   30/30 R3
                                                          H&K MP5 (3L)   30/30 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R2   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]       Willpower 2/6   M9 (2L) 14/15 R1   Snomale (2B)   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ] Willpower 2/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 8/20   Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R9   
                                                          H&K MP5 (3L)   30/30 R2   H&K MP5 (3L)   30/30 R3
Jimmy      [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]          Willpower 5/5   Rapier (2L, 1AP)

Laat dit ook weer meteen een herinnering zijn dat er XP is binnengekomen. Niet uitgegeven punten doen niks, dus shop jezelf nu tot een echte bikkel!

Vladimir 34 ongebruikte XP
Jimmy 12 ongebruikte XP
Harrison 36 ongebruikte XP
Joseph 66 ongebruikte XP
Blaat?

Mick Fury

Post by Mick Fury » 10 Aug 2011 11:16

"Wil je dan alles laten staan ofzo?" vraagt Mick aan Jimmy. "Eerst offert John zich op om dit te regelen en dan ga jij zeggen dat je het niet hoeft? Beetje raar moment, kerel..." Mick maakt een gebaar naar Vladimir dat die nieuwe niet helemaal wijs is. Vrij begrijpelijk heeft Jimmy weinig ervaring met wat er buiten allemaal kan gebeuren, maar hopelijk verandert dat snel want met dit soort beslissingen haalt hij overmorgen niet.

"Ik zit graag achterin ergens" zegt Mick, tegen niemand in het bijzonder. "Zonder dak kan ik makkelijk opstaan om te schieten naar voren en kan ik blijven zitten als er achter ons iets gebeurd. Weinig zin om op een passagiersstoel te staan en achteruit te knallen als er een tunnel aankomt of en laaghangende tak die ik niet zie" legt hij uit. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een idioot een schedelbreuk oploopt of erger door niet voor zich te kijken.

Mick gooit zijn uitrusting achterin een van de jeeps en tilt het zeil op om te kijken wat er nog meer te halen valt.
Is it cuz I iz black?!

Joseph

Post by Joseph » 10 Aug 2011 17:17

Joseph hoort mensen naar buiten lopen, en iets van een schrikreactie. Hij ligt nog op zijn bed.

Hij voelt zich best oké ondanks dat gisteren John dood is gegaan. Toch zijn de gedachten van Joseph niet echt opgewekt.

"Het is vreedzaam gebeurt. Hij heeft ons geholpen, nu kunnen wij mogelijk enkele dagen langer overleven met nieuw spullen. Tijd, iets wat leven en dood van elkaar scheidt, God, iets wat buiten tijd, leven en dood staat. Leven, iets tijdelijks. Agh houdt toch op man !"

Joseph staat op en loop naar een teiltje. Daar gooit hij wat water in zijn ogen. Hij checkt zijn baard die al serieus begint te worden. " Goede morgen holbewoner" mompelt hij opeens .

Hij ziet dat Vlad nog aan het slapen is en heeft daar ook grappig commentaar bij. "Op staan Frodo!" zegt hij zachtjes. Joseph heeft last van een onbegrijpelijke humoristische bui naast het gedeprimeerde.

Hij schudt zijn hoofd en loopt naar buiten met zijn spullen. Daar bewondert hij de Jeeps. "Morgen . Zo.. Nice cars" en legt zijn spullen er in. Joseph gaat zitten in de voorste passagiers stoel van een van de jeeps en wacht op wat anderen doen. Als er geen vrijwilliger is om te rijden doet Joseph dat.

Thx
Last edited by Joseph on 10 Aug 2011 20:22, edited 1 time in total.

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 10 Aug 2011 19:23

Joseph wrote:Daar bewondert hij de Jeep. "Morgen . Zo.. Nice car" en legt zijn spullen er in, meteen kijkt hij of er wel ruimte genoeg is in de auto.. het wordt krap , een zijspan of een kar zou handig zijn. Joseph gaat zitten in de voorste passagiers stoel en wacht op wat anderen doen..en kijkt of het allemaal past.

JeepS, het zijn er twee. Dat is plek voor 8 personen, dus 5 met bepakking moet zeker lukken. Sorry als het niet duidelijk was, maar het wordt niet krap.
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 10 Aug 2011 23:09

"Ja ja , Gandalf ..." zegt de Rus op z'n Hobbits tegen Joseph.

Grappig dat hij die boeken meer dan 30 jaar geleden heeft gelezen , maar toch nog iets weet te herinneren ...

Na een korte opfrisbeurt en een broodje kaas loopt Vladimir naar buiten , waar hij de trucks ziet , en iedereen er mee ziet rommelen. Hij hoort dat Mick gelijk begonnen is met het aanscherpen van de nieuwe rekruut Jimmy.

"Hehehe ..." lacht hij naar Mick, na het gebaar wat hij maakt.

Hij wenkt Mick daarna naar hem toe , en steekt zijn hand uit , om duidelijk te maken dat ze nog 1 en ander af moeten ronden na gisteravond.

"Je kijkt er misschien niet naar uit , maar hoe eerder we dit gedaan hebben , hoe eerder het afgerond is , EN hoe eerder jij weer in volle glorie hersteld bent !"

Als Mick hem een hand geeft probeert hij de zwarte slierten die hij op een bepaalde manier kan zien vanuit Mick over te zetten naar de ring: Ring of Inpu.

Daarna stapt Vladimir samen met Mick in een truck en start hij de wagen. Als iedereen klaar is om te gaan rijdt hij achter Joseph aan (de navigator) naar buiten via de dienstingang. Voor ze de deur uit rijden toetert hij een aantal keer, voor de mensen die ze achterlaten , en een beetje in het speciaal voor John ...

Ik heb zelfs 34 xp , maar doe voor nu maar even Wits 4 (20 xp).

Vanaf morgen ben ik met mijn band in het bos een CD opnemen (ook wel bekend als Christelijk zomerkamp), dus ik ben tot volgende week donderdag niet in staat om te posten. Peter, je kan me wel ff sms'en/bellen als je wil , dan kan ik een keer terug bellen als ik tijd heb. Het zal wel een hectische week worden, waarin mijn tel. vaak uitstaat i.v.m. interferentie en zo , maar ik zal zeker elke dag ook wel tijd hebben om even (terug) te bellen. Lijkt mij wel leuk , zeker omdat het net weer een nieuwe dag is !!
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 10 Aug 2011 23:26

10
Blaat?

Post Reply