Day Seven - Rat in the Wall

...wake up...
Locked
BioTech
Beheerder

Day Seven - Rat in the Wall

Post by BioTech » 11 Sep 2010 20:55

Wanneer je weer wakker wordt staat de zon al vrij hoog aan de hemel. Hoewel het zeker nog ver voor het middaguur is, heb je de ochtendschemering duidelijk gemist. De warmte is alweer bedrukkend genoeg om je te overtuigen dat het een hete dag gaat worden. De geur die gisteravond nog zo subtiel in de lucht hing is iets sterker geworden. Hoewel je geen verandering ziet aan de lijken om je heen is het duidelijk dat ze begonnen zijn te ontbinden, iets wat er niet smakelijker op wordt door de hitte. Dit alles heeft je nachtrust echt niet verstoord en je wordt goed opgeknapt wakker

Iedereen heeft 1 lethal damage gehealed en 1 Willpower terug

Albany is het doel wat nu voor jullie ligt. Volgens de kaart die Anansi tekende en wat je vond op de Oculus is het dichtbij genoeg om er met de APC te komen. Hoewel je de afstand zeker kunt overbruggen met het voertuig, weet iedereen maar al te goed dat de speciale brandstof bijna op is en je de pantserwagen in of rond Albany zult moeten achterlaten. Gelukkig hebben de Vultures onvrijwillig genoeg motoren en auto's afgestaan om je vanaf dat punt rijdende te houden. Dit betekent echter wel dat er een aantal mensen nu al in zo'n wagen zullen moeten rijden, niet in de bescherming van de bepantserde APC.

Alsof het nog niet erg genoeg was dat je dit rijdende fort binnenkort moet achterlaten, zijn er dus ook al ongelukkigen die zelfs het laatste stuk niet veilig kunnen zitten en per direct de bescherming van de Boxer moeten verlaten. Ook vervelend is de moeite die straks gedaan moet worden om alles waar plek genoeg voor was in de APC in de auo's te proppen. Een koffer met Claymores, twee volledige NBC pakken, de blikken eten, alsof het al niet druk genoeg was met de rugzakken vol water, de laatste MRE's en al jullie uitrusting. De APC heeft echter wel veel nut gehad, naast de ontsnapping uit Ryker, de bescherming tegen de aanval van geinfecteerden en de veilige slaapplaats heeft het ding ook kilometers gevreten.

De afgelegde afstand is echter misleiden. Vanuit de crash in Lyons ben je noordelijk gegaan, weg bij het uiteindelijke doel van Mount Cheyenne. Via Salem ging je naar Ryker, op zoek naar de hulp die ze daar konden bieden. Vanuit Ryker ben je nu weer terug uit Salem. Ondanks dat het nu een week na de shuttlecrash is, ben je nog verder van je doel verwijderd dan in het begin. De Interstate 5, die ook door Albany leidt, is een belangrijke manier om dit probleem te verhelpen.

Uitzoeken wat er in de fabriek naast Albany gebeurd. Dat ben je Anansi verschuldigd voor het ontmoeten van de vrouw in het bos twee dagen geleden. Uitzoeken wat hem dwarsboomde in de stad, dat is een antwoord waard zonder leugens en misleiding. Doden wat hem uit Albany jaagde. Dat zorgt ervoor dat je een tweede vraag mag stellen. Hoewel bijna niemand Anansi vertrouwt, is het maar al te duidelijk dat hij meer weet van wat er speelt. Niet alleen jullie nieuwsgierigheid motiveert je, maar ook het grotere belang. Door vragen te stellen kun je meer leren over hoe de wereld nu is, waardoor je beter voorbereid verder reist. Je voelt de druk nogsteeds op je schouders, ondanks dat het een week geleden is dat je de geluidsopname van General Ironside hoorde. Alles hangt van jullie af. Je kunt het niet riskeren onvoorbereid verder te reizen, maar is het wel verstandig je leven te riskeren voor de antwoorden die je nodig hebt?

Het is tijd om keuzes te maken en weer op pad te gaan.

Code: Select all

Mack       [X][X][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 4/5   Taser (-1) 6/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   M16A3 1/30 R0
Harrison   [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 4/6   Remington 700 (4L, 9A) 4/5 R4   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/6   M4A1 (4L) 0/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   
                                                         .44 (3L, 9A) 0/6 R0
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 7/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 6/8 R11   M16A3 (4L) 21/30 R0
John       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)
Justin     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 6/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   M4A1 (4L) 28/30 R0
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/6   Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)   
                                         Mac M10 (3L) 32/32 R3
Blaat?
BioTech
Beheerder

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by BioTech » 11 Sep 2010 20:56

!!!DEADLINE WOENSDAG 15 SEPTEMBER 2100!!!
Blaat?
Mack

Post by Mack » 12 Sep 2010 13:11

Als eerste: Sorry dat ik 2 weken niet heb gepost... mijn excuus daarvoor zal dit niet laten gebeuren meer....

Als tweede.. ik wil wat xp gebruiken hier en daar.....

Mack wordt wakker en is gelukkig uitgerust van al het rennen en vliegen van gister.. maar voelt zich wel sterker dan de dag ervoor
(1 Merits in iron stamina en 1 erbij in fleet of foot = 8xp als het goed is) Mack heeft echt geen zin meer om heldje te spelen en zijn geloof om er alles aan te doen om te overleven is weer eens versterkt als hij erop terug kijkt wat er gister is gebeurd...

Maar hij zit nu voor een dilemma.. eerst moet hij de standaard benodigd heden hebben... eten drinken en onderdak... eten en drinken zijn even geen probleem.. maar kunnen wel snel weer een probleem worden... maar onderdak....

Als hij bedenkt dat ze naar Albany gaan schiet hem ineens de gedachte naar binnen om eens te kijken wat daar allemaal voor mogelijkheden zijn qua onderdak / bescherming.... want Mack dacht dat hij wel redelijk goed zat met deze gasten... maar dat is gister dus anders gebleken.

Mack kijkt rond en zoekt naar een motor om daar even op te oefenen hoe het is om er op te rijden.

(1 Merits in wheel man = 2xp als het goed is doe ik puur zodat ik een voertuig een beetje beter kan besturen)

Als het kan wilt Mack een motor om mee te rijden omdat hij dan wendbaarder is maar vooral betere benzine - kilometer verhouding heeft .. Mack kan dus verder komen met een motor dan met een auto...

Als Mack een goede motor vind rijd hij er een stukje op en roept tegen de andere dat hij die wel neemt om naar de apc te komen
Vladimir

Post by Vladimir » 12 Sep 2010 14:10

Een kale , grauwe , op zijn kant liggende fabriekshal is wat Vladimir ziet als hij wakker wordt. Hij draait op zijn rug en komt overeind. De zon schijnt al fel in de vele gaten en kieren van de hal.

Hij gaat overeind zitten en blaast even uit , staat vervolgens op en rekt zich uit.

Hij probeert een hand door zijn haar te halen , maar wordt gestopt door de helm. Hij is zo snel aan het ding gewend dat het voelt alsof hij het ding niet eens op heeft.

Een week is alweer voorbij sinds de crash. Vladimir pakt zijn spullen en loopt de trap af en naar buiten.

Eenmaal buiten kijkt hij rond. 'The End' van The Doors speelt in zijn hoofd. Het werd veel gedraaid tijdens helikoptervluchten in oorlogstijd, en Vladimir voelt een rust over zich heen komen.

Hij is meer en meer gewend geraakt aan de nieuwe wereld , aan de nieuwe regels/wetten , vrienden , het weer ... Het is alsof hij de wereld iets beter doorheeft dan voorheen.

"Woohoo !" Roept hij hard over het terrein. De oude Rus voelt zich weer even jong.

Zijn rugzak met de blikken voer , wat water , de microscoop , en alles wat geen wapentuig is legt hij in de APC , en hij springt op 1 van de motoren. Hij laadt zijn shotgun nog even bij en rijdt wat rondjes op het terrein totdat iedereen klaar is om te vertrekken.

Zijn witte doktersjas wappert in de wind.

20 XP voor Dexterity 4.

Als de APC niet meegaat dan doe ik de rugzak weer om.
a screaming comes across the sky ...
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 12 Sep 2010 16:25

Mack wrote:Als tweede.. ik wil wat xp gebruiken hier en daar.....

(1 Merits in iron stamina en 1 erbij in fleet of foot = 8xp als het goed is)

Fleet of Foot voor 6 is goed.

Iron Stamina kost inderdaad 2, maar daar heb je Stamina of Resolve 3 voor nodig. Beide staan ze bij jou nu op 2, om er een op 3 te krijgen kost je 15XP, allebei 30. Dan pas kun je Iron Stamina kopen.
Stamina kopen zou je een extra health point geven. Resolve zou je een extra punt Willpower geven.
Allebei helpen ze tegen het resisten van ziektes, gas, misselijkheid etc.
Je hebt genoeg XP om ze zelfs allebei up te graden en alsnog de rest van wat je wil te kopen, maar je mag er ook een kiezen of hier helemaal vanaf zien. Ik hoor wel waar je de voorkeur aan geeft.

Mack wrote:(1 Merits in wheel man = 2xp als het goed is doe ik puur zodat ik een voertuig een beetje beter kan besturen)

Wheelman is 2 merit points en kost dus 6 XP. Het enige wat dit doet is 9 again op alle Drive rolls. Je hebt hiervoor eerst Drive 2 nodig, wat je 9 XP zou kosten. Als het je puur om de motor gaat is een Motorcycle Specialty wel handig, die verandert de -2 penalty in een +1 bonus voor motoren voor 3 XP.
Je hebt genoeg XP gespaard om dit allemaal in een keer te doen nog bovenop het Stamina verhaal.

Dus dit is wat je zou kunnen doen;
Fleet of Foot 3 (6)
Drive 0->2 (9)
Wheelman 2 (6)
Stamina 3 (15)
Resolve 3 (15)
Iron Stamina 1 (2)
Motorcycle Specialty (3)

Dat is precies 56 XP, wat je nu hebt. Alles is dan weg, maar je eindigt met meer Willpower, health, als een goede 2e driver naast Justin, de snelste sprinter en wat meer kans om bij damage in de game te blijven.

Dit is wel als je zowel Resolve als Stamina koopt, waarvan er dus eigenlijk maar een hoeft voor Iron Stamina, en alle Drive dingen in een keer. Denk er maar over na en laat me weten wat je kiest.
Blaat?
Harrison

Post by Harrison » 12 Sep 2010 16:32

Harrison word wakker. Weer een nieuwe dag. Hij is nu bijna een week op pad met deze groep en merkt dat hij, hoewel hij als het er op aankomt nog steeds een eenling is, hij toch wel een band heeft gevormd met deze kerels. Een raar soort vriendschap, of misschien is kameraadschap een beter woord? Hoe het ook zij, hij maakt een soort persoonlijke groei door, door weer onder de mensen te zijn (3 xp voor Empathy 1 en 3 xp voor Socialize 1).

Ook lichamelijk groeit hij. Hij neemt de laatste week meer risico's dan ooit en heeft, zeker gisteren, zijn geweer een boel gebruikt, waardoor zijn vingervlugheid, reflexen en aanverwante vaardigheden groeien (20 xp voor Dexterity 4 en 9 xp voor Athletics 3).

En natuurlijk overleeft hij nu veel meer in stedelijke gebieden, in plaats van alleen in de wildernis en is begonnen met het vertalen van zijn skills om sporen te zoeken en de natuurlijke omgeving te begrijpen en te doorzien naar dingen die hij hier ook kan gebruiken (9 xp voor Investigation 1 en 2).

Maar goed, genoeg overpeinzingen, tijd om aan de dag te beginnen, iets wat Vladimir's vrolijke gekraai maar al te duidelijk maakt. Harrison staat op van zijn slaapplek en kijkt rond. Hij heeft wel eens op ergere plekken de nacht doorgebracht. Tijd om naar Albany verder te trekken en een monster af te knallen.

Eigenlijk zou hij liever in de APC zitten, maar er moeten auto's mee om te gaan gebruiken als het gepantserde voertuig uiteindelijk het loodje legt. Aangezien zowel Vladimir als Mack liever een motor willen zoekt Harrison een auto uit die er bruikbaar uitziet en gaat er in zitten, tijd om te gaan.

Haha, ik zie dat ik niet de enige ben die op het idee is gekomen om eens wat te gaan doen met die berg xp die is opgebouwd. Zoals ik al schreef wil ik dus: 3 xp voor Empathy 1, 3 xp voor Socialize 1, 20 xp voor Dexterity 4, 9 xp voor Athletics 3 en 9 xp voor Investigation 1 en 2. Een grand total van 44 xp, alles wat ik heb dus.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Mick Fury

Post by Mick Fury » 13 Sep 2010 13:10

Mick rekt zich uit, krabt waar het jeukt en voegt zich bij de anderen. Tijdens de voorbereidingen om te vertrekken pakt hij de grote Magnum en kijkt er teleurgesteld naar. "Sorry meissie, je hebt je taak goed gedaan, maar voor nu is het even over." Liefkozend kust hij het wapen voordat hij het ergens onderop in een rugzak stopt. "Zonder kogels heeft het geen nut" verzucht hij.

Magnum .357 weg uit statbar

Daarna trekt Mick de M4A1 tevoorschijn. Hoewel dit wapen ook leeg is, blijft het ding verre van waardeloos. Niet alleen is er veel moeite gedaan de scope erop te installeren en blijft het te gebruiken als een verrekijker, zij het wat omslachtig, er is ook genoeg ammunitie beschikbaar binnen de groep. Mick trekt het magazijn los en gaat langs Vladimir en Justin. "Heeft u een donatie voor het kick-ass-dingen-doodschietende-neger fonds?" vraagt hij beide mannen.

Bedelen voor ammo

Joseph krijgt ook een bezoekje. "Ik mag dan wel een bijl, een machete en een lege M4 hebben, maar jij hebt een magische hamer, dat pistool en zo te zien een prachtig nieuw volautomatisch pistool. Heb ook jij misschien een schenking voor het kick-ass-dingen-doodschietende-neger fonds?" glimlacht hij. "Hoewel je er veel meer damage mee kan doen is spray & pray niet echt mijn ding, maar als je het niet erg vindt die M9 af te staan...." zegt Mick afdwalend. Hij denkt terug aan de fantastische kill die hij met zo'n wapen maakte toen de Somnus net gecrashed was.

Kogels en wapens of niet, Mick pakt het oude holster van de Magnum, bindt het om zijn onderbeen en sleutelt wat tot hij de machete erin kwijt kan. Hoewel de zware bijl een veel vernietigender wapen is kan hij het niet snel genoeg trekken in geval van nood en moet hij het met twee handen vasthouden. Meestal is hier wel mee te werken, maar als het echt nodig is wil Mack direct een wapen vast kunnen hebben en het liefst een vrije hand zodat hij kan klimmen, deuren openen, iemand wegslepen of wat dan ook.

Hier volgt ook een XP bom;
Wits 3 (15)
Quick Draw - Machete (2)
Specialty Firearms - Pistols (3)
Specialty Firearms - Assault Rifles (3)
23XP in totaal.

Goed voorbereid neemt Mick weer plaats achter de M2HB heavy machinegun van de APC. Er zitten nog maar 2 of 3 kogels in het wapen, maar het is een goede uitkijktpost voor als jullie richting Albany trekken. Kogels of geen kogels ontvangen voor zijn assault rifle, Mick houdt de M4A3 bij hem zodat hij de omgeving af kan speuren als er iets verdachts is.
Is it cuz I iz black?!
Mack

Post by Mack » 13 Sep 2010 20:39

Vind het prima wat je hebt geschreven... kan ik weer iets meer en vooral snel wegkomen als het moet ;)

dank je dat je het hebt willen uitschrijven
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 13 Sep 2010 20:47

Mack wrote:Vind het prima wat je hebt geschreven... kan ik weer iets meer en vooral snel wegkomen als het moet ;)

dank je dat je het hebt willen uitschrijven
No worries, daar ben ik voor. Je had trouwens Fleet of Foot 1, dus upgraden naar 3 zou 10 XP kosten. Die heb je niet dus heb het bij Fleet of Foot 2 gehouden. Je hebt nu 2 XP over voor de volgende keer.
Blaat?
Justin Time

Post by Justin Time » 13 Sep 2010 23:52

Justin wordt wakker en neemt de omgeving in zich op. De dood is hier duidelijk aanwezig; de rottende lijken maken hem misselijk.

''Laten we hier zo snel mogelijk weg gaan; echter denk ik dat het tijd wordt om binnenkort afscheid te nemen van onze metalen vriend, de benzine is bijna op. Albany zullen we waarschijnlijk nog wel halen''

''Tijd om nieuw vervoer te zoeken jongens: we kunnen we een busje gebruiken voor alle spullen, een grotere auto waar de meeste mensen in kunnen en iets kleins wat als scout voorop kan rijden.''

Justin gaat op zoek naar een bruikbaar vervoersmiddel
Last edited by Justin Time on 14 Sep 2010 23:15, edited 1 time in total.
Turbo! Turbo!
Locked