Day Four - Safety Behind Bars

...wake up...
Kieron Hellblade
Beheerder

Re: Day Four - Safety Behind Bars

Post by Kieron Hellblade » 16 Jan 2010 13:20

Justin laat zich niet zomaar suckerpunchen, dus hij haalt vol woede uit naar zijn laffe belager. Hij stopt alles wat hij in zich heeft in de klap, maar de flinke hoeveelheid alcohol blijkt zijn hand-oog coördinatie behoorlijk te hebben aangetast, want Johns duikt moeiteloos over de langssuizende vuist door. Met Justin uit balans legt hij een hand op diens schouder en stompt hij de andere in Justin's maag. Beneveld als hij is heeft de piloot die normaal zo licht op zijn voeten is geen enkele kans de klap te ontwijken en vouwt hij dubbel alsof er iets in zijn buik explodeert. Hij zakt door een knie en de handen die hij bij zijn buik wegtrekt zijn rood van een bloedvlek die zich door zijn foeilelijke Hawaii shirt heen verspreid.

Justin, Strength 2 + Brawl 1 + Willpower 3 - Defence 3 = 3 dice, 0 successen
Johns, Strength 3 + Brawl 2 - Defence 0 = 5 dice, 2 bashing damage

Alcohol: Ieder drankje meer dan je Stamina in een uur geeft je een -1 penalty op je Intelligence, Wits en Dexterity attributes. Aangezien je Defence bestaat uit de laagste van je Wits of Dexterity zinkt deze ook als je boven je weerstand begint te drinken. Al deze penalties nemen met 1 per uur af als je stopt met drinken.

Als je met Stamina 3 dus bijvoorbeeld 5 drankjes klapt in een uur heb je -2 op deze attributes, -1 het uur erna en ben je twee uur later weer nuchter. Denk dat we allemaal wel hebben gelezen dat Justin genoeg op heeft voor een -4 penalty en dus geen defence over heeft.

Er komt echter hulp uit onverwachte hoek wanneer Justin's nieuwe "vriendinnen" zich dronken op Johns stortten met kreten zoals "Blijf van me maat af, lulhannes!" en "Hier, pak aan, deze!" Het zijn beide niet de meest nuchtere vechters, maar het feit dat ze met zijn tweeën zijn en Johns iets te veel afgeleid werd door Justin maakt een hoop goed. Een flinke poeier op zijn oog en een venijnige naaldhak tegen zijn scheenbeen aan later komt Vladimir tussenbeide en buldert hij zijn poging om het geheel op te breken de groep in. Ondanks de venijnige blik en de dreiging in zijn woorden gaat het geheel compleet langs iedereen heen. De twee dronken mannen lijken niets te horen in hun woedende pogingen Johns tegen de grond te worstelen, Justin is in pijn voorover gebukt aan het bloeden en zint op niets dan wraak terwijl Johns even stopt als hij het gezag in de stem hoort, maar behalve met zijn ogen knipperen komt hij niet ver voordat er weer vuisten naar hem geslingerd worden en hij wel wat anders aan zijn hoofd heeft.

Heb een Initiative roll gemaakt om te kijken of Vladimir's poging tot pacificatie of Justin's exact tegenovergestelde actie eerst kwam en Justin had Initiative 14 tegenover 11 van Vlad.

Presence 2 + Intimidation 2 + Willpower 3 = 7 dice, 1 succes
Angela, Composure 2 = 2 dice, 3 successen
Jacqueline, Composure 2, 2 successen
Johns, Composure 4 = 4 dice, 1 succes (defender, dus wint de tie)
Justin, Composure 3 = 3 dice, 4 successen
Hoewel Johns een close call was is niemand van plan zich door Vladimir te laten intimideren en haalt zijn poging weinig uit.

