Day Six - Isolation

...wake up...
Locked
User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 09 May 2010 13:00

De nacht in de APC is zo oncomfortabel dat je terug verlangd naar de gevangenis. Zelfs de krappe ruimte van de Somnus was niet zo benauwd als het voertuig waar je je nu in bevindt. Met amper genoeg ruimte om te staan is het al claustrofobisch laag, maar zonder ramen is het net een metalen doodskist. Hoewel je er met 10 man kunt zitten is dat niet genoeg om er met 6 te liggen, vooral niet als er nog tassen en wapens rondslingeren, dus sommige van jullie slapen zittend, liggen over andermans schoot of kruipend een hoek in. Meerdere keren komt het idee naar boven om de deur open te gooien en buiten te slapen, vooral als Mick weer een scheet laat, maar iedereen weet dat het geen veilig alternatief is.

Lichaamsgeuren, zweet, benauwdheid, de bijna totale duisternis om benzine te besparen, in die hel beleeft bijna iedereen van jullie zijn eigen strijd. Vuiligheid, bacteriën, ranzig bloed, ontstoken vlees, de meeste van jullie zijn er hardhandig mee in contact gekomen en de verontreinigingen in je bloed vallen je lichaam aan. Bij de meeste van jullie is een lichte hoofdpijn of een sloom opkomende, maar snel afstervende koorts alles wat je meemaakt. Een beetje water, zachtjes met het hoofd schudden en de symptonen verdwijnen, als ze al merkbaar waren in de eerste plaats, je lichaam houdt je niet uit je slaap.

Stamina + Resolve roll tegen de Infection, die zo sterk is als de damage die je kreeg.
Vladimir, Stamina 4 + Resolve 2 + Natural Immunity 2 + Antibiotics 1 = 9 dice, 2 successen vs 2 damage
Harrison, Stamina 3 + Resolve 3 + Antibiotics 1 = 7 dice, 3 successen vs 3 damage
Joseph, Stamina 2 + Resolve 3 + Natural Immunity 2 + Antibiotics 1 = 8 dice, 2 successen vs 1 damage


Er zijn twee uitzonderingen voor wie het anders verloopt. Misschien is het Justin's affiniteit met voertuigen, gewend als hij is erin te rijden dat slapen erin natuurlijk voelt, maar hij heeft opgevouwen in de bestuurdersstoel met zijn benen op het dashboard een van de beste nachten van zijn leven. Het benauwende gevoel is voor hem juist vertrouwde veiligheid, de geur van het metaal en rubber een tweede huis en zijn slaap is zo diep en krachtgevend dat hij moeilijk de infectie afweert alsof deze nooit zijn lichaam heeft aangetast.

Justin, Stamina 3 + Resolve 2 + Antibiotics 1 = 6 dice, 6 successen vs 2 damage
Je mag kiezen, +1 Willpower extra voor een geweldige nachtrust of de Natural Immunity merit voor halve XP.


De andere afwijking is Mack, maar hij is minder gelukkig. Zijn tere gestel wordt aangevreten door ontstekingen en afgezien van constant nachtzweet, paniekerig wakker schrikken en duizeligheid weet hij ook zijn MRE niet binnen te houden en geeft hij over in een lege kartonnen doos, die omwikkeld wordt met plastic voordat hij begint te lekken. Mack komt amper aan slaap toe en voelt zich de volgende morgen niet uitgerust. Erger nog is dat hij een opkomende koorts heeft en niet optimaal kan functioneren.

Mack, Stamina 2 + Resolve 2 + Natural Immunity 2 + Antibiotics 1 = 7 dice, 2 successen vs 3 damage
Je hebt nog 1 Infection point over en krijgt dus -1 Stamina deze dag. Dit geldt ook voor de volgende roll om de infection te overwinnen.


Maar zelfs als er niet voor iedereen rust is, dan is er wel tijd. Je lichaam is een machine die constant werkt en ook als je slaapt gaat dit door. Wondjes groeien onzichtbaar langzaam dicht, korstjes vormen onmogelijk traag nieuwe huid, blauwe plekken zinken weg en pijn sterft af.

Iedereen healed de helft van een punt lethal damage. Vladimir 1 hele lethal damage door Quick Healing.

