Day Six - Isolation

...wake up...
Locked
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 13 Aug 2010 14:03

Mick hobbelt over straat met zijn handen vol. Een arm om John's middel heengeslagen terwijl de Indiaan als een zoutzak over zijn schouder hangt, de ander gevuld met de boog, rugzak en koord van zijn eigen geweer. Bepakt en bezakt, met een zwaar gehavend been en meer sterretjes dan meters te zien zet Mick door. Hoewel hij wat twijfels had over de loyaliteit van John, heeft deze zich voor Mick genoeg bewezen. Goed, de meeste van zijn pijlen waren mis of amper verwondingen, maar hij bleef zijn best doen en een van zijn schoten heeft Vladimir erg geholpen. Harrison's acties toen hij zich wou bewijzen tegenover de Vultures waren ook niet bepaald indrukwekkend, maar zo ondertussen is Mick blij dat ze hem erbij hebben. Hopelijk pakt alles met John ook zo uit.

John zelf is ondertussen goed de weg kwijt. Het gehobbel van Mick doorboort zijn bewusteloosheid en zijn fantasie verandert in een aardbeving. Hoewel hij over het pad naar de bergen blijft lopen, lijkt het alsof de hele wereld om hem heen schudt. Iedere stap is een trilling, alsof de grond getekend is op de zee en er golven doorheen trekken, alles vervormend. Dit alles houdt John echter niet tegen en de glinstering komt dichterbij. Voordat hij echter duidelijk kan zien wat de glinstering veroorzaakt valt hij omlaag. Het gehobbel is gestopt, maar hij ligt nu op het pad, de hemel boven hem strekt oneindigt uit.

Nog geen seconde nadat Mick zijn mars voltooid en John op de grond legt in het gebouw aar Vladimir heen verdween, schiet de Rus weer langs hem naar buiten. De auto met twee inzittenden staat slechts tien meter verderop tegen de muur aan geknald. Vladimir trekt de bestuurder zonder gezicht eruit en na wat morrelen met de vingers van de bijrijder weet Vladimir deze los te worstelen van het stuur en duwt hij dit lijk terug op zijn eigen stoel. Schuin als de auto ging is het dan wel tegen een muur opgeknald, maar de meeste vaart was er al uit en het voertuig lijkt vrijwel onbeschadigd. Afgezien van de voorruit die Mick eruit heeft geschoten is de voorkant wat gekreukt en hangt er over het gebarsten glas van een koplamp wat bedrading naar buiten, niets wat een probleem zou moeten zijn. De motor draait nog en als Vladimir zacht op het gas drukt voelt hij het voertuig in beweging komen.

Terwijl Harrison dieper de rij gebouwen in loopt wordt het duidelijk dat het vernietigde gedeelte op de hoek een uitzondering was. Muren trekken zich om hem heen op, gaten blijven bestaan maar worden kleiner en minder zeldzaam. De constructies richting de basis van de Vultures hebben wat er dan ook in Salem gebeurd is een stuk beter overleefd dan de ruine waar Harrison uit komt. Wanneer er geen doorgang is naar het volgende gebouw stapt Harrison naar buiten uit de deurpost. Hij schrikt op als twee meter voor hem Overdrive langs schiet. Afgeleid door de pijn en bijna buiten westen vergat hij compleet dat er nog gevaren genoeg zijn. In de seconde waarin Harrison zich dit beseft is de vrachtwagen alweer meters verder, met geen kans een dreiging te zijn. Harrison kijkt de truck na, de kraan met ronddansende metalen ketting achterop, een stuk door Mack kapotgeschoten plating rammelend en ratelend.

Dexterity 3 + Stealth 3 - Damage 3 = 3 dice, 0 successen
Volgens mij was je in je vorige leven lid van de Rode Khmer ofzo, want Karma is echt je ass aan het kicken. Gelukkig maakt het deze roll niet zoveel uit, maar lachen om jouw slechte resultaten blijft leuk.

