Day Seven - Rat in the Wall

...wake up...
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Seven - Rat in the Wall

Post by Kieron Hellblade » 14 Jan 2011 14:52

Vladimir, Justin en John trekken in een paar seconden de wapenkast leeg. Slingers worden om armen, nek en schouders geslagen, clips in broekzakken, rugzakken of aan riemen gegespt terwijl het gewicht steeds meer toeneemt. Afgezien van de bijna compleet verdwenen rook, de kapot geslagen assault rifle van Justin en het gebroken slot blijft er niks achter in de ruimte als jullie eruit rennen richting Harrison. Het getik van tegen elkaar aan kletterende wapens tijdens de voetstappen worden na een paar meter al overstemd door het gezoem van alle ventilatoren in de ruimte, maar blijft jullie drie bij als een onregelmatige klok die je achtervolgt.

Equipment bijgewerkt. Heb even 3 clips per wapen gehouden zoals beschreven in de post, is makkelijker voor mij om te kopieren in de statblock. Als jullie ermee willen rondgooien, ruilen en verdelen is dat best, maar graag pas in de volgende post.

Harrison is ondertussen half aan Joseph hangend omhoog gekrabbeld en het tweetal probeert zo snel mogelijk Vladimir te vinden. Harrison voelt zich ijskoud, maar zijn shirt voelt vreemd warm aan, verzwaard door al het bloed wat erin is gedropen. Een arm over Joseph's schouder heen strompelen ze zo snel mogelijk door de gang heen. Duizelig, verzwakt en wetende dat het in minuten over kan zijn lijkt saaie, witte gang werkelijk oneindig. Een spoor van rode druppels, zo af en toe afgewisseld met stukken van Joseph's voetstappen is zichtbaar op de vloer.

Mick stapt ondertussen met gemengde gevoelens dieper de nacht in. Er is nog nooit iets wat een klap van Joseph's hamer heeft overleefd, maar ze zijn ook nog nooit een Vampire tegen gekomen. De vorige dreun leek er een van extra kwaliteit en dit in combinatie met een doorkliefd gezicht zou alles moeten oplossen, maar dat had de kogelregen van zojuist ook en toch was er binnen een paar minuten niets meer van te zien. Een ding is zeker, de Vampire is er so wie so slecht aan toe. Kop eraf lost altijd alles op en als het niet genoeg is kijkt Mick dan wel weer verder. Voor zich ziet hij iets bewegen.

Harrison is ondertussen tegen een muur aan gegleden en doet zijn best te blijven staan. Vladimir komt de hoek om gerend en is al aan het graaien in de Medkit om zijn heup voordat hij aangekomen is. Doodbloeden is iets dat in slechts een paar minuten kan gebeuren. Zelfs de meest onschuldig uitziende kogelwonden zijn dodelijk als ze een ader weten te raken. Harrison was al wat gehavend door de eerdere avonturen, iets wat de situatie er niet beter op maakt als Harrison het bleke gezicht en de doorweekte kleding ziet. Met voldoende druk sluit iedere wond omdat het bloed kan stollen, zelfs bij een slagader. Hoewel dit meestal moeilijk is door de grote en oneven verwondingen die zoiets veroorzaken en artsen extreme middelen zoals amputatie en dichschroeien moeten gebruiken is Vladimir aangenaam verrast dat de bloeding normaal stelpen hier wel een optie zal zijn als hij slechts twee kleine gaatjes ontdekt. Harrison verliest de laatste kracht in zijn benen en glijdt onderuit op de vloer, slechts een paar seconden later verliest hij het bewustzijn.

Een minuut verstreken, 1 lethal damage door bleeding.
Harrison KO

De borstkas zwelt langzaam op, als een film van een leeglopende ballon die achterstevoren in slow-motion wordt afgespeeld. Een rib buigt terug naar hoe deze eerst stond, voordat de tweede ook begint te schuiven. Kleding wordt heen en weer geduwd terwijl het lichaam zich hersteld, maar het proces gaat tergend langzaam. Twee ogen kijken Mick aan, zonder dat er een emotie in te herkennen is. Een hand graait naar boven, vingers boren zich zo diep mogelijk in het zand en en de van binnen kronkelende massa probeert zichzelf weg te trekken van de naderende dreiging. Een rafelige, rode wond in het gezicht, nog bijna net zo diep als eerst en niet verder dichtgegroeid. De arm die er nog gebroken naast ligt. Het ergste is het onderlichaam, want gedraaid in een onnatuurlijke hoek aansluit vlak boven de heup. De rug is nog niet hersteld, gebroken als het is werken de benen niet en is de wanhopige poging weg te komen alles wat de Vampire kan doen.

