Day Seven - Rat in the Wall

...wake up...
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Kieron Hellblade » 27 Jan 2011 16:07

Harrison weet van geen ophouden, maar Vladimir en Justin lopen weg. Mick en John maken ook duidelijk niet van plan te zijn nu op jacht te gaan en Joseph geeft als laatste aan dat hij niet mee gaat op zoek naar de Vampire. De machteloosheid van eerder lijkt omgeslagen te zijn naar woede en Harrison zint op wraak, zelfs als hij halfdood is en overal sterretjes ziet kan hij het niet loslaten dat hij faalde. De rest kiest voor een verstandigere aanpak en besluit af te wachten. Het is duidelijk dat de Vampire niet gevonden gaat worden als hij dat niet wil en dat betekent dat je weinig kunt doen behalve rusten tot de zon het probleem morgenochtend wegneemt.

Harrison blijft alleen achter terwijl de rest wegloopt. Het misselijke gevoel in zijn maag gaat maar niet weg en het is moeilijk geen deja vu te krijgen. Helemaal alleen buiten, met een Vampire ergens in de omgeving. Alleen deze keer weet Harrison hoe het af zal lopen en is hij er zelfs nog veel erger aan toe dan eerst. De Vampire ook, als je Mick en Joseph gelooft, maar dat is niet heel geruststellend na zijn ervaring slechts een paar minuten geleden. Een zacht gekreun ergens ver weg, amper hoorbaar in de windstille duisternis, maakt de herbelevenis van de gruwelijke herinnering compleet.

John bedenkt zich al wandelend door de spierwitte gang dat er genoeg films zijn waar Vampires niet kunnen binnenkomen tenzij ze uitgenodigd zijn, maar dit is totale onzin. Net zoals normale mensen kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de haastig gebouwde barricade van stoelen ze tegenhield en aan de afloop van de confrontatie te zien was het ook niet beleefdheid. Er is een grote kans dat de Vampire gewoon besloot buiten te blijven, of er moet iets anders zijn waar jullie niet mee bekend zijn. Wellicht is hij bang voor de verdwijnende mensen. Je weet dus niet 100% zeker of je veilig binnen bent, maar het lijkt erop dat de reperatie van de deur die Mack met kortsluiting open kreeg bijna voltooid is. Een techneut zit er vol zelfvertrouwen bij. Als deze eenmaal sluit weet je zeker dat zelfs de Vampire niet ongezien binnen komt en je in ieder geval een waarschuwing hebt als er iets gebeurt.

John, Intelligence 2 + Occult 3 = 5 dice, 2 successen

Terug binnenin het complex is het drukker dan je gewend was. De eerste keer dat je binnenkwam werd je overspoeld door de hoeveelheid mensen, computers, machines, apparatuur, geluiden en licht, het complete contrast met de uitgestorven wereld buiten. Al snel accepteerde je dit als normaal en viel het bijna niet eens meer op, zoals je bezig was met de Vampire, Ross en andere zaken. Nu je terug komt is het echter een mierenhoop van rondrennende mensen, opgewonden discussies en enthousiaste activiteit. Zo hectisch heb je het nog nooit meegemaakt, de plek leeft als nooit tevoren. "Het ging sneller dan ik dacht" hoor je Ross zeggen, terwijl hij uit een gang gevuld met leidingen, buizen en pijpen komt lopen.

"Ik plantte wat voorzichtige suggesties over cryonisatie van onstabiele vaccins, hier en daar jullie bloedmonsters met een halve analyse van de chemicalien en wat berichten, niet meer dan flarden van een brainstorm" zegt hij, zijn blik somber. "Het kan nog maanden duren, maar wellicht is het over in een paar dagen" zegt hij. "Ik hoop alleen dat dit slechts voor het onderzoek geldt en niet de mensen hier." Hij wuift half naar een hoek. "Daar staan wat bedden, ze zijn niet al te best maar hoog genoeg om je uit de koude mist te houden en er liggen dekens warm genoeg om het kippenvel te gebruiken." Hij kijkt geeneen van jullie echt aan, afgeleid door alle activiteit om hem heen zonder enthousiast te zijn. "Ik verwacht dat jullie morgen vertrekken" zegt Ross, terwijl hij Vladimir aanstaart. Het is duidelijk dat het geen verwachting is, maar een weinig vermomde eis.