Joseph doet ook een poging de gemoederen te bedaren, maar zodra hij op probeert te staan voelt hij de hand van Adams hem weer omlaag op de bank duwen. "Blijf jij maar even zitten..." hoort hij achter zich grommen. Nadat Joseph zijn best heeft gedaan om iedereen te overtuigen van zijn verhaal heerst er een gespannen stilte. Na een paar seconden zegt iemand achterin "Bullshit! Hij kent Bendis, dus ze moeten het geweest zijn. Hij geeft zelfs toe dat zij bij de crash waren!" Deze woorden lijken de rest van de groep ook aan te sporen zich tegen de nieuwelingen te keren want er wordt instemmend gemompeld en de sfeer wordt steeds dreigender. Het voordeel van de situatie is wel dat iedereen zich zo richt op de grote dingen in Joseph's verhaal dat de kleine leugen over Harrison moeiteloos geaccepteerd wordt.

Prescence 2 + Persuassion 2 + Clear Sentences 1 + Willpower 3 = 8 dice, 3 successen
Composure 4 = 4 dice, 4 successen
Bij het overtuigen van een groep roll je tegen de oogste stats te vinden tussen alle tegenstanders, want als die je gelooft volgt de rest. Dat lukte hier dus niet =P
Manipulation 2 + Subterfuge 2 = 4 dice, 3 successen
Composure 4 = 4 dice, 0 successen
Zeggen dat Harrison een loner is was inderdaad geen leugen, maar je weet dat dit niet de reden is waarom hij weg is en je probeert iets te verhullen...

Varley is ondertussen bij Justin neergeknield en heeft zijn shirt opengescheurd. "Damn, de hechtingen zijn opengebarsten" zegt ze tegen niemand in het bijzonder terwijl ze naar Justin's bloedende maag kijkt. "Het is een redelijk verse kogelwond, deze man moet naar de Medbay" roept ze terwijl Justin omhoog wordt getrokken. "Dacht het niet" is wat Johns zegt en hij doet een stap naar voren. Angela en Jacqueline worden door drie andere militairen in bedwang gehouden, het lijkt erop dat iedereen zich tegen de groep nieuwelingen heeft gekeerd en ook deze laatste twee medestanders niet meer in staat zijn te helpen. "Deze man gaat eerst antwoorden geven" gaat Johns door terwijl hij nog een stap naar voren doet. Een hand landt op zijn schouder en hij draait zich wild om met een vuist klaar.

"Ga je een superior officier slaan?" vraagt Way, een ijskoude blik in zijn ogen. Johns lijkt te bevriezen en laat na een seconde twijfel zijn hand zakken. "Iedereen die niet binnen vijf minuten terug bij de barracks is heeft zichzelf als vrijwilliger aangemeld voor de 20 kilometer mars in volledige NBC uitrusting die Sergeant Johns morgen om 0600 leidt" schreeuwt Way door de mess hall. Wat er nog over was aan geroezemoes is nu helemaal weggestorven en zelfs het bijna onwaarneembare gehijg is verdwenen als iedereen zijn adem inhoudt. "Denk je dat die pakken klote zijn? Probeer het maar eens met een kater en twintig kilo op je rug" maakt Way zijn dreigement af, met een toon in zijn stem hard genoeg om staal te breken. "Begrepen, sergeant?" Johns twijfelt niet meer en salueert. "Yes, sir!" is alles wat er uit hem komt, ondanks dat zijn ogen vuur lijken te schieten. "Ik zal niet de fout maken het hier in het publiek te doen zoals jij dat net deed, maar dit is nog niet over" sist Way zachter, alleen verstaanbaar voor Vladimir en Justin die naast het geheel staan. "Feest is over. Dismissed!" zijn de laatste woorden waarna iedereen zich gehaast naar de uitgang begeeft. Er zijn genoeg blikken gevuld met onweer die naar jullie geworpen worden als mensen langs je lopen, maar er is geen open confrontatie.

In de lege zaal blijven jullie met zijn vijven achter. Dikke rook, de geur van de laatste restjes eten, de stank van zweet en alcohol, de ruimte is gevuld zelfs zonder al het ongemak van net. "Breng hem naar de Medbay" zegt Way tegen Varley. "Rest van jullie komt met mij mee, ik zal jullie je cel laten zien. Als je vrienden niet op het toilet zijn beginnen de echte problemen pas." Het is duidelijk dat hij geen woorden vuil maakt aan de hele situatie ondanks dat er nog een heleboel in de lucht hangt. Way duwt de klapdeuren open en loopt vooruit zonder achterom te kijken of jullie hem volgen.

Code: Select all

Joseph     [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 3/6   
Vladimir   [X][/][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]   Willpower 3/6   
Justin     [X][X][/][/][/][/][/][ ]      Willpower 5/6
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 16 Jan 2010 13:20

Harrison blijft op de uitkijk staan terwijl Mick zijn best doet informatie te vinden over de vriendin van zijn nieuwe kameraad en wat er gebeurd is de afgelopen dagen. Op de gok trekt Mack twee kasten open om een systeem te ontdekken, om geconfronteerd te worden met een absolute chaos. Er zit ongetwijfeld een redenatie achter, maar de dossiers die hij daar ziet zijn niet gerangschikt op een manier waar hij wat van weet te maken. Ze zijn niet op alfabetische volgorde, oude informatie van de gevangenen zit tussen halflege mappen van mensen die in Ryker leefden voordat Mack vertrok, maar er lijkt geen enkel verband te zijn. Documentatie over inentingen ligt naast bonnetjes van de wasserette over inkoop van meer wasmiddelen en Mack vindt een dossier van een man veroordeeld voor een dubbele moord gevouwen in een map met elektriciteitsverbruik. Gefrustreerd zoekt Mack naar een punt om vanuit te kunnen werken, maar het lijkt hopeloos.

Intelligence 3 + Academics 1 = 4 dice, 0 successen
Geen informatie over Ava Martinez gevonden.

Harrison hoort ondertussen iemand fluitend door de gangen lopen en alle lichten gaan weer uit, het tweetal gebukt achter de deur. Het enige wat Mack is opgevallen tijdens de speurtocht is dat alle dossiers die hij wist te vinden van overlevenden die hij kende en achterliet voor zijn missie een rode stempel erin hadden. "Deceased" en "Paroled" stond er dik en omringd met inkt. Dit zijn natuurlijk termen zoals die in de gevangenis werden gebruikt, maar het is hem duidelijk dat ze stonden voor slachtoffers van wat er gebeurde en mensen die daarna vertrokken zijn. Hij heeft niet genoeg tijd gehad om door alle files te gaan om de aantallen te tellen, maar hij heeft de namen en status onthouden van degenen die hij aantrof in zijn zoektocht.

Intelligence 3 + Investigation 2 = 5 dice, 2 successen.
Eidetic Memory betekent dat je in deze situatie de files zelf niet nodig hebt, maar alles onthouden hebt. Ga je geen lijst met namen geven maar mocht je deze info willen gebruiken op een bepaald punt kun je zeggen dat je een van deze namen laat vallen of verzin er zelf een en noteer erbij dat dit een persoon was met een stempel in het dossier.

Harrison bleek op tijd te hebben gewaarschuwd want niet veel later nadat alle kastjes weer zijn gesloten en de lampen weer uit glijdt er een vorm langs de deur. Er zit geen raam in, maar toch merk je het op als het licht van de gang wat onder jullie deur door komt als een dunne spleet heel even zwart wordt als de twee schaduwen van de benen van de soldaat langs glijden.

Awareness, Wits 3 + Composure 3 = 6 dice, 3 successen

Een paar seconden nadat de man langs is gelopen wordt de deur op een kier geopend en zie je zijn rug terwijl hij terugloopt naar zijn stoel aan het einde van de gang. Harrison en Mack maken zich zo snel mogelijk uit de voeten in de hoop geruisloos aan de tegenovergestelde overkant de hoek om te kunnen voordat de man zich omdraait. Harrison zet het meteen op een lopen en Mack weet zelfs de deur stilletjes achter zich dicht te trekken zodat het ding ook weer in het slot valt, niemand zal ooit doorhebben dat jullie er geweest zijn. Een seconde voordat de man zich omdraait slaan jullie beiden ongezien de hoek om.

Mack, Dexterity 3 + Stealth 3 = 6 dice, 5 successen. Exceptional success, dus bonus met de deur.
Harrison, Dexterity 3 + Stealth 3 = 6 dice, 2 successen
Guard, Wits 2 + Composure 2 = 4 dice, 0 successen.
WORST. GUARD. EVER.

De trip terug is makkelijk en beide mannen eindigen op de trap waar de reis ook op begon. Beneden zie je tientallen soldaten de zaal uit stromen en het is ook voor jullie duidelijk dat het feestje over is. Een minuut nadat iedereen is vertrokken hoor je, gedemp door de klapdeuren, Way zeggen "...vrienden niet op het toilet zijn beginnen de echte problemen pas" waarna voetstappen in jullie richting volgen. Je ogen schieten naar het toilet. Zes meter beneden je is de deur, vlak naast waar de trap eindigt. Er is geen mogelijkheid dat je binnen de tijd waarin Way de deur opent de U-vormige trap helemaal af bent gelopen. Zelfs als je rent zal hij je op de trap zien en weten dat je ergens anders bent geweest.

Code: Select all

Harrison   [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]      Willpower 5/6   
Mack       [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]         Willpower 5/5
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 16 Jan 2010 13:24

De escalatie is net op tijd voorkomen, maar er is veel gebeurd wat kwaad bloed heeft gezet. Het is duidelijk dat niet alleen het feest maar ook de dag over is en jullie worden teruggeleid naar je cel. Volg je Way? Praat hierover met elkaar? Of met hem? Waar denk je aan?

Mack en Harrison leken weg te komen met hun geheimzinnige zoektocht, maar lopen nu toch grote kans ontdekt te worden. Oplossingen genoeg, maar welke kiezen ze?

Day Four is bijna over. Vanaf vluchten uit een powerplant door hordes Infected, rare ontmoetingen op een meer tot binnenkomst bij Ryker is er veel gebeurd. Misschien dat jullie het morgen rustiger krijgen (haha)

!!!DEADLINE DONDERDAG 20 JANUARI 1330!!!
Blaat?

Justin Time

Post by Justin Time » 18 Jan 2010 16:10

''Daar kom je mooi weg gozer, de volgende klap had je niet zien aankomen!''

Justin kijkt naar zijn buik en vervolgens naar de mooie Varley, ''Oh geen probleem pop, ik ben wel eens erger toegetakeld.

Uiteindelijk na aandringen gaat Justin mee naar Medbay.

''Nou tot later jongens, veel plezier in jullie cel, ik ga Mick gezelschap houden''.
Turbo! Turbo!

Joseph

Post by Joseph » 19 Jan 2010 00:18

"Geweldig, gewoon weg geweldig..." zegt Joseph naar niemand specifiek. Hij is gepikeerd dat de groep van de shop hem niet geloofde...

Hij kijkt naar de zaal, en zijn gedachten malen over de schade op het imago van het team, terwijl hij de schade van de zaal bekijkt. "Er zijn erge dingen gebeurt, maar een patrouille, die ons zou redden, doden zouden we nooit doen. Maar eigenlijk had ik het ook wel kunnen verwachten. Ze hebben zoveel meegemaakt dat gaat in je botten zitten. Ik heb het geprobeerd en zal blijven proberen."

"pff ik heb het gehad.. " mompelt hij terwijl moeheid van de dag bij hem komt opzetten. Joseph glimlacht even treurig naar Justin die duidelijk dronken is. "Ik had meer alcohol moeten drinken"

Joseph loopt achter Way aan hopende dat Harrison zich daadwerkelijk in de WC ruimte aanwezig is. Twee gedachten schieten bij hem op " Waar is Mack eigenlijk...?. De avond wordt nog minder mooi als Harrison er niet is "

Joseph loop achter Way aan. Terwijl de klapdeuren nog zachtjes zwiepen duwt hij een deur open en gaat steeds sneller lopen todat hij naast Way loopt.

" Kapitein Way, ik denk dat het belangrijk is dat wij wat duidelijk maken over onze reis naar Ryker " zegt hij nog tegen Way

Harrison

Post by Harrison » 20 Jan 2010 13:05

Ondanks alle moeite die hij erin steekt weet Mack niks te vinden over Ava. Harrison is nog geen stap verder, hij weet nog steeds niet zeker of ze hier wel of niet is. De informatie was te ongeorganiseerd om het zeker te weten. "Toch bedankt voor de moeite, joh," fluistert Harrison tegen zijn groepsgenoot, "I owe you one."

Niet al te lang daarna is het tweetal weer op weg terug naar de feestzaal, ze sluipen zonder problemen weer langs alle wachters en vinden moeiteloos hun weg terug. "Ha, clear sailing all the way," zegt Harrison op een veilig moment tegen Mack.

Maar als ze op de trap die eindigt bij hun bestemming zijn aangekomen komen ze toch nog in de problemen te zitten. Harrison hoort kapitein Way, op een toon die niets goeds voorspeld, zeggen: "...vrienden niet op het toilet zijn beginnen de echte problemen pas." Over enkele momenten zal hij door de klapdeuren komen en, als ze niets doen, hen op de trap zien. "Oh fuck!"

Geen tijd om te twijfelen of te overleggen.

Behalve als Mack hem tegenhoudt omdat hij een veel beter idee heeft springt Harrison in de opening van de U-vormige trap de 6 meter naar beneden. Strength 3 + Athletics 2 = 5 dice. Hij probeert zo stil mogelijk neer te komen. Dexterity 3 + Stealth 3 = 6 dice. Als het nog kan loopt hij richting de deur waar Way en de anderen doorheen zullen komen.

Edit gemaakt in de dice. Daarna nog wat verder geedit, waaronder de al eerder gemaakte edit weer weggehaald, aangezien ik maar één Willpower per beurt kan gebruiken, want...

Hopelijk is het niet nodig, maar als er subterfuge rolls moeten worden gemaakt knal ik daar een Willpower in, want anders zijn het wel heel weinig dice. Namelijk Manipulation 2 - Subterfuge 1 + Willpower 3 = 4 dice.
"Like one, that on a lonesome road / Doth walk in fear and dread, / And having once turned round walks on, / And turns no more his head;..."

Mack

Post by Mack » 21 Jan 2010 07:50

Mack is blij dat ze zonder problemen hebben kunnen kijken alleen is teleurgesteld dat hij geen info heeft kunnen vinden die meteen van pas kan komen, moet hier nog over nadenken wat ik met de info kan......

Als Mack way hoort praten hoort hij aan de toon dat dit niet veel goeds kan zijn.. Mack ziet in zijn ooghoek dat Harrison weer een lompe actie wilt uithalen door naar beneden te springen en Mack reageert meteen omdat hij een ander idee heeft......

"Harrison WACHT!!", terwijl Mack dit zegt probeert hij Harrison tegen te houden.... "zei jij niet dat je niet lekker was tegen Joseph?... dat kunnen we gebruiken... We wachten tot Way ons niet kan zien en sluipen achter hun aan en gaan dan verder om een hoek staan... Het enige wat jij moet dan is je vinger in je keel steken en overgeven.... ik help je anders wel.... Als we dat niet doen zijn we de lul.. Zelfs jij kan niet zonder schade 6 meter naar beneden vallen en doen alsof er niets is... en ik moet ook op de een of andere manier bij zijn anders vallen er alsnog dingen op...... En 6 meter springen naar beneden is vragen om mijn dood"

Mack hoopt dat Harrison luistert naar zijn plan, zo ja dan sluipen ze achter way aan om Mack z'n plan uit te voeren

Vladimir

Post by Vladimir » 21 Jan 2010 10:59

Ik voel me een beetje genaaid : Ik heb het idee dat ik alles probeerde te doen om de escalatie te voorkomen , en dat het niet had uitgemaakt hoe dat was gelopen , want Captain Way stond sowieso al klaar om de volgende post (deze dus) de boel af te blazen ... Dat maakt het proces van een keuze maken voor mij een stuk minder belangrijk , en neemt dan dus ook plezier weg ...

