Day Four - Safety Behind Bars

...wake up...
BioTech
Beheerder

Re: Day Four - Safety Behind Bars

Post by BioTech » 21 Jan 2010 22:33

Way reageert op het voorstel van Joseph om wat duidelijkheid te scheppen terwijl hij doorbanjert naar de deur. "Dat gaat inderdaad gebeuren. Morgenochtend bij je gesprek met Moore. Er zijn een heleboel vragen die we naar mijn mening eerder hadden moeten stellen." Het is duidelijk dat ook hem een heleboel dwars zit en hoewel hij niet openlijk zo vijandig is als Johns merk je dat iets van je krediet bij hem verspeeld is. Met een klap slaat hij de deur open.

Als Mack begint te vertellen dat Harrison moet overgeven om de situatie op te lossen en verontrustend genoeg ook aanbiedt hem daar wel mee te willen helpen twijfelt Harrison geen moment en springt hij over de reling. Terwijl hij naar beneden suist op weg om zijn been te breken beseft hij zich dat dit preferabel is boven vingers van een andere man in je keel. Harrison komt hard op beide voeten neer en de klap van de impact dreunt door zijn hele ruggengraat heen. Benen kraken onder de klap en de opgebouwde vaart is genoeg om hem dwars door zijn knieën te doen zakken. Voeten dreunen pijnlijk na en Harrison ziet half gehurkt sterretjes in het beton. Zijn benen doen een belofte van duizenden soorten pijn morgenochtend, maar als Way door de deur heen dendert wordt al het geluid van de val gedempt. In zijn knielende houding grijpt Harrison naar een van zijn schoenen en doet net alsof hij zijn veters strikt. "Moest denk ik wennen aan normaal eten, voelde me niet zo lekker..." mompelt hij beschaamd terwijl hij de laatste knoop legt. "Ja, gebeurt wel vaker" zegt Way terwijl de rest ook door de deur heen komt. "We denken dat het misschien ook komt door mineralen in het water hier die mensen niet gewend zijn, hadden mijn ouders op hun boerderij ook."

Jump, Strength 3 + Athletics 2 = 5 dice, 1 succes
Nul successen hier was een nare val over de reling geweest
Zes meter gevallen zonder mogelijkheden zachte grond oid te raken, dus zes bashing damage
Harrison Lying, Manipulation 2 - Subterfuge 1 + Willpower 3 = 4 dice, 4 successen
Way Detect Lies, Composure 4 + Empathy 2 = 6 dice, 2 successen
Harrison lult zich er moeiteloos langs.

Way draait zich om naar Varley en vraagt "lukt dat zo alleen?" terwijl hij zijn hoofd knikt richting Justin. "Jawel hoor, dronken, bloedende mannen die net kapot geslagen zijn naar een bed slepen doet me misschien iets teveel denken aan foute relaties van vroeger, maar ik red me wel." Way blijft haar veelbetekend aankijken en na een korte stilte voegt ze toe "Het is door een gebouw met op iedere hoek een militair die me kent, over een binnenplaats gevuld met schutters op de muren die me overal vandaan kunnen zien en in een Medbay gevuld met een half dozijn mannen die me helpen. Hij is te dronken om raak te kunnen slaan, kan amper lopen en heeft een opengescheurde kogelwond. Maak je je echt zorgen?" Ze loopt zonder op antwoord te wachten weg met Justin's arm over haar nek geslagen en een van haar handen achter zijn rug.

Er worden geen aanstalten gemaakt om te beginnen met de wandeling naar jullie cellen en pas als Varley de hoek van de lange gang om is verdwenen lijkt Way weer tot leven te komen. "Ik ben niet je vriend" zegt hij. "Deze mannen hebben voor me gezweet, gebloed en gestorven, dat ik jullie daar binnen moest verkiezen boven hen maakt me misselijk." Hij zucht en begint met lopen, je volgt hem een gang in. "Maar zoals een vader begrijpt dat wat goed voor zijn kind is niet altijd leuk is bescherm ik hen ook. Ze hebben teveel meegemaakt om ook nog eens bloed aan hun handen te hebben omdat een paranoïde idioot de verkeerde vragen stelt aan een dronken menigte." De gevangenis is simpel ingedeeld. Beide vleugels bevatten twee celbokken. A en B aan de westkant en C en D aan de oostkant, tegen de basis aan. Je komt al snel aan bij de doorgang naar de celblokken en nadat meerdere hekken en deuren zijn geopend ben je op je slaapplek.