Afgezien voor Justin is de nacht voor iedereen vreselijk. Niet alleen de zwakke symptonen, de benauwdheid, de hitte van het warme metaal wat veels te traag afkoelt in de avondlucht, elkaar's ademhaling, de geur van Mack's braaksel en alle andere dingen die je bijna doen gillen zitten je dwars, er is meer. Hoewel je tussen alle dingen door genoeg rust krijgt om iets te herstellen voel je je nooit ontspannen. Buiten hoor je tot twee keer toe de regen vallen, hoewel het in eerste instantie zacht op het dak van het tankstation tikt en naar beneden glijdt op de APC, neemt dit al snel toe tot een totale wolkbreuk. Het zachte geplingel wat je bijna in slaap wiegde verandert meerdere keren in een machinegeweer wat op het metaal inslaat. Donderbuien doen je soms wakker schrikken en een of twee keer zou je zweren dat je het gelach van eerst weer hoort.

Proberen te slapen is zo uitputtend dat wanneer het eindelijk lukt je weer moeilijk te wakker krijgen bent. Wanneer je weer langzaam terug naar de wereld wordt getrokken is het alsof je wordt begeleid door een zachte serie ritmische dreunen. Je schrikt er niet wakker van, het klinkt vertrouwd en als iets constants wat je in je slaap hebt geaccepteerd, de tendens bijna geruststellend. De schermen staan uit omdat de motor van de APC niet draait en je de accu wou sparen, compleet afgesloten van de buitenwereld hoor je alleen het geluid. Justin ziet door het raampje niks bewegen, een s'nachts ondergeregende wereld die alweer kurkdroog is gebrand door de hete ochtendzon, maar niks voor de APC. De zijspiegel is eraf geslagen toen de poort van Ryker werd opengebeukt. Compleet blind hebben jullie niks behalve de zachte dreunen die door de smalle metalen ruimte echoën.

Code: Select all

Justin     [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   
Mack       [X][X][X][ ][ ][ ][ ]         Willpower 4/5   Taser (-1) 7/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   M16A3 12/30 R0
Harrison   [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 3/6   Remington 700 (4L, 9A) 5/5 R8   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][X][ ][ ][ ]   Willpower 5/6   M4A1 (4L) 30/30 R0   Fire Axe (3L)   .44 (3L, 9A) 6/6 R15
Vladimir   [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 4/6   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R13   M16A3 (4L) 30/30 R0
Joseph     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 2/6   Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)
Blaat?

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 09 May 2010 13:16

Nieuwe dag, nieuwe manieren om dood te gaan!

Ik heb Day Five zonder al teveel poespas afgesloten, maar er is een hele korte post voor de liefhebber.

XP is bijgewerkt in jullie sheets en Mick is al flink aan het uitgeven geweest. Strength en Stamina 4 maken duidelijk waar deze jongen voor bedoeld is. Controleer je XP even, want ik kan best ergens een critical succes zijn vergeten ondanks dat ik ze bij probeer te houden tijdens het spelen. Een aantal van jullie zijn gigantisch XP aan het hamsteren, dit is wat je op dit moment kunt uitgeven;

Vladimir 33
Mick 6
Mack 40
Harrison 25
Joseph 59 (!!!)
Justin 62 (!!!)

Je krijgt geen rente als je ze spaart, dus geef het uit. Mocht je een richting op willen maar niet weten welke skills/merits nuttig zijn, twijfel het niet mij te vragen. Heb je geen ideeën wat nuttg is voor je char, gooi me gewoon een mailtje of MSN en dan hebben we het erover. Punten die je niet uitgeeft zijn nergens goed voor! De grote spaarders zouden nu zelfs een hele "class" erbij kunnen kopen zonder problemen, dus aarzel niet je sheet uit te breiden.

Bijvoorbeeld; zowel Justin als Joseph zouden bv voor 55 XP Inspiring kunnen kopen. Heb je Presence, 3, Presence 4 en de Inspiring merit. Niet alleen geeft dit je nu veel meer opties op social gebied vanwege je hoge Presence, maar ook regenerate je nu Willpower voor de party, iets wat behoorlijk goed van pas kan komen. Joseph heeft met de Persuasion 2 al een goede basis ervoor, maar als Justin ook Persuasion 1 zou kopen heeft hij 5 dice voor 1x Willpower regen per dag voor 58XP. Nou is dit een hele grote investering, maar jullie hebben zoveel XP dat het kan.

Anyways, je bent net wakker na een brakke nacht en er is gedreun om je heen, veel succes!


!!!Deadline donderdag 13 mei 1300!!!
Blaat?

User avatar
Justin Time
Posts: 505
Joined: 03 Jan 2009 19:20
Location: [||||||..........]

Re: Day Six - Isolation

Post by Justin Time » 09 May 2010 21:23

''Hello....goodmorning....how are you?, tuuuduuu

Lekker geslapen iedereen? Ik sliep als een baby!''

Justin start de motor van de APC en start alle systemen op. Vervolgens doet hij een korte systems check en speurt de omgeving af via de schermen.

Indien hij niets vreemds of verdacht kan ontdekken doet hij de deur open zodat iedereen wat frisse lucht krijgt. Hij kijkt vanuit de opening naar het tankstation en concludeert dat daar waarschijnlijk niet veel meer te halen valt.

''Wilt iemand daar nog een pre-fab broodje halen of zullen we maar gelijk doorrijden?''
Turbo! Turbo!

User avatar
Mack
Posts: 109
Joined: 29 Sep 2009 19:24

Re: Day Six - Isolation

Post by Mack » 10 May 2010 13:20

Mack wordt pas echt wakker als Justin de motor start en Mack het geluis hoort van de motor....

Mack heeft de hele avond lopen draaien en heeft geen goede positie kunnen vinden waar hij in kon slapen, hij heeft maximaal wat rust gekregen door het fysiek niet hoeven te lopen maar voelt zich des te slechter. Het overgeven in de avond was ook geen leuke ervaring vooral omdat de geur niet hielp bij het rusten

Hij probeert zich op te richten maar voelt dat hij te zwak is om echt iets te kunnen uitrichten

Vladimir wordt aangetikt om te vragen voor een nieuwe checkup want het voelt niet lekker en Mack weet door de symptonen dat het komt door een onsteking of een agresief virus.

"Kan iemand aub water pakken? ik voel me niet echt top... en sorry jongens van afgelopen nacht, maar kon het echt niet binnen houden."

Mack draait zich om en probeert weer een positie te vinden waarin hij WEL kan slapen

Kan mack extra iets doen om te vechten tegen de koorts / infectie? zo ja dan wil ik dat doen

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 10 May 2010 13:39

Mack wrote:Kan mack extra iets doen om te vechten tegen de koorts / infectie? zo ja dan wil ik dat doen


Voor vandaag ben je de sigaar, -1 Stamina en geen Willpower terug. Je kunt de volgende roll weer die pil slikken voor een bonus. Dat is vermoedelijk pas aan het einde van deze dag. Eventueel kun je er dan ook een Willpower point in gooien voor nog een +2 resistance bonus, maar aangezien je nog maar 1 succes hoeft te halen lijkt me dat behoorlijke overkill.
Blaat?

User avatar
Vladimir
Posts: 1172
Joined: 16 Dec 2008 10:00

Re: Day Six - Isolation

Post by Vladimir » 10 May 2010 17:38

Vladimir heeft niet best geslapen , maar genoeg om wat te herstellen. Hij wordt niet makkelijk ziek en als hij dat wel wordt dan hersteld hij altijd snel. In een wereld waar niets meer hetzelfde is, is dat wel gebleven.

Hij kan niet wachten om de deuren open te gooien , maar met het lichte gedreun van buiten de APC is het verstandiger als ze zichzelf niet gelijk kwetsbaar maken.

Hij hoort hoe Justin blijkbaar hetzelfde denkt als de APC langzaam weer tot leven komt.

Als Mack hem aanspreekt , reageert Vladimir:

"Infectie. Zwaarste is voorbij. Je voelt je een dag beroerd , heel misschien twee , maar gaat vanzelf over. Neem vanavond nog wat antibiotica."

Vladimir pakt zijn shotgun stevig vast , en staat klaar om de stinkende APC te verlaten.
a screaming comes across the sky ...

User avatar
Harrison
Posts: 550
Joined: 28 Apr 2009 21:27
Location: Troy, Oregon

Re: Day Six - Isolation

Post by Harrison » 10 May 2010 18:18

De nacht in de APC viel Harrison zwaar. Hij is gewend geraakt aan slapen in de natuur of in een leegstaand gebouw en in dit kleine voertuig heeft hij niet de ruimte die hij gewend is, zeker niet met nog vijf andere mannen om zich heen.

Ook heeft hij de fout gemaakt om naast Mick te gaan liggen. Als deze voor de zevende keer een scheet laat begint Harrison zich af te vragen of de anderen het nou heel erg zouden vinden als hij hem gewoon maar executeert.

Maar al met al is het een betere nacht dan degene die hij doorbracht in Ryker. Als hij wakker wordt voelt hij zich beter dan toen hij ging slapen. Zo goed als het gaat rekt Harrison zich uit. "Goeiemorgen, allemaal. Zo, wie gaat er mee om te kijken wat dat gedreun is en daarna op avontuur in het benzinestation om te kijken of er nog bruikbare spullen liggen?"

Harrison pakt zijn geweer en andere spullen, laad een kogel als deze nog niet in het wapen zit en stapt uit, op zijn hoede. Als de bron van het gedreun word gevonden mikt Harrison erop. Aim +5 (want buiten combat kan het direct maximaal zijn, toch?).
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

User avatar
Kieron Hellblade
Beheerder
Posts: 3698
Joined: 15 Dec 2008 22:54

Re: Day Six - Isolation

Post by Kieron Hellblade » 10 May 2010 18:32

Harrison wrote: (want buiten combat kan het direct maximaal zijn, toch?).


Als jullie de combat initiaten door bv een surprise attack doe je dat natuurlijk op je eigen voorwaarden. Cover zoeken, positioneren, maximale aim, dat soort dingen krijg je allemaal de kans voor. Dit is bijvoorbeeld ook zo als je target 200m verderop is en op je af rent of nog niet besluiten heeft je aan te vallen maar je prefentief wilt handelen om voordeel uit de situatie te halen.

Logischerwijs kun je niet tijdens een face-to-face gesprek 5 turns lang op een gezicht aimen tijdens een babbeltje en dan ineens schieten met +5 aangezien je gesprekspartner tegen die tijd zich zenuwachtig genoeg voelt om je motieven sterk in twijfel te trekken of zelfs besluiten zelf te handelen. Hopelijk. Zou slecht voor zijn gezondheid zijn als het niet zo was.

Wat in de huidige situatie een probleem zou kunnen zijn is dat Justin mogelijk iets ziet op de camera's en de APC dicht blijft. Aimen door centimeters dik gepantserd staal is wat lastig. Daarnaast is het gebonk op de wand van het voertuig, dus is de bron slechts meters van je verwijderd, wat het wellicht moeilijk maakt 15s lang te aimen.
Blaat?

User avatar
Joseph
Posts: 603
Joined: 19 Dec 2008 11:04

Re: Day Six - Isolation

Post by Joseph » 10 May 2010 21:37

Joseph wordt wakker met pijn in zijn nek. Slapen in de APC was erger dan hij had verwacht. Hij is in slaap gevallen zittend, het duurde nog 2 uur nadat hij zijn ogen sloot voor dat hij ook daadwerkelijk sliep.

Joseph ziet dat de anderen ook al wakker zijn of wakker worden. " Ryker was echt zo slecht niet. We moeten op zoek naar meer van zulke veilige plekken...met wat comfort"

"Dit stalen monster wat ons beschermt is geschikt voor vervoer in een oorlogsgebied. Het is geen kamper of hotel op wielen." Die gedachte brengt hem bij de herinnering van het Hotel waar ze een paar dagen geleden nog in sliepen " Waarom zijn we daar weg gegaan? " maar hij drukt die gedachte weer weg. Joseph heeft geleerd dat beslissingen moeilijk kunnen worden teruggedraaid en dat kniezen om de fouten van het verleden niet bepaald de huidige stemming verbeterd.

Joseph knippert om het slaapzand weg te krijgen en staat op, pijn gaat door zijn arm maar verdwijnt snel. "Argh spierpijn" mompelt hij. Het geklop negeerde hij tot dat moment maar hij bedenkt dat het wel veel lijkt op de eerste keer dat er oogloze wezens dicht bij waren ... bij het ruimteschip.

" Laten we maar even kijken wat er buiten is... als het niet onvriendelijk is dan kunnen we misschien dat benzinestation even doorzoeken en verder gaan." zegt hij

" Weer een mooie dag op deze aarde " voegt hij er nog sarcastisch aan toe.

Joseph gaat samen met Harrison naar buiten om te kijken wat tegen de APC aan bonkt eerst. Als het niet een gevaarlijke situatie is dan gaat hij ook naar het benzine station
Wil graag xp uitgeven
15 xp => strenght 2 > 3
6 xp => iron stamina 2 erbij
9 xp => crafts 2 > 3
wordt 59 - 30 = 29

User avatar
Mick Fury
Posts: 336
Joined: 23 Dec 2008 19:07

Re: Day Six - Isolation

Post by Mick Fury » 10 May 2010 22:18

"Ik kom al, mam..." roept Mick versufd terwijl hij zich nog een keer omdraait in een poging het gebonk buiten te sluiten. Als het duidelijk wordt dat dit niet gaat lukken krabbelt hij overeind en graait hij half blind in het rond op zoek naar wapens. "Wat het daar buiten ook is, ze komen er niet in zonder dat wij de deur open doen" zegt Mick terwijl hij zijn oog langs de Magnum laat gaan nadat hij het roterende gedeelte met een klap rond heeft late draaien.

"De vraag is, willen we ze wel binnen hebben?"
Is it cuz I iz black?!

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest