Day Six - Isolation

...wake up...
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 06 Sep 2010 22:02

De olievaten omlaag krijgen vormt een hele uitdaging, want zwaar als ze zijn is het vrijwel onmogelijk ze op te tillen. Met zo'n gewicht een trap af is al helemaal niet te doen. Mick en Vladimir worstelen om er een op zijn kant te krijgen, rollen het door de gang en komen bij de trap aan. Tree voor tree wordt het ding omlaag gerold. Iedere val is zenuwslopend. Zelfs met de zachte ondergrond van een gevonden kleed en twee man die het ding tegenhouden terwijl het omlaag valt blijft het gevaarlijk. Een te harde tik en de ton zou kunnen openbarsten, de trap doen vloeien in gladde olie en je vondst verpesten.

Gelukkig is het tweetal geduldig en komen beide tonnen heel beneden aan. Het moeilijkste blijkt na de loodzware dingen overeind weer overeind te zetten ze daadwerkelijk in een auto te tillen. Leunen tegen de bumper, volle kracht aan de onderkant en hopen. Je krijgt de tonnen liggend achterin een wagen, maar de vering protesteert luid krakend. Hoewel de uitlaat nogsteeds ver van de grond af is kun je zien dat de auto een behoorlijk stuk is doorgezakt. Je rug is doordrenkt met zweet en je lichaam maakt honderden beloftes van spierpijn, maar het harde werk voelt belonend.

Kwartier voorbij, iedereen 2 bashing gehealed

De blikken eten gaan makkelijker, hoewel je tijdens het optillen een handvol blikken ontdekt met een lek. De plakkerige conserveringsvloeistof of pulperige tomatensaus druipt naar buiten als je het ding ronddraait in je hand. Harrison laat deze wijselijk staan, maar als anderen bij de kast komen en beginnen mee te tillen gooit hij ze snel naar buiten. Kletterend belanden ze in de stapel afval achter de fabriek.

Intelligence 2 + Survival 3 = 5 dice, 3 successen
Paar random diarree rolls weten te voorkomen =P


Lekkende blikken kun je ongelooflijk ziek van worden. De vloeistoffen zorgen ervoor dat het eten niet wegrot, maar bacteriën hopen zich op in de soep en binnenkant van het blik waar geen vocht zit. Ze vergiftigen de inhoud compleet, wat nare gevolgen kan hebben. Ook kan zo het tin worden aangevreten en lekken restjes metaal het eten in, nog een gevaar. Ongezond als het klinkt is dit een hele verbetering van vroeger. De ingeblikte waren van Franklin's Lost Expedition waren afgesloten met lood en zorgden na verloop van tijd dus voor loodvergiftiging. Tin is niet alleen veel minder schadelijk, maar het geeft ook alleen af als er lange tijd zure sappen zoals van vruchten in bewaard worden. Dit is zeker iets waar je je nog geen zorgen om hoeft te maken. Jullie enige zorg is wat er in de ongelabelde blikken zit, iedere maaltijd wordt een verrassing!

John is ondertussen alle voertuigen aan het langslopen. Hoewel er genoeg gecrashte voertuigen, lekgeschoten banden of anderzijds onschadelijk gemaakt auto's rondgeslingerd over straat liggen blijft er ook genoeg keus over. Natuurlijk missen de meeste een voorruit, zitten er hier en daar wat kogelgaten, maar een tekort is er niet. Het enige werk wat moet gebeuren is dat iemand de lijken eruit tilt. Overhoop geschoten of verongelukte Vultures liggen niet alleen verspreid door de wrakken, maar ook in de nog functionerende wagens. Wie het niet erg vindt wat dood vlees aan te raken, hersens van stoelen af te schrapen en bloedvlekken in zijn broek te krijgen kan uitkiezen wat hij wil.

Genoeg auto's en motoren voor iedereen om er een te kiezen. Niks speciaals mee. Er zijn wel tenminste twee auto's nodig om de olietonnen te vervoeren, voedsel kan eventueel achterop de motor in een gevonden rugzak.

Het water is minder makkelijk mee te nemen. Er liggen een aantal plastic flessen verspreid door het gebouw, maar die zijn lek, of zo bruin en smerig dat je er niet meer uit durft te drinken. Je eigen flessen liggen met de meeste uitrusting in de APC en hoewel je het flesje op zak bijvult en na wat te drinken weer vol laat lopen zal er ook flink wat water achterblijven. Wellicht is het een gemiste kans, maar voor nu is er nog genoeg aan boord van de APC.

Kwartier voorbij, 2 bashing gehealed

De APC zelf is lastig te bereiken. Terwijl jullie meer dan een half uur buiten staan en verwoede pogingen doen contact te leggen, krijg je niets terug. Je zit wat in de zon, drinkt iets van het water en maakt de voertuigen die je wil pakken schoon. Na al het geweld van zojuist is dit even de broodnodige tijd om alle spanning van je af te laten glijden en tot rust te komen. Hoewel iedereen de overwinning voelt is het voor sommigen extra vervullend. Jullie zijn de strijd aan gegaan met een overmacht en je barst nu van de positieve energie. John is eindelijk af van de Vultures en hun morele draaikolk waar hij in zat, Harrison heeft na zijn belabberde optreden van de eerste keer laten zien dat hij nog een appeltje te schillen had met deze bende, Mack is weer een stap verder zichzelf in gevaar te brengen voor de groep, zij het met wat twijfelachtige momenten.

Iedereen +1 Willpower voor de prestatie.

Maar bij Vladimir is er meer. Hij liet zich door zijn woede over wat er met Noah gebeurde leiden. Wraak is wat hem dreef de anderen over te halen zich in het gevaar te storten. Ook Mick glundert van binnen. Als enige naast Vladimir die Noah kende werd ook hij gedreven om zich te wreken. Oog om oog, tand om tand. Deze twee zijn pas echt vervuld.

Vladimir, Vice Wrath +1 Willpower extra
Mick, Virtue Justice +1 Willpower extra


Wanneer je eindelijk contact weet te leggen met Justin en Joseph rijden ze naar je toe. Ze zijn al een eind verderop in Salem, maar jullie zijn ook een flinke wandeling bij het punt waar je werd afgezet vandaan. Gelukkig heeft Harrison ondanks zijn eerdere dwaling iedere bocht onthouden en weten jullie met handen en voeten je positie weer te geven. Het duurt nog een half uur, tijd waarin niets te doen is en je je begint te vervelen, voordat het bekende gegrom te horen is en de APC langs het ingestorte gebouw de hoek om komt zetten en op de fabriek af rijdt.

Harrison, Direction Sense

Code: Select all

Mack       [X][X][X][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/5   Taser (-1) 6/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   M16A3 1/30 R0
Harrison   [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 3/6   Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][X][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   M4A1 (4L) 0/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   
                                                         .44 (3L, 9A) 0/6 R0
Vladimir   [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 6/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 6/8 R11   M16A3 (4L) 21/30 R0
John       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 06 Sep 2010 22:02

Wanneer alles eindelijk in de APC geladen is zijn Joseph en Justin blij dat ze vertrekken. Afgezien van een hermetisch afgesloten kist met daarin vermoedelijk een wapen laten ze niets behalve dood, tragedie en leegte achter. Zodra de APC wegrijdt uit de garage vandaan hoort Joseph een hard gekraak over zijn oortje, wat na een paar meter veranderd in een blikkerige stem vol storing. Een bekende stem. Vladimir.

Communiceren verloopt moeilijk, hoe beschrijf je je plek in een stad die je zelf niet weet te benoemen, laat staan de andere partij? Harrison legt met handen en voeten uit waar de groep is en Joseph speurt met de Oculus. Hoewel Justin vaak genoeg smalle stegen moet vermijden en het geheel langzaam frustrerend wordt weet je uiteindelijk toch de juiste plek te vinden.

Hoppa, alle bashing gehealed

De APC draait de hoek om, langs een ingestort gebouw met een paar lijken er naast en onder. In de zijstraat waar je langs reed liggen nog meer lichamen van Vultures. Een neergegooide motorfiets met kogelgaten en een auto zonder voorruit waar bloed langs de deur uit druipt maken het geheel af. De hoofdstraat is er niet veel beter af. Een gebouw waar een auto in geramd is, een wrak platgereden tegen een muur, her en der ligt bloed, vlees, glas en metaal verspreid op de ravage van het slagveld.

Aan het einde zie je de bekende gezichten van Mack, Mick, Vladimir en Harrison. Tevreden zitten ze wat op de stoep te genieten van de zon, leunen ze tegen buitgemaakte auto's aan of staan ze in de schaduw wat te drinken. De groep ziet er ontspannen uit. Tussen ze staat een onbekende man, een boog op zijn rug geklemd.

Code: Select all

Justin     [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   M4A1 (4L) 28/30 R0
Joseph     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 2/6   Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)   
                                         Mac M10 (3L) 32/32 R3
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 06 Sep 2010 22:09

Nadat Team Actie de spullen en voertuigen van de Vultures heeft buitgemaakt en het Dynamische Duo klaar is met het Salem Stadium te verkennen komen de twee groepen weer bij elkaar. De aanwezigheid van John is nieuw voor Justin en Joseph, maar met een ontdekkingstocht die leidde tot APC vol spullen en een bruut vuurgevecht wat eindigde in de bijna totale uitroeiing van de bende die Noah doodde hebben jullie elkaar ook zonder de nieuweling genoeg te vertellen.

Met voedsel, water, benzine, voertuigen en een veilig gebouw groot genoeg om ook de APC in te stallen zou je kunnen kiezen hier al te bivakkeren. Je hebt minder kogels en meer verwondingen dan voorheen, wat tijd besteden om je voor te bereiden en te herstellen zou je goed doen voordat je naar Albany gaat. Genieten van de overwinning is verdiend en hoewel er nog een paar uur daglicht over is kun je die vullen met wat rust in plaats van opnieuw het onbekende in te duiken.

Door naar Albany of in Salem blijven rusten voor XP, heals en Willpower?


!!!DEADLINE VRIJDAG 10 SEPTEMBER 2200!!!
Blaat?

User avatar
Harrison
Posts: 550
Joined: 28 Apr 2009 21:27
Location: Troy, Oregon

Re: Day Six - Isolation

Post by Harrison » 08 Sep 2010 14:27

Het hoofdkwartier van de Vultures word geplunderd. Blikken met eten, vaten met olie en al het water dat ze kunnen meenemen word in de auto's gedaan. Het is zwaar werk, maar de groep heeft nu wel extra voorraden voor de dagen die gaan komen.

Harrison voelt zich goed na de overwinning. Toen hij voor de eerste keer vocht met de Vultures werd hij door Lord Humungus genadeloos in elkaar gerost, maar deze keer ging het anders. Er word contact gemaakt met Justin en Joseph en als Harrison eenmaal duidelijk heeft gemaakt waar ze heen moeten komen ze hem en de andere overwinnaars ophalen in de APC.

Wat nu? De dag is bijna voorbij, er resteren nog maar een paar uur zonlicht. Harrison stelt voor om vannacht hier te bivakkeren, dit is tenminste een veiligere plek dan ergens in the middle of nowhere.

Als de groep besluit te blijven bedenkt Harrison zich dat hij eerder op de dag een aantal kogels is verloren toen hij bijna van een gebouw naar beneden donderde. Hij probeert in te schatten hoe ver de weg is naar het gebouw waar dat gebeurde en of hij voor zonsondergang terug zou kunnen zijn. Direction Sense en/of Wits 3 + Survival 3 + Outdoorsman 1 = 7 dice (of mogelijk een totaal andere dice roll, weet het niet precies).

Als het haalbaar is vraagt hij aan de groep of iemand er iets op tegen heeft dat hij gaat, en als dat niet zo is gaat hij op weg. Direction Sense.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

User avatar
Joseph
Posts: 603
Joined: 19 Dec 2008 11:04

Re: Day Six - Isolation

Post by Joseph » 09 Sep 2010 22:31

"pff wat onhandig dit..hadden we maar een manier om elkaar snel te lokaliseren" Joseph zit onrustig in de APC, het is een hele zoektocht om bij de rest te komen. Het aanblik van alle doden in het stadium dwaalt rond in zijn hoofd. Samen met de warmte, die op zijn zenuwen werkt, zit Joseph allesbehalve relaxt in de APC.

Als ze de straat in rijden, waar de enorme chaos aanwezig is, ziet Joseph goed hoe erg het gevecht is geweest. Hij ziet dat iedereen aanwezig is plus een. Geen gevangene maar een nieuwe Coyote, een overlever. Joseph is blij dat hij weer uit de APC kan.

Hij loopt richting de anderen.." Goed om jullie levend te zien .. wat een bende! Hebben jullie ze allemaal te pakken?" Hij kijkt naar Mick en Harrison en ziet dat ze weer nieuwe wonden hebben. " Dit was geen intikkertje zo te zien" bedenkt Joseph

" Wie is de nieuweling eigenlijk ?" Vraagt hij en loopt richting John, "Hallo, ik ben Joseph, aangenaam. Ook zomaar in de stad?" vraagt hij

Daarna vertelt Joseph aan de anderen over het stadium, het massagraf en Kurt. Hij vertelt ook over de vrachtwagen van het CDC en de spullen die ze buit hebben gemaakt(Claymores, verdovingsgeweer, Hazmat suits, microscoop ). Hij vertelt niet over het dagboek.

" Dus Vlad, met die microscoop kan je een eigen mobiele lab beginnen ..." eindigt hij.

Joseph wil niet meer verder deze avond, en is het eens met Harrison. Als men besluit te blijven gaat hij opzoek naar een veilige plek om te slapen. Kijkt wat naar de voertuigen die nog heel zijn( Dexterty 3 + Crafts 3 (Make Do 3)), en leest daarna nog een stuk uit het dagboek. Hij probeert tevens wat van het geweldige blikvoedsel

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Day Six - Isolation

Post by Vladimir » 10 Sep 2010 12:21

Vladimir blaast uit als hij op de grond zit en tegen 1 van de auto's leunt.

"Het waren er iets meer dan ik had gedacht ... Maar toch was het het waard. Gelukkig zijn we niemand verloren , want dan zou het misschien niet zo'n slimme actie geweest zijn."

Als Joseph zijn verhaal vertaald luistert Vladimir maar half; hij is behoorlijk uitgeput. De microscoop is wel een mooie aanwinst. Zo kan hij eens wat van zijn bloedmonsters onderzoeken , ook al is dat voor latere zorg.

(Weet niet precies meer van wie ik bloed had ... Van Johnny of zo dacht ik ... Of een andere Somnus-survivor)

"Als jij het niet erg vindt om alleen te gaan," zegt hij tegen Harrison, "dan moet je maar doen wat je niet laten kan ..."

"Goed , als niemand verder directe medische hulp nodig heeft dan ga ik vast een bed maken in ons net geconfisqueerde hotel ..."

"Oh, en 1 van die motoren is van mij ..." zegt hij er nog achteraan , terwijl hij even naar Justin kijkt.
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Mick Fury
Posts: 336
Joined: 23 Dec 2008 19:07

Re: Day Six - Isolation

Post by Mick Fury » 10 Sep 2010 16:32

"Mee eens" knikt Mick, terwijl hij het over de opmerkingen van de rest heeft zonder iemand in het bijzonder uit te kiezen. "We zijn gesloopt. John heeft een paar flinke dreunen gehad, ik zag een groot gedeelte van de tijd sterretjes en ik weet zeker dat Harrison zich ook niet goed voelt na die sprong."

Mick knikt zijn hoofd richting de straat buiten "Dit was maar wat tuig, slecht bewapend en stom. Toch was het kantje boord." Mick laat een stilte vallen. "Voordat we het morgen opnemen tegen iets echts gevaarlijks, waar zelfs zo'n rare als Anansi bang voor is, heb ik liever geslapen."

Mick kiest een van de bedden, gooit er een relatief schoon deken over en gaat slapen. Hij eet wat, houdt de wacht op het gebouw als het nodig is of helpt anderen met hun taken, maar voert verder weinig uit.
Is it cuz I iz black?!

User avatar
John Strongbow
Posts: 141
Joined: 19 May 2010 23:23

Re: Day Six - Isolation

Post by John Strongbow » 10 Sep 2010 21:13

'Aangenaam Joseph, ik ben John Longbow en per toeval kwam de rest op mijn pad. Een vrij lang verhaal wat ik je een andere keer uitleg. Wie is de andere die met je mee is?'

John vind het voor vandaag ook wel genoeg.

'Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ga vandaag nergens meer heen, het is mooi geweest'

John gaat ook op een bed liggen maar neemt de moeite niet die eerst te verschonen

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 10 Sep 2010 23:59

Placeholder voor Justin
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 10 Sep 2010 23:59

Placeholder voor Mack
Blaat?

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest