Day Five - Homo Talpidae

...wake up...
Locked
BioTech
Beheerder

Re: Day Five - Homo Talpidae

Post by BioTech » 24 Apr 2010 12:27

De APC komt langzaam tot stilstand en na even naar Anansi te staren zet Justin de motor af. Ergens tussen het moment dat je hem vanuit de APC ziet en uitgestapt tegenover hem staat heeft Anansi het bord in zijn handen gedumpt. Het is niet langs de weg te bekennen en alles wat overblijft is de man zelf. Pikzwart als altijd schreeuwt je hoofd dat het onmogelijk is en zelfs de donkerste Afrikanen niet zwart zijn, maar toch staat hij daar.

"Dat was toch wel....interessant" zegt hij, wijzend naar Ryker, een van zijn lange, dunne vingers uitgestrekt naar voren over de weg waar jullie over reizen, terug in de richting naar waar je vandaan kwam. "Ik weet dat je iemand hiermee erg..." stopt hij, zoekend naar een woord om zijn zin af te maken, iets wat past in de uitschietende klanken, verkeerde klemtonen en ongemakkelijke snelheden van zijn spraak. Zowel Vladimir als Harrison maken gebruik van de stilte om Anansi te bombarderen met vragen over de vrouw waar ze ieder naar op zoek zijn. Anansi knikt, maar de eeuwige glimlach verdwijnt niet. "Ook goed, geen chit-chat, tijd voor zaken."

Hij graait in de binnenzak van zijn jasje en haalt een klein notitieblokje tevoorschijn. Gebogen randen, verfrommelde pagina's, scheuren in het papier, het is overduidelijk dat dit ding lang en vaak gebruikt is. Het papier is gelig uitgeslagen en je ziet overal dingen geschreven staan, op, onder en door elkaar in een brij aan woorden. Een potlood is in een los bovenop gestoken en hij pakt deze eruit, likt aan de punt en zet deze ergens op een klein leeg vakje van het papier. Tijdens het geheel blijft hij jullie aankijken, alsof hij weet waar zijn hand eindigt zonder het te zien. "Jullie hebben geluk" zegt Anansi. "Toevallig heb ik hier zojuist een jongedame gevonden die veel interesse heeft om jullie te zien" knipoogt hij. "Mannen op zoek naar vrouwen in een bos zijn zeldzaam, maar vrouwen op zoek naar mannen in een bos zijn nog zeldzamer" zegt hij terwijl je de potlood over het papier hoort krassen.

"Richting het zuiden is een stad, Albany. Terug door Salem en dan niet naar het oosten terug richting Lyons, maar verder over de Interstate 5. Je kunt het niet missen en vooral waar jullie naar toe op weg zijn moet je er wel doorheen" beschrijft Anansi, in zijn hakkelende manier van spreken. "Naast Albany is een fabriek, er zijn daar mensen die een contract met een derde partij hebben afgesloten. Hoewel dat soort transacties beschermd zijn ben ik vertrouwd met de....overname van bepaalde diensten." De woorden zijn leeg, zakelijk en tegelijk nietszeggend. "Voordat ik echter een tegenbod kan doen moet ik de situatie kunnen analyseren en het lukt niet. Ik ben niet toegestaan dichtbij genoeg te komen voor observatie, dat is een van de voorwaarden." Langzaam begint duidelijk te worden waar hij op af gaat. "Vanuit Albany zelf probeerde ik onderzoek te doen, maar er is daar iets wat mij niet wil hebben en ik voelde me genoodzaakt mijn zoektocht te staken."

Zijn potlood is de hele tijd niet gestopt met krassen en met een ruk scheurt hij een stuk van de pagina af en duwt die naar voren. Je ziet erop een kaart getekend, duidelijker dan je had verwacht met bochten en details van wegen, namen van steden en kleine getalletjes die kilometers aangeven erop. "Kijk wat er in de fabriek speelt en laat het me weten wanneer ik jullie volgende keer zie. Dat is mijn prijs als ik jullie nu de vrouw breng" zegt Anansi ferm, zijn stem een keer niet overslaand. "Ik houd niet van vraagtekens, dus als je weet te ontdekken wat het was dat achter me aan zat in Albany is dat ook wat waard. Een eerlijk en duidelijk antwoord op een vraag naar jullie keuze. Geen geheimen, geen misleiding dat is mijn beloning als het lukt. Als je het weet te doden krijg je er twee. Enige voorwaarde is dat je geen vragen over mij of aan mij gerelateerde zaken stelt."

