Day Eight - Back on Track

...wake up...
Post Reply
BioTech
Beheerder

Day Eight - Back on Track

Post by BioTech » 31 Jan 2011 12:31

De volgende dag wordt je ruw gewekt. Ross schudt jullie een voor een wakker aan de schouder op een manier die vriendelijker had gekund. Je voelt je niet goed uitgerust, met al het lawaai om je heen de hele nacht en een deken wat net te klein was om alle kou buiten te houden, maar het is duidelijk dat uitslapers niet worden getolereerd. "Je moet gaan" zegt Ross kortaf, zonder verdere uitleg. Blijkbaar is wat er gisteren met je was besproken genoeg reden. Om je heen draaien de computers nog volle toeren en terwijl je de laatste slaap uit je ogen wrijft, op zoek naar koffie en een niet bestaand ontbijt zie je nietszeggende simulaties langsschieten op fletse schermen. Het is wereld waar je niet thuishoort en hoewel daarbuiten ook geen droom is heb je de muffe, gerecyclede lucht, koude vloer en statische geur in dit complex ook wel weer gezien. Er is frisse moed waar naar buiten te gaan.

Iedereen +1 Willpower

Alles zit nog goed gesloten en niemand heeft ook maar een moment het idee gehad dat de Vampire probeerde binnen te komen. Dat gedeelte van je nachtrust is in ieder geval niet verpest. Je kunt niet zien of het al licht is, maar volgens jullie horloges zou de zon al bijna een uur op moeten zijn. Buiten wachten de gesloopte voertuigen, de verlaten stad, het afgesloten gebouw met spoorrails en de oneindige weg naar Mt. Cheyenne op je. Niemand heeft nog echt besloten wat er gaat gebeuren. Waar gaan jullie heen?

Justin staat je bij de deur naar buiten op te wachten, het is duidelijk dat hij s'nachts niet van gedachten is veranderd.

Code: Select all

Harrison   [X][X][X][X][X][ ][ ][ ]      Willpower 4/6   *Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   
Mick       [*][*][*][*][X][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/6   M4A1 (4L) 18/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   .38 (2L) 0/6 R0   *H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
John       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 2/6   *Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 7/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 9/20   Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R9   
                                                         H&K MP5 (3L)   30/30 R3   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
Justin     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 6/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   M16A3 (4L) 29/30 R0   *Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Blaat?
Justin Time

Re: Day Eight - Back on Track

Post by Justin Time » 31 Jan 2011 12:35

"Goedemorgen, zonnestralen" zegt hij vrolijk, in een poging het afscheid wat te verzachten. "Al enig idee waar jullie heen gaan?"

Hij fluistert iets zachter als je bij hem komt. "Ross is furieus. Het schijnt dat een van de scheikundigen die ze nodig hebben nergens te vinden is" zegt Justin, de werkvloer afspeurend naar of hij Ross ziet. "Hij zei het niet met zoveel woorden, maar het is duidelijk dat hij ons de schuld geeft. Gelukkig ziet hij in dat mijn plan logisch is en laat hij me toch blijven." Justin lacht bij zichzelf. "Niet alsof hij ons weg had gekregen als hij dat wou, toch?"

Justin houdt een van de twee Mac M10's naar voren. "Ik heb het assault rifle voor lange afstand, mijn eigen Mac voor als ze dichtbij komen en dit vreselijk oerlelijke ding puur omdat ik er aan gewend ben geraakt" zegt hij, kloppend op het wanstaltelijke pistool met gouden opdruk waar hij al sinds het begin mee rondloopt. "Deze is dus voor een van jullie" zegt hij, de tweede Mac naar voren duwend. Al zijn spullen zoals de radio die hij droeg staan ook klaar bij de deur, eten en water heeft hij in het complex en het is duidelijk dat hij jullie zo voorbereid mogelijk op pad wil sturen.
Turbo! Turbo!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 31 Jan 2011 12:40

Ross komt aangelopen en wuift naar de deur. "Ik open deze deur maar een keer" zegt hij geirriteerd. De wallen onder zijn ogen maken duidelijk dat hij amper heeft geslapen. "Het is niet mogelijk te zien of jullie in de gang staan en hij is geluidsdicht, dus van binnenuit openen is geen optie. Ik hoop ook dat je begrijpt dat ik liever niet mee naar buiten ga na alles wat daar gebeurt" is zijn uitleg. "Je kunt dus niet mee" mompelt hij, zonder Justin rechtstreeks aan te kijken.

De rest van jullie krijgt wel een blik. "Ik hoop dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Goede reis" zegt hij, zijn hand op het touchpad leggend terwijl de deuren opzij glijden. De gang is leeg en je ziet een hint van zonlicht wat een weg van buiten via de zig-zag gang naar jullie toe heeft gevonden.
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 31 Jan 2011 13:00

Justin neemt afscheid en Ross staat te popelen jullie eruit te trappen. Maar waar ga je heen? Wat ga je doen?

!!!DEADLINE VRIJDAG 4 FEBRUARI 1230!!!
Ik zit tot vrijdagavond in Parijs, dus grote kans dat de update niet op tijd is omdat ik vlieg.
Aan de andere kant is dat misschien een mooie motivatie om deze nieuwe dag, met nieuwe kansen eens te beginnen met een snelle ronde!
Blaat?
Joseph

Post by Joseph » 02 Feb 2011 22:19

Joseph was snel in slaap gevallen toen hij eenmaal in het bed lag. "Veel beter dan die stalen banken in de APC" verzucht hij als hij het slaapzand uit zijn ogen veegt.

Hij negeert Ross en wat hij zegt. De man is cranky, te weinig slaap en lastige gasten.

“De vampier heeft niks meer van hem laten horen. Gelukkig, want niemand heeft volgens mij wacht gestaan. ”

“Joseph ziet en hoort dat Justin nog steeds wil blijven. Gevaarlijk ? of verstandig?. We zullen zien”

“We houden radio contact, in hoeverre storing en afstand niet onze weg komen te staan. We zullen aan het leger vertellen waar je zit.” Zegt Joseph. “Keep them sharp. En zorg dat die vampier je niet te pakken krijgt ” zegt Joseph tegen Justin en geeft een schouderklop.

"Het is maar de vraag of we buiten veilig zijn. En of we de missie hebben volbracht die Anansi heeft gegeven". Joseph krijgt hoofdpijn terwijl hij hier aan denkt .

Joseph wacht tot de anderen klaar zijn om te vertrekken.. "Harrison voel je al wat sterker?"

Met Snomale in hand loopt hij het complex uit als de rest ook weg gaat. "... laat het rustig zijn"
Vladimir

Post by Vladimir » 03 Feb 2011 13:38

Vladimir geeft Justin een stevige hand.

"Iemand die al twee keer mijn leven heeft gered laat ik niet graag achter ... Welke van deze prutsers kan die taak nou op zich nemen?" zegt Vladimir lachend, om Justin met een redelijk goed gevoel achter te laten.

Als ze buiten komen kijkt Vladimir om zich heen.

Met zijn vijven zijn ze nog over. Mick, Joseph, Harrison, John en hijzelf.

Er is al veel veranderd sinds het begin in de Somnus.

"Hey , ik weet niet hoe het met jullie zit , maar ik begin die missie wel een beetje zat te worden. Er zijn vast nog plekken over waar mensen in relatieve rust hun levens weer proberen op te bouwen , en ik ga liever op zoek naar zo'n settlement , dan dat ik mijn reet nog door deze zandbak heen sleur voor één of andere gare missie ..."

"Maar goed , het is onze taak om die missie toch uit te voeren. Hoe eerder hoe beter. Dus ik ga naar Mt Cheyenne , en als iemand mee wil , prima."

Vladimir begint te lopen richting Mt Cheyenne , ook al zijn ze nog niet eens een beetje in de buurt ... (Neem aan dat Vlad inmiddels wel weet welke kant dat op is ...)

"Ik hoop dat we onderweg wat nieuwe wielen vinden ... We lijken nogal snel door ons vervoer heen te slijten namelijk." zegt Vladimir, terwijl hij knikt naar de APC , of wat er van over is.

"Maar goed , dan moeten we natuurlijk eerst weer vleesetende-mega-octopussen dood maken voordat we wat benzine mogen lenen ..."
a screaming comes across the sky ...
Harrison

Post by Harrison » 03 Feb 2011 22:43

Net als de rest van de groep wordt Harrison door Ross wakker gemaakt, blijkbaar is het al tijd om te gaan. Hij voelt zich beter dan toen hij naar bed ging, al is hij duidelijk nog steeds gewond. Op Joseph z'n vraag of hij zich al wat sterker voelt geeft hij een bevestigend antwoord, "Stukken, goede nacht slapen doet wonderen, zelfs als een vampier een slok uit je heeft genomen."

Uit de woorden van Vladimir maakt hij op dat hij graag verder wil trekken, iets wat hij wel begrijpt. Als de volgende stap besproken wordt doet hij ook een duit in het zakje. "Het zal niet als een verrassing komen dat ik dit zeg, maar doen we niks met die vampier dan? Hij heeft ons vannacht niet meer aangevallen, maar is het niet een stuk veiliger om hem nu overdag op te zoeken en uit te schakelen? Wie weet valt hij ons straks op een onbewaakt moment aan, of wordt er morgennacht iemand in z'n slaap de keel doorgebeten." Hij kijkt vragend naar de anderen. "Ik denk ook dat die vampier het wezen is dat Anansi bedoelde toen hij ons vroeg iets af te maken. En als we in de stad gaan kijken komen we misschien ook nog wel een voertuig tegen om mee verder te reizen, want degenen die we hadden heeft de vampier ook verwoest."

Harrison neemt ook afscheid van Justin en gaat dan met de rest van de groep mee naar buiten, en gaat met de meerderheid van de groep mee, aangezien hij veels te zwak is om zelf iets te beginnen.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
John Strongbow

Post by John Strongbow » 04 Feb 2011 18:01

'Ik was er niet bij toen die afspraak werd gemaakt, dus ik heb mij nergens aan te houden. Daarintegen heeft het ook weinig zin om alleen of met twee man een settlement te gaan zoeken, dan kunnen we beter als groep bij elkaar blijven.

Als de vampier hier echt de stad bewaakt, waar het wel naar uit zag, dan kan hij ook niet ver reizen. Mijn voorstel is om met zijn allen te gaan zoeken naar een beschutte/veilige plek buiten de stad. Als de vampier ons volgt dan hebben we nu nog de wapens en munitie om er iets tegen te doen. Blijft het de eerste nacht rustig, dan verwacht ik niet dat er nog wat gebeurd, als we overdag maar kilometers maken, te voet of met een voertuig' zegt John tegen de groep als ze allemaal buiten staan. Hij voelde er weinig voor om nog iets tegen Ross te zeggen na zijn schuldgevoel praatjes.

John kijkt hoe er gereageerd wordt op het voorstel en als die niet geaccepteerd wordt gaat hij met mee met de meeste stemmen voor een alternatief

Peter, heb rekening gehouden dat je nu onderweg vanuit Parijs bent en zodoende op het einde van de werkdag gepost. Hoop dat dit niet telt als het missen van de deadline.
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 07 Feb 2011 13:14

John Strongbow wrote:Peter, heb rekening gehouden dat je nu onderweg vanuit Parijs bent en zodoende op het einde van de werkdag gepost. Hoop dat dit niet telt als het missen van de deadline.
Je post voor mij, dus deadline niet gemist.
Blaat?
Mick Fury

Post by Mick Fury » 07 Feb 2011 13:54

Mick geeft Justin een knuffel die vroeger genoeg was om mannen in tweeen te breken, maar nu behoorlijk voorzichtig is omdat vooral zijn eigen ribben er wat gehavend aan toe zijn. "Met alles wat we tot nu toe al op en onder de grond zijn tegengekomen ben ik benieuwd wat je in de lucht gaat vinden als je eindelijk besluit achter ons aan te komen" grapt Mick. "Je bent snel, dus als het na een paar kogels niet neergaat gewoon rennen" is zijn vrij algemene advies.

Hij kan alleen maar hopen dat de adrenaline junk Justin zich niet al te snel gaat vervelen tussen de saaiste groep mensen ter wereld.
Is it cuz I iz black?!
Post Reply