Day Seven - Rat in the Wall

...wake up...
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Kieron Hellblade » 19 Jan 2011 16:20

Vladimir duikt het onmetelijk grote complex in en speurt door de wir-war van schijnbaar willekeurig op elkaar aangesloten ruimtes, verrassende zalen en verborgen kamers. Hij is op zoek naar alles wat hij eventueel zou kunnen gebruiken voor een transfusie., een tuinslang die te vernauwen is om de bloedtoevoer te regelen, een holle naald of ventiel om mee te modderen, alle truukjes die hij ooit heeft geleerd houdt hij erbij. Niks alles van dit blijkt nodig te zijn als hij na een paar minuten al een goed gevulde koelkast met bloed vindt. Alles is keurig gemarkeerd, van bloedgroep tot aan geslacht, leeftijd en afnamedatum. Een voorraadkast ernaast heeft tientallen infuussystemen op een plank liggen, allemaal netjes gesealed en wachtend op gebruik. Dit zal de transfusie een heel stuk makkelijker maken. Blijkbaar let niemand op als Vladimir een vijftal flacons meepakt en het infuus wegstopt in zijn zak, want er verschijnen nergens de karakteristieke wolken van uit elkaar ploffende wetenschappers. Tevreden draait hij zich om en zoekt de weg terug naar de rest.

Harrison is echter niet van plan op Vladimir te wachten en geeft een vurige speech die amper belemmerd lijkt te zijn door het feit dat hij nog maar nauwelijks op zijn benen kan blijven staan. Terwijl Harrison met Mick, Justin en Joseph naar buiten stormt blijft John achter om op Vladimir te wachten, druk bezig door zijn steeds legere tasjes te zoeken naar iets wat kan helpen. Vertwijfeld blijft hij staan met gedroogde paardenbloem en mierikswortel die dagenlang in brandnetelsoep met knoflook heeft gelegen. Het is niet ideaal, maar verse kruiden heeft hij niet meer. De combinatie zou voor een goede doorbloeding moeten zorgen, maar zonder het bloed te verdunnen zoals veel medicijnen dat doen. Op deze manier is er een goede kans dat Harrison makkelijker herstelt. Jammergenoeg is het niet te testen omdat Harrison weggelopen is en staat John in de gang te wachten op Vladimir. Als de arts aankomt met de flacons en benodigdheden vindt hij geen Harrison, maar John die uitlegt wat er gebeurt. Niet veel later loopt er een bewaker langs ze. De man wankelt, kreunt en ziet er wit uit, maar valt niet flauw terwijl hij langs je loopt dieper de gang in.

Geen kans voor rolls want iedereen sprak elkaar wat tegen

Harrison, Joseph, Mick, Justin en lopen naar buiten, de laatste twee met nieuw gevonden wapens in hun handen. Overmoedig als het begon is er genoeg om je te doen twijfelen aan hoe verstandig deze beslissing was als je de veiligheid van de muren verlaat. Het is buiten pikdonker en nu je weet wat er rondspookt en het kan doen is dit iets wat je steeds benauwder doet voelen. De aanblik van de kapotgeslagen voertuigen, met onder andere de in tweeen gescheurde motor, zijn een voorbeeld van vreselijke kracht. Je kan niet anders dan nadenken over hoe het ding kogels, hakwerk en zelfs Snomale overleefde, compleet kan verdwijnen in seconden en net bijna Harrison vermoordde. Het is iets wat je niet begrijpt, iets wat mogelijk ouder is dan jullie tegen elkaar en leeft om te doden. En jullie gaan er naar op zoek. In het donker. Hoewel de nachtlucht een stuk koeler is dan de brandende hitte van de zon overdags voelt het na jullie ronddwalen in de ijzige mist binnen onaangenaam warm. Benauwend is het bijna, zweet slaat uit op je benen en de temperatuurwisselingen maken je nerveus. Er klinkt geen wind, maar je kunt het gevoel maar niet schudden dat je iets aan je voelt trekken, langs je voelt waaien. Alsof er aan je kleren wordt getrokken. Onbewust grijpt iedereen zijn wapen steviger beet, maar het drijft niet weg hoe ongemakkelijk de situatie aanvoelt. Je voelt de vastberadenheid van nog geen minuut geleden wegstromen als urine langs je been.

Manipulation 3 + Empathy 2 + Nightmare 3 = 8 dice, 5 successen
Exceptional succes betekent -1 Willpower als je de resist faalt.

Mick, Composure 4 = 4 dice, 2 succesen. FAIL!
Justin, Composure 3 = 3 dice, 3 succesen. FAIL!
Harrison, Composure 3 = 3 dice, 1 succes. FAIL!
Joseph, Composure 3 = 3 dice, 1 succes. FAIL!
Allemaal -1 Willpower, -2 op rolls en geen Willpower gebruiken


Jullie weten allemaal wat het is, maar niemand durft te zeggen dat dit hetzelfde nerveuze gevoel is vlak voordat de hel losbrak. Waar het de eerste keer gewoon ongemakkelijk was is het nu erger, veel erger. De omgeving, wat er met Harrison is gebeurd en alles maakt het kwaadaardiger, zorgt voor meer angst. Het is nu niet meer twijfel, maar zeker weten wat er op je wacht. Ogen schieten heen en weer, Harrison krijgt de rottende geur van toen hij hulpeloos was niet weggedreven uit zijn gedachten, Mick kijkt angstvallig naar boven of het ding niet openvliegt, Joseph ziet de dichtgroeiende wonden en Justin kan zich alleen maar bedenken dat iets zijn motor uit elkaar scheurde, maar in plaats van woede over dit verlies is er alleen maar angst over hoe zo'n monster dat moeiteloos heeft gedaan.

Een brok in de keel wat je maar niet door kan slikken.

Een jeuk die je niet kunt krabben.

Een beweging in de hoek van je oog die je niet op tijd ziet.

Een zucht wind die klinkt als een lach.

Je weet wie er hier is.

Code: Select all

Harrison   [X][X][X][X][X][/][/][ ]      Willpower 3/6   *Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   
Mick       [*][*][*][*][X][ ][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   M4A1 (4L) 18/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   .38 (2L) 0/6 R0   *H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
John       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 1/6   *Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 6/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 9/20   Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R9   
                                                         H&K MP5 (3L)   30/30 R3   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
Justin     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   M16A3 (4L) 29/30 R0   *Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Blaat?

User avatar
Joseph
Posts: 603
Joined: 19 Dec 2008 11:04

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Joseph » 19 Jan 2011 21:17

Een golf van angst raakt Joseph, gedachten racen door zijn hoofd. "Die vampier leeft nog, na een klap van Snomale. Kunnen vampieren wel dood? Waar zijn we aan begonnen? Hij heeft ons nu waar hij ons wou hebben. Shit waarom dacht ik daar niet aan."

Joseph doet een stap naar achter en kijkt schichtig heen en weer. "Waar is het gevaar. Waar?" bedenkt hij. Zijn ogen groot, even kijkt hij over zijn schouders. Angst overvalt hem zoals een acht jarige en het beest onder het bed. Paniek zoals in nachtmerries die aflopen in een bezweet bed.

"Uhm, misschien was dit toch niet zo goed plan, .." zegt Joseph met een hogere stem als normaal. " Laten we maar niet verder lopen ik heb het gevoel dat die vampier hier weer is.. niet zo dood als we wilde."

Joseph onderneemt geen actie en blijft bij de groep. Zodra de vampier opduikt, of iets anders, en iemand aanvalt, komt hij pas in actie.

Als de vampier opduikt heeft hij nog wel wat te zeggen
"Hoeveel levens heb je nog over?, vliegende kater..." komt er dan zwakjes uit.
Strength 3 + Weaponry 2+ Snomale 2 = 7 (-2 Buff effect) = 5

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Kieron Hellblade » 19 Jan 2011 22:32

!!!DEADLINE ZONDAG 23 JANUARI 1600!!!
Blaat?

User avatar
Harrison
Posts: 550
Joined: 28 Apr 2009 21:27
Location: Troy, Oregon

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Harrison » 21 Jan 2011 14:31

Okay, misschien was dit toch niet zo'n geweldig idee. Harrison staat met de andere dappere leden van de groep buiten en de angst slaat hem om het hart. Het monster dat hem net moeiteloos versloeg en toen bijna vermoorde is hier nog steeds en het lijkt erop dat zij niet zozeer op hem jaagden als hij op hen.

"O-okay, jongens, hij is verzwakt en wij gaan nu de klus afmaken." Harrison ging voor een heroïsche uitspraak zoals je die in een actiefilm hoort, maar zo komt het er niet uit.

Als hij weet waar de vampier is probeert Harrison afstand te houden en te mikken. Aim +1.

Als hij weet waar de vampier is en deze een directe dreiging voor hem vormt schiet hij op hem. Dextertity 4 + Firearms 3 + Speciality Firearms 1 + Rifle 4 - Dread 2 - Wounds 2 = 8 dice (9 again). Tactical Reload.

Als het niet duidelijk is waar de vampier is dan dodged hij om het minste of geringste. Dodge 6.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

User avatar
John Strongbow
Posts: 141
Joined: 19 May 2010 23:23

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by John Strongbow » 23 Jan 2011 14:32

'Bewaar de zakken bloed voor de transfusie maar, die gaan we nog nodig hebben ben ik bang' zegt John tegen Vladimir.

Nu de rest naar buiten is moeten wij ook maar gaan, wie weet wat we daar aantreffen.

John loopt naar buiten net als de rest

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Vladimir » 23 Jan 2011 14:50

"Roekeloos". Denkt Vladimir als Harrison 'dapper' naar buiten stormt.

Er is een tijd van vechten en een tijd van helen ... Wie rent er nou halfdood de nacht in op zoek naar een vampier ...

Dat ding is al erg genoeg als je hem wél kan zien ...

Vladimir besluit naar de deuropening van het complex te lopen , maar gaat niet verder , en wacht tot het eerste slachtoffer terug komt , dan kan hij hem naar binnen dragen en helpen.

Ondertussen houdt hij zijn shotgun stevig vast en tuurt het donker in ...
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Mick Fury
Posts: 336
Joined: 23 Dec 2008 19:07

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Mick Fury » 23 Jan 2011 16:01

"Kom op...kom op...kom op..." fluistert Mick tegen zichzelf alsof het een mantra is. Niets is erger dan afwachten. Als de kogels om je oren vliegen heb je te veel adrenaline om te vergeten hoe bang je bent, maar op momenten zoals deze is er veels te veel tijd om na te denken. En nadenken, dat is nooit Mick zijn sterkste punt geweest.

Als Mick ook maar iets ziet begint hij met sprayen. Geen tijd voor nauwkeurig geplaatste schoten, gewoon zo veel mogelijk lood erin pompen.

Dexterity 4 + Firearms 4 + H&K MP5 3 + Long Burst 3 - Dread 2 = 12 dice
Is it cuz I iz black?!

User avatar
Justin Time
Posts: 505
Joined: 03 Jan 2009 19:20
Location: [||||||..........]

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Justin Time » 23 Jan 2011 16:04

Een klein stemmetje ergens in Justin's hoofd zegt dat de vernielde voertuigen het makkelijker maken de rest te overtuigen van zijn plan. Maar dat zal pas komen als dit allemaal over is en momenteel kan hij nog niet zo ver vooruit denken. Iets wat ijzer in tweeen scheurt alsof het niets is speelt een spel met ze. Zodra iemand de eerste stap maakt zal hij ervoor zorgen dat zijn schot telt, en de 30 erna ook.

Dexterity 4 + Firearms 3 + Mac M10 3 + Long burst 3 - Dread 2 = 11 dice
Turbo! Turbo!

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Kieron Hellblade » 23 Jan 2011 16:05

:ugeek:
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Kieron Hellblade » 23 Jan 2011 16:05

:geek:
Blaat?

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest