Day Nine - Weighted Hearts

...wake up...
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Nine - Weighted Hearts

Post by Kieron Hellblade » 24 Jul 2011 23:07

"Je maakt toch zeker een grap..." zegt Saubin, de verrassing merkbaar door zijn nogal neutral houding heen. "Parasiet met goede bedoelingen hier? Mensen behandeld als vee voor beter leven in deze Biodome? Hoe precies had ik moeten verwoorden wat hier gebeurt?" vraagt hij aan Vladimir. "Welke boodschap was vriendelijk of nietszeggend genoeg geweest om wel alles uit te leggen, maar te voorkomen dat mensen handelden voordat ze zich daadwerkelijk kunnen beseffen dat ik gelijk heb? Er is niemand die om deze mensen geeft, maar ze gedegradeerd zien tot een konijn dat wacht op Kerst zal toch vaak woede opwekken. Hoe goed verzorgd het dier ook is" Saubin valt stil na zijn reactie. Muut schuift ongemakkelijk heen en weer, nogsteeds starend naar zijn voeten.

"Zelfs nu het waarschijnlijker wordt dat het mensen niet meer interesseert hoe ik met de gasten hier om ga is het belangrijk de situatie stil te houden. Kijk om je heen. Wie zou hier niet willen wonen? Pas nadat er dingen verandert zijn zien mensen met kwade bedoelingen dat de balans verstoord is en juist waarom ze hier wouden blijven verloren ging." Het is duidelijk dat Saubin zich als een spin in het web voelt, alles regelend vanuit het midden. "Plus er zijn wat vervelende dingen gebeurd in het verleden dus ik trek liever geen aandacht. Iedereen maakt wel eens fouten en mijn kennissen zijn helaas niet zo vergevingsgezind als het om de mijne gaat. Ik ben een oude man en wil hier rustig leven." Dit wordt gevolgd door wat gekuch, maar je hebt ondertussen door dat het waarschijnlijk een show is, de ziekte en het verval van dit fragiele lichaam voor je.

"Voedsel, munitie, voertuigen" telt Saubin op zijn vingers. "Datis de ruil voor jullie vertrek. Als dank voor het begrip betreffende de situatie is er ook dit." Saubin schuift klein metalen voorwerpen over het glas naar jullie toe. Het metaal glijdt met een zacht geschraap over het glas, je zag niet of het van zijn hand af kwam, uit een la of een zak, het was er gewoon. Het is een ring, gemaakt van koperachtig metaal, lichtbruin gemengd met metalen tinten. Er zijn geen inscripties, geen versieringen, niks behalve de simpele vorm.

"Leven en dood zijn twee absolute punten op een schaal, niet de simpele aan/uit stand van een machine, maar een geleidelijk proces. Jullie zijn gewend het als zwart en wit te zien, maar er is een heleboel grijs in het midden" zegt Saubin, niet duidelijker dan eerst ondanks wat Vladimir vroeg. "Jullie zijn zo helder wit dat het bijna zeer aan mijn ogen doet" wijst Saubin naar Joseph, Vladimir en Jimmy. "Zij zijn grijs, donker grijs" gaat dezelfde hand naar Harrison, Mick en John. Het verschil tussen de gezonde drie en de verwondingen op het tweede drietal zijn duidelijk. "Wie ervoor kiest de ring te dragen en het metaal op een ander zijn huid kan duwen kan dit beïnvloeden. De ring is een leegte, het kan pijn, verwondingen, onderdelen van de dood absorberen, wegnemen. Hetzelfde is mogelijk voor kracht, warmte, alles wat het leven symboliseert" Saubin kucht weer, een droog rochelend geluid.

"De ring kan verzadigd raken, maar is lek en zal langzaam wat er in opgeslagen is verliezen. Gevuld met het een kan er niet van het ander toegevoegd worden tot de ring weer leeg is. Legen kan net zoals absorberen door de naakte huid aan te raken met het metaal. De resultaten van dit alles zijn wisselvallig, soms uitmuntend en soms waardeloos." Saubin tikt op het glas, zijn benige vinger scherp en het klinkt alsof het bot direct tegen de tafel aan slaat. "Het werkt niet op de ringdrager zelf en alleen wie nu kiest hem om de vinger te schuiven zal er geleidelijk meer kennis en controle over krijgen."

"Dus, wie wil de macht over leven en dood?"