Anansi is al tijden gestopt met het aankijken van alleen Vladimir en Harrison, zijn ogen hebben ondertussen iedereen meerdere keren ontmoet en zo bij het gesprek betrokken. "De vrouw voor informatie over de groep naast Albany, een antwoord voor informatie over het ding in Albany en een tweede antwoord als jullie het uit de vergelijking weten te halen." Anansi bergt het notitieblokje op en steekt een hand naar voren, lange vingers strak tegen elkaar aan. "Deal?"

Code: Select all

Justin     [X][X][/][/][ ][ ][ ][ ]      Willpower 4/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   
Mack       [X][X][X][ ][ ][ ][ ]         Willpower 4/5   Taser (-1) 7/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   M16A3 12/30 R0
Harrison   [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 2/6   Remington 700 (4L, 9A) 5/5 R8   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][X][ ][ ]      Willpower 4/6   M4A1 (4L) 30/30 R0   Fire Axe (3L)   .44 (3L, 9A) 6/6 R15
Vladimir   [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R13   M16A3 (4L) 30/30 R0
Joseph     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 1/6   Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 24 Apr 2010 12:34

Het zou wel heel toevallig zijn als Ava hier in de buurt rondspookte, maar voor Vladimir lijkt er hoop te bestaan. De prijs is vaag, alleen kijken wat er speelt kan betekenen dat je wel honderden dingen moet doen om aan de informatie te komen die hij vraagt. Aan de andere kant is de belofte van duidelijke antwoorden misschien wel iets wat een aantal van jullie aantrekt. Wederom weet je pas wat het kost als je er bent, maar een manier om uit de huidige vragen te komen en je onbegrip te overwinnen is wellicht veel waard. Wie weet wat je gedaan krijgt als je maar de juiste vragen stelt...

!!!DEADLINE WOENSDAG 28 APRIL 1230!!!
Blaat?
Harrison

Post by Harrison » 25 Apr 2010 15:29

Het gesprek met Anansi gaat zoals Harrison het verwacht had: veel cryptische opmerkingen en geen echte antwoorden. Veel geblaat en weinig wol. Hij zou zich moeten ergeren hieraan, maar hij zag het eigenlijk al aankomen.

Als de zwarte man zijn aanbod doet heeft Harrison er meteen oren naar. Liever had hij nu gehoord waar Ava is, maar de belofte van antwoorden als er wat klusjes worden opgelost staat hem aan. Hij kijkt de groep rond. "Ik ben voor. We gaan naar Albany, zoeken uit wat er in die fabriek daar aan de gang is, knallen dat beest af wat Anansi dwars zit, en krijgen dan onze beloningen. Makkie." Een zelfverzekerde glimlach.

Harrison luistert wat de rest van de groep wil. Hij is benieuwd naar de vrouw die Anansi heeft meegebracht. Hij vertelt zichzelf dat het Ava niet zal zijn, dat die kans erg minimaal is. Hij hoopt voor Vladimir dat het Lynn is, al weet hij dat er ook nog een derde optie bestaat: de mysterieuze vrouw waar Moore het over had.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Mack

Post by Mack » 26 Apr 2010 19:01

Mack was een tijd niet aanspreekbaar omdat hij alles voor zichzelf op een rijtje aan het zetten was.

Als Anansi met zijn voorstel komt dan schiet Mack wakker en roept de groep bij elkaar om te kunnen overleggen zonder dat Anansi alles hoort.

"Ik weet niet of jullie het nog herrinneren maar de vorige keer dat hij iets beloofde liep het totaal niet zoals gewenst.. en ik vertrouw die gast niet... Hij is niet "menselijk" en geeft me de kriebels. Als Anansi al ergens moeite mee heeft om langs te komen wat voor een problemen krijgen wij dan wel niet? Die gast loopt overal tussendoor alsof het niets voorstelt... Ik stel voor dat we eerst rust pakken en overlevende zoeken. We weten nu van hem dat er in die richting mensen zijn en kijken of ze ons kunnen helpen en visa versa. "

Mack kijkt de groep rond en bedenkt zich dat 2 mannen van de groep met alle macht opzoek zijn naar hun vrouwen......

"Ik wil alleen zeggen dat we ZEEEER voorzichtig moeten zijn en niet net zoals vorige keer erin moeten jumpen zonder na te denken. Wil hij ons wel helpen en kan zijn informatie ons helpen met het zoeken naar Lynn en Ava? De informatie die hij heeft gegeven tot nu toe klopt tot een zekere hoogte...... maar bevat nooit wat we willen / hopen..."

"Ik laat de beslissing aan jullie over maar gebruikt je verstand voor een seconde en niet alleen je emotie....."

Nadat Mack zijn speech heeft afgestoken loopt hij terug naar de APC om te kijken of hij Justin kan helpen met de kapotte monitoren.
Justin Time

Post by Justin Time » 26 Apr 2010 20:25

''Ik vertrouw dit zaakje niet gasten, telkens weer die vage beloftes waar je een onbekende prijs voor betaald.

Ik snap dat die vrouwen belangrijk voor jullie zijn, maar we hebben nog steeds een missie te vervullen. Hoe groot is nou de kans dat we ze daadwerkelijk vinden. Hoelang loopt die Ava al niet rond door de wildernis?''

Justin begrijpt dat zijn woorden niet veel zullen uithalen. Wellicht heeft hij makkelijk praten; geen familie meer, geen vrouw of vriendin. Het enige dat hij hoopt is dat de rest inziet dat de informatie die wij met ons meenemen van enorm belang kan zijn voor de gehele mensheid.

''Wat nou als er wat met ons gebeurd, en die data nooit aankomt?''
Turbo! Turbo!
Joseph

Post by Joseph » 26 Apr 2010 22:24

"Dat was toch wel....interessant???" Joseph herhaalt de woorden van Anansi " Er zijn mensen dood gegaan daar op een vreselijke manier en jij noemt het interessant?" Joseph probeert zijn woede binnen te houden " Harteloze schoft" bedenkt hij en hij moet denken aan de mensen zoals Finch en Niles. " Ze hebben het waarschijnlijk niet overleefd.

Hij probeert zo ver als het kan rustig na te denken over het voorstel van Anansi. En na wat overpeinzingen bedenkt hij dat de groep waarschijnlijk wel akkoord gaat. " Als wij het gevaar opzoeken dan zoekt het ons wel op... het is onvermijdelijk.. zelfs in Ryker.. "

Het keiharde handelen van Anansi maakt hem ziek. "Hij weet hoe graag wij antwoorden willen hebben op vragen als; Hoe komen we zo snel mogelijk veilig bij Mount Cheyenne? Waar is Ava?" bedenkt hij en kijkt treurig naar de omgeving. Joseph knikt als hij de woorden van Mack hoort.

"Logische nadenken is slim. Ik ga liever naar het noorden.. maar ik heb eigenlijk geen hoop dat ik daar nog vrienden vind. Albany moet maar.. dan krijgen we nog een keertje antwoorden van Anansi. Wat een shit zooi .... " zegt Joseph en schopt wat aarde weg.
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 01 May 2010 09:56

Back in business, bitches!
Blaat?
Vladimir

Post by Vladimir » 01 May 2010 14:53

Het aanbod van Anansi klinkt simpel. Er is een kans dat het gezelschap sowieso door Albany zou komen , en die fabriek ook zouden vinden , en het enige wat we nu echt hoeven doen is ernaartoe te gaan. We hebben geen opdrachten , alleen als we zelf vragen willen stellen.

Dus we kunnen rapporteren wat we daar vinden, en als we niks vinden , rapporteren we dat we niks hebben gevonden.

Vladimir legt de woorden van Mack naast zich neer. Hij heeft absoluut gelijk , maar ook in hun zoektocht naar een veilige weg naar Mt. Cheyenne is dit een logische stap. Problemen komen ze toch wel tegen , dus het enige wat er nu bijkomt is 'rapporteren.'

"Deal." zegt Vladimir, en hij schudt de hand van Anansi.

Er zullen vast hier en daar adders onder het gras zitten; er zijn zoveel antwoorden te bedenken op een gestelde vraag , en je zou de vraag tot in de perfectie moeten formuleren om het antwoord te krijgen dat je zoekt.

En wellicht weten ze in die fabriek wel hoe we aan benzine kunnen komen zodat we dichterbij Mt. Cheyenne kunnen komen.

De vrouw is een bonus. Vladimir is ervan overtuigd dat het Lynn noch Ava zal zijn ...
a screaming comes across the sky ...
Mick Fury

Post by Mick Fury » 01 May 2010 16:41

"Ik ben geen moordenaar" zegt Mick hardop. "Ik zal vechten en zelfs doden voor wat er moet gebeuren, maar ik vecht voor een doel en niet omdat jij problemen hebt en ze opgeruimd wil hebben" wijst hij naar Anansi. "Aan de andere kant hebben we alle hulp nodig die we kunnen krijgen en als dit is wat er moet gebeuren om de missie te voltooien dan ben ik meer bereid jullie te blijven beschermen" keert hij zich naar de groep.
Is it cuz I iz black?!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 01 May 2010 16:42

Nou, hier komt ze hoor...
Blaat?
Locked