"Wat ik hier ook heb opgestart door jullie, het is mijn rol om te zien dat het afloopt. Wat er ook gebeurt, iemand moet zo goed mogelijk voor deze mensen te zorgen of in ieder geval tot het eind bij ze te blijven." Het is duidelijk dat de twijfels die Ross heeft over wat er gebeurt niet al te positief zijn. Zijn interpreatie is erg mismoedig. De droefgeestige blik in zijn ogen zegt genoeg. Hij accepteer dat er een risico moest worden genomen, een offer moest worden gemaakt, maar daarom hoeft hij het nog niet leuk te vinden. "Je kunt verder gaan met de gedachte dat je een verschil hebt gemaakt."

Achter je schieten simulaties over een beeldscherm. Je ziet computermodellen, waarschijnlijkheidsberekeningen en variabelen van Bellerephon, al weken stabiel ondanks Cerebrosus aanwezig inde kweek. Ondoordringbaar draait de blauwe nexus van lijnen rond in de zee van zwart.

Code: Select all

Harrison   [X][X][X][X][X][/][/][ ]      Willpower 3/6   *Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   
Mick       [*][*][*][*][X][ ][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   M4A1 (4L) 18/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   .38 (2L) 0/6 R0   *H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
John       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 1/6   *Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 6/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 9/20   Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R9   
                                                         H&K MP5 (3L)   30/30 R3   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
Justin     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   M16A3 (4L) 29/30 R0   *Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Blaat?
Justin Time

Post by Justin Time » 27 Jan 2011 16:18

"Ik ga niet" zegt Justin, vrijwel meteen als Ross is uitgesproken. "Verwacht geen emotionele verhalen over hoe ik vind dat iemand hier moet zien wat we hier hebben gestart en meegaan tot het bittere eind om de vraag te kunnen beantwoorden of het het waard is" voegt Justin meteen toe, zijn handen omhoog heffend tegen het protest wat hij verwacht.

"Wat als onze doemdenker hier gelijk heeft? Wat als het ze lukt Bellerephon te maken en iedereen hier opgaat in rook. Wat hebben we dan bereikt als de oplossing in een verlaten fabriek ligt?" Justin knikt naar de knakker naast hem. "Wij zijn op weg naar Mt. Cheyenne om ze de informatie te geven die misschien tot de cure leidt, dat lijkt me belangrijk. We kunnen niet maanden wachten tot ze hier klaar zijn. Aan de andere kant, hier hebben we de cure ook al kost het misschien even. Stel dat we nu vertrekken en het morgen af is, dan missen we die optie compleet. Waarom spreiden we onze kansen niet?" legt hij uit.

Hij steekt zijn arm ergens naar achteren. "Ze hebben daar een tweezits helikopter opgeborgen staan. Te klein om ons allemaal in te vervoeren en dus waardeloos voor nu, maar ideaal voor een achterblijver en Ross hier. Het lijkt me niet nodig uit te leggen wie die gaat vliegen. Ik heb geen idee hoe we dat ding buiten krijgen, maar zelfs al moet ik hem onderdeel voor onderdeel uit elkaar halen en buiten weer opbouwen of met die truck door de muren heen beuken, het gaat me lukken" zegt hij vastberaden. "Als alles hier doodgaat, neem ik een kopie van de cure en volg ik jullie. Samen weer verder met meer data. Mocht het lang duren dan zie ik jullie in de veilige bunker van NORAD met een waardevolle toevoeging" je hebt het idee dat hij dit meer zegt om Ross tevreden te stellen. "Als alles hier goed komt en ze zelf weg trekken richting ons doel of zelfs ergens andersneem ik een kopie mee en haal ik jullie in. Liever werk wat al af is en twee verschillende nuttige data verspreid over twee groepen dan slechts een kans, toch?"

"Slaap er een nachtje over, als je een beter idee hebt hoor ik het morgen wel" zegt Justin, duidelijk dat hij niet van plan is van gedachten te veranderen. "We gebruiken iedere avond om 2100 de radio zodat ik weet waar jullie zijn mocht ik hier weg kunnen en zodra ik klaar ben gaan we samen verder."
Turbo! Turbo!
Harrison

Post by Harrison » 27 Jan 2011 16:21

Harrison blijft alleen buiten achter. Hij had verwacht dat in ieder geval een paar anderen het zouden begrijpen. Het plan was voor ieders bestwil. De vampier was nog nooit zo zwak, nog nooit zo kwetsbaar. Zelfs als ze maar tot morgenochtend wachten kan het zijn dat hij weer op volle sterkte is en ze in een hinderlaag lokt waar ze kansloos ten onder zullen gaan.

Maar alleen, in het donker, zwaar gewond, ziet Harrison het zelf ook niet meer zitten. Vlug gaat hij achter de groep aan, het complex weer in. Als hij de kans krijgt biedt hij zijn excuses aan voor zijn gedrag, en legt zijn beweegredenen nog eens uit, zoals ze net zijn beschreven.

Harrison zoekt een slaapplaats op.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 27 Jan 2011 16:24

Justin maakt duidelijk dat hij achterblijft. Zijn plan klinkt goed uitgedacht en vergroot de kans om nuttige informatie naar NORAD te krijgen aanzienlijk. Wat er ook gebeurt hier of met jullie groep, er is altijd een safety net. Dit betekent wel dat jullie met een man minder verder moeten. Iemand met humor, een vlotte babel en ongelooflijke stuurmanskunsten die ook nog redelijk zijn mannetje staat in gevechten kwijtraken is een zware klap. Niet alleen voor jullie overlevingskansen, maar vast ook voor het moraal.

Justin gaat eruit.

!!!DEADLINE MAANDAG 31 JANUARI 1630!!!
Blaat?
Joseph

Post by Joseph » 30 Jan 2011 19:39

Joseph hoort het verhaal van Ross aan. Misschien leidt het nog tot een oplossing, een medicijn zodat iedereen weer rond kan lopen zonder ziek te worden. "Oke we gaan wel weg, die vampier hier zal ons niet verdragen. Maar we komen terug voor het medicijn."

Als Justin zijn verhaal begint luister Joseph aandachtig. Zodra het duidelijker wordt dat hij hier wil blijven moet Joseph even slikken. "Een man minder in de groep is een tegenslag, en Justin is hier met Ross niet veilig." bedenkt Joseph en weet niet hoe hij moet reageren. De argumenten van Justin zijn duidelijk. De kans is dat ze morgen of overmorgen de oplossing hebben. "Wat dan?"

"Erg nobel van je Justin, ik hoop dat het lukt. Denk er goed over na, want je bent straks wel alleen met Ross en die vampier, en dan kan niemand je helpen als je tegen hem moet vechten. Maar als je het medicijn kan overbrengen ben je daadwerkelijk een held. Ik ga maar eens proberen te slapen, ik ben kapot." Joseph loopt richting een van de bedden en ploft neer . Gaat er nog iemand wacht houden? Voor het geval dat die freak terug komt?"

"Ik wil graag de laatste wacht doen, om 4.30 of zoiets. Ben te moe om nu nog iets actiefs te doen." Joseph drinkt wat water en spoelt zijn mond. "Hmmz ik zou wel eens willen tandenpoetsen." bedenkt hij

Joseph wacht nog even of er een reactie komt op zijn vraag.
John Strongbow

Post by John Strongbow » 30 Jan 2011 23:23

John loopt naar Harrison als die binnen komt lopen.

'Begin je eindelijk je verstand te gebruiken? We gaan naar Vladimir en ook al krijgen we vandaag nog bezoek, jij blijft op bed'

John begeleid Harrison naar Vladimir

'Tijd om deze jongen een beetje op te knappen'

John blijft helpen totdat Harrison stabiel is en duikt daarna, als er nog tijd is, een bed in
Vladimir

Post by Vladimir » 31 Jan 2011 09:38

Vladimir is blij dat Ross weer iets positiever klinkt , na de hulp die ze hebben geboden. Het ging niet allemaal even soepeltjes, maar wat is er de afgelopen weer al wél soepel verlopen. Hij besluit er niet nog meer woorden aan vuil te maken.

Hij wil wat zeggen tegen Justin, als John hem stopt, en verzoekt Harrison te helpen.

"Die kans heeft hij gehad," zegt Vladimir tegen John, geïrriteerd door de acties van Harrison van de afgelopen paar uur.

"Rambo heeft geen hulp nodig , hij maakt alles dood wat hij ziet en is altijd de last man standing. Ik neem aan dat je ook de hele nacht de wacht houdt?"

Vladimir wacht niet op een antwoord en loopt verder naar Justin en geeft hem een hand.

Hij weet wel dat er vast meer achter zit , dat Justin wellicht zijn limiet bereikt heeft. Maar hoe dan ook , de Rus vindt het jammer om een vriend te verliezen.

"Het ga je goed, comrad. En we zien elkaar snel weer."

Vladimir loopt door naar een bed en kruipt onder een deken. Hij kan niet wachten tot deze dag voorbij is.
a screaming comes across the sky ...
Mick Fury

Post by Mick Fury » 31 Jan 2011 11:04

Mick baalt als een stekker. Justin was de enige waar je nog wel eens mee kon lachen. Zwijgzaam gaat hij slapen, als iemand hem nodig heeft maken ze hem vast wel wakker.
Is it cuz I iz black?!
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Jan 2011 12:00

De drukte om je heen, de ijskoude msitige vloer die je tenen al lange tijd gevoelloos maakt en de gedachte dat Justin niet met jullie verder zal reizen zorgen ervoor dat er genoeg is om je uit je slaap te houden. Dit in combinatie met het idee dat de Vampire buiten nog ergens rondspookt maakt het er helemaal niet makkelijk op om te gaan slapen, maar na verloop van tijd lukt het je toch om aan wat nachtrust toe te komen. De werkzaamheden om je heen gaan ondoorbroken verder en soms wordt je s'nachts wakker door gezoem van een apparaat wat wordt aangezet of een gespannen dialoog, maar al met al is het geen vreselijke nacht.
Blaat?
Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 31 Jan 2011 12:01

Einde Day Seven, hier komt de XP

Overleven Day Seven, +7 XP voor iedereen

XP voor de posts, 34 / 3 = 12 XP
Vladimir -1 voor missen posts, dus 11 XP
Justin -3 voor missen posts, dus 9 XP
Joseph heeft geen posts gemist, dus 12 XP
Mick heeft geen posts gemist, dus 12 XP
Harrison heeft geen posts gemist, dus 12 XP
John -1 voor missen posts, dus 11 XP

XP voor kick ass shizzl
Harrison +1 voor zijn schhot op page 27
Justin +1 voor zijn stunt op page 13
Joseph +1 voor zijn hamerslag op page 30
Vladimir +1 voor het openbreken van het slot op page 30
John, geen
Mick, geen

Totaal:
Mick, +19XP
Justin, +17XP
Vladimir, +19XP
Joseph, +18XP
Harrison, +20XP
John +18XP

Shit wordt asap bijgewerkt in jullie sheets. Denk je dat ik iets over het hoofd heb gezien, laat het maar weten.
Blaat?
Locked