Wie ondertussen ook Overdrive ziet rijden is Mack. Tevreden als hij is in zijn auto duurt het niet lang voordat het zweet hem uitbreekt als maar al te duidelijk wordt wat er voor crash gaat komen. Wetende dat hij weinig kans heeft in de vrij normale auto tegen de massale truck stapt Mack weer uit zijn vondst en zet het op een rennen. Met de straten links en rechts vol dichtgebarricadeerde gebouwen, steegjes afgesloten met autowrakken en geen makkelijke schuilplaats rent Mack richting de basis van de Vultures, Overdrive in de achtervolging.

De truck accelereert zo snel als deze kan, maar de snelheid van de eerste charge wordt nooit gehaald. Met een voorwiel minder kan het gevaarte amper de helft van de snelheid eerst halen. Mack heeft dan wel geen uitvlucht, maar hij ziet een openstaande deur die hij makkelijk kan bereiken, zelfs in deze race tussen mens en machine. De vraag is of dit echter wel nodig is. Overdrive rijdt zachter en zachter, de rook uit de pijpen achter de cabine wordt nog zwarter, komt in dunne pufjes naar buiten en houdt op. Het gegrom van de motor valt stil en je hoort een aantal metalen geluiden waarvan je zeker weet dat ze niet thuishoren in een goed functionerende machine. Overdrive valt stil, de snelheid van eerst en de massa zorgen ervoor dat het ding nog een paar meter doorrolt, om uiteindelijk compleet tot stilstand te komen enkele meters voor de auto waar Mack net uit rende. Gedempt door alle bepantsering klinkt er een metalige echo van enkele vloeken.

Dexterity 3 + Drive 3 - Handling 1 - Tire 2 = 3 dice, critical failure
Tuurlijk, heb ik weer

Mack is ondertussen bij de deur beland en schiet naar binnen. Het is duidelijk dat Overdrive niet meer in de achtervolging zit en na een paar seconden steekt hij zijn hoofd weer naar buiten. Bijna alle Vultures zijn dood, de twee voetgangers en bikers die de slachting overleefden zijn uit je zicht verdwenen, Overdrive is met een lege tank of door mechanische problemen stil te komen staan. Er is altijd de kans dat het een val is, maar met nog maar een ingesloten Vulture over lijkt er weinig weerstand over te blijven. Jullie wraak is compleet, de schuilplaats met alle buit staat wagenwijd open.

Code: Select all

Mack       [X][X][X][ ][ ][ ][ ]         Willpower 2/5   Taser (-1) 6/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   *M16A3 1/30 R0
Harrison   [X][X][X][/][/][/][/][/]      Willpower 2/6   *Remington 700 (4L, 9A) 2/5 R4   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][X][/][/][/]   Willpower 1/6   M4A1 (4L) 0/30 R0   Machete (2L)   Fire Axe (3L)   
                                                         .44 (3L, 9A) 0/6 R0
Vladimir   [X][/][/][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/7   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 6/8 R11   *M16A3 (4L) 21/30 R0
John       [/][/][/][/][/][/][/]         Willpower 4/5   *Composite Bow (S+1L) R8   Knife (1L)
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 13 Aug 2010 14:34

Justin denkt na over het nut van de zojuist ontdekte Claymores tegenover het busje. De stalen ballen die het ding afvuurt zijn geweldig tegen kwetsbaars vlees, maar hij betwijfelt of ze door het dikke pantser van de achterdeuren heen zullen slaan. Het explosief wat dit spul allemaal verspreid ook is niet heel krachtig, maar toegepast op het slot of een scharnier van de deur ben je er redelijk zeker van dat deze het geheel wegslaat, bepantsering en al. Al met al denk je dat een Claymore genoeg is om een deur eraf te blazen of zo te beschadigen dat je hem kunt openen.

De vraag is of je Claymores hiervoor moet gebruiken wanneer er, zoals Justin ook al aangeeft, andere middelen zijn. Het risico van explosieven gebruiken is altijd groot, het ergste wat er met Snomale kan gebeuren is dat er geen effect is. Joseph maakt dezelfde afweging en besluit al snel wat er moet gebeuren.

Met een dreun komt Snomale aan op de deuren. Alsof er een gigantische gong is geslagen echoed er een oorverdovende knal met metalen klanken door het verlaten stadion en door de gangen en catacomben die Justin en Joseph eerder verkend hebben. De kop van Snomale is zo groot als een baksteen, maar het effect op zelfs zoiets groot als een verstevigd busje is overweldigend. Nog voordat de achterdeuren helemaal naar binnen deuken wordt het voertuig in zijn geheel weggeslagen door de klap. Achterwielen komen los van de grond en de wagen schuift een paar meter weg, de voorbumper schrapend over de grond. Met een klap die de vering niet kan verwerken landt het achterste gedeelte weer, waarbij de wielas breekt als al het gewicht plotseling opgevangen moet worden. Het geluid van brekend glas en tientallen vallende voorwerpen klinken als regen.

De achterdeuren hebben in het midden een deuk, makkelijk twintig centimeter naar binnen en als een krater naar buiten lopend. Weggerukt als het middelste metaal is zijn de sloten erachter kapot getrokken door de ongelooflijke kracht die er plotseling op uitvoerd werd. Beide deuren slaan naar buiten open, een ravage binnenin het busje duidelijk zichtbaar.

Kastdeuren zijn opengeschoten, de vloer is bezaaid met gebroken glas, pillen en lekkende vloeistoffen liggen overal als confetti rondgestrooid. Rondgeslagen als deze kwetsbare lading is blijft er weinig over van de medicijnen die in kasten zaten, hoewel er natuurlijk altijd nog wat tussen kan zitten wat de achtbaan heeft overleefd. Een van de twee metalen koffers uit de rekken ligt opengeschoten op de grond, een pak met plastic handschoenen, een microscoop, genummerde bloedplaatjes en zulks liggen verspreid en gebroken over de grond. De riemen waar ze mee vast zaten zijn losgeschoten voor de bewegingen waar ze nooit voor gemaakt waren. Je betwijfelt of de tweede koffer die uit het rek viel er beter aan toe is, maar degene die vastgezekerd op de grond stond zou zo maar eens onbeschadigd kunnen zijn.

Wat onbeschadigd is gebleven zijn de twee glazen constructies tegen de zijwand aan gebouwd. Met de deuren open en duidelijke lichtval naar binnen zie je nu wat de mensachtige schaduwvormen zijn; Hazmat suits. De pakken hangen in een rek en zijn veilig achter het plastic in een damp die je doet denken aan mist. Onder wat waarschijnlijk deze ontsmettende nevel is zie je de groen-blauwige pakken hangen. Uitstekende gasmaskers, volledige bedekking voor het lichaam en zelfs plastic kappen die het pak afsluiten over het gasmasker heen. Verstevigingen voor laarzen, handschoenen, echt alles is aanwezig. Een draagbare accu in een interne rugzak zorgt voor ventilatie als het heet is en er is ook een interne zuurstofvoorraad voor als de buitenste laag hermetisch afgesloten moet worden en alleen de filtratie van het gasmasker niet meer voldoende is.

Hazmat Suit,
Geeft +5 en 9 again op Stamina + Resolve rolls tegen inhalation of infection van airborne agents. Gasmask kan los worden gebruikt voor +4 dice met de normale filters.

Wat ook onbeschadigd is zijn de twee metalen boxen die tegenover de Hazmat suits hangen. Ze zijn ongeveer zo groot als de koffers die achterin liggen, maar een keypad met de nummers 0 tot en met 9, C en OK zijn gemonteerd op de voorkant. De rode en groene lampjes bovenop knipperen om en om. Beide boxen zijn gesloten. Hetzelfde logo als je op de zijkant van het busje vond zit ook op de pakken geprint en is zelfs in het metaal van de boxen geetst.

Wat in Joseph's oog springt is het notitieblok wat hij eerder al zeg. Tussen alle wilde kleuren van pillen, flesjes, glasscherven en rondgestrooide verpakkingen was het makkelijk geweest dit over het hoofd te zien, vooral omdat het onder een kastje is gegleden en alleen een paar ringen er nog uit steken. Hij pakt het op terwijl Justin rondkijkt het busje in.

Intelligence 3 - Investigation 3 - Wound Penalty 0 (Iron Stamina 2) = 1 chance die, 1 succes
Lucker, heb je advies voor Harrison?

Jullie raken er steeds meer van overtuigd dat het net zoiets als een ambulance is qua indeling, maar de klap heeft veel van wat mogelijk nuttige medicijnen waren vernietigd. Je blijft over met honderden door elkaar gegooide pillen, zonder te weten welk label erbij hoort en wat ze dus doen. Je was waarschijnlijk toch al niet in staat geweest de namen te koppelen aan de werking, maar om nu door de scherven te graaien naar ongelabelde medicijnen en ze op de gok te geven als iemand ze nodig heeft lijkt een groot risico.

De blauwe pen is nogsteeds door de top gestoken van het notitieblok wat Joseph in zijn handen heeft. Pagina na pagina is volgeschreven. De data erboven geven aan dat het een dagboek is, of notities over wat er hier gebeurde. Het zal flink wat tijd kosten het geheel door te lezen, maar bladeren op zoek naar iets specifieks kan vrij snel gebeuren als Joseph iets kan bedenken wat hij direct wil weten.

Code: Select all

Justin     [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   *M4A1 (4L) 28/30 R0
Joseph     [X][/][/][/][/][/][ ]         Willpower 2/6   *Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 13 Aug 2010 14:41

Toch mooi zo'n stuk closure vlak voordat de game een tijdje stil komt te liggen.

De Vultures zijn verslagen. De dreiging van Overdrive kwam op een belachelijke manier aan zijn einde en met de rest dood of gevlucht is dit stuk van jullie verhaal bijna afgelopen.

Joseph en Justin hebben eindelijk het busje open, maar in de bepantserde, afgesloten binnenkant bevinden zich naast wat willekeurige vondsten ook twee nieuwe kluizen.

!!!DEADLINE DINSDAG 17 AUGUSTUS 1430!!!

Die deadline ga ik trouwens niet redden, dus als we een post missen tegen die tijd blijft het hierbij.

Ik denk dat we in een of twee rondes deze dag af kunnen sluiten. Het is nog niet zo laat op de dag, maar alles tot nu toe was vrij zwaar en ik denk dat je uitgerust pas weer verder wil. Looten, heal rolls, ervaringen delen en tukken zodat we in September fris aan de trek naar Albany beginnen is mijn idee voor nu. Zou in twee of drie posts makkelijk moeten kunnen.

Natuurlijk blijft het jullie game, dus als je het niet zo wil laten eindigen heb ik daar geen enkel probleem mee en gaan we gewoon lekker verder hoe jullie willen.
Blaat?

Mick Fury

Post by Mick Fury » 13 Aug 2010 15:22

Mick rent direct op Overdrive af zodra deze tot stilstand komt. Pas als hij een paar meter bij de gestorven vrachtwagen vandaan is remt hij af. "KOM NAAR BUITEN MOEDERNEUKENDE HOND!" schreeuwt hij zo hard als hij kan. Mick is niet alleen fucking pissed over het feit dat deze knakkers hem opgeblazen hebben, zijn kogels op zijn, deze klootzak hem aan probeerde te rijden en hij net John weg mocht slepen, hij is het gewoon zat tijd te besteden aan de Vultures.

"Of je komt nu naar buiten, of ik hak me een fucking weg naar binnen" dreigt Mick terwijl hij de bijl van zijn rug af pakt. "Je denkt daar wel veilig te zitten met je gesloten deuren en al dat ijzer tussen ons in, maar ik ben verdraaid sterk, helemaal nu je me pissig hebt gemaakt" gromt Mick. "Misschien heb je geluk en blijkt dat het me niet lukt, maar dan haal ik de benzine uit je tank of bij een van je dode maten, gooi ik deze over je cabine heen en steek ik de hele teringzooi aan tot je naar buiten komt rennen of binnenin geroosterd bent."

Presence 2 + Intimidation 2 = 4 dice

"Dus....wil je nu naar buiten komen of wacht je tot ik ECHT kwaad ben?" vraagt Mick terwijl zijn vinger over de scherpe rand van de bijl glijdt.

Als die gozer vanzelf naar buiten komt is het Strength 4 + Weaponry 2 + Axe 3 = 9 dice op zijn kop tot hij dood is. Maakt niet uit wat hij zegt of probeert, Mick blijft hakken. Als het team betere ideeen heeft luistert Mick wel. Als hij niet de deur opent wordt het Strength 4 + Weaponry 2 + Axe 3 = 9 dice op de deur.
Is it cuz I iz black?!

Harrison

Post by Harrison » 13 Aug 2010 20:01

Harrison komt het gebouw uit en ziet Overdrive voorbij razen en dan tot stilstand komen. Hij kan zich niet aan de indruk onttrekken dat na al het geweld dat er tot nu toe is geweest dit nogal een anti-climax is. Nou goed, liever een anti-climax dan overreden worden.

Op de ene ingeblikte bestuurder na zijn de Vultures verdwenen. Harrison besluit eens even te kijken hoe het met zijn voorraad ammunitie is, iets waar hij tijdens het vuurgevecht totaal niet bij stil heeft gestaan. Hij heeft minder dan verwacht, ook omdat hij eerder op de dag door een stommiteit een handvol heeft verloren.

Als Mick heeft afgerekend met de bestuurder stelt Harrison voor om te gaan kijken wat er in de basis van de Vultures allemaal te zien en te vinden is. Let's loot this son of a bitch.

Als het nest van de Vultures eenmaal is uitgeplozen en er geen onwelkome verrassingen zijn geweest leidt Harrison de groep terug naar de APC (Direction Sense), maar wel via het gebouw waar hij kort boven een afgrond bungelde om te kijken of hij op de grond daar beneden nog wat van zijn verloren gegane kogels terug kan vinden (weet even niet wat de dice zijn, en of die überhaupt nodig zijn).

Bij de APC aangekomen maakt Harrison zich klaar voor weer een ongemakkelijke nacht in het voertuig. Hij controleert natuurlijk weer even zijn wapen op mogelijke beschadigingen. Wits 3 + Firearms 3 + Speciality Rifles 1 = 7 dice. Mocht er iets mis zijn, dan probeert hij het te repareren. Dexterity 3 + Crafts 2 + Speciality Firearm Repair 1 = 6 dice (voor beide is er mogelijk een damage penalty, al kan de bashing damage genezen zijn tijdens de terugreis).

Heren, als we nou voordat Bio weggaat allemaal even een snelle post maken met wat we willen doen voordat we teruggaan naar de APC (en de dag eindigt, naar ik aanneem), dan zou dat een mooi rustpunt creëren voor de paar weken dat de boel min of meer stil ligt.

Voor de Vulture jagers lijkt me dat in ieder geval haalbaar, behalve als iemand nog iets bijzonders wil doen, maar ik weet niet wat de plannen van Justin en Joseph zijn, mogelijk willen zij nog langer verder gaan met hun quest...
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Joseph

Post by Joseph » 13 Aug 2010 23:53

Joseph kijkt naar de rommel in wagen. De medicijnen zijn duidelijk niet meer te gebruiken. “ Shit ik ga daar nog spijt van hebben, dat zal ik maar niet al te duidelijk vermelden aan Vladimir” bedenkt hij en kijkt daarna naar het logboek in zijn handen. “

Misschien had ik, of moet ik nog steeds, ook een logboek bij gaan houden.. Als we ooit in de penarie zitten dan weet degene die het vindt wat we aan het doen waren; de waarheid over Ryker.. Lyons. Mensen die het niet hebben gered zoals Johnny, Evey.. Raffi ”Joseph herinnerd zich dat Justin vertelde dat Raffi’s spullen bij een gat in de grond zijn gevonden..”Daar waren ook al die beesten zoals in Ryker. Ze hadden mij ook bijna te pakken die griezels”

“ Oke die boxen met keypad lijken mij interessant. Zo te zien wordt er iets op bepaalde druk of temperatuur in bewaard.Vlad zal er misschien meer van af weten. Alleen zitten die dingen vast.. hmmz misschien valt er uit het dagboek wat te vissen " zegt Joseph en kijkt naar het dagboek

Joseph bladert snel naar de laatste bladzijde (of de pagina met de meest recente datum) en leest daar hardop een stuk van. Hij kijkt verder nog snel even naar een aantal bladzijden waar hij let op woorden als cryogeen, box en wachtwoord , en op namen van mensen.

"Laten we maar beginnen om wat spullen te verslepen naar de APC. Die pakken lijken me ook handig trouwens. “ zegt Joseph terwijl hij schuldig naar de medicijnen op de grond kijkt.. “Deze ambulance vervoerde iets en het was verdomd goed afgesloten dus het is waardevol of gevaarlijk..of beide"

Joseph versleept de Hazmat suits naar de lift en probeert een koffer(die vast zat aan de vloer) samen met Justin te tillen als Justin dat geen probleem vindt.

had het druk, waardoor ik vergeten was te reageren sry, ik ben voor speedrondes!
Last edited by Joseph on 15 Aug 2010 00:13, edited 6 times in total.

Vladimir

Post by Vladimir » 14 Aug 2010 11:57

Net als Vladimir zich klaar maakt om weg te scheuren , nog niet precies uitgedacht WAT hij dan precies zou gaan doen om Overdrive te stoppen , ziet hij dat het gevaarte al langzaam tot stilstand komt , en Mick de situatie aardig onder controle heeft.

Vladimir laat Mick zijn woede en frustratie uiten op de bestuurder; dat is nou eenmaal het beste medicijn tegen woede ... Soms is wraak wél de oplossing.

Hij pakt 1 van de pakjes sigaretten , zet een peuk aan zijn lippen , en steekt hem aan met zijn zippo.

"Heerlijk." zegt hij voor zich uit , als hij even zijn ogen sluit en in zijn stoel leunt. "Het is weer voorbij ..."

Vladimir steekt zijn hoofd uit het raam en beukt een paar keer op de toeter.

"Dames en Heren , de volgende halte is Lootville! Allemaal instappen!"

Als iedereen , behalve Mick waarschijnlijk , die wil instappen is ingestapt rijdt hij naar de loods waar de Vultures zaten , en gaat samen met de rest op zoek naar allerhande bruikbare dingen.

Moet ik nog aangeven waar ik naar zoek ? Of is dat niet nodig omdat er nu toch geen tijdsdruk is ?

Het is wel erg rap om nu al te posten t/m de APC denk ik zo ... In ieder geval zijn er nog 1 of 2 posts nodig na deze vind ik ...
a screaming comes across the sky ...

Justin Time

Post by Justin Time » 14 Aug 2010 15:23

Enigszins teleurgesteld kijkt Justin rond in het busje. Pillen, zalfjes en pleisters; wie zit daar nou op te wachten. Zijn aandacht gaat volledig naar de twee kluizen.

''Oh yeah, hier moet wel belangrijke poep inzitten, laten we het inderdaad naar de APC verplaatsen"

Justin helpt Joseph met het verplaatsen van de kluizen en pakken
Turbo! Turbo!

John Strongbow

Post by John Strongbow » 15 Aug 2010 00:38

Hoewel John niet begrijpt waar de aardbevingen vandaan komen of waar hij zich precies bevind neemt hij alles zoals het komt. Het is alsof hij droomt, logisch gezien klopt het niet maar hij gaat mee met de flow.

Het is ook niet logisch voor hem waarom hij perse naar die schittering in de bergen moet, maar ondanks alles zet hij zijn reis voort. Hij staat weer op en begint wederom te lopen.

Stamina 3 = 3 dice

Ik ga Inception spoilers erin verwerken als ik niet snel wakker wordt hoor :P

Vladimir

Post by Vladimir » 15 Aug 2010 01:32

Wakker maken die gast , ik ga er volgende week heen ...
a screaming comes across the sky ...

Locked