Vladimir duwt de wond direct dicht met wat steriel verband. Normaal gesproken dient er een drukverband te worden aangelegd om het bloeden te stelpen zodat de wond kan stollen, maar het is lastig een strak verband aan te leggen zonder Harrison's ademhaling in gevaar te brengen. Het alternatief van dichtbranden is overkill, een oplossing die meer schade toebrengt dan de wond zelf. Daarnaast is verbrande huis extra prikkelbaar en de veel draaiende nek die ook nog eens onbeschut is overdags in de brandende zon zal dagenlang een probleem zijn. Gelukkig zijn de wonden zo klein dat zelfs na een halve minuut waarin Vladimir er gewoon op duwt met het haastig uit de kit gegraaide verband het al mindert. Het verband wat hij aanleegt is minder strak dan hoort, maar genoeg om Harrison te laten ademen en te voorkomen dat het blijft bloeden.

Vladimir, Dexterity 4 + Medicine 4 + Speciality 1 + Medkit 2 = 11 dice, 4 successen
Normaal moet je meer dan de totale damage rollen, maar het is nu niet meer dan logisch om alleen van de damage van de laatste combat uit te gaan.
Bleeding stopped.
Harrison heals 1 bashing.

Een naar, rochelend geluid doet Mick plotseling stilstaan. Hij kan het niet thuisbrengen, maar het komt uit het verbrijzelde hoopje onmens voor hem. Het duurt even voordat Mick herkent wat het is; de Vampire probeert te praten. De kaak die eraf geschoten was en weer aangegroeid is zou geen problemen moeten geven, maar ook de losgeslagen tanden en verwondingen aan lippen van de machette zouden dit niet moeten stoppen. Mick voelt bijna medelijden als hij zich beseft dat de gebroken ribben waarschijnlijk door de longen zijn versplinterd. Het is lastig praten als de onderdelen die je daarvoor nodig hebt doorboord zijn met kapotgeslagen stukken van je eigen lichaam. De gebroken arm schiet omhoog en draait rond de elleboog met een krakend geluid. Het ziet er nog niet goed uit, maar blijkbaar zit er genoeg energie achter om mettwee handen zich nu vooruit te graven. "Stil maar" sust Mick terwijl de machete omhoog gaat. "Dit is zo over" zegt hij met een grijns als zijn arm omlaag schiet.

Niet lang nadat Vladimir zijn handen afspoelt met wat water komt Harrison weer bij. Het is duidelijk dat hij er zwaar aan toe is. Hoewel een goed gedeelte komt door de smak die hij maakte toen de Vampire hem tegen de auto aan smeet zal hij alsnog zeker enkele dagen last blijven houden van verzwakkingen door het bloedverlies. Het lichaam maakt een halve liter per twee dagen aan en Harrison is meer dan het driedubbele daarvan verloren. Vladimir weet dat met een transfusie dit voor een heel groot gedeelte is te verhelpen. Een groot onderzoekslaboratorium zoals dit moet daar een voorraad van hebben. Vooral aangezien Ross een bloeddeskundige was en je tientallen monsters hebt gezien. Deze waren dan wel besmet met Cerebrosus, maar hier was Harrison toch immuum voor.

Transplantatie kan damage van bleeding of ander bloedverlies omzetten van Lethal naar Bashing. Kan een keer per dag, aantal gelijk aan successen Int+Med+Mods roll. Dat is dus maximaal 3 downgrades voor dit geval, damage van bv de val van gisteren is botbreuk/kneuzing en dat los je niet op met een bloedtransfusie.

Halverwege de slag stopt Mick verbaasd als de Vampire nergens meer te bekennen is. Met een blik dichtbij paniek staart Mick naar de lege grond. Hij was hier net. Toch? Waar kan hij heengegaan zijn? Zijn de benen weer bruikzaam en is hij weggerend? Nee toch? Dan zou Mick hem hebben gezien? Maar wacht, kunnen Vampires vliegen? Vampires kunnen vliegen. Is hij dan weggevlogen? Ja dat moet wel. Het kan niet anders. Beteuterd kijkt Mick om zich heen. Hij blijft maar een paar seconden staan, niet van plan besprongen te worden zoals Harrison dat werd. Met grote stappen loopt Mick achteruit. Hoe snel heelt dat takkeding? Is Mick wel snel genoeg terug? Hij besluit het niet af te wachten en rent de gang in waar de rest om de gehavende Harrison heen staat.

Code: Select all

Harrison   [X][X][X][X][X][/][/][ ]      Willpower 4/6   *Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   Taser (-1) 6/10 R0   
Mick       [*][*][*][*][X][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/6   M4A1 (4L) 18/30 R0   *Machete (2L)   Fire Axe (3L)   .38 (2L) 0/6 R0   
John       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 2/6   *Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Vladimir   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 6/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 9/20   Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R9   
                                                         H&K MP5 (3L)   30/30 R3   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   H&K MP5 (3L)   30/30 R3   
Justin     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 6/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   M16A3 (4L) 29/30 R0   Mac M10 (3L) 32/32 R3   Mac M10 (3L) 32/32 R3
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 14 Jan 2011 16:17

Vladimir, Justin en John lopen weg met het nieuw verzamelde wapentuig. Acht stuks, ieder geladen en met drie reserve clips. Voorlopig hoeven er geen problemen te zijn met ammo. Hoewel, de laatste strijd begonnen jullie ook met een overschot vol goede moed en munitie, maar van beide is nu weinig over.

Harrison bloedt, verliest het bewustzijn en komt weer bij door de hulp van Vladimir. Hij is er zwaar aan toe, maar je denkt dat er een oplossing binnen is. Dit kost wel weer tijd en sluit je terug op in het gebouw waar sommigen juist weg wouden.

Mick faalt de Vampire te doden als blijkt dat het wederom de verdwijntruuk deed zoals je die in de gang zag. Hevig toegetakeld maar net ontsnapt is het een deja-vu aan hoe dit alles de eerste keer afliep.

!!!DEADLINE DINSDAG 18 JANUARI 1600!!!
Blaat?

Mick Fury

Post by Mick Fury » 14 Jan 2011 16:26

Mick stuit op de groep die om de eerst bloedende Harrison heen staat. "Wow...wapens..." is zijn eerste reactie als hij al het nieuwe speelgoed ziet, voordat hij zijn hoofd schudt en zich focust op wat belangrijk is.

"Die gast die Harrison een zuigzoen gaf is hem gepeerd" zegt Mick met een wat beschaamd gevoel. "Hij is heel heel heel erg naar de klote en kon niet eens meer lopen of praten, maar hij is weggevlogen....ofzo..." mompelt hij er achteraan. Hij krabt zichzelf aan zijn achterhoofd waar het verband over zijn oog nogsteeds jeukt. "Ik ehm...snap het zelf ook niet zo goed" geeft hij maar eerlijk toe.

"Dussuh....gaan we er achteraan nu hij nog zwak is?" vraagt Mick, maar al te bewust van het feit dat Harrison juist door die denkwijze in de penarie is beland en hij ondanks zijn geweldige opening waarschijnlijk net zo was geeindigd als Joseph er niet bij was. "Want ik sta eerlijk gezegd heel erg open voor een ander idee als iemand dat heeft...."
Is it cuz I iz black?!

Vladimir

Post by Vladimir » 14 Jan 2011 22:37

"Harrison heeft rustig nodig ... en bloed. We kunnen het beste hier binnen overnachten , ook al zal dat niemands eerste keus zijn ..."

Vladimir is blij dat hij Harrison toch kan helpen , ook al gaan vampieren hem wel boven zijn pet. Bloedverlies is bloedverlies.

"Stom dat we zo onvoorzichtig waren ... We moeten oppassen dat we niet overmoedig worden ..." mompelt hij voor zich uit.

"Mick , trek het je niet teveel aan ... Je bent nog steeds een killmachine , maar vampieren zijn taai en moeilijk dood te krijgen ... Jezus , moet je mij horen ... Alsof ik de expert ben of zo ... Zo zit je in de kazerne , en zo ga je via een spaceshuttle in de ruimte naar het verbinden van een wond van een fucking vampier ... Er kan veel gebeuren in een paar maanden ..."

Vladimir geeft één van de MP5's met drie clips aan Mick.

"Hier, voor de volgende keer dat we hem tegenkomen ... Die vampier heeft wel rake klappen gehad dus ? Hah. Snomale zeker ..." zegt hij met een korte glimlach, terwijl hij terugdenkt aan de Ayatollah of Rock 'n Rollah ...

Vladimir zoekt een plek waar hij Harrison kan laten rusten. Daarna gaat hij op zoek naar materiaal om een bloedtransfusie uit te voeren. Dank voor de tip

Als Vladimir alle spullen kan vinden gaat hij aan de slag.
Intelligence 3 + Medicine 4 (+ Make do 3) = 7 dice (tenzij er meer dan 4 dice aan penalties zijn)
a screaming comes across the sky ...

Harrison

Post by Harrison » 16 Jan 2011 16:37

Harrison heeft geen idee meer wat er aan de hand is. Hij probeert naar binnen te komen, maar het bloedverlies doet hem duizelen en voor hij het weet verliest hij het bewustzijn.

Hij is alleen in een schaduwwereld die nu bestaat in zijn hoofd. Hij is alleen met iets vreselijks. Tanden, armen en die vreselijke ogen.

Hij komt weer bij. Vladimir heeft het ondanks alles weten op te lappen. Hij hoort de rest van de groep bespreken of ze weer achter de vampier aan moeten gaan, Mick is hem weer kwijtgeraakt. Hij en Vladimir willen liever niet meer achter hem aan.

Harrison is dan zwak, maar ook nog steeds zichzelf. "Wat? Dat wezen is bijna verslagen en nu willen jullie het opgeven? Ik weet niet of jullie buiten hebben rondgekeken, maar al onze voertuigen zijn gemold, wat betekend dat we zullen moeten lopen naar onze volgende bestemming. En weet je wat die bloedzuiger doet? Die gaat dan lekker wat drinken en een onschuldige afmaken en komt dan gewoon weer achter ons aan en valt aan als we het niet verwachten." Hij kijkt naar Joseph, "Ik neem aan dat hij jou eerst pakt, omdat hij weet wat je met die superhamer kan en daarna slacht hij de rest van ons een voor een."

Harrison is weer een beetje duizelig. "Hij is nu zwak, dit is de beste kans die we ooit zullen hebben om hem voor altijd af te maken. Fuck, wie weet vliegt hij daarboven nog rond. Vladimir, kan je dat zien met je helm, heeft die een soort nightvision? Dan knallen we hem nu gelijk uit de lucht!"

Harrison wil op jacht, ondanks zijn verwondingen.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

John Strongbow

Post by John Strongbow » 18 Jan 2011 00:00

Als John Harrison in de armen van Vladimir ziet gaat hij mee terug om hem te verzorgen.

'Zorg jij dat alles klaar staat voor de bloedtransfusie dan doe ik verder hier wat ik kan'

Holistic Awareness 3 + Intelligence 2 + Medicine 2 = 7

Holistic Awareness even op moeten zoeken. Volgens deze pagina mag ik het volgende doen:
Your character may make an Intelligence + Medicine roll once per day which represents an hour of home care for an injured or sick character, success means their healing times are halved. (WOD: Core Rulebook, p109)
Ik kan dus alleen niet vinden op die +3 van mijn Holistic Awareness daarbij mag of dat die apart moet in een rol moet. Weet jij dit?

Joseph

Post by Joseph » 18 Jan 2011 12:46

Joseph herhaalt de woorden van Mick terwijl hij bezorgt naar Harrison kijkt "Hij is weg gevlogen... Verdomme, ze zijn echt lastig te doden. Ik ben geneigd om nu naar buiten te gaan en te zorgen dat die vampier nooit en nimmer terug komt. Maar een andere mogelijkheid is gewoon weg gaan morgen ochtend. Die vampier zal ooit herstellen en dan begint hij zeker weer met het leegzuigen van mensen en andere vampier dingen. "

"Lastig beslissing" bedenkt Joseph. Na een korte stilte gaat hij toch verder met praten "Ik denk dat we die vampier moeten vinden en uitschakelen. Hij heeft ergens zijn lair dichtbij. dus we moeten uitvinden waar. Vladimir hadden jij en Justin niet problemen in de stad.. misschien kwamen jullie te dichtbij."

"Dus laten we achter die vampier aan gaan.. finish the job" , "Harrison jij bent te zwak blijf hier bij Vlad en John, Mick ik stem voor het achtervolgen.., Justin ga je ook mee? "
Last edited by Joseph on 18 Jan 2011 19:47, edited 2 times in total.

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 18 Jan 2011 13:08

John Strongbow wrote: Holistic Awareness 3 + Intelligence 2 + Medicine 2 = 7

Holistic Awareness even op moeten zoeken. Volgens deze pagina mag ik het volgende doen:
Your character may make an Intelligence + Medicine roll once per day which represents an hour of home care for an injured or sick character, success means their healing times are halved. (WOD: Core Rulebook, p109)
Ik kan dus alleen niet vinden op die +3 van mijn Holistic Awareness daarbij mag of dat die apart moet in een rol moet. Weet jij dit?

Het kost 3 Merit points. Geeft geen bonus ofzo.
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 19 Jan 2011 14:47

Sorry gasten, work is killing en ik was gisteravond na het klussen zo uitgeput dat ik met verstand op 0 wou gamen en geen zin had hier nog moeite in te stoppen. Ik hoop vandaag voor 1700 iets te kunnen neerzetten, want vanavond ben ik ook niet beschikbaar.
Blaat?

Justin Time

Post by Justin Time » 19 Jan 2011 16:16

Justin schudt zich lang genoeg los van zijn twijfels om zich te beseffen dat hun voertuigen gesloopt zijn. "Wat? Die motherfucker heeft mijn motor naar de knoppen geholpen?" zegt hij. De oude Justin is weer terug, de Mac10 wordt getrokken en hij stapt mee naar buiten.
Turbo! Turbo!

Locked