Day Five - Homo Talpidae

...wake up...
BioTech
Beheerder

Re: Day Five - Homo Talpidae

Post by BioTech » 02 May 2010 23:09

"Ik weet dat je uit Troy komt, het is een van de dingen die Anansi gebruikte in zijn web van bedrog om te laten zien dat dit voorbestemd was" zegt de vrouw zonder Harrison aan te kijken. Ze loopt naar voren en als ze Mack aankijkt wendt hij snel zijn ogen weg en doet blozend een half stapje achteruit. Dit is blijkbaar genoeg om haar van te laten veranderen en ze stapt sierlijk opzij naar Vladimir. Zijn uitgestoken hand negerend tilt ze de helm omhoog en laat deze over zijn hoofd heen zakken.

Mack staart naar de helm en denkt na. Plaatjes uit geschiedenisboeken, die Discovery special over hoplieten, alles gaat lansg hem terwijl zijn oog langs het metaal glijdt. De helm ziet er oud uit, heel oud. Natuurlijk is het mogelijk met beschadigingen en kunstmatige erosie iets een verweerd uiterlijk te geven, maar hij zou zweren dat dit een echt gebruiksvoorwerp is wat in een museum hoort. Het bestaan van Troje wordt al decennia bediscussieerd, maar er zijn meerdere archeologische opgravingen waarvan men vermoedde dat Homer's epos zich daar af heeft kunnen spelen. Ruwe schattingen zijn dat het meer dan drieduizend jaar geleden was en voor zover Mack kan zien is de stijl van de helm hetzelfde. Ongelooflijk goed bewaard, maar het is een Korinthische helm zoals toen gedragen werd.

Intelligence 3 + Academics 1 = 4 dice, 3 successen
Go Mack!

Het effect als de helm neerkomt is teleurstellend, de zware lading brons leunt ongemakkelijk zwaar op Vladimir's hoofd. De Rus draait zijn hoofd en het ding glijdt rond, te groot als het is. Het zicht is belemmerd en niet gewend aan de balans drukt het je kin omlaag. De leren binnenkant werkt als buffer maar je voelt nu al dat het brons ruw langs je hoofdhuid zal schuren. De bescherming over je wangen loopt diep genoeg door om ook je keel te bedekken, maar met hoe het gewicht omlaag trekt drukken de uiteinden tegen Vladimir's borst aan voordat hij zich weet te corrigeren. Het enige voordeel aan de hele situatie is dat de vrouw dichtbij je staat en afgezien van de zachte warmte die ze lijkt uit te stralen er ook een bedwelmende geur om haar heen hangt, niet te zoet en overheersend maar een perfecte toevoeging. Ze stapt naar achteren met een kritische blik. "Je bent een soldaat, maar kan meer. Liefde heeft je aangeraakt en je hebt motivatie, maar toch draag je zijn helm anders" klinkt het lichtelijk teleurgesteld.

Voordat je kans hebt om te protesteren stapt ze nog dichterbij en na een vlugge "maar daar kan wat aan gedaan worden" drukt ze haar lippen op de jouwe. De aanraking is kort, vluchtig, maar toch een die Vladimir de rest van zijn leven nooit zal vergeten. Zelfs het feit dat de kus slechts een halve is, zijn mond maar half beschikbaar door de spleet van de helm is het betoverend. De zachtheid en perfectie overweldigen je wanneer je na even wankelen weer je balans vindt het enkele seconden duurt voordat je je beseft wat er allemaal veranderd is.

De helm voelt als een tweede huid en zit gegoten. Strak zonder benauwend te zijn verschuift hij niet meer, het gewicht is haast onmerkbaar licht en hoewel je weet dat je minder zou moeten zien lijkt de wereld even duidelijk als eerst, misschien zelfs nog wel een stukje scherper. Het ding zal waarschijnlijk geen kogels tegen houden, maar toch de kracht van de impact iets weten te verminderen. De echte functionele waarde zal schuilen in melee attacks tegen het hoofd, niet schoten van veraf.

Helm of Aeneas
Affinity L1 voor Vladimir
Armour 2/1

Eerste getal is penalty voor opponents op melee/weaponry/thrown weapons attacks, tweede is voor firearm attacks. Ding is niet bulletproof, dus de lethal van firearm attacks wordt niet gedowngrade naar bashing. Attacks die niet specifiek gericht zijn op een body part roll ik via een tabel. Als de locatie hoofd eruit komt zullen je tegenstanders dus die penalty krijgen. Kans hierop is 10%, geen vetpot maar wel mooi meegenomen. Als iemand om wat voor reden dan ook specifiek je hoofd attacked telt het natuurlijk automatisch.

