Day Six - Isolation

...wake up...
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 29 Aug 2010 11:55

Joseph zet zich over zijn twijfels heen, duwt zijn angst weg en begint codes in te drukken op de numpads. Twee keer wordt hij geconfronteerd met een rood lampje wat opspringt. Pas na een volle minuut begint de knipperende sequence weer na het invoeren van de foute code. Joseph wisselt tussen de boxen in deze tijd en zijn tweede poging op de eerste kluis is succesvol. Het groene lampje springt aan en je hoort harde klikken, iets schuiven binnenin de kluizen. De buitenste bescherming valt omlaag maar blijft vast zitten met wat scharnieren.

Joseph kijkt de openstaande box in, die geen rode digitale tellers bevat, geen plotseling explosie veroorzaakt maar alsnog een gevaarlijke inhoud heeft. Zijn ogen glijden over een Ingram Mac M10, een machine pistol wat heel erg veel lijkt op een uzi, maar kleiner is omdat het op een pistool gebaseerd is en ook zwaardere kogels gebruikt. Met de idioot hoge vuursnelheid van 1100 rounds per minute schiet zo'n wapen zijn eigen clip in twee seconden leeg. Een muur van kogels. De terugslag is gigantisch wat het ding niet erg accuraat maakt, om dezelfde reden heeft het wapen amper range. Het wapen is de uitdrukking "spray & pray" vormgegeven in metaal. Het hangt op een standaard binnenin de dikke box, het is geladen en drie extra clips hangen eronder.

Mac M10, 3 damage, 32/32 R3
Autofire. Alleen medium (10 kogels, +2 dice) en long bursts (20 kogels, +3 dice) mogelijk, geen single shot of short round.
Echt een prachtig wapen voor burst damage en autofire op short range, maar zelfs als je zuinig vuurt vreet het ding kogels en zul je na 3 schoten moeten herladen.


Je vermoedt dat de tweede kluis iets soortgelijks bevat, wapens voor als de artsen zich moesten verdedigen of een situatie uit de hand liep. Deze code heb je niet kunnen ontdekken.

Joseph en Justin beginnen al het gevonden materiaal terug te slepen naar de APC. Dit is een lastigere klus dan het lijkt, maar door goed samen te werken lukt het wel. Pootje omhoog, spullen aangeven en weer een stuk klimmen naar de open liftdeuren bij de APC. Het klinkt makkelijk, maar de generator van een pak stoot een paar keer tegen de rand van de noodklep bovenop de lift aan en komt vast te zitten. De koffer is zwaar om omhoog te tillen en klimmen met je handen vol is erg lastig. Ondanks dit alles laat het tweetal zich niet uit het veld slaan en weten ze alles aan boord van de APC te krijgen. Het kost vijftien minuten en wat zweet, maar een voordeel van het harde werken is dat Joseph weer wat opknapt.

Kwartier voorbij, 2 bashing minder

Code: Select all

Justin     [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   *M4A1 (4L) 28/30 R0
Joseph     [X][/][/][ ][ ][ ][ ]         Willpower 2/6   *Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 29 Aug 2010 12:58

Mack, Vladimir en Harrison gaan de trap op terwijl Mick beneden blijft. Hier en daar kraken de treden, schraapt er iets langs de muur of hoor je het geluid van brekend glas als je je voet neerzet. De lucht voelt stoffig, droog en het blijft afgezien van jullie voetstappen stil in de hele fabriek, waar de echo van iedere beklommen trede ronddwaalt als een eeuwenoud spook.

Eenmaal boven beland je in wat het beste als een doolhof beschreven kan worden. Je dwaalt door gangen, soms overweldigd in zonlicht door gebroken ramen, andere keren bijna pikzwart en omringd door muren. Het rare is dat er zo hier en daar licht brandt, maar je niet kunt ontdekken waar de elektriciteit vandaan komt. Nergens zijn generators of stopcontacten te zien, maar steeds als je in een een gebied komt wat donker had moeten zijn is er ergens een brandende lamp.

Image

Alles is net zo vervallen als de fabriek zelf. Tegels hangen los of gebarsten aan muren, glas is beslagen met dikke bruine vegen, de vloer ligt vol met brokstukken, afval en plastic. Leidingen hangen gebroken aan het plafond, deuren ontbreken en overal ligt materiaal. Je twijfelt eraan of de fabriek al af was voordat de Vultures erin gingen, maar het zou ook al juist twintig jaar leeg hebben kunnen staan voordat ze erin trokken.

In het kwartier wat je ronddwaalt merk je dat er niemand anders is. Echt iedere Vulture is weg, het pand verlaten en de wapens worden opgeborgen. De spanning van de strijd net is verdwenen, adrenaline verlaat je lichaam en ondanks dat je je moe voelt na alle inspanning net trekt ook de pijn weg. John hinkt minder, Mick's zwellingen in zijn gezicht doen niet meer zeer en ook Harrison's benen die de afgelopen dagen nou al twee van deze flinke opdonders hebben gehad vlammen niet meer op met pijn, maar blijven slechts achter met een zeurend, kloppend gevoel.

Kwartier voorbij, iedereen 2 bashing minder.

Uiteindelijk was het niet meer dan een rovershol. Je vindt een kamer vol met bedden, stapelbedden en slaapbanken waarvan sommige ongetwijfeld met veel moeite de trap op zijn getild. Vuile matrassen, kale dekens met zweetplekken en meer vuiligheid is er te vinden. Een andere zaal deed waarschijnlijk dienst als keuken, er liggen veel sporen van vuren, houtskool, gasflessen met brander en andere troep die je dat idee geeft. Een gat in de muur naar buiten deed dienst als afvalbak, je ziet honderden open blikken beneden achter het gebouw liggen, verroest, opgehoopt en zo hier en daar met restjes er nog uit druipend. Er zijn geen ratten, zwerfhonden of vliegen op af gekomen om het op te eten, alles ligt te rotten.

Enkele kasten daar staan nog vol met blikken. De meeste labels zijn los, onleesbaar of verkleurd, maar vaak genoeg herken je witte bonen in tomatensaus, mais of andere typische ingeblikte etenswaren. Je denkt dat er in totaal nog zo'n 50 blikken zijn en hoewel dat de grote groep Vultures waarschijnlijk niet erg lang in leven had gehouden, zouden jullie 6 er langer mee kunnen doen, als je het aandurft. Je kunt je niet aan de gedachte onttrekken dat de Vultures ook in de problemen zaten. Met het eten bijna op moesten ze wel constant de straat op, op rooftocht. Hoewel dit de eerste maanden waarschijnlijk een zeer rijke levensstijl was sloeg dit om toen reizigers stopten met komen, dood door Cerebrosus of anders. Maar het was te laat nog te veranderen.

Ergens anders ontdek je een gigantische watertank. Vermoedelijk ooit gebruikt om de machines in de fabriek te koelen, of voor douches zodat arbeiders zich konden wassen na werk is het ding bijna leeg. Er zit zeker nog vijftig liter in, maar dit is slechts een fractie van wat het ding ooit bevatte. Met twee liter water per dag hadden de Vultures het nog een dag volgehouden, misschien twee, voordat ze ergens anders moesten zoeken. Jullie vonden ze echt op hun laatste benen.

Een laatste kamer bevat tonnen met olie. Hoewel je geen idee hebt hoe iemand de 210 liter tonnen benzine naar boven heeft gesleept, laat staan waarom, zijn er nog vier vol. De meeste liggen open, leeg en rondgegooid, net zoals degene die je beneden vond, maar met een beetje kloppen en voelen vind je degenen die nog gevuld zijn. Zou het werkelijk zo onlogisch zijn gegaan dat ze tonnen naar boven sleepten en dan weer terug omlaag om de wagens bij te tanken? Stonden ze hier al? Hoe zijn ze hier dan gekomen via de trap? Vragen komen in je op, maar de antwoorden zijn niet belangrijk. Je hebt genoeg benzine om enkele van de voertuigen beneden bij te vullen. Hoewel de APC binnenkort moet worden achtergelaten omdat deze op een ander soort brandstof rijdt ben je dus eventueel niet zonder vervoer als je de benzine naar beneden besluiten te tillen en daar ook weet te krijgen.

Verder is de zoektocht vooral een grote teleurstelling. Er zijn geen vuurwapens, geen kogels en niks behalve zo hier en daar een knuppel of pijp zoals de Vultures die al bij zich hadden. Eigenlijk is dat ook wel te begrijpen want als ze dit soort wapens hadden zouden ze die wel gebruikt hebben in jullie gevecht. Het enige wat je vind wat nog van pas kan komen is een kettingzaag. Groot, onhandig, luid en werkend op wat benzine, niet goed gebalanceerd en bedoeld om tegen een groot, stilstaand object te worden aangeduwd is zo'n ding in eerste instantie niet het geweldige wapen wat je zou verwachten aan de hand van films. Echter, alles wat je dan toch weet te raken wordt compleet vernietigd en alleen maar het vasthouden ervan zorgt dat mensen bij je uit de buurt blijven. Met het instrument voor je is het een stuk lastiger voor iemand je aan te vallen, want ze zullen eerst langs de malende tanden moeten.