Code: Select all

Harrison   [X][X][X][X][X][X][ ][ ]       Willpower 4/6   *Remington 700 (4L, 9A) 5/5 R2   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   Mac M10 (3L) 21/32 R3   
Mick       [*][*][*][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ] Willpower 2/6   M4A1 (4L) 0/30 R0   *Machete (2L)   Fire Axe (3L)   .38 (2L) 0/6 R0   H&K MP5 (3L)   30/30 R3
John       [*][*][*][X][X][X][ ]          Willpower 2/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)   H&K MP5 (3L)   30/30 R3
                                                          Mac M10 (3L) 32/32 R2   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]       Willpower 1/6   M9 (2L) 14/15 R1   Snomale (2B)   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ] Willpower 1/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 8/20   *Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R9   
                                                          H&K MP5 (3L)   30/30 R2   H&K MP5 (3L)   30/30 R3
Jimmy      [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]          Willpower 5/5   Rapier (2L, 1AP)
Blaat?

John Strongbow

Post by John Strongbow » 24 Jul 2011 23:10

John knikt begrijpend, eindelijk snapt hij wat er aan de hand is.

"Maar dit kost wat, nietwaar?" vraagt hij direct aan Saubin. "Het is niet alleen wat u nodig heeft om te leven, maar de...zeldzame stergevallen..." kiest hij zijn woorden voorzichtig "...stellen u ook in staat iedereen hier te voorzien van wat ze nodig hebben als ik het goed begrijp." John worstelt met wat hij denkt en moet doen.

"Voedsel, munitie, voertuigen....wie zal daarvoor sterven?"

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 24 Jul 2011 23:13

Saubin knikt zwijgzaam. Het lijkt een eeuwigheid te duren voor hij spreekt. "Wat er vanochtend gebeurde zou genoeg moeten zijn, niemand hoeft te sterven." Het aandringen van John heeft echter wel succes gehad, want na een nog langere stilte voegt hij eerlijk toe. "Het is wel zo dat het volgende overlijden wellicht iets meer...aanstaande is dan normaal het geval zou zijn."
Blaat?

John Strongbow

Post by John Strongbow » 24 Jul 2011 23:17

John knikt opnieuw. "Neem mij dan" zegt hij, zijn stem onder controle houdend.

"Ik heb niets gedaan behalve roven en moorden sinds dit alles begon" legt hij uit, je weet dat hij tegen jullie praat maar hij blijft strak naar Saubin kijken. "Toen ik jullie vond dacht ik te kunnen helpen, maar ik ben niet meer dan een struikelblok" gaat hij door, duidend op zijn zware verwondingen."

"Sterven om wat jullie te doen een kans te geven, een betere kans dan mijn aanwezigheid ooit zou zijn, sterven om ervoor te zorgen dat iemand hier niet mee hoeft te maken wat er in de wereld daarbuiten is..." haalt John zijn schouders op "...dat is meer dan ik ooit zal kunnen doen om te verantwoorden hoe ik de afgelopen maanden leefde. Hopelijk is het genoeg."

"Bovendien..." voegt hij er aan toen "...Muut is een oude vriend van ons, hij zal voor me zorgen, nietwaar?"

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 24 Jul 2011 23:19

Een ring die levenskracht en verwondingen kan wegzuigen uit mensen en John die zichzelf opoffert zodat jullie sterker verder kunnen.

Ik wil tranen zien!

!!!DEADLINE DONDERDAG 28 JULI 2300!!!
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 25 Jul 2011 11:25

Vladimir luistert naar wat iedereen te zeggen heeft.

Hij hoort toch wat opluchting in Saubins stem , wellicht toch door aan te geven dat ze wel iets gewend te zijn , en Saubin dus niet over-voorzichtig met ze om hoeft te gaan.

De woorden van John zijn luid en duidelijk , en ook al weet Vladimir dat er nog wel andere oplossingen zijn voor Johns verwondingen , respecteert hij zijn keuze.

"Dat is erg nobel van je," zegt Vladimir tegen John , en hij probeert hem wat gerust te stellen, "De daden in het verleden bepalen niet wie je bent, dat doen alleen je laatste acties ... Je acties van Nu."

Nadat het gesprek rondom John is afgerond stapt Vladimir naar voren.

"Als dokter lijkt het me verstandig dat ik die ring draag. In mijn leven heb ik vaak moeten beslissen over leven en dood, en deze ring zou daar bij kunnen helpen."

Hij blijft even stil. "En ik heb de dunne lijn tussen dood en leven zo vaak gezien dat ik het kan herkennen , en hopelijk met die ring kan ik het ook beïnvloeden ..."

Vladimir post nu als eerste , dus het zou wellicht te makkelijk zijn om te posten: "Ik pak de ring."

Vladimir is in ieder geval zéér geïnteresseerd ... =P
a screaming comes across the sky ...

Harrison

Post by Harrison » 25 Jul 2011 11:59

Harrison hoort alles aan wat Saubin te zeggen heeft. Hij begrijpt weinig van hoe de ring werkt en wat de bedoeling ervan is, allemaal magische mumbo jumbo, en daar heeft Harrison weinig mee.

Er ontstaat een dialoog tussen Saubin en John, en uiteindelijk komt her erop neer dat John zegt dat hij wel bereid is zichzelf op te offeren als betaling voor de dingen die de groep zou krijgen. Harrison kijkt verbijsterd naar de Native American en de heer Saubin, en voordat hij iets kan zeggen geeft Vladimir aan dat hij de keuze van John respecteert.

"Uh, nee, wacht even, laten we dat maar eens lekker niet doen!" zegt hij luid en duidelijk, "John, jij gaat je helemaal niet opofferen, ben je nou helemaal gek geworden?" hij kijkt naar Saubin, "net zei je nog dat we dingen konden krijgen omdat we weg zouden gaan, en nu moet er blijkbaar een van ons dood gaan? Nee, fuck dat. Er komen geen extra voorwaarden."

Harrison's positie lijkt me duidelijk. En de ring interesseert hem niet, want hij begrijpt niet eens wat die doet.

Mijne heren, ik ben van morgen tot vrijdagochtend in Oslo en zal niet kunnen posten.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Joseph

Post by Joseph » 26 Jul 2011 20:35

Joseph kijkt naar de ring die Saubin naar voren duwt. Een simpele ring die meer is dan het lijkt. Saubin verhaal overtuigt Joseph dat Saubin gek is maar dat ook nodig is in deze wereld. "Werkelijkheid achter de schoonheid van de Bio-dome is niet zo mooi . Maar het lijkt beter te zijn dan het alternatief er buiten."

Joseph koestert zijn leven en die van anderen. "We moeten er alles uit halen voordat we hier niet meer zijn. Dat betekent ook door gaan in de moeilijkste situaties. Maar het gaat nu om de zwakkeren. Deze mensen kunnen de moeilijke situaties niet aan. Dan is dit Bio-dome alternatief een verschrikkelijk alternatie omdat niemand anders voor hen zorgt."

Joseph hoort het aanbod van de man. Machtiger dan hij doet voorkomen maar bang. "Ik vertrouw hem niet, de ring is te krachtig.. iemand anders mag deze ring hebben"

Zodra John zijn voorstel gedaan heeft reageert Joseph.
"Ben je gek geworden John? Deze opoffering is niet nodig. Je moet niet opgeven " Zegt Joseph ernstig. "Nobel maar ook zonder hoop..". bedenk hij. Joseph heeft niet de tijd genomen om de indiaan goed te leren kennen maar is wel overtuigd geraakt dat de man in de kern niet slecht is. Dit bewijst het ook weer dat hij een goed man is.

"John je bent geen struikelblok.. alsjeblieft geef het niet op!" zegt hij nu met een meer smekende toon.

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 27 Jul 2011 13:13

Placeholder voor Jimmy
Blaat?

Mick Fury

Post by Mick Fury » 27 Jul 2011 13:21

Mick kent een hele lijst verhalen over zelfopoffering, sterven voor het grotere goed en dat soort gedoe, maar de waarheid is dat het hem geen reet interesseert. John was eerst een rover, toen een overloper en daarna vooral waardeloos en zwaargewond. Liever kwijt dan rijk gaat net iets te ver, maar munitie, voertuigen, proviand en een toverring lijken hem nuttiger dan iemand met een pols zo verprutst dat hij amper zijn eigen pijl en boog kan schieten.

Toch vindt Mick het een mooi gebaar dat John liever achterblijft dan dat Saubin iemand anders omlegt.
Is it cuz I iz black?!

Post Reply