Vladimir kijkt nog even naar Varley , in de hoop dat ze even terug kijkt , zodat ze de blik in zijn ogen kan zien. Ze zijn in een te ingewikkelde omgeving om rustig iets op te bouwen , en de onmogelijkheid om bij elkaar te zijn maakt de aantrekkingskracht voor Vladimir alleen maar sterker.

"Niet je laatste medicijnen op deze brokkenpiloot gebruiken hoor", zegt Vladimir nog met een lach op zijn gezicht tegen haar.

Hij loopt achter Way aan de klapdeuren door.
a screaming comes across the sky ...

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 21 Jan 2010 11:32

Vladimir wrote: Ik voel me een beetje genaaid : Ik heb het idee dat ik alles probeerde te doen om de escalatie te voorkomen , en dat het niet had uitgemaakt hoe dat was gelopen , want Captain Way stond sowieso al klaar om de volgende post (deze dus) de boel af te blazen ... Dat maakt het proces van een keuze maken voor mij een stuk minder belangrijk , en neemt dan dus ook plezier weg ...

Sorry als je je zo voelt, maar zo zat het niet in elkaar. Als jij je roll gehaald had kon escalatie voorkomen worden. Als Joseph een betere persuasion roll had gemaakt kon de houding van mensen daar tegenover jullie ook beinvloed worden.

Way is op dit moment degene die ingrijpt om de situatie die richting een drunken mob lynching gaat te voorkomen, maar dat is omdat het jullie niet lukte Johns zijn agressie in te tomen, de poging zijn opzwepende gedrag te ontkrachten en anderen te overtuigen terwijl ze twijfelden over jullie en daarom meegesleept werden in zijn waanideeen.

Nou is het so wie so een situatie die Way niet echt had kunnen negeren, maar zijn reactie had heel anders geweest als jullie het zelf opgelost hadden. Denk bijvoorbeeld aan iets compleet buiten het feest om in een goed gesprek met Johns zonder jullie aanwezigheid en alleen maar een subtiele hint later dat er iets voorgevallen is. Of dat iedereen jullie gelooft en zich tegen Johns keert waarna je hem de kamer boos ziet verlaten, met Way achter hem aan, terwijl het feest doorgaat. Opties genoeg.

Er is natuurlijk een bepaalde richting waarin ik probeer te werken met het verhaal, onderlinge afspraak is dat jullie ook een beetje meewerken en niet ineens random mensen overhoop beginnen te schieten puur om mij te fokken, maar dit viel er absoluut buiten. Dit soort dingen staan niet van tevoren vast. Je ziet ook dat mijn post niet direct na de laatste is gemaakt. Deze stond niet al geschreven klaar te wachten tot ik ik alleen nog maar de damage hoefde in te vullen, wat soms wel het geval is, maar hing compleet af van alles wat er gebeurde en jullie reacties als geheel. Dynamische situaties zoals dit ga ik niet uit van een probleem->oplossing patroon, maar juist van een probleem->? idee omdat ik altijd weer verbaasd ben wat er gebeurd.

Dacht persoonlijk dat jij als Witte Ridder mee ging beuken tegen Johns =P

Anyways, ik zit op de arbeit en weet niet of het posten gaat lukken, hoop vanavond verder te kunnen want anders wordt het pas zaterdag en dat zuigt. Doe mijn best voor vanavond!
Blaat?

Kieron Hellblade
Beheerder

Post by Kieron Hellblade » 21 Jan 2010 21:59

Giving a blowjob is like being in a sword fight with a guy who is using a salami instead of a sword and he keeps trying to stab you in the mouth and you dont have any sword
Blaat?

Locked