Day Five - Homo Talpidae

...wake up...
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Five - Homo Talpidae

Post by Kieron Hellblade » 05 May 2010 12:56

Als de groep de ontmoetingsplek verlaat gebeurt er weinig. Anansi kijkt langs jullie terwijl je instapt en de vrouw staart ergens in de verte. Terwijl je steeds verder weg rijdt springen de schermen weer terug naar normaal, maar van de twee mensen die je achterlaat is geen spoor te bekennen, de weg waar ze op stonden zo verlaten als het uitgestorven bos voor je.

Wat volgt zijn vele uren waarin er extreem traag vooruitgang wordt geboekt. Groot en lomp als het voertuig is zijn alle obstakels in het overspoelde bos waar je te voet makkelijk omheen kon nu juist onvermijdelijk. Hoewel je makkelijk door bomen heen breekt, zijn zompige ondergrond waar de APC in wegzinkt, barsten groot genoeg om een wiel klem te laten komen, hoogteverschillen en andere zaken in het woud echte problemen. Het gewicht en de kracht van het voertuig komt vaak ten goede en sommige obstakels worden me brute kracht overwonnen, maar vaak zijn het Justin's kunsten aan het stuur die voorkomen dat het ding klem komt te zitten of bij twee risicovolle afdalingen zelfs kantelt.

Harrison weet tijdens de wandeling een lijk te vinden, maar wat je vermoed dat een man is ligt er mogelijk al enkele maanden, uitrusting, kleding en lichaam aangevreten door zure regen is er weinig meer herkenbaar. Joseph weet de computers te controleren en alles lijkt te werken. De stevige beschermlagen er omheen, rubberen hoeken en randen, alles wat genoeg was om een lancering en gebruik in zero-G te overleven blijkt ook genoeg te zijn om te voorkomen dat ze beschadigd raken. Mick staat meestal bovenop achter de .50 op de uitkijkt en ondanks dat er nog maar een handvol kogels over zijn voor het wapen grijpt het hij vast tot zijn knokkels wit zijn.

Zelfs over een paar kilometer doen jullie al uren omdat ieder twijfelachtig stuk grond voorzichtig wordt getest of er alternatieven moeten worden gevonden. Het bos om je heen blijft verlaten als altijd, niks behalve dood hout, rottende bladeren en een complete stilte. Beweging komt nergens voor en naast de zure lucht stoort iedereen zich ook aan de natte kleren. Vrijwel allemaal zijn jullie ergens door een stuk grond gezakt wat er stevig genoeg uitzag toen je voor de APC liep om te testen. Hoewel de brandende zon je kleren droogt blijft het een zware reis.

Tegen de tijd dat je eenmaal uit het woud bent is het al nacht. De laatste twee uur waren extra gevaarlijk door de minimale verlichting, maar iedereen is veilig tevoorschijn gekomen en de APC staat op een stevige asfaltweg, neus richting Albany. Gesloopt als je bent weet je dat vandaag de bestemming niet meer bereikt gaat worden. Om je heen is niets behalve velden met afgestorven gras, leegte en een eenzaam tankstation. Er zit geen glas meer in en binnen is niets te zien behalve lege rekken. Het dak boven de pompen is net iets te klein om de hele APC te bedekken, maar het zou bijna alle regen tegenhouden mocht er een bui komen en meer beschutting heb je niet nodig aangezien in de APC zelf de veiligste plek is die je maar kunt bedenken. Je staat in het zicht, maar zelfs als iemand je vindt zouden ze niks kunnen doen tenzij ze weten door centimeters dik staal te breken.

Code: Select all

Justin     [X][X][/][/][ ][ ][ ][ ]      Willpower 4/6   M1911A1 (3L) 1/7 R0   
Mack       [X][X][X][ ][ ][ ][ ]         Willpower 4/5   Taser (-1) 7/10 R0   .38 (2L) 0/6 R0   M16A3 12/30 R0
Harrison   [X][X][X][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 2/6   Remington 700 (4L, 9A) 5/5 R8   Knife (1L)   
Mick       [*][*][*][*][X][X][ ][ ]      Willpower 4/6   M4A1 (4L) 30/30 R0   Fire Axe (3L)   .44 (3L, 9A) 6/6 R15
Vladimir   [X][X][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   Bone saw (2L)   Scalpel (-1)   Medkit 10/20   
                                                         Benelli M4 Super 90 (4L, 9A) 8/8 R13   M16A3 (4L) 30/30 R0
Joseph     [X][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 1/6   Snomale (2B)   M9 (2L) 14/15 R1   Knife (1L)
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 05 May 2010 12:58

Het einde van dag vijf nadert. Dit is je laatste kans als je nog bepaalde rolls wou doen of dingen wilt bespreken tijdens de urenlange reis of nu voor het slapen gaan.

!!!DEADLINE ZONDAG 9 MEI 1300!!!
Blaat?

Mick Fury

Post by Mick Fury » 05 May 2010 13:12

"Blij dat we daar weg zijn, ik kreeg de kriebels van die plek" rilt Mick als de APC de weg op klimt en eindigt op het asfalt. "Dude..." wendt hij zich tot Vladimir "...je weet dat ik je als meer dan een lopende verbanddoos zie, maar ik zie een aantal nare sneeën op sommige van onze makkers en ondanks dat het bloeden gestopt is zou het misschien wel fijn zijn als je er naar kijkt."

Mick leunt wat dichter naar Vladimir toe en dempt zijn stem wat, zodat het geluid van de grommende motor het geheel overstemd. "Die kerel naast mij ging dood aan wat voor fucking meuk er aan die klauwen zat, correct?" hij grabbelt in zijn zak en haalt een potje pillen tevoorschijn. "Deze wou je mij de eerste nacht geven toen ik zo ziek was door het water wat in mijn open wond kwam, dus ik neem aan dat ze helpen bij infecties. Zou dat nu ook nuttig zijn?"

Antibiotics, +1 dice voor Stamina+Resolve rolls tegen infection. Je hebt 10 uses bij je. Kwamen alleen even vluchtig langs in Day Two, dus een reminder is wel aardig dacht ik zo.
Is it cuz I iz black?!

Vladimir

Post by Vladimir » 05 May 2010 16:42

Het grootste deel van de reis zit Vladimir met zijn rug tegen de muur van de APC voor zich uit te staren. Als er geholpen moet worden om de weg vrij te maken helpt hij mee , maar hij is diep in gedachten.

De veiligheid die ze in Ryker leken te hebben gevonden is bruut vernietigd en het is zwaar voor zijn geest om elke keer van emotie naar emotie geslingerd te worden. In Ryker vond hij een connectie met Lynn , iets wat hij nog niet eerder had gevoeld , maar easy come , easy go ...

Nu ging hij van verslagenheid naar extreme extase/liefde, door de vrouw bij Anansi , Helena noemt hij haar maar in zijn hoofd , om vervolgens weer alles kwijt te zijn.

Vladimir snapt waarom hij altijd probeerde te voorkomen om emotioneel te binden met mensen om zich heen. Het was niet omdat hij dat niet kon, of wou, maar omdat het noodzakelijk was.

De helm biedt hem wat bescherming , en Vladimir voelt zich er veiliger in , op de een of andere manier beschermd tegen de buitenwereld. Hij voelt zich weer terug vallen in zijn oude , emotieloze staat.

Een beschermende muur in zijn hoofd , nu extra sterk door een helm buiten zijn hoofd. De helm lijkt ook te helpen om dingen duidelijker te maken, ook in zijn hoofd.

als Mick naar hem toe komt, wordt zijn mediterende gedachtegang even onderbroken.

"Ik zal inderdaad even langs iedereen gaan om ze te checken." Vladimir pakt 1 van de pillen en slikt hem door. "Neem er zelf ook 1, en de rest ook. Geen risico."

Emergency Care op iedereen: Dex 3 + Medicine 4 + Emergency Care 1 = 8 dice per persoon.

Mag wel zo toch ? Aangezien we toch zo gaan tukken ?

Na iedereen gecheckt te hebben gaat Vladimir weer zitten op zijn plek , en valt in slaap , denkend aan een mix van Lynn en Helena ...

Slaaptijd !
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 05 May 2010 21:21

Vladimir wrote: Emergency Care op iedereen: Dex 3 + Medicine 4 + Emergency Care 1 = 8 dice per persoon.

Mag wel zo toch ? Aangezien we toch zo gaan tukken ?

Yeah is best, zit niet te wachten op een lijst van volgordes of een post per patient ofzo =P Je Specialty gaat hier niet echt helpen omdat dit geen stabilizen ofzo is, maar als je meer kans wilt krijgen op exceptional successes en zo damage wil downgraden kun je wellicht beter je kit gebruiken.

Zie maar =)
Blaat?

Vladimir

Post by Vladimir » 05 May 2010 22:54

geen kit , 7 dice dan :)
a screaming comes across the sky ...

Justin Time

Post by Justin Time » 05 May 2010 23:48

Zzzz

Ik dacht dat de vorige post al het einde was, vandaar dan ik melde dat ik al ging pitten en niet ging rijden
Turbo! Turbo!

Joseph

Post by Joseph » 06 May 2010 14:52

Joseph is wat gerustgesteld, de laptops doen het nog. Hij stopte beide laptops in zijn rugtas en legt deze in de APC

" Dan moeten we straks gaan slapen in de APC .. gezellig zeg. " bedenkt hij en strekt zich uit maar nadat hij dat gedaan heeft voel hij een hongerig gevoel in zijn buik.

Joseph eet en drinkt nog wat van de voedselrantsoenen.

" Gaan we allemaal in die APC maffen? of wil men in dat benzinestation slapen?.. met een wacht natuurlijk.. " Vraagt hij

Als niemand in het benzinestation wil slapen dan wil Joseph dat ook niet
Als twee anderen wel willen slapen in het tankstation dan gaat Joseph op verkenningstocht met een van de teamleden.

Harrison

Post by Harrison » 06 May 2010 16:12

Vanaf het moment dat de vrouw van wie hij hoopte dat ze bruikbare informatie voor hem had hem afwimpelde heeft Harrison weinig meer te zeggen gehad. Hij begrijpt niet helemaal hoe dit nou zat, ze was op zoek naar iemand uit Troy maar nadat ze hem vond bleek ze helemaal niet geïnteresseerd te zijn in hem of zijn geboorteplaats. "Het zal wel," denkt hij bij zichzelf, "ben blij dat we geen uitgebreide expeditie op touw hebben gezet om haar te vinden."

Het werd daarna nog een lange en zware dag, maar uiteindelijk komt de groep bij een tankstation aan. Mooie plek om even te overnachten, in de APC natuurlijk, want Harrison heeft geen zin om in een onveilig tankstation te gaan slapen.

Als Vladimir klaar is met zijn werkzaamheden als dokter en de APC onder de overkapping van het tankstation is gereden maakt Harrison het zich gemakkelijk in het voertuig en gaat slapen. Morgen weer een dag.

En zo keerde ik weer weder uit het Oosten. Ik zie dat jullie lekker zijn opgeschoten en een ronde zonder mij hebben gespeeld, gaat lekker zo.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 09 May 2010 12:57

Placeholder voor Mack
Blaat?

Locked