Harrison stelt zijn vraag over Ava en zonder aangekeken te worden zegt de vrouw kortweg "nee", haar blik nogsteeds op Vladimir gericht. "Ja, nu ben je zoals hem" knikt ze goedkeurend vrijwel direct erna, alsof ze nooit van onderwerp is gewisseld. Een nieuwe glimlach langzaam tevoorschijn komend die je lijkt te overweldigen. Vladimir kijkt rond en merkt het tweede op wat anders is. Joseph, Harrison en de vrouw voor hem hebben een zachte gloed, alsof ze voor een lichtbron staan en er een randje om hun silhouet heen zit. Waar Joseph en Harrison een zachte rand hebben, als de lentezon die op het gras valt is de vrouw een brandende zon, fel gloeiend terwijl vlammen uit haar lijken te slaan. Ondanks de felheid van het licht zijn alle kleuren en details prachtig te zien, het licht brandt je ogen niet.

Vladimir hoeft amper na te denken en komt al snel tot een conclusie. Joseph is aangeraakt door iets, Harrison heeft ook een gift gekregen, de vrouw is te onnatuurlijk om normaal te zijn en zij lijken allemaal dit licht te hebben. De enige die afwijkt is Anansi, nogsteeds bevroren staat hij in dezelfde houding, zonder ook maar zijn ogen te knipperen. Er is niks aan hem te zien, net zoals Mack, Justin en Mick. Vladimir staart en alsof hij wakker schrikt draait Anansi zijn hoofd. Als een stervend vuur wakkeren er lui enkele puntjes van licht over zijn schouders, alsof de kachel op zijn laatste restjes loopt of juist net is aangezet. Vladimir ziet meer dan het normale oog hem vertelt, maar Anansi wist er aan te ontsnappen of was buiten bereik.

Wits 3 + Occult 2 = 5 dice, 3 successen.
Vladimir heeft een ability ontdekt;
Unseen Sense
http://www.venturebynight.com/merits/unseensense.shtml
Licht aangepaste versie, deze is wel visueel, maar principe is hetzelfde.

Justin is ondertussen al lang weer klaar om te vertrekken en ook Mick lijkt aan te sporen om te gaan. De vrouw doet niet anders dan naar Vladimir kijken, weer weggezonken in herinneringen zoals eerder. Anansi stapt ondertussen naar voren op jullie af, armen weid gespreid. "Prachtig, prachtig" zegt hij luidkeels, zijn donkere huid strak contrasterend met het zachte roze als hij tussen jullie en de vrouw in eindigt. "Deal gemaakt, iedereen tevreden, nietwaar?" babbelt hij vlot over het geheel heen. "Het spijt me dat dit niet was wat jullie wouden, maar dat kan alsnog verdiend worden" ratelt hij door. "Zoveel mogelijkheden om te krijgen wat je wilt, maar voorlopig staan jullie bij mij in het krijt en ik ben van plan die schuld te innen" eindigt hij. Het had ongetwijfeld als bedreigend kunnen worden opgevat, ware het niet dat de altijd aanwezige glimlacht ontwapend is hij tijdens "bij mij in het krijt" iedere ij-klank weet te vervormen tot iets tussen de ai- en ui- in.

Code: Select all

Justin     [X][X][/][/][ ][ ][ ][ ]      Willpower 4/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   
Mack       [X][X][X][ ][ ][ ][ ]         Willpower 4/5   Taser (-1) 7/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   M16A3 12/30 R0
Harrison   [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 2/6   Remington 700 (4L, 9A) 5/5 R8   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][X][ ][ ]      Willpower 4/6   M4A1 (4L) 30/30 R0   Fire Axe (3L)   .44 (3L, 9A) 6/6 R15
Vladimir   [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R13   M16A3 (4L) 30/30 R0
Joseph     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 1/6   Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 02 May 2010 23:12

Vladimir, druk op deze knop voor gave sfeerimpressie van wat er net gebeurd is.
http://instantsfun.es/zeldaitem

Als iemand van jullie nog vragen heeft aan Anansi en denkt er een zinnig antwoord uit te kunnen krijgen is dit je kans, maar al met al is het duidelijk tijd om verder te gaan.

Ik wil deze dag zo langzamerhand gaan afsluiten en ondanks dat het pas s'middags is heb ik een geweldig idee om jullie bezig te houden tot in de avond zonder dat je dat allemaal hoeft te posten. Als er nog dingen zijn die moeten gebeuren of die je wilt doen voordat je ergens wilt slapen; dit is je kans.

Geef ook even aan of voor jou de dag over is, of dat je nog een aantal dingen wilt doen, checken met mij, bespreken met anderen, eisen voor een slaapplek of wat dan ook.

!!!DEADLINE DONDERDAG 6 MEI 2300!!!
Nog wat snelle rondes om deze dag af te sluiten en de volgende te starten zouden leuk zijn
Blaat?
Justin Time

Post by Justin Time » 03 May 2010 00:57

''Heren, veel plezier nog; ik ga het mezelf comfortabel maken in onze camper!'' roept Justin zonder om te kijken naar de rest.

Justin kruipt de APC in en neemt plaats op de bestuurdersstoel. Hij doet zijn schoenen uit en gaat zo onderuit gezakt mogelijk zitten. Vervolgens zucht hij diep en sluit zijn ogen.

''Wil de laatste de deur dicht doen?''
Turbo! Turbo!
Joseph

Post by Joseph » 03 May 2010 12:47

Joseph kijkt naar Vladimir en beseft dat hij nu ook een gift heeft gekregen zoals Joseph en mogelijk Harrison.
" Waarom deze soort giften, oude helmen, oude hamers, ... kieuwen?. Hoe komt Anansi aan deze mensen? die van de oudheid blijken zijn weg gelopen" bedenkt hij

Dat Vladimir een helm en kus van deze dame heeft gekregen kan Joseph niet uitstaan en hij loopt richtin de APC.Vice Envy
Niet zo zeer dat hij die helm kreeg maar dat Vladimir zoveel aandacht van het andere geslacht krijgt steekt hem.

" Het zal allemaal wel.. Anansi tot ziens en we gaan naar Albany en kijken daar bij de fabriek rond meer niet. " zegt hij nog tegen Anansi. "Ik hoop dat het geen wespennest is waar je ons naar toe stuurt.. "

Joseph bekijkt de beschadigingen van de APC en daarna naar Ryker; beseft dat hij vermoeid is en chagrijnig van een dag vol leed en ellende. " Maar ik mag blij zijn dat ik nog leef.. "

Zodra Anansi en de vrouw weg zijn pakt hij zijn eigen laptop en die van Noah uit de APC en checkt of deze het nog doet. " Na al het slepen en rennen kunnen die dingen best kapot zijn gegaan.." Hij kijkt ook of de data op beide computers nog aanwezig is.
Vladimir

Post by Vladimir » 03 May 2010 14:35

De afgelopen minuten zijn nu al in Vladimir's geheugen gebrand. De gevoelens die in dit korte ogenblik loskwamen heeft hij nog niet eerder gevoeld. Geen enkele liefde wekt gevoelens op die zo perfect zijn als de afgelopen 5 minuten waren.

Vladimir weet dat het voor een deel bestaat uit een mythe, die op 1 of andere manier even werkelijk is geworden, maar eigenlijk veel te veel is voor normale stervelingen zoals zij.

Hij denkt dat dit wel eens Helen of Troy zou kunnen zijn , of een dame geïnspireerd door haar. Vladimir snapt in 1 x waarom er om deze dame oorlog gevoerd werd, of ze het nou is of niet.

"Bedankt. Ik zal je nooit vergeten." Vladimir blijft naar haar kijken , maar voelt hoe elke seconde aanvoelt als een uur. Het vergt veel energie van hem. Zulke schoonheid is bijna teveel voor de Rus, die zelf pas net een klein beetje liefde heeft ontdekt.

Hij voelt zich als een kind, dat het ene moment leert om te fietsen met zijwieltjes, en de volgende dag geacht wordt om in een F16 te vliegen.

Vladimir blijft staan , bevroren , en blijft kijken naar de vrouw.
a screaming comes across the sky ...
Mack

Post by Mack » 05 May 2010 00:58

Mack is niet heel blij als hij merkt dat hij blijkbaar niet voldoet aan de eisen van de prachtige dame....

verdomme, nu kan ik het stomme ding weer pas bestuderen als Vladimir het me toelaat... maar te zien aan de blik zal hij het object graag dicht in zijn buurt houden.

Dan moet ik maar voortaan iets verder staan van alle dingen die ons bedreigen... ben tenslotte de einge die niet echt iets kan doen als er gevechten uitbreken.....

"Anyway mensen laten we allemaal terug kene naar de APC zodat we verder kunnen.... heeft weinig zin om hier te blijven staan" roept Mack terwijl hij rustig naar de APC schuifelt
Mick Fury

Post by Mick Fury » 05 May 2010 12:32

Mick loopt naar Vladimir toe en legt na een keertje zacht tegen het metaal van de helm te kloppen zijn hand op de schouder van de arts. "Luister, Asterix, ik weet dat ze heel erg fijn is om naar te kijken, maar denk je echt dat bliksem twee keer op dezelfde plek inslaat?" vraagt hij. "Volgens mij is die shit met Lynn genoeg R&R geweest voor je, gun een brother deze jongedame."

Mick leidt Vladimir terug naar de APC. "We hebben een lange weg te gaan, dus ik sla mijn beurt over, maar je offer wordt niet vergeten" zegt hij voordat hij op de zijkant van het pantservoertuig slaat om aan te geven dat iedereen klaar is om te vertrekken.
Is it cuz I iz black?!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 05 May 2010 12:35

Placeholder voor Harrison, zit ergens in een Moskee.
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 05 May 2010 12:38

1
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 05 May 2010 12:38

2