Chain saw, -2 dice, 8 again
Crafts 2 verlaagt de penalty naar -1
Geeft -2 op Strength + Weaponry rolls, maar als je hit, dan is het hard. Alle successen blijf je rerollen.
Heeft twee handen nodig, maar geeft +1 Defence als je hem vasthoudt en het ding aanstaat.


Er zit nog genoeg in de tank om het ding lange tijd werkende te houden, maar als je het ding probeert op te starten gebeurt er niks. Geen gepruttel, geen geronk en geschreeuw, alleen een zachte klik. Het klinkt alsof er iets vastloopt of kapot is binnenin de felrode, dikke plastic chassis om de motor heen.

Code: Select all

Mack       [X][X][X][ ][ ][ ][ ]         Willpower 2/5   Taser (-1) 6/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   M16A3 1/30 R0
Harrison   [X][X][X][/][/][ ][ ][ ]      Willpower 2/6   Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][X][ ][ ][ ]   Willpower 1/6   M4A1 (4L) 0/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   
                                                         .44 (3L, 9A) 0/6 R0
Vladimir   [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 6/8 R11   M16A3 (4L) 21/30 R0
John       [/][/][/][/][ ][ ][ ]         Willpower 4/5   Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 29 Aug 2010 13:15

Joseph en Justin hebben het stadion leeggeroofd. Claymores, verdovingsgeweer, Hazmat suits, microscoop en nu zelfs een machinepistool zijn een paar van de dingen die ze gevonden hebben. De APC is volgeladen en ze zijn klaar om te gaan mochten ze dat willen.

Tegelijkertijd heeft het andere team de schuilplaats van de Vultures overhoop gehaald. Er viel weinig te halen qua wapens behalve een kapotte kettingzaag, maar eten, drinken en benzine zijn ook niet onbelangrijk.


!!!DEADLINE MAANDAG 6 SEPTEMBER 2100!!!
Ik kan niet garanderen dat ik binnen 4 dagen ga posten, dus daarom een iets latere deadline. Het zou mooi zijn als jullie dat wel deden zodat ik als er wat tijd over is toch kan posten, maar na deze turn gaan we gegarandeerd weer door op het reguliere 4 dagen schema.
Blaat?

User avatar
Harrison
Posts: 550
Joined: 28 Apr 2009 21:27
Location: Troy, Oregon

Re: Day Six - Isolation

Post by Harrison » 31 Aug 2010 17:53

Harrison en zijn kompanen gaan naar boven om het roversnest verder te verkennen. Als het duidelijk is dat er echt geen Vultures meer zijn doet Harrison zijn geweer op zijn rug, voor nu is ie niet meer nodig.

Wat ze vinden is niet precies de buit waar ze misschien op gehoopt hadden. Geen wapens, geen handig gereedschap, zeker geen bijzondere objecten. Het leven is geen videogame waar vijanden constant ammunitie achterlaten en waar elk gewonnen boss-fight beloont word met een speciaal stuk uitrusting. Alhoewel... er is wel een chainsaw, maar daar heeft Harrison weinig aan, en hij kan zich niet voorstellen dat een van de andere die wel wil.

Wel vinden ze eten. Een koningsmaal aan ingeblikt voedsel. Als hij al de bonen in tomatensaus, de mais en al de andere lekkernijen ziet weet Harrison even niet meer hoe hij het heeft. "Mijn God, ze hadden al dit eten, zo veel..." De anderen zullen het misschien niet begrijpen, die komen uit een ruimteschip of hebben constant in grotere groepen geleefd, ze hebben nooit alleen rondgezworven en van het land moeten leven. Er waren tijden dat Harrison letterlijk zou hebben gemoord voor maar één zo'n blik. En hier staat een kast vol.

Achter de reactie van Harrison zit nog een diepere bodem. Het ingeblikte voedsel doet hem sterk denken aan de voorraden die zijn vader had aangelegd in de schuilkelder onder het ouderlijk huis. Hij word eens te meer herinnerd aan zijn thuis en alles wat er daar is gebeurd en aan de lijken van zijn ouders in die schuilkelder. Hij drukt de herinnering weer weg, zoals hij altijd doet, het is nu niet belangrijk.