Het is een lange vierkante gang, twee verdiepingen hoog met looppaden bovenin, zodat je wel gewoon naar het plafond kunt kijken vanaf beneden maar er wel bovenaf overgestoken kan worden. Treurige rijen kleine betonnen hokjes, afgeschermd met dikke metalen hekken lopen monotoon langs beide kanten. Aan het einde is een muur met een nieuwe zware metalen deur. Je bevindt je nu in blok B, door de deur heen is blok A zie je op de borden staan. Twee militairen zitten te kaarten bij de doorgang tussen A en B, boven je loopt er een verveeld over een loopbrug en een staat alert bij een bedieningspaneel om cellen me te openen en sluiten.

"Blok B is jullie slaapplaats, blok A is....afgesloten." Way twijfelt net iets te lang over het woord om je er een gemakkelijk gevoel bij te geven. "Blok C in de andere vleugel is leeg en blok D is voor een speciale gevangene." Hij wist naar alle nog open hekken. "Kies er maar een die je bevalt, hekken worden gesloten als je binnen bent. Ze hebben een bed, toilet en spiegel, leef je uit." Je ziet dat er cellen zijn waar nog boeken op de vloer liggen, gekleurde dekens op bedden liggen, hier en daar zelfs scheerspullen en op menig plek hangen er posters. Way maakt geen woorden vuil aan van wie de spullen zijn, maar je kunt het wel raden. "Je wordt morgenochtend opgehaald voor je afspraak met Moore. Tot die tijd blijven de hekken dicht." Way begint weg te lopen. "Dit is voor je eigen veiligheid" zijn de laatste woorden die hij je toeroept voordat de metalen deur achter hem dichtslaat.

Code: Select all

Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/6   
Vladimir   [X][/][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   
Harrison   [/][/][/][/][/][/][ ][ ]      Willpower 5/6   
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 21 Jan 2010 22:38

Justin wordt weggedragen door Varley en na een minuut door gangen te zweven eindigt hij weer buiten. De koude lucht ontnuchterd hem een beetje, maar alsnog is hij erg blij dat er iemand is om hem overeind te houden. De wandeling duurt langer dan nodig zou zijn en behalve een paar moederlijke berispingen over hoe hij beter niet had kunnen drinken en laat staan vechten met zo'n schotwond is Varley zwijgzaam tijdens de wandeling naar de Medbay.

Eenmaal binnen wordt Justin overgenomen door twee mannen en naar een bed geleid. Hij ligt al half te slapen als ze niet veel later zijn shirt openknippen en beginnen met het deppen van bloed, verwijderen van oude hechtingen en opnieuw verbinden van verwondingen. Het gemorrel is genoeg om hem pijnlijk weer wakker te schudden, maar als er niet veel later ook een infuus in zijn arm verdwijnt verdwijnen de scherpe randjes van de pijn weer en voelt hij zich aangenaam warm. Naast zich hoort hij een bekende stem.

Justin     [X][X][/][/][/][/][/][ ]      Willpower 5/6
Blaat?
Mick Fury

Post by Mick Fury » 21 Jan 2010 22:45

"Hey bitch, zo te zien heb ik een aardig feestje gemist" lacht Mick als hij Justin naast zich neergelegd en opgelapt ziet worden. "Blauw oog en zo te ruiken..." zwaait Mick met zijn hand voor zijn neus langs "...mocht jij wel aan de drank." De grote neger gaat verborgen onder een laag vers verband, heeft ook een infuus in zijn arm en ligt heerlijk ontspannen in een bed wat net te klein is zodat zijn voeten over de rand hangen. "Zijn we eindelijk weer in de beschaving, kan er geeneens een biertje vanaf." Mick zwaait betuttelend met zijn vingers. "Nee meneer, verwondingen, medicijnen, bla bla bla" doet hij iemand na terwijl een van de broeders die met Justin bezig is hem een boze blik geeft.

"Maar, al met al, is het hier nog niet zo slecht. Warm bed, redelijk eten, pijnstillers en ondanks dat de jongens hier wat saai zijn heb ik genoeg gevonden om me te vermaken." Mick graait op een tafeltje naar iets en komt omhoog met een tijdschrift. "Wanneer is de laatste keer dat je twee van deze hebt gezien?" vraagt hij met een gigantische grijns terwijl hij op de middenpagina van een opengevouwen tijdschrift een Miss November met kilometerslange benen en een nietsverhullende bikini aan Justin laat zien.

Mick       [*][*][*][*][*][X][X][ ]      Willpower 3/6   
Is it cuz I iz black?!
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 21 Jan 2010 22:54

Mack is meer een man van misleiding dan van actie, dus wanneer Harrison zijn plan in de wind slaat en zich over de trapleuning naar beneden stort is hij heel even radeloos. Instinctief duikt hij zelf zachtjes vloekend achter de trap weg. Hij hoort hoe Harrison met een doffe dreun op het beton valt en kan zich alleen maar bedenken hoe overduidelijk dit alles voor Way moet zijn, zelfs als Harrison niet beide benen heeft gebroken. Wanneer hij echter het gesprek beneden volgt en merkt hoe alles probleemloos verder gaat haalt hij opgelucht adem.

Mack, Dexterity 3 + Stealth 3 = 6 dice, 2 successen
Way, Wits 3 + Composure 3 = 6 dice, 1 succes
Mack blijft onopgemerkt.

Met een schok beseft Mack zich waarom zijn afwezigheid geen probleem. is. Hij is al een langere periode in Ryker en hoewel hij er misschien niet zoveel bijhoort als de militairen, is het wel voor iedereen daar nog zo dat ze hem niet zien als onderdeel van de nieuw gearriveerden. Mack mocht ze dan wel gevonden hebben, maar hij is de vertrouwde jongen die hier al langere tijd woonde en terugkwam met de onderdelen, niet een verdachte in de verdwijning van kameraden zoals gesuggereerd door Johns.

Hoewel nieuwelingen altijd wat meer in de gaten gehouden worden zal niemand verbaasd opkijken als Mack ergens rondzwerft. Zolang het niet verboden is zal hij veel minder aandacht trekken dan Vladimir, Mick, Justin, Joseph en Harrison die nu argwanend in de gaten worden gehouden. Mack weet echter ook dat zijn status hem niet zal redden en er wel al een connectie tussen hen en hem is gemaakt en hij zich dus op glad ijs bevind. Zolang hij maar voor de curfew in zijn cel is en niet betrapt wordt in gebieden waar hij geen toegang toe hoort te hebben is hij momenteel niet verdacht. De curfew is echter in een paar minuten, dus Mack zal zich moeten haasten.

Mack       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 21 Jan 2010 22:59

In principe is dit het einde van Day Four.

Harrison weet de problemen te vermijden en wordt samen met Vladimir en Joseph naar een cel gebracht. Je mag er zelf een kiezen, maar ze zijn identiek. Dit is het laatste moment om afscheid te nemen of nog iets te bespreken voordat je gescheiden wordt.

Justin ligt in de Medbay en ontmoet daar Mick weer, die het wel naar zijn zin lijkt te hebben.

Mack is ook aan de dans ontsprongen maar weet dat hij dit niet eeuwig vol kan houden en zeer snel naar het cellenblok moet.

!!!DEADLINE MAANDAG 25 JANUARI 2300!!!
Blaat?
Harrison

Post by Harrison » 22 Jan 2010 15:13

Harrison staat op het punt om over de reling naar beneden te springen als Mack hem tegenhoudt omdat hij een ander plan heeft. Het blijkt niet zo'n geweldig idee te zijn als Harrison gehoopt had, vooral het stuk waar Mack zijn vinger in Harrison's mondstopt schiet hem in het verkeerde keelgat. Hij staat misschien bij Mack in het krijt, maar dat betekend niet dat alles plots mag, een man die iets in de keel van een andere man stopt, Harrison is niet van die kant. "Uh, nee, dude, slecht plan."

Harrison zet zich over de reling heen en springt zes meter naar beneden. Terwijl hij op de grond afraast bedenkt hij dat dit misschien toch niet zo'n geweldig idee was, maar daar is het nu wat laat voor. Keihard komt hij neer op de grond, pijn schiet door zijn benen en dan de rest van zijn lichaam heen, maar hij houdt zich goed.

Dan komt Way binnen, samen met zijn groepsgenoten. Harrison doet alsof hij zijn veter strikt en liegt dan glashard tegen de kapitein. Het is nu erop of eronder en... het werkt, Way gelooft alles wat hij zegt. Harrison is verbaast, al laat hij dat niet zien, liegen was nooit zijn sterkste punt, maar nu het erop aankwam viel alles op de juiste plaats. Hij is er mee weggekomen, ondanks alles is hij niet gepakt.

Zonder iets te zeggen en de pijn in zijn benen negerend loopt Harrison met Joseph en Vladimir achter Way aan. Hij realiseert zich plots iets: Mack is nergens te bekeken. Harrison laat niks blijken, dat zou de man die zich ruimschoots tegenover Harrison bewezen heeft alleen maar in moeilijkheden brengen. Hij weet dat Mack een slimme gozer is en de boel hier kent, hij redt zich wel.

Als Way het drietal heeft achtergelaten kijkt Harrison naar de cellen waar ze de nacht zullen doorbrengen, of beter gezegd, hij kijkt naar de bedden, want met zijn zere benen wil hij nu weinig anders dan liggen en rusten. Maar eerst zijn er nog wat dingen te bespreken, nu ze met z'n drieën onder elkaar zijn.

Harrison leunt tegen een muur, om de druk op zijn benen te verminderen. "Uh, dus," zegt hij tegen Vladimir en Joseph, "ik ben jullie wel een verklaring schuldig over waar ik heen was, denk ik." Hij zet een moment zijn gedachten op een rij. "Jullie weten dat ik op zoek ben naar mijn vriendin. Ik was vanmiddag bij de administratie langsgegaan om te vragen of ze in Ryker is, maar die wilden me niet helpen. Daarop besloot ik om tijdens het feest daar in te breken, om zelf de info te zoeken. Mack heeft me geholpen, het is best wel een goeie gozer als het erop neerkomt, erg handig met sloten ook. Helaas leverde het niets op, ik denk niet dat Ava hier is, maar weet het nog steeds niet 100% zeker." Hij denkt voor een moment, "en Mack is nog ergens in de gevangenis, want die kon niet meekomen op het laatste moment zonder bij Way argwaan te wekken."

"Maar goed, dat is mijn verhaal. Wat is er in vredesnaam allemaal gebeurd terwijl ik weg was? Way was duidelijk niet happy, Justin is helemaal aan gort geslagen en afgevoerd, het feest is eerder afgelopen dan gepland, en ik zag een hele horde pissige soldaten naar buiten komen." Als zijn groepsgenoten uitleggen wat zich heeft afgespeeld terwijl hij weg was scheldt Harrison. "Godverdomme, daar had ik bij moeten zijn om te helpen. Sorry, jongens."

Als de laatste dingen besproken zijn zoekt Harrison een cel op, degene met het bed dat er het zachts uitziet, en gaat dan slapen. Het is de eerste keer sinds dit alles begon dat hij een volle nachtrust zal hebben, bedenkt hij zich terwijl hij wegdrijft.

Na het avontuur van Harrison, en dan vooral de geweldige manier dat het liegen tegen Way ging ontdekt Harrison een nieuwe kant van zichzelf.

Voor 9 XP 2 punten in Subterfuge.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."
Joseph

Post by Joseph » 24 Jan 2010 21:54

Joseph kan alle tekenen van opluchting in zijn gezicht en lichaamshouding bedwingen als hij Harrison bij de WC ziet. En even twijfelt hij er zelfs aan dat Harrison niet echt misselijk was

Als Way het woord mineralen laat vallen heeft hij meer dan alle aandacht van Joseph "Veel mineralen in het water betekent dat het water dus vanuit een bron komt, misschien loopt er kleine hoeveelheid regenwater in de bron die voor problemen zorgt. Er kan wel voor gezorgd worden dat deze mineralen of wat dan ook worden gefilterd. Het kan gewoon zijn dat er een hoge hoeveelheid aan sulfaat of een ander mineraal in het water aanwezig is"
Bij de strenge woorden van Way knikt Joseph. " Hij ziet ook in dat de Johns nogal paranoïde was. Gelukkig zijn er nog zulke stabiele officieren hier.."

Terwijl ze naar de cellen lopen blijft er een gedacht opspelen om het drinkwater te controleren.

Als Way hen achterlaat blijft er een vraag hangen bij Joseph " Blok A is afgesloten.. waarom?" na wat mogelijkheden voor afsluiting te bedenken komt er een interessante op " Zou die man opgesloten zijn in blok a die 'dit alles heeft veroorzaakt'.

Joseph kijkt naar de cel, dit wordt zijn onderkomen voor vanavond. Niemand hoeft de wacht te houden voor ooglozen en daarnaast kunnen andere gevaarlijke mensen ook niet in de cel komen. " Alleen kan ik er ook niet uit, ... je moet altijd iets inleveren."

" Dus daar was Mack. Jullie hebben geluk gehad en hebben een groot risico genomen. Als je gepakt was dan weet ik niet of we in Ryker hadden kunnen verblijven" verzucht Joseph nadat Harrison zijn verhaalt heeft vertelt. " Agh ik ben te moe om boos te zijn. Justin heeft met Johns gevochten. Hij dacht dat wij die patrouille met Bendis overmeesterd hadden. Die patrouille was dus vanuit Ryker gestuurd. Wat een onzin kraamt die gozer uit "de geïrriteerde ondertoon van het laatste deel van zijn verhaal ontgaat niemand en loop een open cel in en gaat zitten op het bed.. een beeld van zijn teamleden die neergemaaid werden door een machine geweer komt bij hem op. " Zij waren degenen die intentie tot moord hadden"

Joseph gaat slapen

Door enkele momenten waar hij te laat was met reageren (Chinese man, Val auto) heeft Joseph zijn reflexen onbewust aangescherpt Fast Reflexes 2 => 6 XP
Vladimir

Post by Vladimir » 25 Jan 2010 10:47

Vladimir loopt langs de cellen tot hij er 1 ziet waar een boek ligt wat nog wel redelijk te lezen is. Hij is niet moe, maar dat is hij bijna nooit.

Hij gaat op bed zitten , steekt een peuk aan en begint wat te lezen.

Er is veel gebeurd vandaag , en het is wel mooi geweest , bedenkt hij.

Uren piekeren heeft geen zin , wellicht heb ik morgen een wat frissere, duidelijkere blik op alles.

Hij steekt nog een peuk aan , legt zijn boek weg.

Hij denkt nog steeds aan Varley, maar het maakt hem niet vrolijk.

Vladimir valt in slaap.
a screaming comes across the sky ...
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 25 Jan 2010 19:07

Placeholder voor Justin. Zijn internet is opgezegd. Niemand weet wie het heeft gedaan, de provider ook niet, maar opnieuw aanvragen, verwerken, aansluiten en bla bla kost minimaal twee weken dus hij heeft me het groene licht gegeven om door te gaan zonder hem.
Blaat?
BioTech
Beheerder

Post by BioTech » 25 Jan 2010 23:03

Placeholder voor Mack
Blaat?
Locked