Day Six - Isolation

...wake up...
BioTech
Beheerder

Re: Day Six - Isolation

Post by BioTech » 17 Aug 2010 14:52

Placeholder voor Mack
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 17 Aug 2010 14:53

Jullie tweede ontmoeting met de Vultures eindigt hoe de eerste begon; wreed en bloederig. Mick's bedreigingen hebben het gewenste effect en na een paar seconden stilte opent de deur van Overdrive zich. De dikzak die je al eerder zag stapt uit en houdt beide handen ver van zich af, vooruit gestoken probeert hij de boze blik van Mick af te weren. "Okay, okay, rustig...je hoeft dit niet te doen..." zegt hij paniekerig terwijl hij langs de truck weg probeert te glijden. Gefixeerd als hij is op Mick let de chauffeur niet op waar hij loopt en valt over een losliggend stuk steen.

Presence 2 + Intimidation 2 = 4 dice, 5 successen

Mick heeft weinig genade over en nadat de bijl de eerste keer omlaag zoeft en het been van de man vlak boven de knie bijna compleet eraf hakt verdwijnt ook iedere poging van de Vulture om weg te vluchten. De zonnebril glijdt van zijn hoofd af door de plotselinge schok en zijn ogen maken maar al te duidelijk dat de man in shock is. Er komt geen reactie afgezien van het schudden van de paardenstaart en zijn ringbaard terwijl Mick in nog een paar slagen afrekent met de man die jullie meerdere keren heeft geprobeerd te doden. "Zo..." zegt hij terwijl hij een hand over zijn bezwete voorhoofd haalt, "...dat was dat." Mick kon niet meer gelijk hebben, jullie problemen met de Vultures zijn over.

John wordt in de auto getild. Het is slechts een paar honderd meter naar de basis van de Vultures, maar nu alle adrenaline uit je lichaam begint te vloeien merk je pas hoe gesloopt je bent. Zelfs voor deze kleine afstand ben je blij te kunnen zitten, de afstand lopen was te vermoeiend geweest. Er zijn meerdere gewonden onder jullie, veel kogels zijn verbruikt en waar was het allemaal voor? Wraak is genomen, maar het gaat nu pas duidelijk worden of het al jullie moeite waard was. Met veel kogels weggegooid op de bepantserde Overdrive blijf je achter met veel minder vuurkracht dan ooit, iets wat je niet bepaald gerust stelt aangezien Anansi zei dat er iets in Albany was wat gedood moest worden.

Eenmaal bij de basis van de Vultures rijden jullie moeiteloos naar binnen. Overdrive paste door de opening naar buiten en alle andere voertuigen stroomden ook uit de fabriek, dus terug op die manier is geen enkel probleem. De ruimte is gigantisch groot en helemaal leeggestript. Tientallen verkleuringe geven aan waar vroeger machines of iets anders stonden, gaten in de grond van de oude moeren nog zichtbaar, maar de fabriekshal is compleet verlaten. De echo als je de autodeuren dichtslaat is oorverdovend en wordt teruggekaatst door de paar resterende ramen en ongebroken muren. Een gedeelte van het geluid verdwijnt echter in een complex stelsel van trappen en gangen. De hal reikt niet compleet tot het plafond, want er is nog een verdieping boven. Aan de bandensporen op de grond te zien is dit waar de voertuigen stonden, maar afgezien van enkele stukken op de grond gegooid gereedschap, een rondfladderend tijdschrift, wat doeken met smerige vlekken en twee roestige olievaten is het ongelooflijk leeg.

Terwijl je daar staat, omgeven door niets, komt John weer bij bewustzijn. De kloppende pijn in Harrison's benen trekt iets weg, maar er blijft genoeg achter om hem eraan te herinneren dat hij maar net ontsnapt is aan een paar gebroken benen. Ook Mick merkt dat hij aan de pijn begin te wennen en niet meer het risico loopt KO te gaan. Vladimir voelt zich zelfs fantastisch na de overwinning en de rit, bijna vrij van verwondingen.

Iedereen healed 1 bashing damage
John weer wakker
Vladimir, Quick Healer, 2 bashing damage

Image

Een wenteltrap naar boven is voor zover je kunt zien de enige toegang tot de bovenste verdieping. De bocht maakt het onmogelijk naar boven te zien. Het hele gebouw is vervallen, gebroken glas, rottend beton en vaal, verkleurd materiaal is overal te zien, de trap is niet anders.

Code: Select all

Mack       [X][X][X][ ][ ][ ][ ]         Willpower 2/5   Taser (-1) 6/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   *M16A3 1/30 R0
Harrison   [X][X][X][/][/][/][/][ ]      Willpower 2/6   *Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][X][/][/][ ]   Willpower 1/6   M4A1 (4L) 0/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   
                                                         .44 (3L, 9A) 0/6 R0
Vladimir   [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 6/8 R11   *M16A3 (4L) 21/30 R0
John       [/][/][/][/][/][/][ ]         Willpower 4/5   *Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 17 Aug 2010 15:27

Joseph bladert naar achteren in het notitieblok. Er staat geen datum genoteerd bij wat er geschreven is en op de pagina ervoor staat "Augustus, denk ik?", het vraagteken erbij veelzeggend. Het is nu eind december, dus op zijn best is dit vier maanden geleden gebeurd. Er zijn zoveel dingen die je hebt gemist. Joseph zet de gemiste maanden opzij en begint hardop met lezen.

"Het was stom, ik denk dat de rest van mijn leven een worsteling tussen mijn spijt en mijn geweten zal zijn. Gelukkig is dat niet zo lang meer. Het leek zo'n prachtig systeem, iedere arts, paramedic of geregistreerde met ook maar enige ervaring stond ineens onder het CDC. Ik weet nog hoe mooi de krantenkoppen waren, meer dan een miljoen draftees gingen de strijd aan. Amerika tegen Cerebrosus.

Het maakt niet uit wie er ineens baas is of hoe ze je missie noemen, instinct vergeet je niet. Toen het meisje stikte greep ik naar de CPR pomp, maar deze was kapot geschoten tijdens een schermutseling een paar dagen geleden. Een idioot dacht dat we gekleurde mensen voor lieten en opende vuur. De soldaten grepen in voor er gewonden vallen. Alle klachten over onze militaire begeleiding verdwenen toen we door hadden wat het alternatief zonder ze was. Met een defecte pomp zat er maar een ding op en ik deed het zonder na te denken, ik hoorde iemand schreeuwen toen ik mijn kap lostrok en het masker afrukte, maar alles waar ik op kon letten waren haar ogen. Ze was 6 jaar, misschien 8, ik heb een nichtje zo oud. Had, had een nichtje zo oud.

Haar ouders keken me aan als een held toen ik omhoog kwam, hun dochter weer ademend. Alles wat ik eerst doorhad was de smaak van bloed in mijn mond, maar hun dankbaarheid doorboorde die waas. Die blik veranderde al snel toen ze doorhadden dat het niet uitmaakte wat ik had gedaan. Vier minuten. Vier minuten pure hel, waarin ze raspend haar falende ademhaling probeerde op gang te houden. Ik heb volwassen mannen gezien die minder hard vochten dan dit meisje. Vier minuten pijn, lijden, dat was alles wat ik haar gegeven had. Niemand werd gered door wat ik deed, ik wist alleen haar marteling te verlengen.

Toen Robinson naar me keek wist ik genoeg. Ze namen me mee naar binnen, gaven me een doek om de resten speeksel en bloed van mijn mond weg te deppen en namen een bloedmonster. De naald ging in mijn arm, maar het enige wat ik voelde was het zwarte ijs in mijn buik. Iedereen wist dat het voor de schijn was, hun ontwijkende blikken zeiden genoeg. Verontschuldigende ogen, een zwijgzame hand op mijn schouder, meer kon er niet vanaf. Ik mag nog meewerken, maar de orders zijn over twee dagen te vertrekken. Robinson heeft duidelijk gemaakt dat ik niet mee kan.

Ik denk dat ik naar het noorden loop. Canada schijnt prachtig te zijn tijdens de zomer. Vaarwel."

Gedurende het verhaal is Justin bezig geweest met de kluizen van de muur los te halen, maar ze zitten vastgeankerd en zijn niet los te krijgen. Waarschijnlijk kun je ze losbranden of met de Claymores opblazen, maar hoewel ze dik genoeg zijn om wat sabotage-pogingen te weerstaan vrees je dat er ook en kans is dat je de inhoud beschadigd. De twee kluizen moeten geopend worden in de ambulance of ze blijven achter. Terwijl Justin probeert het onmogelijke te doen trekt de kloppende hoofdpijn bij Josep iets weg.

Healing, 1 bashing damage

Joseph bladert snel door het notitieblok heen, niet bepaald lezend wat er staat, maar op zoek naar sleutelwoorden. Namen zijn er genoeg, het is te ingewikkeld om er nu iets nuttigs uit te halen. Het notitieblok is volgekrabbeld, pagina na pagina, het is lastig om zo snel conclusies te trekken uit zo'n groot stuk. Wat opvalt is dat het begin gestructureerd is als dagboek. Entry na entry zijn voorzien van datum, tijd en duidelijke handelingen. Hoe verder je bladert hoe meer het vervaagd, data worden vager, indicaties, soms zelfs vraagtekens en een range van dagen, uiteindelijk zelfs maar een maand. Het woord cryogeen is geen een keer voorgekomen.

Wat wel opvalt is een notitie over de box. "Ik weet niet of ze het expres doen. Iedereen zegt dat er geen tijd is voor onzin, geen tijd om dingen na te trekken, geen toegang tot databases. Robinson zegt dat zijn trouwdag de code is, voor mij is het mijn verjaardag. Independence Day, vuurwerk. Misschien laten ze ons expres denken aan vroeger, aan betere tijden, aan patriottisme. Pogingen om ons op te vrolijken, te motiveren, maar ik betwijfel of propaganda hier tegen werkt. Afgesloten uitrusting, iedereen weet wat het is. Alleen in noodgevallen, we zijn hier om levens te redden, niet te nemen. Ik weet niet of ze hun eigen leugens geloven, we redden niemand."

Intelligence 3 + Academics 3 = 6 dice, 3 successen

Beide numpads staren naar jullie, omstebeurt groen en rood knipogend.

Code: Select all

Justin     [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   *M4A1 (4L) 28/30 R0
Joseph     [X][/][/][/][/][ ][ ]         Willpower 2/6   *Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 17 Aug 2010 15:33

Joseph heeft de laatste entry van het dagboek gelezen terwijl Justin leert dat hij de kluizen niet mee kan nemen. Geschreven door een medic vertelt het een verhaal over hoe hopeloos de situatie was. Insinuaties over de inhoud van de kluizen maken het des te moeilijk dat deze niet te openen zijn. Gelukkig heeft Joseph ook een hint over het wachtwoord gevonden.

Met de Vultures verslagen staat iedereen in de verlaten fabriekshal. Een grote leegte, maar een trap naar boven biedt toegang tot de tweede verdieping.

!!!DEADLINE VRIJDAG 27 AUGUSTUS 2359!!!
Ik kom 28 augustus terug, maar dan volgt direct de verhuizing dus ik vrees dat alles pas vanaf 6 september ofzo normaal gaat. Het zou wel fijn zijn als iedereen voor 27 augustus kan posten, zodat als ik tijd heb en iets er tussendoor schrijf op 30/31 augustus we blijven spelen. Ik ga mijn best doe dit draaiende te houden, hopelijk jullie ook.
Blaat?
Joseph

Post by Joseph » 25 Aug 2010 22:06

Terwijl Joseph het verhaal leest begint hij beter te bevatten wat er allemaal speelde tijdens de uitbraak. CDC die vocht tegen deze ziekte had een vreselijke taak die ze moesten uitvoeren. Mensen redden die uiteindelijk niet te redden vielen. Het meisje dat zo erg heeft geleden, en de Dokter die faalde. “ Wat een vreselijke verantwoordelijkheid. “

“Canada is of was altijd mooi in deze zomer ja. En nu zit ik hier, eindeloos ver weg van alles wat ik had en zonder enige redelijke kans om het terug te krijgen. Alleen met een stel astronauten, soldaten en overlevenden die langzaam minder beschaafd worden, afglijden naar iets dierlijks. ” bedenkt Joseph die weemoedig de truck in kijkt.

“Alleen in Noodgevallen” en “Vuurwerk” de combinatie van deze woorden zorgen voor een kronkel in zijn maag als Joseph het stuk opnieuw leest” Ik denk dat ” Joseph maakt zijn zin niet af. Hij overweegt de implicaties van zijn woorden. “Het is misschien gevaarlijk is om die boxen te open, ik heb geen idee wat er in zit, Maar het was voor noodgevallen. Misschien wel een bom of een ander soort wapen.”
“Maar het lijkt me sterk dat hier twee bommen, of atoombommen, liggen. Dat kan toch niet, zou Kurt daarom deze truck bewaken¬¬? “ bedenkt Joseph. “Atoombommen.. ik wordt zeker gek..dat zal toch niet. Als ik het paswoord invul zal het zeker niet meteen afgaan of wordt er meteen een timer gestart.”

“He Justin jullie vieren Independence day ergens in Juli toch?” vraagt Joseph voor de zekerheid. Hij weet genoeg over de VS. om de hint in het logboek te begrijpen.
“Ik probeer het toch maar.” Bedenkt Joseph in de hoop dat het niet is wat hij denkt dat het is. Hij probeert de code 0704 en daarna 0407 in te vullen op een van keypads, en probeert hetzelfde op de andere keypad als het wachtwoord niet wordt geaccepteerd.

Joseph gaat daarna verder met met dragen van de ene kist(+ mogelijke spullen die uit de box komen) en de hazmat suits naar de lift, en dan de APC.
Last edited by Joseph on 29 Aug 2010 22:27, edited 1 time in total.
Mack

Post by Mack » 27 Aug 2010 09:19

Mack is gaar, moe en heeft gene zin meer... maar als er een kans is dat er iets nuttigs te vinden is gaat hij toch door... Hij loopt naar boven om te kijken wat daar te vinden is.

Who knows.... maybe he will find treasure YARCH!!!!
Vladimir

Post by Vladimir » 27 Aug 2010 12:23

De reden dat het team de Vultures op zocht was wraak, ook al vonden ze misschien meer dan waar ze naar op zoek waren ...

Ze zijn nu wel de ongekroonde koningen van Salem ...

Vladimir is wat teleurgesteld als hij de lege loods aanschouwt , tot hij de trap ziet.

"Daar moet meer te halen zijn ..." zegt hij voor zich uit , hopend dat hij gelijk heeft.

In ieder geval kan hij vast nog wel 1 van de motoren gebruiken de volgende dag , en hebben ze wat nieuw vervoer gescoord , ook al zijn het waarschijnlijk minstens 14e-hands auto's ...
Vladimir gaat met Mack mee de trap op.

Ik ben weg van 30 augustus t/m 3 september ... Dus zal 4 september pas weer posten.
Last edited by Vladimir on 27 Aug 2010 12:28, edited 1 time in total.
a screaming comes across the sky ...
Harrison

Post by Harrison » 27 Aug 2010 12:26

Mick rekent af met de laatste Vulture zoals alleen hij het kan. Zo, nu is het gevecht echt over en kan Harrison weer tot rust komen. Veel kogels verbruikt, veel pijn geleden, maar ze hebben gewonnen van wat in het begin een overweldigende overmacht is. America, fuck yeah.

Eenmaal aangekomen in het nu voormalig hoofdkwartier van de Vultures kijkt Harrison rond. "Goh, wat een gezellige plek is dit," zegt hij tegen niemand in het bijzonder, "een paar pooltafels en dartborden erbij en het is net een jeugdhonk. Misschien staan die boven, wie gaat er nog meer mee op ontdekkingstocht?"

Harrison loopt samen met Mack en Vladimir naar boven toe.

Zo, daar zijn we weer. Vorige week de eerste week van de nieuwe studie overleeft, al merkte ik vrijdagmiddag toen ik klaar was hoe ontzettend vermoeid ik was na een week full-time informatie over me heen krijgen (plus 's avonds huiswerk doen voor de volgende dag, dus ontspannen was er niet echt bij), maar goed, c'est la guerre. Was wel blij dat we even een pauze hadden in de rpg, was in ieder geval één ding minder waar ik aan moest denken.

Dinsdag samen met mijn stagepartner wezen kennismaken op Het Leidsche Rijn College, de school waar we stage gaan lopen het komende halfjaar, was ook cool. Het gewone leven gaat weer even beginnen.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Mick Fury

Post by Mick Fury » 29 Aug 2010 11:37

Mick kijkt rond over de verlaten fabrieksvloer. "Zo te zien is er maar een trap naar boven" merkt hij op. "Gaan jullie maar, dan blijf ik hier beneden wachten. Het laatste wat we willen is boven zitten zonder uitweg als iemand ons hier zo vindt" besluit hij.

In plaats van op wacht staan, alert rondkijken of zoeken doet Mick niks. Rustig gaat hij op de onderste tree van de trap zitten. Hij zucht diep, doet de rugzak en alles af en blijft verslagen achter.
Is it cuz I iz black?!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 29 Aug 2010 11:39

Placeholder voor John en Justin
Blaat?
Locked