"Jongens, we moeten zo veel mogelijk van dit eten meenemen. We kunnen hier tijden lang van leven. Iemand enig idee hoe we dat het beste kunnen doen? Zoveel mogelijk meedragen naar de APC?"
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

User avatar
Joseph
Posts: 603
Joined: 19 Dec 2008 11:04

Re: Day Six - Isolation

Post by Joseph » 02 Sep 2010 21:40

Joseph checkt of de uzi op safety staat, zet deze op safety zo nodig en stopt deze in zijn zak.
" Hier heeft Mick wat aan.. of we kunnen het misschien een keer ruilen tegen nog belangrijkere dingen. Zoals eten of informatie"

"Het is tijd om hier weg te gaan" zegt Joseph tegen de verdacht stille Justin. "We zijn te lang deze dode stad gebleven. Ik hoop dat de rest ook nog ergens rond zwerft. We moeten contact met ze opnemen. Dus terug rijden. Hopelijk hebben ze afgerekend met de Vultures hier"

Joseph kijkt om zich heen naar de tribunes en de vele body bags op verschijnende plekken. " 'k ga naar de APC." zegt hij terwijl er een rilling door hem heen trekt. " de dood is hier te erg aanwezig om nog langer te blijven."

eenmaal bij de APC stelt Joseph om de kant op te rijden waar ze vandaan kwamen. Joseph probeert contact te leggen met anderen op elk mogelijke manier.

User avatar
John Strongbow
Posts: 141
Joined: 19 May 2010 23:23

Re: Day Six - Isolation

Post by John Strongbow » 05 Sep 2010 23:01

De momenten van relatieve rust doen John veel goed. Het zeurende kloppende gevoel in zijn benen is weg en hij kan weer lopen en staan.

De zoektocht naar iets van waarde levert voedsel en water op maar geen wapens.

John speelt even met de gedachte om de kettingzaag mee te nemen, maar beseft dat het niets wordt. Te zwaar, te lawaaierig en bovenal afhankelijk van benzine wat ooit een keer op raakt.

De blikken met voedsel zijn een aanwinst die welkom geheten worden en John ziet geen problemen met het vervoeren ervan. De auto's die achtergelaten zijn door de Vultures kunnen prima als transport middel dienen, alleen moet er gekeken worden welke het nog doen en of er benzine in zit.

'Ik ga kijken welke van de auto's beneden het nog doen, als er 1 of 2 mensen meegaan zijn we zo klaar. De rest kan alvast de blikken naar beneden halen'

John loopt naar buiten om te kijken welke van de auto's het nog doet

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Day Six - Isolation

Post by Vladimir » 06 Sep 2010 16:17

"Cool," zegt Vladimir tegen John, "Ik ga met je mee."

Vladimir neemt een paar blikken eten mee naar beneden, en probeert ook een vat benzine naar beneden te werken.

Daarna loopt hij nog een paar keer totdat alle blikken zijn ingeladen in 1 van de werkende auto's , en probeert hij een 2e vat benzine naar beneden te krijgen, om in te laden voor later.

Zelf zoekt hij daarna naar een nog werkende motor , en vult die eventueel ook bij met benzine.

"Hoe gaan we dat water meekrijgen ?" vraagt hij nog aan de rest.

Als er moeilijkheden zijn met betrekking tot het vervoeren van die vaten benzine , laat het even weten ...
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Mick Fury
Posts: 336
Joined: 23 Dec 2008 19:07

Re: Day Six - Isolation

Post by Mick Fury » 06 Sep 2010 16:25

Mick heft zijn hoofd omhoog en kijkt om zich heen. Boven is bijna niks te horen, af en toe van soms wat voetstappen of zo hier en daar een deur. Geen schoten, geen geschreeuw, geen worstelingen, Mick is overtuigd dat alles in orde is. Hij staat weer op, rekt zich overeind en loopt naar boven. Hij ziet Vladimir worstelen met een ton en begint te helpen.

"Nog wat te halen hier?" schreeuwt hij de gang in, terwijl zijn brul echoed tussen holle kamers. Iedereen die boven rondloopt hoort hem.
Is it cuz I iz black?!

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 06 Sep 2010 22:01

Placeholder voor Mack
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 06 Sep 2010 22:02

Placeholder voor Justin
Blaat?

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest