Day Seven - Rat in the Wall

...wake up...
BioTech
Beheerder

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by BioTech » 23 Jan 2011 16:21

De martelende seconden stoppen niet. De angst die jullie bij elkaar houdt, blikken nerveus rond, wapens zo stevig vast geknepen dat je knokkels wieg wegtrekken, het gaat maar door. Het angstige moment duurt langer en langer totdat je je beseft dat de eeuwigheid die eerst maar een ogenblik leek nu al bijna een minuut duurt. Er gebeurt niets. Soms hoor je een fluistering, je zweert tot twee keer toe ergens iets te zien bewegen, maar voordat het vuur wordt geopend blijkt het niks te zijn. De onnatuurlijke wind trekt aan je, zweet breekt uit en je kucht ongemakkelijk, maar daar blijft het bij.

Misschien is het de klap van Snomale die de Vampire op afstand houdt. Wellicht is hij nog herstellende of is hij wijs genoeg om het niet tegen een handvol vuurwapens op te nemen, maar het gebeurt niet. Je weet dat hij om je heen is en het is genoeg om je te willen doen wegrennen, maar naast de golven van angst en paniek is er geen dreiging.

Tijd tikt voorbij en het kat- en muisspel lijkt te stoppen. Geen gelach, geen fluisteringen, geen gevoel dat er iemand aan je kleding trekt of achter je staat, geen tintelende sensatie in je onderbuik. De angst zakt langzaam weg, maar je blijft geschokt achter. Is de Vampire verdwenen of is hij slechts gestopt met jullie lastigvallen en sluipt hij nog rond?

Dread is afgelopen

Het is laat. Je hebt bijna een volle dag doorgebracht in het complex na het eerste stuk van je reis. Er zijn nog veel dingen te ontdekken, zoals het afgesloten treinstation en wat er in de stad rondspookt, maar het is zeker dat dit vandaag niet meer gaat gebeuren. Harrison is op sterven na dood, maar ook de mensen die niet gehavend zijn in deze laatste confrontatie beginnen uitgeput te raken. De continue spanning en angst werken op je zenuwen en de druk waar je onder stond heeft een uitputtende werking.

De krappe APC biedt een veilig slaapplaats, je betwijfelt of de Vampire deze zomaar kan openbreken. Maar het betekent wel dat je buiten moet blijven, in de buurt van het onding wat daar rondspookt. Een andere optie is in het complex slapen. Er zijn bedden genoeg en afgezien van de ijskoude mist tot aan je enkels is het er comfortabel genoeg. Er is in ieder geval meer ruimte dan achterin de bepantserde truck waar amper plek is om te ligen. Plus de Vampire heeft nog geen een keer aanstalten gemaakt verder dan de deur te komen.

Het daglicht zal je verlossen van de Vampire. Maar wat dan? Wat is het plan voor morgen? Hoe lang wil je hier blijven hangen? Waar wil je heen? Hoe moet het verder nu je te voet bent? Het is moeilijk om zelfs maar zo ver vooruit te kijken, gewend als je bent dag per dag te leven. Maar toch is er iets groters dan jullie waar je voor vecht, een reden waarom je niet kunt blijven, wachtend en bang. Je zult verder moeten. Maar hoe?

Code: Select all

Harrison   [X][X][X][X][X][/][/][ ]      Willpower 3/6   *Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   
Mick       [*][*][*][*][X][ ][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   M4A1 (4L) 18/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   .38 (2L) 0/6 R0   *H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
John       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 1/6   *Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 6/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 9/20   Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R9   
                                                         H&K MP5 (3L)   30/30 R3   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
Justin     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   M16A3 (4L) 29/30 R0   *Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Blaat?
Mick Fury

Post by Mick Fury » 23 Jan 2011 16:25

"Ja, dat dacht ik ook, BITCH!" schreeuwt Mick als het irritante gepest om hem heen eindelijk stopt. Het is een opluchting dat de dreiging eindelijk afneemt en Mick moet het even van zich af schreeuwen. "Blijkbaar wou je niet nog een keer je gezicht ingekliefd krijgen door deze neger, motherfucker!" roept hij rond, misschien gewoon de leegte in.

"Ik heb geen idee hoe lang we nu van hem af zijn, maar ik stel voor dat we iets doen. We komen vannacht niet weg en ik ben eerlijk gezegd niet van plan in het donker rond te spoken terwijl dat ding ergens op ons loert. Dus, wat is het plan?" vraagt Mick aan de groep.
Is it cuz I iz black?!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 23 Jan 2011 18:03

De Vampire slaat niet toe en jullie blijven na enkele spannende minuten uitgeput achter.

Ik ben van plan een eind te maken aan dag zeven. Als je dus iets anders van plan bent is dit een goed moment om dat voor te stellen, want anders werk ik naar jullie nachtrust toe.

!!!DEADLINE DONDERDAG 20 JANUARI 1600!!!
Blaat?
Harrison

Post by Harrison » 24 Jan 2011 23:02

Harrison wacht in het donker op de aanval van de vampier. De seconden lijken dagen te duren. Zijn hart klopt in zijn keel en hij houdt zijn geweer goed vast, al heeft hij geen idee waar hij zal moeten schieten.

En er gebeurt niets. Geen aanval, niets. De angst trekt weer weg en Harrison hoort zichzelf ademen.

"De... hij is duidelijk duidelijk bang voor ons," zegt hij, nog natrillend van de spanning en in een poging om de wegzakende angst te maskeren, "maar hij kan nooit ver weg zijn." Hij slikt. "Ik denk nog steeds dat we door moeten gaan en hem afmaken nu hij zwak is, morgenochtend heeft hij zich misschien gevoed." Dapper of dom? Beide?

Hij kijkt rond in het donker. "Joseph, jij hebt een zaklamp op je pistool, toch? Laten we die gebruiken om te checken of ie hier in het donker zich verschuilt." Hij praat via zijn oortje met de mannen die achterbleven, "Vladimir, we, uh, de vampier is hier ergens, maar we weten niet... kan jij met je magische helm hierheen komen en die gebruiken om rond te kijken?"

Harrison pakt zelf ook zijn zaklamp uit zijn tas en schijnt rond om te kijken of hij een teken van het monster kan vinden. Wits 3 + Composure 3 - Wounds 2 - Darkness 3(?) = 1 die.

Geen idee wat de penalty is voor de duisternis als je met een zaklamp rondkijkt.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
John Strongbow

Post by John Strongbow » 27 Jan 2011 12:21

Als John naar buiten loopt voelt hij dat de groep ineens van heel gespannen naar minder gespannen omslaat. Hij blijft in de deur opening staan

'Harrison, ik snap dat je enthousiast bent maar als je nog lang zo rond blijft lopen stort je vanzelf in en dan hebben we allemaal een groot probleem. Vladimir staat klaar om je een transfusie te geven en ik help hem daarbij. De rest van ons kan ook wel wat rust gebruiken dus ik stel voor om naar binnen te gaan'

John denkt na over het feit dat de Vampier geen stap in het lab heeft gezet terwijl dat makkelijk had gekunt.

Occult 3 + Academics 1 = 4 dice

Weet niet of ik die roll nog een keer mag doen, maar wil mij focussen op de regels van vampieren en het binnenkomen van gebouwen.
Joseph

Post by Joseph » 27 Jan 2011 12:55

“Geen vampier?.... waar blijft hij? Ik zou zweren dat hij in de buurt was. Toch bang, toch wachtend todat wij niet alert zijn. ” bedenkt Joseph.

Hij zucht, en probeert kalmte te vinden in zijn gedachten. “ Geen angst ... ik denk dat ik mezelf er over heen heb gezet ”.

Hij knikt naar Harrison en pakt het pistol met de flashlight. “Ik denk dat hij niet dichtbij meer is, maar oke” zegt hij. Hij schijnt met de flashlight op verschillende plekken.

Als iedereen van het team verder wil behalve hijzelf gaat Joseph ook verder. (Joseph wil niet verder)

Joseph loopt met Harrison en zo mee. Pistool met flashlight geeft hij aan Harrison `Tijdelijke bruikleen .. ik ben effectiever met Snomale`

Als behalve Harrison ook andere niet verder willen

Joseph houdt Harrison tegen. "Jij kan niet verder..je hebt zorg nodig. We hebben je later nog nodig.
Ik denk dat we jou naar Vlad moeten brengen, toch Mick?”
Vladimir

Post by Vladimir » 27 Jan 2011 13:36

Vladimir schudt zijn hoofd.

Als Harrison zo graag dood wilt , prima , maar Vladimir gaat zich er niet mee bemoeien ...

"Zoek het maar uit met je bloedtransfusie .." zegt hij geïrriteerd tegen de overmoedige en ontzettend domme Harrison.

"Ik ga pitten ... Morgen vroeg op om hier weg te komen ... Hoe verder we kunnen lopen voor het weer donker wordt , hoe beter ..."

Vladimir loopt weer naar binnen en zoekt een bunkbed op om te gaan pitten.

Hij legt een van de MP5's met de safety erop naast hem in zijn bed ... voor de zekerheid.
a screaming comes across the sky ...
Justin Time

Post by Justin Time » 27 Jan 2011 15:06

"Ik hou wel van een onnodig risico..." zegt Justin tegen de groep, "...maar dit is gewoon zelfmoord" zegt hij vrij kortaf. "Gevaarlijke dingen doen we genoeg, maar niet omdat we het willen. Misschien raken we er zo gewend aan dat we niet eens meer inzien hoe stom het is" zegt hij introspectief, terugdenkend aan iedere levensgevaarlijke manoeuvre, extreme sport en zelfmoordmissie in een wereld die slechts twee weken geleden nog leek te bestaan maar al maanden is verdwenen.

"Murw geslagen en bijna doodgebloed in het donker een Vampire opzoeken? Veel succes" steekt Justin zijn duim omhoog. "Ik wacht tot morgen de zon straalt, die kerel ergens onder de grond ligt en er een wereld te ontdekken valt." De piloot draait zich om en wandelt met Justin mee. "Er zijn nog genoeg plekken om dood te gaan, laten we er niet hier al mee beginnen."
Turbo! Turbo!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 27 Jan 2011 15:07

HR10A-7P-6P(77)
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 27 Jan 2011 15:07

FX8-60S-SV(21)